اطلاعیه اداره کل زندان‌های تهران درباره علت فوت زندانی "ساسان نیک‌نفس" در بیمارستان

اطلاعیه اداره کل زندان‌های تهران درباره علت فوت زندانی "ساسان نیک‌نفس" در بیمارستان

اطلاعیه اداره کل زندان‌های تهران درباره علت فوت زندانی “ساسان نیک‌نفس” در بیمارستان اداره کل زندان‌های استان تهران درباره فوت یک زندانی به نام ساسان نیک نفس اطلاعیه صادر کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پی فوت زندانی ساسان نیک نفس روابط عمومی زندان های استان تهران با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرد.
زندانی “ساسان نیک نفس” فرزند محمد با محکومیت 5 سال حبس از سوی دادسرای عمومی تهران وارد زندان شده و در اندرزگاه 6 زندان اسکان داشته است.
نامبرده در بدو ورود و درفرآیند تکمیل پرسشنامه های شخصیت اعلام داشته سابقه یک نوبت اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص داشته است .
بر اساس اعلام بهداری ندامتگاه زندانی فوق الذکر روزانه داروهای مراقبت تحت نظری از سوی بهداری زندان دریافت و انسولین قلمی که توسط خانواده تهیه می گردید در داخل اندرزگاه تزریق می کرده است .
این زندانی در طول مدت زمان حضور در زندان تاکنون حدودا 35 مرتبه توسط پزشکان متخصص اعم از اعصاب و روان، دندانپزشکی ، متخصص داخلی ، روانپزشک ، روانشناس و پزشک عمومی ویزیت گردیده و در چهار نوبت با هماهنگی دادیار ناظر زندان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی خارج از ندامتگاه اعزام شده بود.
نامبرده در مورخ 00/03/15 ساعت 7:40 به علت خروج ترشحات خونی از دهان و بینی به بهداری واحد 2 اعزام و تشخیص پزشک وقت به علت کاهش سطح هوشیاری در ساعت 08:00 به بهداری مرکز اعزام می گردد و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می گیرد و بنا به اظهارات پزشک معالج نامبرده پس از سیر انجام اقدامات درمانی حال عمومی وی مساعد و اقدام به مصرف آب و دو قاشق غذا به دلیل عدم افت قند می نماید و شرایط جسمانی رو به بهبودی بوده است.
این زندانی طی مکالمه‌ای که با پزشک داشته است اعلام می دارد از احدی زندانیان چند عدد قرص گرفته و مصرف نموده و پس از مصرف شرایط وی نرمال نبوده است که نامبرده مجدداً تشنج کرده و بنا به تشخیص پزشک سریعا در ساعت 17:20 به صورت اورژانسی به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می شود و در نهایت این زندانی در بیمارستان فوت می شود.
انتهای پیام/

سعید محمد: دولتمردان 8 سال در انجام وظایف‌شان کوتاهی کردند / خرمشهرهای جدیدی ‌را آزاد می‌کنیم‌ / امیدی به لیبرال‌ها ‌نیست

سعید محمد: دولتمردان 8 سال در انجام وظایف‌شان کوتاهی کردند / خرمشهرهای جدیدی ‌را آزاد می‌کنیم‌ / امیدی به لیبرال‌ها ‌نیست

سعید محمد: دولتمردان ۸ سال در انجام وظایف‌شان کوتاهی کردند / خرمشهرهای جدیدی ‌را آزاد می‌کنیم‌ / امیدی به لیبرال‌ها ‌نیست گروه استان‌‍‌ها ـ فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)گفت: بیشترین درد مردم امروز، از تبعیض است و حکمرانی غربی و لیبرال مبتنی بر رانت‌خواری و توزیع ناعادلانه ثروت و پدیده آقازاده‌ها مردم را ناراضی می‌کند. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید محمد عصر امروز در همایش بزرگ یاران سلیمانی حامیان رئیسی که در استادیوم سلیمی‌کیا کرمان برگزار شد با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام (ره) ادامه راه انبیای الهی را رفت و با کمک مردم در این مسیر حق، انقلابی باشکوه به وجود آورد.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با حمایت مردم و تکیه بر مردم، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند گفت: امام (ره) بارها فرمود “نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد” و خدا را شاکریم بعد از امام خمینی (ره) علم انقلاب به دست امام خامنه‌ای است.
فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه بیشترین درد مردم امروز، از تبعیض است گفت: حکمرانی غربی و لیبرال مبتنی بر رانت‌خواری، ناعادلانه بودن فرصت‌ها و توزیع ناعادلانه ثروت و پدیده آقازاده‌ها مردم را ناراضی می‌کند.
وی با بیان اینکه بنده و آقای رئیسی وابسته به جناح خاصی نیستیم و دسته‌بندی ما مبتنی بر نگاه ولی‌فقیه جامعه است افزود: مردم مدیران انقلابی را انتخاب کنند و بررسی کنند کدام مدیر با مردم است و شاخصه‌های ناب اسلامی را دارد.
محمد با اشاره به اینکه امروز اگر سوابق مدیریتی کشور را ببینید چالش‌های زیادی وجود دارد تصریح کرد: مردم حق دارند گلایه‌مند باشند چرا که از وضعیت معیشت خود ناراحت هستند.
وی با بیان اینکه پدران شرمنده خانواده خود هستند چرا که نمی‌توانند حداقل‌ها را برای فرزندان خود تأمین کنند گفت: اتهام ناکارآمدی به نظام را باید از بین ببریم چرا که ناکارآمدی مدیران باعث عدم پیشرفت کشور شده است.
فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اینکه غرب‌زده‌ها را باید از سیاست خارجه کشور حذف کرده و نباید به این افراد اعتماد کنیم ادامه داد: امروز فرهنگ اصیل ایرانی دچار هجمه بزرگ صهیونیست‌ها شده و باید هوشیارانه مراقبت کرد.
وی با بیان اینکه در بعد اجتماعی گره‌های زیادی از ..

عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان

عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان

عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان یک خواننده زن عربی از دریافت یک میلیون دلار برای مشارکت در جشن ازدواج دختر ملک سلمان خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، « اصاله نصری » خواننده زن عربی تصاویری از حضور خود در جشن ازدواج شاهزاده «الحصه» دختر «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ، منتشر کرد.
این هنرمند با ابراز خوشحالی از حضور در جشن ازدواج دختر ملک سلمان، آن را «شب غیرمعمولی» توصیف کرد و برای این شاهزاده سعودی سعادت و آرامش در ازدواج را آرزو کرد.
وی تصاویر مربوط به مراسم ازدواج این شاهزاده سعودی را در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
براساس گزارش منابع جامعه هنری شاهزاده الحصه برای حضور این هنرمند سوری در مراسم عروسی یک میلیون دلار به وی پرداخت کرده است.
اصاله نصری در خصوص جشن ازدواج شاهزاده حصه گفت: مراسم ازدواج او بسیار شاد و مفرح و یک شب غیر معمولی بود.
حصه بنت ملک سلمان رئیس افتخاری انجمن مسئولیت اجتماعی است که در 2 ژوئن سال 2020 این سمت را به عهده گرفت. وی مدرس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه «ملک سعود» است و با شاهزاده «فهد بن سعد بن عبدالله بن ترکی آل سعود» ازدواج کرده است.
حصه تنها دختر ملک سلمان بن عبدالعزیز ، از همسرش «سلطانه بنت ترکی بن احمد السودیری» است که وی پس از سالها رنج بردن از بیماری ، در سن 71 سالگی درگذشت.
مرگ 13 نفر در بیمارستان «المدینه» عربستان و بی‌توجهی مقامات سعودیافشای قاچاق مواد مخدر توسط عربستان به «المهره» یمنافزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغلخانواده سلطنتی سعودی روز دوشنبه 12/10/1442 هجری قمری ، ازدواج حصه ، تنها دختر ملک سلمان ، با شاهزاده فهد بن سعد بن عبدالله بن ترکی آل سعود را اعلام کردند.
90 درصد درآمد حاصل از فروش نفت عربستان به عنوان‌های مختلف به جیب شاهزادگان سعودی می‌رود و از این درآمد تنها 10 درصد عاید مردم عربستانی می‌شود که بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی معارضان این کشور بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر قرار دارند.
انتهای پیام/

عرضه 3 محصول در هفدهمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو + جدول

عرضه 3 محصول در هفدهمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو + جدول

عرضه ۳ محصول در هفدهمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو + جدول گروه صنعتی ایران خودرو به منظور افزایش عرضه به بازار و تامین نیاز مشتریان، اقدام به اجرای هفدهمین مرحله از فروش فوق‌العاده کرده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این طرح سه محصول پارس سال، پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه شده است.
این مرحله از فروش فوق‌العاده، از فردا سه شنبه به مدت سه روز به اجرا گذاشته خواهد شد و به منظور بهره‌مندی مشتریان واقعی، محدودیت‌های مربوط به فروش فوق‌العاده کماکان اجرا می‌شود.
مشتریان نهایی برای ثبت نام، از طریق قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر انتخاب خواهند شد.
متقاضیان می توانند از فردا تا پنج‌شنبه هفته جاری، با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

تاریخ و نحوه ثبت نام:
طــرح فــروش فــوق الــعــاده (3 مــاهــه) مــحصـــولات ایــران خــودرو مــطــابــق جــدول ذیــل از روز سه شنبه مورخ 1400/03/18 شروع و تا روز پنج شنبه مورخ 1400/03/20 ادامه خواهد داشت. حداکثر 3 روز کاری پس از پایان ثبت نام،قرعه کشی برگزار و اسامی منتخبان اعلام خواهد گردید.
فرآیند ثبت نام:
مرحله اول : متقا ضی، با وارد نمودن کد کاربری و کلمه عبور خود،به صفحه ثبت نام خود وارد می شود و خودرو را انتخاب می نماید.
مرحله دوم: اسامی برندگان با حضور مراجع نظارتی اعلام می گردد.
مرحله سوم: فهرست انتخاب شدگان نهایی از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام خواهد شد.
نکته1: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی ( شرایط عمومی )در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری به حساب ایشان مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.
نکته2 :قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان، مشتری هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود و شرایط اخذ چک برای خرید محصولات شرکت ایران خودرو در این طرح حذف گردیده است.
شرایط عمومی بخشنامه:
1 .به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد.
2 .متقاضی ملزم به ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) می باشد.
3 .حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خو..

امام خامنه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور را تسلیت گفتند

امام خامنه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور را تسلیت گفتند

امام خامنه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور را تسلیت گفتند رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام محتشمی‌پور را تسلیت گفتند. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت روحانی مجاهد حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی مجاهد جناب حجةالاسلام آقای سید علی‌اکبر محتشمی رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. فعالیتهای مبارزاتی آن مرحوم که به خدمات انقلابی ایشان در دوران جمهوری اسلامی و مسئولیتهای مهم و آنگاه به جانبازی بر اثر اقدام تروریستی دشمنان منتهی شد، سابقه‌ی ارزشمند و افتخارآمیزی است که مشمول تفضّلات الهی و ذخیره‌ی اُخروی برای ایشان خواهد بود ان‌شاءالله.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و سکینه برای بازماندگان محترم مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
17 خرداد 1400
انتهای پیام/+

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 1400/03/17|آخرین قیمت طلا و ارز/ دلار 24 هزار تومان شد

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز 1400/03/17|آخرین قیمت طلا و ارز/ دلار 24 هزار تومان شد

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۳/۱۷|آخرین قیمت طلا و ارز/ دلار ۲۴ هزار تومان شد هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۸۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار تومان است. – اخبار بازار – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 85 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 770 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 700 هزار تومان است.
در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 85 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 446 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 700 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
* قیمت های درج شده در این خبر با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.
قیمت آن‌لاین دلار و سکه در بازار آزادبه گزارش تسنیم،‌ در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 24 هزار تومان، قیمت یورو 29 هزار و 200 تومان و درهم امارات 6 هزار و 620 تومان اعلام شده است.
نوسان قیمت در بازار ارز درحالی رخ داده که در تعطیلات نوروز، با تلاش سفته بازان،‌ قیمت دلار به مرز 26 هزار تومان هم رسیده بود اما انتشار خبرهای مربوط به مذاکرات هسته ای و … باعث عقب نشینی دلار از این سطح قیمتی شده است.
به اعتقاد کارشناسان دو باور در بازار ارز وجود دارد که موجب نوسانات قیمتی می شود،‌نخست اینکه با مذاکره و بازگشت به برجام و … قیمت ارز کاهش چشم گیری خواهد داشت و دوم اینکه حتی مذاکره هم نمی تواند مانع از واقعیات موجود اقتصاد ایران شود و امکان کاهش چشم گیر قیمت ارز وجود ندارد و نهایتا دلار در کانال 23-22 هزار تومان جا خوش می کند.
به گزارش تسنیم،‌ در صرافی‌های بانکی قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 23 هزار و 439 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 22 هزار و 975 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 599 تومان و قیمت خرید یورو ن..

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره انفجار اوضاع در حومه مسجدالاقصی به‌دلیل اقدام صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم به نتانیاهو هشدار داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، روز گذشته «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره انفجار اوضاع داخلی در اطراف مسجد الاقصی به‌دلیل احتمال برگزاری راهپیمایی هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هشدار داد.
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که اشکنازی در پیامی خطاب به نتانیاهو خواستار بحث درباره اوضاع قدس شده است. وی همچنین از نتانیاهو خواست محل «راهپیمایی پرچم» را که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس اشغالی در آن شرکت می‌کنند تغییر دهد و یا این راهپیمایی را لغو کند.
پیش از این نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط صهیونیست‌ها «نیازمند اعمال تدابیر امنیتی فوق‌العاده و برهم‌زننده نظم عمومی و فرآیندهای دیپلماتیک (آتش‌بس در غزه) باشد»، وی خواستار لغو آن خواهد شد.
گانتس که پس از یک نشست با فرماندهان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی، دادستان‌کل و سایر مقامات بلندپایه امنیتی اسرائیل خواستار لغو این راهپیمایی شده بود، احتمال تشدید تنش‌ها در پی برگزاری این راهپیمایی را یکی از دلایل لغو آن دانست.
جاسوسی که قربانی «شمشیر قدس» شد/ جزئیات جدید از مرگ مدیر سابق سازمان فضائی اسرائیلموافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس؛ اوضاع مسجدالاقصی متشنج می‌شود؟ناگفته‌هایی از نبرد شمشیر قدس از زبان معاون «محمد ضیف»/ افشای جزئیات جدید از عملیات اسارت «گلعاد شالیت»وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از آغاز جنگی مجدد در نوار غزه و رویارویی با نیروهای مقاومت بیمناک است، می‌گوید که به تمام مقامات حاضر در این نشست ضرورت رفتار مسئولانه و دور از تنش طی هفته جاری را گوشزد کرده است.
مقامات اسرائیلی در مورد برگزاری این راهپیمایی به‌شدت با یکدیگر اختلاف نظر دارند. به‌گفته بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو و جبهه حامی او تلاش می‌کنند اوضاع در ..

روایتی از جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی+ فیلم

روایتی از جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی+ فیلم

روایتی از جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی+ فیلم امیر نظری که خود در جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی حاضر بوده، روایتی از این جلسه ارائه کرده است. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، امیر نظری روایتی از جلسه دفاع از رساله دکترای آیت‌الله رئیسی ارائه کرده است که متن آن به‌شرح ذیل است:
سال 92 بود و کارشناسی ما رو به اتمام بود لکن هنوز در مدرسه شهید مطهری(ره) رفت‌وآمد داشتم. عصر روز چهارشنبه‌ای بود که برای تشکر از قبول زحمتی محضر استاد بزرگوارم آیت‌الله محقق داماد رسیدم، ایشان فرمودند: «جلسه دفاعیه آقای رئیسی است، شما هم بیا و در جلسه شرکت کن».

آقای رئیسی آن زمان معاون اول قوه قضائیه بود و از آن جهت که ارتباط مختصری با ایشان داشتم به‌همراه استادم به جلسه ایشان وارد شدم، عنوان رساله تعارض اصل و ظاهر بود و آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد راهنمای رساله بودند.
غیر از آیت‌الله امامی کاشانی که به‌احترام ایشان در جلسه حاضر شده بودند، افرادی به‌عنوان داور حضور داشتند که هرکدام استوانه‌های فقهی و حقوقی در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌رفتند و می‌روند.
با جزئیات به‌خاطر دارم که در ابتدای جلسه دفاع آیت‌الله محقق داماد فرمودند: «این موضوع، بحثی بسیار مهم و تخصصی است و من از روز اول مایل بودم کسی آن را بر عهده بگیرد که در علم قضاء دستی بر آتش دارد، خدا را شاکریم که آقای رئیسی به‌خوبی تحقیقات این رساله را به پایان رساند.»
من که از ابتدا به مباحث فقهی و اصولی علاقه وافر داشتم، تمام جلسه دفاع را به‌دقت گوش کردم و انصافاً از علمیّت و احاطه ایشان آن هم بر علم اصول بسیار شادمان بودم و به‌جهت جذابیتِ بعضی از مباحث، فقراتی از آن دفاعیه را ضبط کردم.
در پایان دفاعیه وقتی همه حضار را از محل جلسه که مَدرس زیر ساعت نام داشت، بیرون کردند تا با مشورت نمره قبولی را تصمیم‌گیری کنند، من هم پشت درب بسته در کنار آقای رئیسی ایستادم و به ایشان عرض کردم: از آیت‌الله حاج سید مهدی خلخالی (رحمة‌ الله علیه) که سال‌ها استاد فقه و اصول شما بودند، مراتبی از اجتهاد و اوصاف علمی و خوش‌فکری شما را مکرر شنیده بودم، اما امروز به‌واقع ظهور و بروز آن را مشاهده کردم.
سوابق علمی و علمیّت را فقط اهل‌علم ادراک می‌کنند و فهم علمیّت چیزی نیست که همگان آن را حس کنند، بلکه آنچه وظیفه همگان است و بین..

تجمیع 81 دانشگاه دولتی به تصویب رسید!

تجمیع 81 دانشگاه دولتی به تصویب رسید!

تجمیع ۸۱ دانشگاه دولتی به تصویب رسید! دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: الحاق مراکز آموزشی(۸۱ دانشگاه دولتی) را با توضیحات وزیر علوم مورد تصویب قرار می‌دهیم، با این ملاحظه که مراکز مخصوص خواهران همچنان تک جنسی بودن آنها محفوظ بماند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در جلسه 149 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در شواری عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی وزارت مطبوعش برای اجرای طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور خبر داد و گفت: وزارت علوم از سال ها قبل موضوع را در دستور کار داشت و در این خصوص گزارش‌هایی جمع‌آوری و تدوین کرد. چنانچه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دستور دهند، متولی‌گری این بخش را به عهده بگیرد یا حداقل به موضوع ورود جدی پیدا کند تا با آمادگی کامل بتواند وظیفه خودش را در این خصوص انجام دهد.
ساماندهی دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی
دکتر غلامی در ادامه تاریخچه مختصری از تصویب طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور ارائه کرد و گفت: مصوبه مذکور در اسفند 1394 تصویب، در تیرماه 1395 ابلاغ شد و تقریباً دو ماه بعد هم توسط وزارت علوم به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است. در آن زمان، بندهای نخست این ابلاغیه مورد توجه قرار گرفت و تعاملات منطقه‌ای (مناطق دانشگاهی) شکل گرفت و سپس به سراغ اجرایی شدن سایر بندها رفتیم. از سال 1397 هم این برنامه جزو اولویت‌های وزارت علوم قرار گرفت که تا به امروز هم ادامه داشته است.
غلامی در خصوص مساحت زیاد دانشگاه و مد نظر نبودن آن برای گسترش دانشگاه‌ها گفت: هم اکنون داشتن زمین زیاد به عنوان یک معیار خوب در نظر گرفته نمی‌شود چرا که هزینه‌ها و حواشی خاص خود را دارد. بنابراین داشتن زمین زیاد و مساحت بالا از این پس به عنوان معیار توسعه یک مرکز قرار نمی گیرد.
وی همچنین در مورد وضعیت فعلی بعضی دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: دانشگاه علمی و کاربردی 600 مرکز غیردولتی بدون بودجه دولت تحت اساسنامه مستند به تعهدات موسسین دارد که ساماندهی آن صورت گرفته است. دانشگاه پیام نور هم به خوبی ساماندهی شده و هم دانشجو و هم کارمند و استاد. بسیاری از ساختمان‌های خالی هم برای مرکز رشد علم و فناوری در نظر گرفته شدند. بهترین دوره تعامل با دانشگاه آزاد و وزارت علوم در همین دوره..

عربستان ادعا می‌کند دیگر تولیدکننده نفت نیست

عربستان ادعا می‌کند دیگر تولیدکننده نفت نیست

عربستان ادعا می‌کند دیگر تولیدکننده نفت نیست ۵۰درصد از تولید انرژی عربستان تا ۲۰۳۰ انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود، بنابراین این کشور طبق گفته وزیر نفت عربستان یک کشور تولیدکننده انرژی خواهد بود نه تولیدکننده نفت. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان اعلام کرد کشورش دیگر یک تولیدکننده نفت نیست ولی، آیا منظور او واقعاً همین است؟
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.
وزیر انرژی عربستان گفت: «عربستان دیگر یک کشور تولیدکننده نفت نیست بلکه یک کشور تولیدکننده انرژی است».
عربستان آرزوهای سبز زیادی دارد که شامل تولید گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن می‌شود.
عبدالعزیز بن سلمان گفت: «دنیا باید این واقعیت را قبول کند. ما قرار است در این فعالیت‌ها برترین باشیم».
عربستان مطمئناً از این انتقال به‌سمت انرژی‌های پاک سود خواهد برد. در حالی که شرکت‌های اکسون، چِورون و شل مشغول مذاکره با فعالان محیط زیست در شرکت‌ها و دادگاه‌ها هستند، شرکت‌های ملی نفت مخصوصاً در کشورهای عضو اوپک بسیار مشتاقند از افزایش قیمت نفت در نتیجه این مذاکرات سود ببرند.
عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش دادافزایش صادرات نفت عربستان قبل از اجلاس اوپک‌پلاسعربستان قیمت رسمی فروش نفت خود را به آسیا برای تحویل در ماه جولای بالا برده است.
ولی این کار مانع ادامه آرزوهای سبز عربستان نمی‌شود. عربستان هزینه فعالیتهای سبز خود را از فروش نفت به دست می‌آورد. این کشور قصد دارد تا 2030، 50 درصد از تولید انرژی خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر اختصاص دهد تا وابستگی آن به نفت کاهش یابد. انرژی‌های تجدیدپذیر در 2017 فقط 0.02 درصد از کل سهم تولید انرژی عربستان را تشکیل می‌دادند،
ولی این بدان معنا نیست که عربستان قرار است تولید نفت خود را پایین بیاورد و تأمین هزینه پروژه‌های جدید نفت و گاز خود را متوقف کند، فعالیت‌های نفتی حداقل تا 2050 ادامه خواهد داشت. عربستان عقیده دارد نفت برای چندین دهه آینده همچنان منبع اصلی انرژی خواهد بود.
درآمد نفتی عربستان که تأمین‌کننده هزینه فعالیت‌های سبز آن است طی یک سال و نیم گذشته کاهش یافته است و شرکت آرامکو مجبور شده است فروش اوراق بهادار خود را برای پرداخت سود هنگفت به دولت متوقف کند.
انتهای پ..