پیش‌بینی افسر صهیونیست درباره سناریوی دردناک برای اسرائیل در جنگ با حزب‌الله

پیش‌بینی افسر صهیونیست درباره سناریوی دردناک برای اسرائیل در جنگ با حزب‌الله

پیش‌بینی افسر صهیونیست درباره سناریوی دردناک برای اسرائیل در جنگ با حزب‌الله یک افسر صهیونیست با اشاره به ضعف جبهه داخلی این رژیم در مقابله با تهدیدها، درباره جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله یک سناریوی درناک برای اسرائیل پیش‌بینی کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «تل لیو رام» افسر صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرد: در یک سناریوی نظامی که در آن پیش‌بینی می‌شود اسرائیل در جنگ آینده مقابل حزب‌الله و حماس قرار خواهد گرفت بخش‌های زیادی از مناطق اسرائیل در معرض تهدید موشک‌ها قرار دارند و همزمان با آن اوضاع در کرانه باختری و نیز داخل شهرهای عربی اسرائیل به‌شدت منفجر خواهد شد که این موضوع نیاز به تلاش واقعی جهت محافظت از جبهه داخلی دارد.
این افسر صهیونیست افزود: می‌توان گفت که حماس در جنگ اخیر علاوه بر شعله‌ور شدن اوضاع در کرانه باختری و قدس و آشوب‌هایی که در شهرهای عربی اسرائیل به‌پا شد، خواستار پیوستن نیروهای بیشتری به این جنبش در مقابله با اسرائیل بود و همزمان با آن جبهه دیگری از سمت لبنان به‌سوی اسرائیل باز خواهد شد.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر عرصه غزه تهدید بزرگی برای اسرائیل محسوب می‌شود که ارتش و سرویس‌های امنیتی دیگر باید در مرحله آینده آماده مقابله با آن باشند.
هراس صهیونیست‌ها از تغییر موازنه در فلسطین؛ وزیر خارجه اسرائیل از سفر به قاهره به‌دنبال چیست؟چرا جنگ غزه وحشت از حزب‌الله را دوباره در دل صهیونیست‌ها کاشت؟نگرانی صهیونیست‌ها از پیروزی حماس در انتخابات فلسطین و سقوط تشکیلات خودگرداناین افسر صهیونیست تصریح کرد: قرار بود ارتش قبل از شروع جنگ غزه یک مانور گسترده نظامی برگزار کند که در آن سناریو یک جنگ همه‌جانبه شبیه‌سازی شده بود؛ به این صورت که درحالی که موشک‌ها از سمت غزه به مناطق اسرائیل شلیک می‌شود حزب‌الله نیز حملات موشکی خود علیه اسرائیل را آغاز خواهد کرد و در این شرایط اسرائیل نیاز به یک جبهه داخلی قدرتمند دارد.
وی با انتقاد از عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف جبهه داخلی در برابر تهدیدها تأکید کرد: در حالی که همه این نگرانی‌ها وجود دارد اما آمادگی دولت برای مقابله با این تهدید‌ها طی سال‌های اخیر در بهترین حالت آن بسیار کم و جزئی است؛ زیرا توانایی‌های حزب‌الله در جبهه شمالی بسیار بیشتر است. همچنین تصور ا..

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام یک مخالف سعودی با تاکید بر تشدید سرکوب‌گری‌های رژیم آل سعود، غیبت مستمر ولیعهد سعودی در دوران حساس جهان عرب و اسلام و دلایل آن را فاش کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، «جمانه الصانع» فعال حجازی مخالف آل سعود اعلام کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دوران حساس جهان عرب و اسلام که نیاز به موضع‌گیری قاطعانه از مهم‌ترین دولت اسلامی دارد به طور مستمر غایب است و اقدامات وی در برابر واکنش‌های ملت سعودی در ابراز حمایت از حقیقت همچنان ضعیف است.
الصانع تاکید کرد که ملت و فعالان سعودی اقدامات ولیعهد سعودی را رد می‌کنند و از اقدامات وی در برابر مخالفان خود می‌ترسند، به ویژه اینکه این فعال سعودی به نقل از منابع مکرر اعلام کرد که محمد بن سلمان اعتیاد به مواد مخدر دارد همانطور که این اعتیاد در تصمیم‌گیری وی در ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی تاثیر گذاشت.
این مخالف سعودی اعلام کرد که ملت سعودی در صورت حمایت از فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها، با مجازات رو می‌شوند که این مجازات شامل حبس طولانی و گاهی اعدام با طرح اتهامات دروغین است.
جمانه الصانع در ادامه تاکید کرد: رفتارهای محمد بن سلمان مملوء از پارادوکس است. همانطور که برخی از مسئولان سعودی به «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس به دلیل تشکر از موضع ایران در حمایت از جنبش مقاومت و فلسطین حمله کردند، ولیعهد سعودی خواستار باز کردن صفحه جدیدی با ایران شد و آرزوی سعادت برای ایرانیان کرد و خواستار همکاری با این کشور در منطقه شد.
وی تصریح کرد: عربستان به رهبری محمد بن سلمان به زندانی بزرگ تبدیل شده است. ده سال حبس به عنوان مجازات اقداماتی اعمال شده که ولیعهد سعودی دوست ندارد انجام شود . 20 سال مجازات حبس نیز برای کسانی که از رژیم او انتقاد می‌کنند در نظر گرفته شده و حکم کسی که در تظاهرات علیه دولت شرکت کند، اعدام خواهد بود. مثله کردن اجساد در صورت مخالفت مودبانه و مسالمت آمیز اعمال خواهد شد. مقامات سعودی در آغاز جنگ غزه 2021 یک فعال سعودی را دستگیر کردند؛ چرا که وی خواستار آزادی فلسطینیان در زندان‌های عربستان شده بود .هنوز از وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعاتی در دست نیست.
پیام‌های عملیات موفق انصارالله د..

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه برخی منابع از نقشی که تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام در ادلب سوریه در ربودن زنان ایزدی از اردوگاه «الهول» و انتقال آنها به خارج از سوریه دارند، پرده برداشتند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، «خدیدا جوقی» مسئول ناحیه «سنونی» در شمال سنجار از عملیات ربودن زنان ایزدی از اردوگاه «الهول» در سوریه و انتقال آنها به مناطق دیگر خبر داد.
وی افزود: قاچاق زنان از اردوگاه الهول در سوریه به ادلب از سوی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و احرار الشام و انتقال آنها به خارج از سوریه ادامه دارد.
جوقی تاکید کرد: یافتن زنان و کودکان ایزیدی در داخل اردوگاه الهول سوریه دشوار است.
وی افزود: ما به عنوان فعال ایزدی و سازمان های بشردوستانه تلاش زیادی برای ورود به داخل اردوگاه داشتیم اما راه به جایی نبردیم زیرا ورود به «الهول» باوجود عناصر داعشی در داخل این اردوگاه و تفکر افراطی که دارند، بسیار سخت است.

از سوی دیگر «حسین کورو» مسئول دفتر امور ربوده شدگان ایزدی بیان کرد: 3546 نفر از زنان و کودکان ایزدی از سال 2014 تاکنون آزاد شده‌اند، اما همچنان 2700 زن و کودک ایزدی سرنوشتشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
یادآور می‌شود که طبق برآوردهای رسمی حدود 10 هزار ایزدی کشته شدند و داعش بیش از 6 هزار نفر از افراد این اقلیت در عراق را که بیشتر زن و کودک بودند به اسارت گرفت.
این کشتار و اسارت سه ماه پس از آن رخ داد که تروریست‌های داعش شهر موصل در شمال عراق را در سال 2014 تحت کنترل خود درآوردند.
انتهای پیام/

گرانی ها نفس اقشار ضعیف را گرفته است/افزایش قیمت اجاره بها باعث حاشیه نشینی شد

گرانی ها نفس اقشار ضعیف را گرفته است/افزایش قیمت اجاره بها باعث حاشیه نشینی شد

گرانی ها نفس اقشار ضعیف را گرفته است/افزایش قیمت اجاره بها باعث حاشیه نشینی شد نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس با انتقاد از وضعیت میزان اجاره‌بهای مسکن از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای ساماندهی بازار مسکن تدبیری بیاندیشد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس در نشست علنی امروز (دو‌شنبه 10خرداد ) قوه مقننه و طی اخطاری با استناد به اصل 31 قانون اساسی، گفت: گرانی‌های امروز بر مردم فشار آورده و نفس اقشار ضعیف را گرفته است و از همه بدتر افزایش قیمت اجاره‌بهای مسکن است؛ چقدر از این موضوع خبر دارید.
وی ادامه داد: سال گذشته اگر برای اجاره یک منزل مسکونی مبلغ 270 میلیون به عنوان ودیعه مسکن پرداخته می‌شد امسال همان مالک مبلغ 550 میلیون تومان برای همان مسکن تعیین کرده است. در این شرایط مستأجر باید در یک سال گذشته ماهانه 20 میلیون تومان حقوق بیشتر دریافت می‌کرده تا تنها بتواند مبلغ ودیعه را بپردازد. مردم در این شرایط تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ شما در این زمینه چه اقدامی انجام داده‌اید و چگونه نظارت می‌کنید؟
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: اگر مردم هیچ چیز نخرند و هیچ چیز نخورند و نپوشند حتی نمی‌توانند مبلغ اجاره را بپردازند تا جایی که بعضی از افراد مجبور شدند که به حاشیه شهرها بروند و یا به طور کل محل و سبک زندگی خود را تغییر دهند.
صباغیان یادآور شد: فساد، اختلاف طبقاتی، خودکشی و طلاق نتیجه این وضعیت است بنابراین باید وزیر راه و شهرسازی در این خصوص پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: ما در مجلس اقدام خوبی در زمینه مالیات بر خانه‌های خالی انجام دادیم اما متأسفانه مشکلی از وضعیت بازار مسکن حل نشد و صدای مردم در این زمینه شنیده نشده است.
انتهای پیام/

پرداخت 3.3 میلیون یورو به مجید حسینی و 4 بازیکن دیگر ترابزون‌اسپور

پرداخت 3.3 میلیون یورو به مجید حسینی و 4 بازیکن دیگر ترابزون‌اسپور

پرداخت ۳.۳ میلیون یورو به مجید حسینی و ۴ بازیکن دیگر ترابزون‌اسپور مجموع پرداختی باشگاه ترابزون‌اسپور ترکیه به مجید حسینی و ۴ بازیکن دیگر در فصل گذشته اعلام شد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روزنامه ورزشی Fotomac ترکیه، مجید حسینی، بنیک افوبه، کامیل احمد، لویس بکر مارلون 5 بازیکنی هستند که از ترابزون‌‌اسپور جدا شدند. این باشگاه فصل گذشته برای این 5 بازیکن 3.3 میلیون یورو پرداخت کرد. اکنون ترابزون‌اسپور می‌تواند این پول را در نقل‌وانتقال‌های جدید تابستانی هزینه کند.
باشگاه ترابزون‌اسپور 2 روز قبل از پایان قرارداد همکاری با مجید حسینی پس از 3 فصل خبر داد.
ابراز تعجب بازیکن پیشین قطر از تمدید نشدن قرارداد ابراهیمی انتهای پیام/

چرا میلیون‌ها سهامدار ،‌ همتی را عامل ریزش بورس و بربادرفتن سرمایه‌های خود می‌دانند؟

چرا میلیون‌ها سهامدار ،‌ همتی را عامل ریزش بورس و بربادرفتن سرمایه‌های خود می‌دانند؟

چرا میلیون‌ها سهامدار ،‌ همتی را عامل ریزش بورس و بربادرفتن سرمایه‌های خود می‌دانند؟ عدم‌واریز منابع صندوق توسعه در زمان مقرر، عدم‌اجازه استفاده از تسهیلات برای صندوق‌ها و سبدگردان‌ها، فشار به بانک‌ها برای خرید اوراق دولت، بالا بردن نرخ مبادلات بین‌بانکی از ۸درصد به نزدیک ۲۰درصد برخی انتقادات فعالان بورس نسبت به عملکرد همتی است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی این روزها در معرض توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، از یک طرف به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اظهارات جدید و قابل تأملی را مطرح می‌کند و از سوی دیگر ماجرای عزل وی از ریاست بانک مرکزی و رشد چند هزار تومانی قیمت ارز حاشیه‌‌های تازه‌ای را در فضای اقتصادی ایران ایجاد کرده است.
جدای از عملکرد عبدالناصر همتی در حوزه “تورم، نرخ ارز و همچنین اظهار نظرهای وی درباره fatf و افزایش قیمت بنزین در آبان 98” که بارها به آنها اشاره شد موضوع بازار سرمایه و ابرنوسان سال 99 یکی از پرهزینه‌ترین اتفاقات سیاسی اقتصادی ایران را رقم زد و بسیاری بانک مرکزی را مقصر مستقیم بخشی از این چالش می‌دانند.
یکی از موضوعاتی که بسیاری از سهامداران معتقدند عامل اصلی ریزش بورس در نیمه سال قبل بود، عملکرد سیاست‌گذار پولی در اواخر سال 98 می‌باشد، این موضوع محدود به سهامداران و فعالان بازار نماند برخی اقتصاددانان و نمایندگان شناخته‌شده مجلس شورای اسلامی نیز اظهارنظرهای جدی در این حوزه داشتند.
علت اصلی افت‌وخیز سنگین بازار سهام در سال قبل به‌اذعان بسیاری از کارشناسان به نوسان قابل توجه نرخ سود بین‌بانکی باز‌می‌گردد. نکته قابل توجه در این حوزه این‌که اخیراً بانک مرکزی اقدام به انتشار نرخ سود بین‌بانکی نموده است، این نرخ در ماههای اخیر از حدود 20 درصد به محدوده 19.5 درصد کاهش یافته است.
شمس‌الدین حسینی در خصوص دستکاری نرخ بهره بین‌بانکی می‌گوید، خرداد ماه سال گذشته شاخص کل بورس حدود 2 میلیون واحد بود، در اثر سیاست‌گذاری دولت، سود بین‌بانکی از زیر 10 درصد تا 17 درصد افزایش پیدا کرد، معلوم است که این تصمیم موجب ریزش بازار سرمایه می‌شود. دولت و وزارت اقتصاد مردم را به بورس فراخواند اما همزمان نرخ سود بانکی را افزایش دادند. به‌طور کلی و در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت سیاست‌گذاران پولی و بانکی با هم هماهنگ نبودند و ابر..

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی سخنگوی جنبش حماس به احتمال تشکیل دولت ائتلافی در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت: ما روی هیچ یک از متغییرهای داخل رژیم صهیونیستی تکیه نمی‌کنیم، چون تمامی آنها حاصل طرح صهیونیستی اشغالگر است که هدف آن تحکیم پایه‌های رژیم صهیونیستی به زیان حق و حقوق فلسطینی‌هاست.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد: ما هرگز به تغییر و تحولات داخلی رژیم صهیونیستی دل نمی‌بندیم، چرا که هر کسی هم قدرت را بدست بگیرد، باز پایبند به همان پروژه اشغالگری صهیونیستی است که هدف از آن تثبیت اشغالگری در این سرزمین است، بنابراین تغییری در روند مبارزات ملت فلسطین تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ایجاد نخواهد شد.
نفتالی بنت رئیس حزب «یمینا» اسرائیل امشب گفت: فرصت‌های تشکیل کابینه راستگرا با بنیامین نتانیاهو از بین رفته است.
بینت افزود: گفتگوها و مذاکراتی برای پیوستن به کابینه تغییر انجام می‌دهم که به حضور نتانیاهو در منصب نخست وزیری پایان دهد.
بنت تاکید کرد: برای پیوستن به «یائیر لاپید» رهبر حزب یش عتید جهت تشکیل کابینه جدید تلاش می کنم.
قرار است امشب لاپید به رئون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی رسما اعلام کند که موفق به تشکیل کابینه شده است که اگر چنین شود به 15 سال نخست وزیری نتانیاهو پایان داده خواهد شد.
واکنش نتانیاهو به ائتلاف مخالفان برای اخراج وی از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستینتانیاهو رفتنی شد/ «بنت» و «لاپید» برای کنار زدن «بی بی» متحد شدندانتقاد تند لیبرمن از نتانیاهو پس از شکست در برابر مقاومت؛ اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده استحادثه امنیتی و عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی
منابع صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی و عملیات نفوذ به شهرک صهیونیست نشین اشکول در مجاورت نوار غزه خبر داد که طی آن از ساکنان آن خواسته شده از منازل خود خارج نشوند.
شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که به نظر می‌رسد که عامل این عملیات از منطقه کرم ابوسالم وارد اراضی اشغالی شده و شب هنگام برای اجرای عملیات خود عازم شهرک اشکول شده است.
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که در عملیات با سلاح سرد یک فلسطینی در شهرک صهیونیست نشین اشکول یک اسرا..

پیام مقام معظم رهبری به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی

پیام مقام معظم رهبری به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی

پیام مقام معظم رهبری به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی پیام مقام معظم رهبری به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی، توسط طهرانچی قرائت شد. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام مقام معظم رهبری به نخستین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز در مراسم اختتامیه این رویداد توسط دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.
در متن پیام رهبر معظم انقلاب آمده است:
«بسمه تعالی
اقدام عملی در راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و رقابت گسترده گروه‌های دانشجویی، بی‌گمان در شمار افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی ثبت خواهد شد. از مدیریت دانشگاه و دانشجویان عزیز شرکت‌کننده متشکرم. این سنت حسنه باید در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های کشور ادامه یابد ان‌شاءالله.»
انتهای پیام/

همتی: مدیون «روحانی» هستم

همتی: مدیون «روحانی» هستم

همتی: مدیون «روحانی» هستم عبدالناصر همتی بعد از برکناری از ریاست بانک مرکزی گفت: مدیون روحانی هستم. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ عبدالناصر همتی بعد از برکناری توسط هیات وزیران،‌ در پیامی نوشت: کنار گذاشتن بنده از اختیارات رئیس جمهور است. بابت اعتمادشان به خصوص در یکسال اول خدمتم متشکرم.
وظیفه من دفاع از اصلاح روندهای اشتباه و مخالف رویه علم اقتصاد است. امیدوارم بابت این انجام وظیفه از من مکدر نشده باشند.
من هم مثل همه مردم بخاطر دفاع ایشان از برجام مدیون ایشانم.

برکناری “همتی” از ریاست بانک مرکزی /”کمیجانی” جایگزین شدهمتی: ضرورتی به استعفا از بانک مرکزی نمی‌بینمادعای عجیب رکورددار نقدینگی تاریخ ایران/ همتی: جلوی فروپاشی اقتصاد را گرفتم!غیبت همتی در جلسه ستاد اقتصادی دولت/ جایگزین او مشخص می‌شود؟خیمه‌شب‌بازی همتی با سوژه برکناری برای فرار از کارنامه افتضاح روحانیانتهای پیام/

برکناری "همتی" از ریاست بانک مرکزی /"کمیجانی" جایگزین شد

برکناری "همتی" از ریاست بانک مرکزی /"کمیجانی" جایگزین شد

برکناری “همتی” از ریاست بانک مرکزی /”کمیجانی” جایگزین شد هیئت وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با خاتمه مسئولیت وی در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت های خطیر رئیس کل در حوزه های حساس پول و ارز می شود، با خاتمه مسئولیت ایشان در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.
اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، از این پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده خواهد داشت.
هیئت وزیران همچنین از خدمات و زحمات همتی در طول دوران تصدی ریاست وی بر بانک مرکزی تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/