المپیک 2020 توکیو| موفقیت اولین نماینده ایران در مرحله گروهی روئینگ/ نازنین ملایی راهی یک چهارم نهایی شد

المپیک 2020 توکیو| موفقیت اولین نماینده ایران در مرحله گروهی روئینگ/ نازنین ملایی راهی یک چهارم نهایی شد

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| موفقیت اولین نماینده ایران در مرحله گروهی روئینگ/ نازنین ملایی راهی یک چهارم نهایی شد اولین نماینده ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های روئینگ بانوان راه یافت. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از توکیو، نازنین ملایی به عنوان نخستین نماینده ایران در بازی‌های المپیک 2020 توکیو از ساعت 5 صبح امروز (جمعه) در رشته قایقرانی روئینگ با حریفانش رقابت کرد.
ملایی که در این مرحله در کنار قایقرانانی از آمریکا، بلاروس، پاراگوئه، سودان و نیجریه در گروه اول قرار داشت، مسافت 2 کیلومتری را با زمان 7:59.01 دقیقه طی کرد و پس از نمایندگان آمریکا و بلاروس در رده سوم ایستاد.
نفرات اول تا سوم در هر گروه راهی یک چهارم نهایی می شوند و بقیه به شانس مجدد می روند. بدین ترتیب ملایی روز دوشنبه در مرحله یک چهارم نهایی با حریفانش رقابت می‌کند.
دیگر نماینده ایران در روز نخست بازی‌های المپیک 2020 توکیو میلاد وزیری در رشته تیراندازی با کمان است که رقابت خود برای تعیین رنکینگ را از ساعت 9 صبح آغاز خواهد کرد.

المپیک 2020 توکیو| به صدا در آمدن زنگ خطر کرونایی در پایتخت ژاپنانتهای پیام/

بازگشت ناگهانی "گاندو" به آنتن/ ماجرای تقلای سرویس‌های امنیتی انگلیس در ایران

بازگشت ناگهانی "گاندو" به آنتن/ ماجرای تقلای سرویس‌های امنیتی انگلیس در ایران

بازگشت ناگهانی “گاندو” به آنتن/ ماجرای تقلای سرویس‌های امنیتی انگلیس در ایران امشب در حالی “گاندو” به آنتن رسید که چندی پیش مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه از آماده‌شدن این مجموعه تلویزیونی خبر داده بود. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پخش سریال “گاندو 2” از امشب در حالی بدون اعلام قبلی آغاز شد که پیش از این، در نوروز 1400 فصل دوم این سریال در 13 قسمت روی آنتن شبکه سه رفته و با 61 درصد مخاطب، نصاب سریال‌های امنیتی تلویزیون را جابه‌جا کرده بود.
اما در پایان این 12 قسمت از سوی شبکه سه، وعده داده شد که باقی قسمت‌های این سریال جنجالی پس از انتخابات روی آنتن خواهد رفت.
تا اینکه بالأخره امشب، پخش سریال از قسمت اول آغاز و آن‌طور که به‌نقل از روابط عمومی شبکه سه اعلام شده قرار است در 40 قسمت، مهمان آنتن شبکه سه سیما باشد.
در حالی از امشب دوباره “گاندو” برگشت که چندی پیش در پیگیری پخش این سریال تلویزیونی، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما اعلام کرد که سریال آماده پخش در مردادماه است و از فیلمبرداری هم دو سه روز باقی مانده؛ بنابر ملاحظات و اقتضائات باید تصمیم بگیرند که این زمان روی آنتن برود و یا پخشِ آن به زمانی دیگر موکول شود.
“گاندو” تصویرگر پرونده «جیسون رضائیان» خبرنگار دو تابعیتی ایرانی‌ – آمریکایی بود که از سال 1383 در ایران مشغول به‌کار می‌شود و سال 1388 پس از ناآرامی‌ها کشور را ترک و به آمریکا می‌رود و سال 1391 بار دیگر به ایران باز می‌گردد، اما این‌بار با پوشش خبرنگار روزنامه «واشنگتن‌پست» که نامی آشنا و معتبر در عرصه رسانه‌ای جهان به‌شمار می‌رود.
سرانجام رضائیان در پی اقدامات جاسوسی ضد‌امنیت ایران در تیرماه سال 1393 در اوج مذاکرات هسته‌ای بازداشت و یک سال و نیم بعد یعنی در دی ماه 1394 یک پای مبادله تاریخی ایران و آمریکا می‌شود و درست در روز اجرایی‌شدن برجام وی در مبادله تاریخی زندانیان بین ایران و آمریکا، آزاد می‌شود.
این سریال با توجه به اینکه اولین سریال در حوزه امنیتی به‌شمار می‌رفت که یک داستان واقعی را دستمایه خود قرار داده، با استقبال بسیاری از سوی مخاطبان همراه شد و ادامه چنین روشنگری‌هایی به یک مطالبه از سوی مردم تبدیل شد که خواستار ساخت آثار دیگری برگرفته از پرونده‌های واقعی بودند. سازندگان گاندو هم همان زمان این قو..

آرامش به شهرهای خوزستان بازگشت/ شکست سنگین آشوب‌طلبان مقابل مردم/ «صدمات جانی و تخریب اموال عمومی» دستاورد اغتشاش‌گران+ تصاویر

آرامش به شهرهای خوزستان بازگشت/ شکست سنگین آشوب‌طلبان مقابل مردم/ «صدمات جانی و تخریب اموال عمومی» دستاورد اغتشاش‌گران+ تصاویر

آرامش به شهرهای خوزستان بازگشت/ شکست سنگین آشوب‌طلبان مقابل مردم/ «صدمات جانی و تخریب اموال عمومی» دستاورد اغتشاش‌گران+ تصاویر گروه استان‌ها_ تجمعات مردم در شهرهای خوزستان در یک هفته اخیر که تحت تاثیر اشرار مسلح به اغتشاش و درگیری مسلحانه کشیده شده بود، با هوشیاری مردم به سمت تظاهرات مسالمت‌آمیز پیش رفت تا از فعالیت‌های آشوب‌طلبان جلوگیری شود. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، تشدید شرایط خشکسالی و تنش آبی در شهرهای استان خوزستان، سبب بروز اعتراضاتی در این استان شد؛ اعتراضات نسبت به موضوع مدیریت آب در این استان بود که در برخی نقاط تحت‌تاثیر نفوذ اشرار مسلح به آشوب و درگیری مسلحانه کشیده شد. درحالیکه از روزها قبل همه مسئولان در تلاشند مشکل کم‌آبی و بعضا بی‌آبی برخی مناطق خوزستان حل شود و اقدامات فوری نیز انجام شده؛ اما فرصت‌طلبان قصد دارند با سوار‌شدن بر بستر مطالبات به‌حقِ مردم، گلایه‌ها و نارضایتی‌ها را به سمت اغتشاش و هرج و مرج سوق دهند.

متاسفانه در یک هفته اخیر چه شهروندان عادی و یا پرسنل نیروی انتظامی در این درگیری‌ها بر اثر اصابت مستقیم گلوله کشته و زخمی شدند, این در واقع حاصل موج‌سواری آشوب‌طلبان و اغتشاش‌گران روی موج اعتراضات و مطالبات بحق مردم خوزستان است. اما این تمام ماجرا نبود و دستاورد دیگر اقدامات آشوب‌طلبان تخریب اموال عمومی و خصوصی، تخریب خودروهای مردم، شیشه منازل و مغازه‌ها و سازهای شهری بود.

علت‌یابی مشکل تنش آبی استان خوزستان/ راهکار اساسی برای رسیدن به «خوزستانِ آباد» چیست؟ سایه شوم آشوب اغتشاشگران بر سر مطالبه بحق مردمی در خوزستان / یک کشته و 14 مجروح در تیراندازی مستقیم آشوب طلبان هم‌صدایی بزرگان و شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور با مردم خوزستان داستان پرغصه تشنگی خوزستان؛ درد کم آبی و نمک اغتشاش‌گران بر زخم مردم +فیلم هماهنگی رسانه‌های بیگانه با معدود اغتشاش‌گران/ مردم خوزستان خواستار برخورد با آشوب‌طلبان و پیگیری مطالبات صحیح هستند وقتی “اعتراض بحقِ مردم” به “تنش اجتماعی” تبدیل می‌شود/ دستِ رد مردم خوزستان به ماهی‌گیری اغتشاشگران از آبِ گل‌آلوددر تجمعات چند روز اخیر در سوسنگرد مردم معترض تحت تاثیر سخنان نیروهای انتظامی، در جوی کاملاً آرام و به‌دور از آشوب و حتی با همیاری برخی از شخصیت‌های فرهنگی و با حضور نیروهای انت..

آیت‌الله رئیسی: مردم خوزستان دِین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده‌اند/ آغاز بررسی مسائل و تدوین برنامه برای خوزستان

آیت‌الله رئیسی: مردم خوزستان دِین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده‌اند/ آغاز بررسی مسائل و تدوین برنامه برای خوزستان

آیت‌الله رئیسی: مردم خوزستان دِین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده‌اند/ آغاز بررسی مسائل و تدوین برنامه برای خوزستان رئیس‌جمهور منتخب گفت: همه ما مدیون رشادت‌ها و مقاومت مردم دلیر خوزستان هستیم ولی امروز این مردم به‌خاطر انباشت مشکلات گوناگون در سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود برنامه‌ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام شود. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در نشست ویژه بررسی مسائل استان خوزستان، معضلات استان در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه کم‌آبی را مورد رسیدگی قرار داد.
آیت الله رئیسی در این نشست با ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق خود از وضعیت مردم استان خوزستان، اظهار داشت: برای اینکه زمان تا تشکیل و استقرار دولت جدید از دست نرود این جلسه را تشکیل دادیم تا راهکارهای عملیاتی را برای برطرف کردن مشکلات استان بیابیم و هرآنچه امکان‌پذیر است از اکنون اجرایی شود.
رئیس جمهور منتخب با تأکید بر اینکه مردم خوزستان حقیقتاً دین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده‌اند، گفت: همه ما مدیون رشادت‌ها، ایستادگی و مقاومت مردم دلیر خوزستان هستیم ولی امروز این مردم به‌خاطر انباشت مشکلات گوناگون در رنج و سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود و ایجاد ثبات در استان برنامه‌ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام شود.
وی همچنین با تأکید بر اینکه باید اهتمام ویژه‌ای در کشور نسبت به برطرف کردن مسائل استان خوزستان داشت، افزود: متأسفانه نسبت به خوزستان بی‌توجهی‌هایی صورت گرفته است و چنانچه در طول این مدت توجه خاصی به استان شده بود امروز شاهد انباشت مسائل و مشکلات مختلف در سطح استان نبودیم.
رئیس جمهور منتخب تشکیل شورای راهبردی متشکل از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی برای بررسی ویژه وضعیت استان خوزستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: دیدگاه‌ها و راهکارهای این شورا برای رفع مشکلات مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.
آیت الله رئیسی با تصریح به اینکه “هرگونه هزینه در خوزستان برای رفع مشکلات آب، فاضلاب و توسعه‌یافتگی و ایجاد اشتغال را سرمایه‌گذاری می‌دانیم و نه هزینه، ابراز کرد: بدون تردید بخشی از ثروت عظیمی که خداوند در سرزمین خوزستان قرار داده است باید در مسیر توسعه و رفع نیازهای اساسی استان هزینه شود.
وی با بیان اینکه مد..

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: ادعای روحانی در تناقض با گزارش وزارت خارجه است/ گویا منافع ملی از نگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: ادعای روحانی در تناقض با گزارش وزارت خارجه است/ گویا منافع ملی از نگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی: ادعای روحانی در تناقض با گزارش وزارت خارجه است/ گویا منافع ملی از نگاه رئیس جمهور تعریف دیگری دارد ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات امروز رئیس جمهور مبنی بر برداشته شدن تحریم ها در صورت عدم تصویب قانون هسته ای گفت: لازم است آقای روحانی پیش از اینگونه اظهارنظرات، از نظر مسئولان وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی آگاهی کامل داشته باشد. – اخبار سیاسی – ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره ادعای امروز رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قانون هسته ای مجلس نبود، تحریم ها تا عید 1400 برداشته شده بود، گفت: لازم است آقای روحانی زمانی که می خواهد در رابطه با موضوعات مهمی مثل برجام اظهار نظر کند حتما از وزیر امور خارجه و مسئول مذاکرات هسته ای و رئیس سازمان انرژی اتمی مشاوره بگیرد و از نظرات آنها آگاهی کامل داشته باشد.
وی با بیان اینکه به نظر می آید که اظهارات رئیس جمهور فاقد یک رویکرد منطقی و منطبق بر منافع ملی است، تصریح کرد: مسئولان سیاست خارجی و مدیران سازمان انرژی اتمی برخلاف آقای روحانی معتقدند که قانون هسته ای مجلس سد محکمی در مقابل زیاده خواهی آمریکایی ها و اروپایی ها بوده و مانع از تاراج دستاوردهای بزرگ هسته ای ایران شده است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس این بوده که با تصویب قانون لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی در کنار حفظ منافع ملی و رشد و ارتقای صنعت هسته ای، زمینه را برای ادامه مذاکرات تیم مذاکره کننده کشورمان فراهم کند اما در عین حال یکی از اهداف اصلی این قانون جلوگیری از زیاده خواهی آمریکا و اروپایی ها بوده است.
عزیزی گفت: اینکه آقای روحانی ادعا دارد آقای ترامپ عامل اصلی به بن کشیده شدن برجام بوده، خوب است که به مردم بگوید که در دوران پساترامپ چه تغییری در وضعیت تحریم ها اتفاق افتاده است. بنابراین پیشنهاد ما به آقای روحانی این است که در این مدت کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم تا می تواند از اظهارنظرهای اینچنینی خودداری کند چرا که تجربه نشان داده است که هرچه ایشان حرف نزند در نهایت به نفع ملت تمام می شود و سخنان ایشان تنها دشمنان ملت ایران را شادمان می کند و ملت بزرگ ایران را مثل همیشه ناراحت و نگرانی می سازد.
وی ا..

باشگاه پرسپولیس: باید مشخص شود فیلمبردار با چه هدفی پشت دروازه بود/ فردی معلوم‌الحال به عنوان توپ‌جمع‌کن انتخاب شد

باشگاه پرسپولیس: باید مشخص شود فیلمبردار با چه هدفی پشت دروازه بود/ فردی معلوم‌الحال به عنوان توپ‌جمع‌کن انتخاب شد

باشگاه پرسپولیس: باید مشخص شود فیلمبردار با چه هدفی پشت دروازه بود/ فردی معلوم‌الحال به عنوان توپ‌جمع‌کن انتخاب شد باشگاه پرسپولیس طی نامه‌ای به سازمان لیگ به اتفاقات حاشیه‌ای دیدار با ماشین‌سازی اعتراض کرد و توپ‌جمع‌کن ورزشگاه شهید سلیمانی را معلوم‌الحال خواند. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، اعتراض رسمی خود را نسبت به اتفاقات حاشیه‌ای پیرامون دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز اعلام کرد.
در نامه ارسالی باشگاه پرسپولیس، اعتراض نسبت به انتخاب فردی معلوم‌الحال به عنوان توپ‌جمع‌کن از سوی هیئت فوتبال تبریز و تیم میزبان عنوان شده و همچنین مدیریت پرسپولیس نسبت به عدم مدیریت حواشی دیدار، اعتراض خود را علنی کرده است.
مهلت 48 ساعته کمیته انضباطی به دروازه‌بان پرسپولیس برای ارسال دفاعیاتدر بخشی از این نامه، از سازمان لیگ درخواست شده درخصوص اقداماتی که علیه باشگاه پرسپولیس رخ داده، بررسی‌های کارشناسانه و دقیق صورت گیرد و به صورت شفاف به مردم ایران اعلام شود حضور فیلمبردار پشت دروازه با چه هدفی انجام شده و حامد لک به چه اقدامی از سوی توپ‌جمع‌کن بازی واکنش نشان داده است.
باشگاه پرسپولیس بار دیگر در نامه اعتراض‌آمیز خود، خواستار ورود فوری مراجع تصمیم‌ساز و ارگان‌های مرتبط با ورزش به اتفاقات دو هفته پایانی لیگ شد.
انتهای پیام/

ریه‌های بازیگر پیشکسوت درگیر شد/ شب‌های سختِ "محمدهادی قمیشی" در بیمارستان + عکس

ریه‌های بازیگر پیشکسوت درگیر شد/ شب‌های سختِ "محمدهادی قمیشی" در بیمارستان + عکس

ریه‌های بازیگر پیشکسوت درگیر شد/ شب‌های سختِ “محمدهادی قمیشی” در بیمارستان + عکس بیماری کرونا ریه‌های محمدهادی قمیشی بازیگر سینما و تلویزیون را درگیر کرده و او را راهی بیمارستان شد تا تحت نظر پزشکان باشد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسین سحرخیز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از کرونایی شدنِ محمدهادی قمیشی خبر داد که بیش از 35 درصدِ‌ ریه‌ او درگیر شده و به دلیل نبودن جا، چند ساعت در اورژانس بیمارستان بستری بوده تا بتواند به بخش منتقل شود.
قمیشی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با سرفه‌های شدید به سختی صحبت می‌کرد. او به تسنیم گفت: در بیمارستان محب یاس سه روزی است بستری شده‌ام. بیش از 35 درصد ریه‌هایم درگیر شده است. مشغولِ بازی در سریال “سایه‌های رعنا” به کارگردانی داریوش جهانگیری بودم؛ همچنین در “جیران” حسن فتحی و پیش‌تر از آن در “زخم‌کاری” مهدویان ایفای نقش کردم.

وی درباره وضعیت جسمی‌اش توضیح داد: شب‌های سختی را سپری می‌کنم و پزشکان گفته‌اند از هفته آینده وضعیت رو به بهبود خواهد بود. سفارش می‌کنم به گروه‌های فیلمبرداری هنگامِ کار، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص تزریق واکسن،‌ خاطرنشان کرد: در نوبت واکسن بودم 60 سال به بالا که ثبت‌نام کردم؛ دکتر هاشمیان به من گفتند باید شرایط عادی بشود و کرونا رفع بشود و بعد از دو هفته اطمینان حاصل شد واکسن را تزریق کنیم.
به گزارش تسنیم، محمدهادی قمیشی، بازیگر، دستیار کارگردان و طراح صحنه، سال 1340 در دزفول متولد شد. وی در سال 1362 به تحصیل در رشته‎ی نقاشی در دانشکده‎ هنرهای زیبای دانشگاه تهران مشغول شد و در کنار آن به فعالیت در زمینه‎ تئاتر پرداخت. وی سپس در دوره‌های دوبلاژ و گریم شرکت کرد.
مخاطبان او را بیشتر با سریال‌های “پس از باران”، “پریا” و “برادر” می‌شناسند. با اینکه محمدهادی قمیشی را بیشتر بعنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. محمدهادی قمیشی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان طراح صحنه نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.
مهمترین آثار محمدهادی قمیشی در حرفه‌ی طراح صحنه، سریال بهترین نقش زندگی، سریال مامور بدرقه، سریال لبه تاریکی، سریال خانه‌ای در تاریکی، سریال دنیای شیرین، سریال ستاره قطبی و سریال فرار است.
خبرگزاری تس..

روحانی: دولت در زمینه مهارکرونا و رفع تحریم به مسئولیت خود عمل کرد/ اگر قانون مجلس نبود تا قبل عید تحریم ها را برداشته بودیم

روحانی: دولت در زمینه مهارکرونا و رفع تحریم به مسئولیت خود عمل کرد/ اگر قانون مجلس نبود تا قبل عید تحریم ها را برداشته بودیم

روحانی: دولت در زمینه مهارکرونا و رفع تحریم به مسئولیت خود عمل کرد/ اگر قانون مجلس نبود تا قبل عید تحریم ها را برداشته بودیم رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در زمینه مهار کرونا و رفع تحریم به مسئولیت خود عمل کرد، گفت: در زمینه رفع تحریم ها اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود ما تا قبل از عید تحریم ها را برداشته بودیم. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور پس از اتمام آیین بهره برداری از طرح های ملی در حوزه نفت طی سخنانی اظهار داشت: دشمن وقتی خواست در جنگ اقتصادی با ما بجنگند عمدتا در دو میدان وارد جنگ شد یکی در میدان صادرات نفت و دوم در زمینه بانک و نقل و انتقال پول که بسیار تاثیر گذار بود و آمریکا بر روی این تحریم ها حساب کرده بو که وقتی شریان نقل و انتقال مالی و صنعت نفت که پیشران اقتصاد ایران است را مختل کنند و جلوی صادارت نفت را بگیرند این امکان برای ایران نیست که از هیچ ارزی برای تامین نیازمندی های خود استفاده کند.
متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ایام بسیار مبارک ذی‌الحجه، روز عرفه و روز عید قربان و همچنین عید سعید غدیر که پیش رو داریم تبریک می گویم و از خداوند برای نزول همه عنایات، تفضل و رحمت‌ها و شفاهایش برای مردم عزیز کشورمان و همه مردم منطقه و جهان درخواست می کنم .
افتتاح امروز، افتتاح بسیار حائز اهمیتی است و شاید بگوییم مهم‌ترین افتتاح دولت یازدهم و دوازدهم است که در این افتتاح یک پاسخ بسیار قوی و محکم در برابر توطئه‌گران و آمریکا و همه آنهایی است که نسبت به آینده ایران با این تفکر که آینده پایدار نیست ،می‌اندیشند.
دشمن وقتی خواست در جنگ اقتصادی با ما وارد شود و بجنگد، عمدتاً در 2 میدان و زمینه با ما وارد جنگ شد. یکی در زمینه نفت و صادرات نفت و دوم در زمینه بانک و نقل و انتقال پول و این 2 زمینه جزو تحریم‌های مهم آمریکایی‌ها بود.
البته تحریم‌های زیادی داشتند اما این 2 نمونه‌ از آن نمونه‌هایی بود که بسیار تأثیر گذار بود و آنها روی آن حساب کرده بودند که وقتی بتوانند شریان نقل و انتقال مالی را به طور کامل مختل کنند و بتوانند صنعت نفت که پیشران اقتصاد ایران است را مختل کنند و کاملا جلوی صادرات نفت را بگیرند و صادرات را به قول خودشان به صفر برسانند.احساس آنها این بود که ایران بر..

11 گزینه تصدی شهرداری تهران را بیشتر بشناسید

11 گزینه تصدی شهرداری تهران را بیشتر بشناسید

۱۱ گزینه تصدی شهرداری تهران را بیشتر بشناسید منتخبین شورای شهر تهران پرونده ۱۱ نفر را به عنوان گزینه‌های تصدی شهرداری تهران در دستور کار قرار داده‌اند و قرار است از هفته آینده بررسی برنامه‌های کاندیداها توسط منتخبین آغاز شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ 11 نفر از گزینه‌های تصدی شهرداری تهران قرار است از روز دوشنبه هفته آینده بررسی برنامه‌های گزینه‌ها از سوی منتخبین شورای شهر تهران آغاز شود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شهردار جدید تهران از بین 11 نفر از جمله اسماعیل احمدی مقدم، معصومه آباد، جمال آبرومند، مهرداد بذرپاش، محسن پیرهادی، مازیار حسینی، هابیل درویش، علیرضا زاکانی، عباس علی‌آبادی، رستم قاسمی و علی نیکزاد انتخاب شود.
مهدی چمران یکی از منتخین شورای شهر تهران نیز با رد هر گونه اخباری مبنی بر امیتازی دهی به گزینه‌ها در روزهای گذشته گفت: همانطور که قبلاً هم اشاره شده است از روز دوشنبه هفته آینده بررسی برنامه‌های گزینه و کاندیداها از سوی منتخبین انجام خواهد شد و بر همین اساس اعلام اسامی 3 نفر از گزینه‌های نهایی در روزهای اخیر تکذیب می‌شود.
وی در این باره عنوان کرد: قرار است دو نوبت صبح و عصر بررسی برنامه‌های گزینه‌ها توسط منتخبین شورای شهر تهران انجام شود و احتمال دارد زمان رسیدن به گزینه‌های نهایی زودتر باشد اما در هر صورت یک هفته برای این موضوع زمان اختصاص داده شده است.
مهدی بابایی دیگر عضو منتخب شورای شهر تهران نیز گفت: هنوز هیچ پیش بینی برای گزینه احتمالی شهردار تهران از میان لیست ارائه شده وجود ندارد و باید منتظر برنامه‌ نامزدها بود.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ احتمالی درباره اینکه چه کسی احتمال بیشتری برای رفتن به ساختمان شهرداری را دارد، وجود ندارد و باید منتظر بررسی برنامه نامزدها باشیم.
به گزارش تسنیم از سوابق فعالیت و اجرایی گزینه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
اسماعیل احمدی مقدم: متولد سال 1340 تهران است. وی در فاصله سالهای 1384 تا 1393 به عنوان ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشته است.
معصومه آباد: متولد سال 1341 در آبادان، عضو سابق شورای شهر تهران در دوره سوم و چهارم بوده‌است. وی همچنین نویسنده کتاب «من زنده‌ام» است . از سوابق اجرایی وی می‌توان به مسئول درمانگاه محرومین درون مرزی 1367–136..

آمریکا: آلمان درصورت "اقدام خصمانه" روسیه سریعاً اقدام خواهد کرد

آمریکا: آلمان درصورت "اقدام خصمانه" روسیه سریعاً اقدام خواهد کرد

آمریکا: آلمان درصورت “اقدام خصمانه” روسیه سریعاً اقدام خواهد کرد معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: طرف آلمانی متعهد شده که در صورت هر نوع اقدام تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، تدابیر ملی لازم در این باره را اتخاذ و بر پاسخ تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا علیه مسکو نیز اصرار خواهد کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “ویکتوریا نولند” معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی اعلام کرد که طرف آلمانی در چارچوب توافقنامه امضاء شده با ایالات متحده درباره خط لوله گاز “جریان شمالی-2″، این مسئولیت را برعهده گرفته است که در صورت هر گونه اقدام تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، فوراً تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند و همچنین بر اتخاذ تدابیر مشابه از سوی اتحادیه اروپا علیه مسکو اصرار ورزد.
خانم نولند شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «اگر روسیه هر زمان تلاش کند تا از منابع انرژی خود بعنوان ابزار اعمال فشار یا بهانه‌ای برای اقدامات تجاوزکارانه علیه اوکراین استفاده کند، طرف آلمانی تدابیر لازم را در سطح ملی اتخاذ کرده و در سطح اتحادیه اروپا نیز مصرانه خواستار اقدامات تلافی‌جویانه مشابه، از جمله از طریق اعمال تحریم‌ها به منظور محدود کردن امکانات صادراتی روسیه در عرصه سوخت و انرژی خواهد شد.»
این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که دولت آلمان به مقامات واشنگتن اطمینان داده است که از تمامی امکانات خود برای تمدید توافقنامه مربوط به ترانزیت گاز طبیعی روسیه از خاک اوکراین به کشورهای اروپایی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، وعده داده تا برلین و واشنگتن در زمینه ارائه کمکهای لازم به اوکراین همکاری داشته باشند.
خانم ویکتوریا نولند روز گذشته اعلام کرده بود که ایالات متحده و آلمان به توافقاتی در خصوص خط لوله گاز “جریان شمالی-2” دست یافته‌اند. به گفته وی، دولت آمریکا در چارچوب این توافقنامه متعهد شده که اگر روسیه از مسئله انرژی بعنوان ابزاری برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی استفاده کند، تحریم‌های مناسب علیه مسکو را اعمال خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه آمریکا یادآور شده بود که واشنگتن می‌خواهد از این مسئله اطمینان حاصل کند که توافقنامه ترانزیت گاز بین مسکو و کی‌یف که در سال 2024 منقضی می‌شود، برای ده سال دیگر تمدید خواهد شد. ..