گزارش|پایان تلخ تراژدی دانشجویان صنعت نفت و «زنگنه»/ چرا 94 نخبهی صنعت نفت مهاجرت کردند؟
گزارش|پایان تلخ تراژدی دانشجویان صنعت نفت و «زنگنه»/ چرا ۹۴ نخبهی صنعت نفت مهاجرت کردند؟ “اگر به سال ۹۲ برگردم دیگر وزیر نخواهم شد!” ابراز ندامتی که حالا تنها یکی از اثرات آن از دست دادن نیمی از نیروهای انسانی متخصص و دوره دیده در دانشگاه صنعت نفت بود که هر کدام میتوانستند مدیران و کارمندان جوان پر شور و نشاطی باشند. – اخبار سیاسی – گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم_ زینب امیدی: ماجرای غمانگیز دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در هفتههای گذشته بار دیگر مطرح شد. زمانی که مهاجرت 94 نفر از آنها بعد از 6 سال بلاتکلیفی منتشر شده است.
دانشجویانی که سال 95 مقابل وزارت نفت اعتصابی دوازده روزه کردند، اما علی رغم تحصن شبانه روزی آنها در هوای سرد، هیچکدام از مسئولان دانشگاه و وزارت نفت نه تنها واکنشی برای بهبود وضعیت بلاتکلیفی دانشجویان ندادند، بلکه وزیر نفت در گفتوگویی اعلام کرد: «با اعتصاب و تحصن کسی را استخدام نمیکنیم!»
جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
ماجرا از کجا شروع شد؟
خرداد 94 لااقل برای دانشجوهای دانشگاه صنعت نفت که ناگهان در تعلیق فرو رفتند تاریخ فراموش نشدنی شد چراکه آینده شغلیانها تاحدزیادی به خطر افتاده بود آن هم تنها به این خاطر که وزیر نفت ابلاغیهای به این شرح صادر کرده بود: «ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاههای تابعه وزارت نفت و بسط آن به دانشآموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت».
مصائب دانشجویان صنعت نفت؛ “همه چیز بیشتر شبیه شوخی بود!”
حالا پس از گذشت شش سال از آن روز، مشخص شد وعده عبدالنبی هاشمی، رئیس دانشگاه صنعت نفت در خصوص اینکه «مصوبه وزارت نفت ظرف دو هفته آینده در خصوص برداشتن شرط معدل و استخدام تا ورودی 94 برای جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه ابلاغ میشود» صرفاً یک ترفند برای پایان تجمعها و اعتصابات ده، دوازده روزه دانشجویان و رهایی زنگنه از استیضاح بوده است.
صدور ابلاغیه وزیر نفت در مورخ 19 خرداد ماه سال 94، مبنی بر ممنوعیت هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاههای تابعه وزارت نفت و بسط آن به دانشآموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت، علی رغم امتیازات و وعدههای داده شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، سرنوشت فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه را در هالهای از ابه..

