واکنش ظریف به اظهارات همتای آلمانی؛ دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه بردارید

واکنش ظریف به اظهارات همتای آلمانی؛ دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه بردارید

واکنش ظریف به اظهارات همتای آلمانی؛ دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه بردارید وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اظهارات همتای آلمانی خود تأکید کرد اعضای اروپایی برجام باید قبل از صحبت‌کردن درباره تعهدات ایران، دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه خود در منطقه خلیج فارس بردارند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه‌شب در پیامی توئیتری به اظهارات هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان واکنش نشان داد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
ظریف ساعاتی پس از آن‌که هایکو ماس با تکرار ادعای مقامات اروپایی مبنی بر نقض برجام توسط ایران خواستار اضافه شدن بندهایی جدیدی به این توافق شد، در پاسخ به وی در توئیتر نوشت: هایکو ماس و E3 (آلمان، انگلیس و فرانسه) قبل از آنکه درباره کارهایی که ایران باید انجام دهد صحبت کنند، باید این کارها را انجام دهند: آپارتاید ظالمانه کووید‌ــ19 [آپارتاید دارویی در بحبوحه بحران جهانی کرونا] را متوقف کنند، تعهداتشان ذیل قطعنامه 2231 را رعایت کنند و دست از نقض برجام و رفتارهای شرورانه خود در منطقه ما بردارند: 100 میلیارد دلار فروش تسلیحات به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اقدامات تروریستی اسرائیل.
آلمان: بازگشت به برجام کافی نیست/ خواستار توافقی فراگیرتر با ایران هستیمظریف: دوباره درباره برجام مذاکره نخواهیم کرد/ منتظریم اروپایی‌ها ترور دکتر فخری‌زاده را محکوم کننداتحادیه اروپا: برجام تنها راه برای جلوگیری از تبدیل‌شدن ایران به قدرت هسته‌ای استتام کاتن: برجام در بلندمدت دوام نخواهد آوردتلاش رویترز برای تطهیر طرف‌های اروپایی برجام پس از اقدام قاطعانه مجلس شورای اسلامیپکن: برجام باید پیش‌شرط اساسی حل‌وفصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران باشد/ امیدواریم آمریکا به برجام بازگردداتحادیه اروپا: برجام برای امنیت اروپا اهمیت دارد/ترور فخری‌زاده اقدامی مجرمانهانتهای پیام/.+

نزاع مرگبار دو ببر در باغ‌وحش ارم؛ ببر ماده تلف شد

نزاع مرگبار دو ببر در باغ‌وحش ارم؛ ببر ماده تلف شد

نزاع مرگبار دو ببر در باغ‌وحش ارم؛ ببر ماده تلف شد طبق اعلام رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران ببر ماده باغ وحش ارم تهران بر اثر جراحات وارده در درگیری با ببر نر تلف شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فاطمه برنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، اظهار کرد: بنا بر اعلام مدیریت باغ وحش پارک ارم، ماده‌ببر این باغ‌وحش صبح امروز جمعه 14 آذرماه تلف شده است.
وی با اعلام این خبر گفت: بعدازظهر روز گذشته مسئولین باغ‌وحش ارم طی تماس تلفنی خبر زخمی شدن ببر ماده این باغ‌وحش را در نزاع با ببر نر به محیط زیست تهران اعلام کردند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران افزود: متأسفانه این ببر ماده امروز در باغ‌وحش ارم تلف شده و اقدامات درمانی در چند روز گذشته برای مداوای آن نتیجه‌ای نداشته است.
پس از گربه‌ها و ببرها این بار “راسوها” هم به کرونا مبتلا شدند!تصمیم جدید محیط زیست برای جلوگیری از مفقودشدن حیوانات در باغ‌وحش‌هابرنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ‌وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسیده است، این ماده‌ببر به‌علت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی بر اثر پنومونی استنشاقی به‌دلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.
معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در آخرین بازدید دوره‌ای کارشناسان این اداره از باغ‌وحش ارم، حیوانات این باغ‌وحش سالم و در وضعیت خوبی بودند، اظهار کرد: در بخشی از گزارش ارسالی باغ‌وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه 9 آذر ماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است.
برنا ادامه داد: بررسی‌ها در این خصوص از سوی محیط زیست استان تهران انجام و نتایج حاصله اعلام خواهد شد اما در گام اول، نظارت ناکافی مجموعه باغ‌وحش یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در پایان تأکید کرد: لازم است مدیران باغ‌وحش‌ها جدیت بیشتری در خصوص محل‌های نگهداری حیواناتی که بایستى به‌طور کلى و یا فصولی از سال از هم جدا باشند و یا با فاصله مناسبی از هم نگهداری شوند، داشته باشند.
انتهای پیام/+

امارات، آمریکا را تهدید کرد: یا بهترین تسلیحات آمریکایی را می‌دهید یا از کشورهای دیگر تهیه می‌کنیم

امارات، آمریکا را تهدید کرد: یا بهترین تسلیحات آمریکایی را می‌دهید یا از کشورهای دیگر تهیه می‌کنیم

امارات، آمریکا را تهدید کرد: یا بهترین تسلیحات آمریکایی را می‌دهید یا از کشورهای دیگر تهیه می‌کنیم حاکمان امارات که ظاهراً به‌دلیل فریب‌خوردن از توافق سازش با رژیم صهیونیستی و بدعهدی واشنگتن نسبت به تعهداتش برای تأمین سلاح‌های پیشرفته به‌شدت عصبانی هستند، تهدید کرده‌اند که خریدهای تسلیحاتی خود را از کشورهای رقیب آمریکا انجام خواهند داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه روسیه الیوم گزارش داد، در سایه جدال درباره عدم فروش تسلیحات پیشرفته همچون جنگنده‌های اف35 به ابوظبی، یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن در توئیتی اعلام کرد این قرارداد 23میلیارد دلاری دربرگیرنده انواع سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف35 است و اهمیتی بسزا برای هر دو طرف دارد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
گفته می‌شود این توئیت سفیر امارات متحده عربی در واکنش به گفته‌های کریس مورفی سناتور دموکرات بود که مخالفت خود را با اجرایی شدن قرارداد دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ با امارات اعلام کرده بود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
به‌زعم سفیر امارات متحده عربی، قرارداد فروش اف35 چیزی فراتر از یک قرارداد تسلیحاتی است بلکه می‌تواند زمینه شکل‌گیری خاورمیانه‌ای امن‌تر را فراهم آورد و به ایالات متحده امکان خواهد داد به‌شکل بیشتری بر دیگر چالش‌های جهانی متمرکز شود.
العتیبه یکی از دلایل ضروری بودن اجرایی شدن این قرارداد را موافقت اسرائیلی‌ها با آن اعلام کرده است و در واکنش به انتقادهای صورت‌گرفته از کشورش برای جنایاتی که در یمن مرتکب می‌شود ادعا کرد کشورش از اکتبر سال گذشته نیروهایش را از یمن خارج کرده است.
سفیر ابوظبی در واشنگتن همچنین اتهامات واردشده به کشورش درخصوص دارا بودن همکاری گسترده دفاعی و نظامی با کشورهای چین و روسیه را نیز تکذیب و در عین حال تهدید کرد: روابط اقتصادی و دیپلماتیک ما با این دو کشور برقرار است و اگر نتوانیم نیازهای خود را از ایالات متحده تأمین کنیم به‌طور حتم آن را از دیگر کشورها تأمین خواهیم کرد.
وی در عین حال گفت: ما ترجیح می‌دهیم نیازهای خود را از آمریکا تأمین کنیم، در غیر این صورت مجبور می‌شویم آن را از دیگر منابع تأمین کنیم حتی اگر سطح ..

مراسم فارغ التحصیلی خلبانان جنگنده اف-4 نهاجا برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی خلبانان جنگنده اف-4 نهاجا برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی خلبانان جنگنده اف-۴ نهاجا برگزار شد فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان اف-۴ تاکید کرد: خلبانان نیروی هوایی باید در مسیر تولید علم و امنیت کشور قدم بردارند. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان خلبانی اف 4، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده گفت: شهید دکتر فخری زاده در طول عمر با برکت خود منشأ خدمات فراوانی بود و همواره در راستای ارتقای توان نظامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های فراوانی کرد و سرانجامِ مجاهدت های وی ختم به شهادت شد. ترور این دانشمند بلندپایه بار دیگر داغ شهادت سردار سلیمانی را تازه کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی خطاب به دانشجویان افزود: همه شما عزیزان باید ادامه دهنده راه پرافتخار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده که همان راه تولید علم و تامین امنیت کشور است، باشید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با تقدیر از عوامل فنی و خلبانان پایگاه شهید نوژه به دلیل حضور چشمگیر در رزمایش اخیر این نیرو اضافه کرد: نظامی گری شغل شریفی است و نباید صرفا به نگاه برطرف کردن نیازهای مادی به آن نگاه کرد و طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، نظامی گری یکی از شریف‌ترین شغل هاست.

وی با تاکید بر اینکه تک تک شما عزیزان باید در تمامی عرصه‌های اعتقادی، بصیرتی و امنیتی، خود را پرورش دهید، بیان کرد: همه شما باید به اهمیت کار در نیروی هوایی آگاه باشید، دشمن‌شناس بوده و روحیه نظامی‌گری و اطاعت پذیری را در خود پرورش دهید و با درک درست از مسائل امنیتی و حفاظتی، به آسیب های فضای مجازی اشراف داشته باشید و راه های مقابله با آن را فرا بگیرید.

امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: شما خلبانان جوان در آغاز این راه پر افتخار هستید و باید ادامه دهنده راه عزیزانی باشید که از تمام داشته های خود گذشتند، تا امنیت و اقتدار امروز حاصل شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه، از بخش اورهال هواپیماها، قرارگاه سربازان، اماکن عموعی و خدماتی، روند بازسازی استخر پایگاه و زمین چمن مصنوعی تازه احداث شده پایگاه شهید نوژه بازدید کرد.
انتهای پیام/

موج وحشت در مناطق اشغالی؛ هشدار تل‌آویو به دانشمندان و کارکنان تاسیسات هسته‌ای دیمونا

موج وحشت در مناطق اشغالی؛ هشدار تل‌آویو به دانشمندان و کارکنان تاسیسات هسته‌ای دیمونا

موج وحشت در مناطق اشغالی؛ هشدار تل‌آویو به دانشمندان و کارکنان تاسیسات هسته‌ای دیمونا رژیم صهیونیستی از تمام کارمندان و مسئولین عالی رتبه حال و قبل نیروگاه دیمونا خواسته به موارد ایمنی توجه بیشتری داشته باشند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،کان شبکه تلویزیونی سراسری رژیم صهیونیستی در گزارشی از موج وحشتی که سرتاسر رژیم صهیونیستی را در بر گرفته پرده برداشت.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
به گفته کارملا مانچه تهیه کننده این گزاش از تمام کارشناسان هسته ای و مسئولین عالی رتبه نیروگاه هسته ای دیمونا خواسته شده است تا در ترددها و فعالیت های خود حداکثر هوشیاری را به خرج دهند و به طور مثال از یکی از دانشمندان هسته ای این مرکز خواسته شد از این پس به پیاده روی نرفته و هر نوع بسته مشکوکی که به دستش رسید را باز نکند زیرا اطمینان دارند همگی آنها می توانند در رصد طرف متخاصم قرار بگیرند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
در ادامه این گزارش آمده است ، از یک هفته پیش سطح شرایط امنیتی در سفارتخانه هایمان در سرتاسر جهان افزایش پیدا کرده است در حالی که مسئولین امنیتی همچنان نگرانی وارد آمدن ضربه به منافع ما هستند.
با این حال تلاش شده است تا این افزایش سطح هوشیاری امنیتی علنی و مشخص نباشد و به شکلی وانمود شود که همه چیز به شکل عادی در حال جریان است ، همان گونه که آوی کوخاوی رئیس ستاد ارتش در دیداری که از پایگاه های ارتش (رژیم صهیونیستی) در شمال (فلسطین اشغالی) داشت مدعی شد ما به روند عادی و معمول خود برای مقابله با اقدامات خصمانه ایران در سوریه ادامه می دهیم.
با این حال کارشناسان به این شبکه عبری زبان خبر دادند ، زمان بندی اقدام ایران امری بسیار حائز اهمیت است .
پیش از این نیز چک فرایلیخ نایب رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه هاآرتص منتشر شد ضمن پذیرش تلویحی اقدام تروریستی ترور شهید فخری زاده یک گام به جلوتر رفته و در مقدمه آن نوشت : پرسش اصلی فعلی این نیست که ما حق انجام این اقدام را داشتیم یا خیر بلکه پرسش اصلی آن است که آیا چنین اقدامی واقعا حکیمانه بود؟
گزارش| نشانه‌های دخالت صهیونیست‌ها در ترور دانشمند ایرانی؛ واقعیت‌‌ها..

کاهش قیمت تمام شده خودرو در دستور کار خودروسازان قرار گرفت

کاهش قیمت تمام شده خودرو در دستور کار خودروسازان قرار گرفت

کاهش قیمت تمام شده خودرو در دستور کار خودروسازان قرار گرفت رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از کاهش قیمت تمام شده محصولات از طریق بهینه سازی طراحی ها برای مشترک سازی قطعات و اقتصادی شدن تولید انبوه به وسیله تامین کنندگان داخلی خبرداد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحی نیا که از مراحل تولید خودروهای جدید ایران خودرو بازدید می کرد ، تمرکز بر توسعه محصول ، طراحی زیبا و بهبود کیفیت از طریق تعامل حوزه تحقیق و توسعه این خودرو سازی با مراکز دانش بنیان را مهم ارزیابی کرد و افزود : حداکثر مشترک سازی قطعات خودروهای هر پلتفرم به رونق زنجیره تامین و توان افزایی سازندگان قطعات و همچنین کاهش قیمت تمام شده بدلیل صرفه های واحد مقیاس و حفظ حقوق مشتریان می انجامد.
وی همچنین اضافه کرد : در راستای راهبرد جهش تولید شاهد اجرای مناسب سیاست گذاری انجام شده وزارت صمت و ایدرو در این خودروسازی بوده ایم به گونه ای که در 8 ماهه امسال افزایش تولید 60 درصدی معادل حدود 120 هزار دستگاه نسبت به سال گذشته اتفاق افتاده است.به گفته رییس ایدرو با ادامه این روند شاهد بهبود و شتاب بیشتر پاسخ به تقاضای مصرف کنندگان و کاهش التهاب های سوداگرانه بازار خواهیم بود.
معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو، همچنین به اقدامات انجام شده در توسعه کیفی محصولات جدید در دست ساخت ایران خودرو اشاره کرد و افزود : در بعد جهش کیفی تولید نیز با وجود تنگناهای تحریم و شرایط کرونا ، ارتقا کیفیت موتور خودروها و حرکت به سمت مصرف سوخت کمتر و تطابق با استاندارد های بسیار بالاتر ایمنی را در طراحی محصولات جدید شاهد هستیم که امیدواریم با عرضه این محصولات به بازار افزایش رضایت مصرف کنندگان را شاهد باشیم .
انتهای پیام/

ماجرای قصور پزشکی و احیای نوزاد 2ماهه در غسالخانه "آبدانان" چه بود؟/ مسئولان علوم پزشکی ایلام پاسخگو نیستند

ماجرای قصور پزشکی و احیای نوزاد 2ماهه در غسالخانه "آبدانان" چه بود؟/ مسئولان علوم پزشکی ایلام پاسخگو نیستند

ماجرای قصور پزشکی و احیای نوزاد ۲ماهه در غسالخانه “آبدانان” چه بود؟/ مسئولان علوم پزشکی ایلام پاسخگو نیستند گروه استان‌ها ــ ماجرای بازگشت به زندگی نوزاد ۲ماهه در غسالخانه آبدانان از تولد تا قصور پزشکی، صدور مجوز فوت و احیا چه بود؟ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام پاسخگو نیستند. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ شامگاه پنجشنبه خبری با عنوان “زنده‌شدن کودک 2ماهه در غسالخانه” فضای رسانه‌ای ایلام را به خود مشغول کرد. این خبر حکایت از آن داشت که کودکی 2ماهه درپی قصور پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام به تلقی آنکه فوت کرده، راهی سردخانه بیمارستان و سپس تحویل خانواده جهت انتقال به زادگاه وی در شهرستان آبدانان برای تدفین شده است.
خانواده کودک 2ماهه با تحویل پیکر به سمت آبدانان حرکت می‌کنند و با گذشت 175 کیلومتر فاصله آبدانان به ایلام، پیکر نوزاد را جهت غسل و انجام مسائل شرعی تدفین به غسالخانه آبدانان می‌برند و تحویل غسال می‌دهند.
روایت مرتضی بیگی، مسئول غسالخانه آبدانان از این اتفاق تلخ، شنیدنی است؛ “به‌رسم معمول جهت غسل میت وارد غسالخانه و با پیکر کودک 2ماهه‌ای روبه‌رو شدم که باید غسل داده شود؛ اما با نگاهی به پیکر نوزاد متوجه آن شدم که دارد نفس می‌کشد و دارای ضربان قلب است. اقدامات احیا با توجه به آموزش‌ها و دانسته‌های خود برای زنده‌شدن انجام و مراتب به اورژانس اعلام و پیکر نوزاد به بیمارستان منتقل شد.”
با این وجود، “ایمانی” پدر نوزاد در ارتباط با چگونگی ماجرای بستری و اعلام مرگ نوزاد خود گفت: “2ماه پیش به علت پارگی کیسه آب مادر و زمان باقی‌مانده تا زایمان طبیعی، نوزاد از طریق سزارین در بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان به دنیا آمد که متأسفانه با افت اکسیژن خون همراه شد.”
وی افزود: بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان بنابر شرایط پیش‌آمده و نبود امکان برای مراقبت ویژه اطفال؛ اقدام به اعزام این نوزاد به بیمارستان طالقانی ایلام می‌کند که نوزادمان به مدت 16روز در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بوده و پس از بهبودی اعلام می‌شود نوزاد مشکلی نداشته و طفل می‌تواند از طریق شیر مادر تغذیه کند و ترخیص می‌شود.
پدر نوزاد ادامه داد: بعد از گذشت حدود 2ماه از تولد نوزاد در چند روز پیش مجدداً احساس کردیم که فرزندمان دچار مشکل شده و او را به بیمارستان رسول اکرم(ص) بردیم؛ کارکن..

واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری زاده

واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری زاده

واکنش جو بایدن به ترور شهید فخری زاده بایدن که رسانه‌های آمریکا وی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری جنجالی آمریکا محسوب می‌کنند، برای اولین بار به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» مدعی شد دشوار است که بگوید این ترور چه میزان تعاملات او با تهران را پیچیده خواهد کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
بایدن به شکست سیاست های دولت کنونی آمریکا در قبال ایران اذعان کرد و گفت: ترامپ از توافق خارج شد تا چیز سخت‌تری به‌دست بیاورد، اما چه کاری انجام دادند؟ دولت ترامپ توانمندی ایران برای داشتن مواد اتمی را افزایش دادند.
رئیس جمهور منتخب آمریکا با تاکید بر اینکه مذاکره با ایران کار «بسیار سختی خواهد بود» اظهار داشت: «اما یک چیز را می‌دانم. ما نمی‌توانیم این کار را تنها انجام دهیم. به همین دلیل است که باید بخشی از گروه بزرگتری باشیم تا نه تنها با ایران بلکه با روسیه و چین و بسیاری از مسائل دیگر مقابله کنیم».
وی دو روز قبل نیز در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا موضعش درباره بازگشت به برجام همان است که قبلاً طی یادداشتی در سی‌ان‌ان اعلام کرده بود یا خیر گفت: «[مسئله] دشوار خواهد بود، ولی بله.»
آبرامز: پاسخ ایران قبل از رسیدن بایدن به قدرت بعید است/ در قبال ونزوئلا، شاهد تغییر خاصی در سیاست بایدن نخواهیم بودعسگرخانی:هرگونه انفعال کشور را به نقطه سقوط می‌کشاند/ بیگدلی: باید صبر کرد و دید بایدن چه نگاهی به ما داردشباهت بایدن به ترامپ؛ فشارهای آمریکا به چین ادامه می‌یابدبایدن: به‌دنبال طولانی‌ترکردن محدودیت‌های هسته‌ای ایران هستیم/ گزینه بازگرداندن خودکار تحریم‌ها همیشه در اختیار آمریکا استانتهای پیام/

مجتهد فاش کرد: جزئیات گزارش سازمان امنیت ملی عربستان و خشم بن‌سلمان

مجتهد فاش کرد: جزئیات گزارش سازمان امنیت ملی عربستان و خشم بن‌سلمان

مجتهد فاش کرد: جزئیات گزارش سازمان امنیت ملی عربستان و خشم بن‌سلمان افشاکننده اسرار آل‌سعود به جزئیات گزارش سازمان امنیت ملی عربستان و دلایل خشم محمد بن سلمان ولیعهد کشور از این سازمان پرداخته است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجتهد که همواره اسرار درونی آل‌سعود را فاش می‌کند به جزئیات گزارش امنیتی سازمان امنیتی عربستان اشاره کرد.
وی در سلسله توئیت‌هایی اعلام کرد که گزارش آماده‌شده از سوی سازمان امنیت ملی سعودی طبق اطلاعات خبرچینان از روابط شخصی و اطلاعات کسانی که همکاری می‌کنند و رصد مکالمات تلفنی و شبکه‌های اجتماعی آماده شده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
مجتهد نوشت گزارش فعالان اسلامی به دو گروه تقسیم می‌شود؛ نخست، جریان اخوان المسلمین و دیگری جریان السروری و بقایای الصحوه.
بر اساس این گزارش امنیتی سعودی؛ کمر اخوان المسلمین شکسته شده است، یا افرادش بازداشت شده‌اند و یا فراری هستند و بیمناک.
طبق این گزارش؛ تشکیلات جریان دوم نامشخص و مهم است به‌سبب درهم‌آمیختگی اجتماعی و دشواری تفکیک میان متدین عادی و وابسته. 150 اسم آماده بازداشت و تحقیق و بازجویی وجود دارد.
مجتهد تأکید می‌کند که این گزارش اسلام‌گرایان را به خطرناک، خطر متوسط و پنهان تقسیم کرده است.
براساس جزئیاتی که مجتهد منتشر کرده است؛ این اقدامات از مکه و جده شروع می‌شود و سپس در ریاض و دیگر شهرها گسترش می‌یابد.
افشاکننده اسرار درونی آل‌سعود از خشم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از سازمان امنیت ملی سعودی به‌سبب اینکه فعالیت‌های اسلامی را به‌طور کامل ریشه‌کن نکرده، خبر داده است.
میدل ایست آی: محمد بن سلمان پس از انتخابات آمریکا شرایط پرتنشی داردعربستان|حملات بن‌سلمان متوجه ساختار ارتش شد/ مبارزه با فساد یا تسویه حساب با چهره‌های نظامی؟عربستان| آیا بن‌سلمان به‌دنبال اعدام «محمد بن نایف» و «احمد بن عبدالعزیز» است؟انتهای پیام/+

هواشناسی ایران 99/9/14|هشدار سیلاب و کولاک برف در 27 استان تا دوشنبه آینده

هواشناسی ایران 99/9/14|هشدار سیلاب و کولاک برف در 27 استان تا دوشنبه آینده

هواشناسی ایران ۹۹/۹/۱۴|هشدار سیلاب و کولاک برف در ۲۷ استان تا دوشنبه آینده سازمان هواشناسی طی اطلاعیه هایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلاب و کولاک برف در ۲۷ استان هشدار داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: ظهر جمعه 1399/09/14
زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه 1399/09/17
نوع مخاطره: بارش باران، بارش برف، رگبار ورعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و مه آلودگی و کاهش دما
منطقه اثر:
جمعه 1399/09/14 : بوشهر، فارس، غرب گیلان، قزوین، زنجان، اردبیل، البرز.
شنبه 1399/09/15 : خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، گیلان، اردبیل و غرب مازندران،
یک‌شنبه 1399/09/16 : کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، زنجان، اردبیل، سمنان و غرب مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد،
دوشنبه 1399/09/17 : کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی و غرب مازندران
اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها، احتمال بارش برف در شهرهای واقع در نوار شمالی کشور، بارش برف در مناطق کوهستانی، یخ‌زدگی ، کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی
سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به کاهش رفت وآمدهای غیر ضروری، پرهیز از تردد وتوقف در کنار رورخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از مسافرت به مناطق سردسیر و کوهستانی بر تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و پرهیز از هرگونه فعالیتهای کوهنوردی، آمادگی برای برف روبی در مناطق کوهستانی و سردسیر همچنین در شهرهای واقع در نوار شمالی کشور تاکید کرده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: ظهر شنبه 1399/09/15
زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه 1399/09/17
نوع مخاطره: بارش بارن، رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات بارش برف
منطقه اثر:
شنبه 1399/09/15 : بوشهر، فارس، گیلان، نیمه غربی کرمان،
یک‌شنبه 1399/09/16 : بوشهر، فارس، نیمه شمال ک..