افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام

افشاگری معارض سعودی درباره غیبت طولانی مدت بن‌سلمان از حوادث جهان عرب و اسلام یک مخالف سعودی با تاکید بر تشدید سرکوب‌گری‌های رژیم آل سعود، غیبت مستمر ولیعهد سعودی در دوران حساس جهان عرب و اسلام و دلایل آن را فاش کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، «جمانه الصانع» فعال حجازی مخالف آل سعود اعلام کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دوران حساس جهان عرب و اسلام که نیاز به موضع‌گیری قاطعانه از مهم‌ترین دولت اسلامی دارد به طور مستمر غایب است و اقدامات وی در برابر واکنش‌های ملت سعودی در ابراز حمایت از حقیقت همچنان ضعیف است.
الصانع تاکید کرد که ملت و فعالان سعودی اقدامات ولیعهد سعودی را رد می‌کنند و از اقدامات وی در برابر مخالفان خود می‌ترسند، به ویژه اینکه این فعال سعودی به نقل از منابع مکرر اعلام کرد که محمد بن سلمان اعتیاد به مواد مخدر دارد همانطور که این اعتیاد در تصمیم‌گیری وی در ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی تاثیر گذاشت.
این مخالف سعودی اعلام کرد که ملت سعودی در صورت حمایت از فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها، با مجازات رو می‌شوند که این مجازات شامل حبس طولانی و گاهی اعدام با طرح اتهامات دروغین است.
جمانه الصانع در ادامه تاکید کرد: رفتارهای محمد بن سلمان مملوء از پارادوکس است. همانطور که برخی از مسئولان سعودی به «اسماعیل هنیه» رهبر جنبش حماس به دلیل تشکر از موضع ایران در حمایت از جنبش مقاومت و فلسطین حمله کردند، ولیعهد سعودی خواستار باز کردن صفحه جدیدی با ایران شد و آرزوی سعادت برای ایرانیان کرد و خواستار همکاری با این کشور در منطقه شد.
وی تصریح کرد: عربستان به رهبری محمد بن سلمان به زندانی بزرگ تبدیل شده است. ده سال حبس به عنوان مجازات اقداماتی اعمال شده که ولیعهد سعودی دوست ندارد انجام شود . 20 سال مجازات حبس نیز برای کسانی که از رژیم او انتقاد می‌کنند در نظر گرفته شده و حکم کسی که در تظاهرات علیه دولت شرکت کند، اعدام خواهد بود. مثله کردن اجساد در صورت مخالفت مودبانه و مسالمت آمیز اعمال خواهد شد. مقامات سعودی در آغاز جنگ غزه 2021 یک فعال سعودی را دستگیر کردند؛ چرا که وی خواستار آزادی فلسطینیان در زندان‌های عربستان شده بود .هنوز از وضعیت و محل نگهداری وی اطلاعاتی در دست نیست.
پیام‌های عملیات موفق انصارالله د..

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه

نقش تروریست‌های جبهه النصره در ربودن زنان ایزدی از اردوگاهی در سوریه برخی منابع از نقشی که تروریست‌های جبهه النصره و احرار الشام در ادلب سوریه در ربودن زنان ایزدی از اردوگاه «الهول» و انتقال آنها به خارج از سوریه دارند، پرده برداشتند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، «خدیدا جوقی» مسئول ناحیه «سنونی» در شمال سنجار از عملیات ربودن زنان ایزدی از اردوگاه «الهول» در سوریه و انتقال آنها به مناطق دیگر خبر داد.
وی افزود: قاچاق زنان از اردوگاه الهول در سوریه به ادلب از سوی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و احرار الشام و انتقال آنها به خارج از سوریه ادامه دارد.
جوقی تاکید کرد: یافتن زنان و کودکان ایزیدی در داخل اردوگاه الهول سوریه دشوار است.
وی افزود: ما به عنوان فعال ایزدی و سازمان های بشردوستانه تلاش زیادی برای ورود به داخل اردوگاه داشتیم اما راه به جایی نبردیم زیرا ورود به «الهول» باوجود عناصر داعشی در داخل این اردوگاه و تفکر افراطی که دارند، بسیار سخت است.

از سوی دیگر «حسین کورو» مسئول دفتر امور ربوده شدگان ایزدی بیان کرد: 3546 نفر از زنان و کودکان ایزدی از سال 2014 تاکنون آزاد شده‌اند، اما همچنان 2700 زن و کودک ایزدی سرنوشتشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
یادآور می‌شود که طبق برآوردهای رسمی حدود 10 هزار ایزدی کشته شدند و داعش بیش از 6 هزار نفر از افراد این اقلیت در عراق را که بیشتر زن و کودک بودند به اسارت گرفت.
این کشتار و اسارت سه ماه پس از آن رخ داد که تروریست‌های داعش شهر موصل در شمال عراق را در سال 2014 تحت کنترل خود درآوردند.
انتهای پیام/

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی

واکنش حماس به تشکیل دولت ائتلافی اسرائیل/ عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی سخنگوی جنبش حماس به احتمال تشکیل دولت ائتلافی در رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت: ما روی هیچ یک از متغییرهای داخل رژیم صهیونیستی تکیه نمی‌کنیم، چون تمامی آنها حاصل طرح صهیونیستی اشغالگر است که هدف آن تحکیم پایه‌های رژیم صهیونیستی به زیان حق و حقوق فلسطینی‌هاست.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد: ما هرگز به تغییر و تحولات داخلی رژیم صهیونیستی دل نمی‌بندیم، چرا که هر کسی هم قدرت را بدست بگیرد، باز پایبند به همان پروژه اشغالگری صهیونیستی است که هدف از آن تثبیت اشغالگری در این سرزمین است، بنابراین تغییری در روند مبارزات ملت فلسطین تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ایجاد نخواهد شد.
نفتالی بنت رئیس حزب «یمینا» اسرائیل امشب گفت: فرصت‌های تشکیل کابینه راستگرا با بنیامین نتانیاهو از بین رفته است.
بینت افزود: گفتگوها و مذاکراتی برای پیوستن به کابینه تغییر انجام می‌دهم که به حضور نتانیاهو در منصب نخست وزیری پایان دهد.
بنت تاکید کرد: برای پیوستن به «یائیر لاپید» رهبر حزب یش عتید جهت تشکیل کابینه جدید تلاش می کنم.
قرار است امشب لاپید به رئون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی رسما اعلام کند که موفق به تشکیل کابینه شده است که اگر چنین شود به 15 سال نخست وزیری نتانیاهو پایان داده خواهد شد.
واکنش نتانیاهو به ائتلاف مخالفان برای اخراج وی از صحنه سیاسی رژیم صهیونیستینتانیاهو رفتنی شد/ «بنت» و «لاپید» برای کنار زدن «بی بی» متحد شدندانتقاد تند لیبرمن از نتانیاهو پس از شکست در برابر مقاومت؛ اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده استحادثه امنیتی و عملیات نفوذ در جنوب فلسطین اشغالی
منابع صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی و عملیات نفوذ به شهرک صهیونیست نشین اشکول در مجاورت نوار غزه خبر داد که طی آن از ساکنان آن خواسته شده از منازل خود خارج نشوند.
شبکه 13 رژیم صهیونیستی گزارش داد که به نظر می‌رسد که عامل این عملیات از منطقه کرم ابوسالم وارد اراضی اشغالی شده و شب هنگام برای اجرای عملیات خود عازم شهرک اشکول شده است.
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که در عملیات با سلاح سرد یک فلسطینی در شهرک صهیونیست نشین اشکول یک اسرا..

عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان

عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان

عربستان| خشم کاربران سعودی از برپایی جشن‌های مختلط هم‌زمان با کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان تصمیم عربستان مبنی بر کاهش صدای بلندگوها هنگام اذان در صورتی که صدای بلندگوها هنگام برپایی جشن‌های مختلط تا فاصله‌ای بسیار دور شنیده می‌شود، واکنش بسیاری از کاربران را برانگیخت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، برنامه‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مقدمه‌ای برای یک کودتای کامل اجتماعی در عربستان است که آخرین اقدام وی برگزاری‌ مهمانی‌های مختلط به همراه پایکوبی بود که جایگزین بلندگوهای مساجد در هنگام اذان است.
پخش کلیپ‌ها و تصاویر جلسات جشن و پایکوبی مختلط ‌ با حضور مشاهیر شبکه‌های اجتماعی در عربستان وابسته به رژیم آل سعود جنجالی را در بسیاری از سایت‌های اجتماعی سعودی ایجاد کرد.
با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در اجتماعات در عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا ، این کلیپ‌ها به دلیل پای‌کوبی‌های نامتعارف و تعداد شرکت کنندگان نیز موجب واکنش بسیاری از رسانه‌ها شد.
«ترکی آل الشیخ» وزیر مشاور دربار سلطنتی و رئیس هیئت ملی رفاه و سرگرمی سعودی فعالیت‌های هیئت رفاه و سرگرمی را با مجالس مبتذل و رقص آغاز کرده است.
این جنجال همزمان با تصمیم وزارت امور اسلامی عربستان در مورد محدود کردن استفاده از بلندگوها در خارج از مساجد به اذان و اقامه بود.
بسیاری از کابران توییتر هشدار دادند که این تصمیم مقدمه‌ای برای محدود کردن اذان در یک مسجد در هر محله و اجازه دادن به نماز جمعه در مساجد کوچک است تا جامعه مسلمانان را متفرق کند.
عربستان| تشکیل یگان امنیتی جدید برای محاصره مخالفان آل‌سعودگزارش حزب معارض سعودی از افزایش خشونت علیه زنان در عربستان«عبداللطیف الشیخ» وزیر امور اسلامی عربستان به همه مساجد در این کشور دستور داد، استفاده از بلندگوها را به اذان و اقامه محدود کنند و صدای بلندگوها را نیز به یک سوم درجه بلندگو کاهش دهند. به این ترتیب مسئولان مساجد نباید به گونه‌ای از بلندگوها استفاده کنند که با صدای بلند و اکو برای همسایگان مسجد مزاحمت ایجاد کنند.
تصمیم وزیر امور اسلامی عربستانی بحث برانگیز شد به ویژه اینکه این تصمیم در سرزمین دو مسجد مقدس اسلامی اتخاذ شده است. این تصمیم همزمان با تشدید برپایی جلسات جشن و پایکوبی‌های مختلط با اجرای گروه‌های موسیقی غربی..

باید جلوی تحریف حاج قاسم را گرفت

باید جلوی تحریف حاج قاسم را گرفت

باید جلوی تحریف حاج قاسم را گرفت مشهدـ فعال فرهنگی حوزه جهان اسلام با بیان اینکه باید جلوی تحریف حاج قاسم را گرفت،گفت: سردار سلیمانی یک فهم عمیق بین المللی داشته ومعتقد بودند می‌توان با مستضعفان جهان در برابر استکبارایستاد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمیلی امشب در نشست مجازی بین‌المللی شهید سلیمانی با بیان اینکه تا سال ۹۱ میلادی جریان دوقطبی در جهان حاکم بود، گفت: آمریکا پس از فروپاشی شوروی به بهانه ۱۱ سپتامبر وارد منطقه شد.
این فعال حوزه جهان اسلام در ادامه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق شکست خوردند و در فلسطین و سوریه نیز به سبب حضور افرادی مانند شهید سلیمانی موفق نشده و شکست خوردند، افزود: افرادی مانند شهید سلیمانی به نحوی عمل کردند که دشمن راهی غیر از ترور این افراد نداشت.
وی با بیان اینکه باید از شهید سلیمانی درس مجاهدت گرفت، اظهار کرد: باید جلوی تحریف حاج قاسم را گرفت، این فرد یک چهره منطقه‌ای و جهانی است.
کمیلی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک فهم عمیق بین المللی داشتند، ابراز کرد: شهید سلیمانی معتقد بود که می‌توان با مستضعفان جهان در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی ای..

عراق|جزئیات کشف مین در نزدیکی آب‌های بین‌المللی؛ عربستان متهم اصلی مین‌گذاری

عراق|جزئیات کشف مین در نزدیکی آب‌های بین‌المللی؛ عربستان متهم اصلی مین‌گذاری

عراق|جزئیات کشف مین در نزدیکی آب‌های بین‌المللی؛ عربستان متهم اصلی مین‌گذاری منابع عراقی ضمن تشریح کشف مین چسبیده به یکی از کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی که ۲۸ مایل از بنادر نفتی عراق فاصله دارد، به جزئیات آن پرداختند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شفق نیوز، در حالی که در 24 ساعت گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره وجود مین در نزدیکی یک نفتکش در نزدیکی آب‌های سرزمینی عراق منتشر شده بود، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه توضیحاتی در این خصوص منتشر کرد که براساس آن یک مین چسبیده به یکی ازکشتی‌ها در منطقه انتظار در آب‌های بین‌المللی که 28 مایل از بنادر نفتی عراق فاصله داشته شناسایی شده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
در بیانیه اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: ساعت چهار عصر پنجشنبه 31 دسامبر 2020، شیء ناشناس چسبیده شده به بدنه یکی از کشتی ها در آبهای بین المللی و در 28 مایلی از بنادر ما شناسایی و رصد شد. تیم خنثی کننده مشغول خنثی کردن این مین هستند و کشتی مورد هدف تخلیه شده است و نیروی دریایی ما تلاش زیادی به همراه تیم خنثی کننده برای موفقیت در خنثی کردن این مین به عمل می‌آورند.
یک منبع امنیتی عراقی امروز جمعه اعلام کرد که تیم خنثی کننده مواد منفجره نتوانسته است که مین چسبیده به یکی از کشتی‌ها در آبهای بین المللی از بنادر نفتی عراق را خنثی کند و تیم ویژه این نوع مین‌ها فرا خوانده شده است.
این منبع با اشاره به اینکه نیروهای خنثی کننده مواد منفجره مین 30 کیلویی چسبیده به بدنه نفتکش وابسته به شرکت صادرات نفت «سومو» در نزدیکی اسکله بندر فاو در استان بصره کشف کرده‌اند، گفت: تیم خنثی کننده اظهار ناتوانی کرده است؛ زیرا این مین دریایی با مین‌های زمینی که قبلا آنها را خنثی کرده است تفاوت زیادی دارد. این نوع مین ها با ارتعاش یا حرکت یا لمس منفجر می‌شوند.
همزمان برخی شبکه های اجتماعی عراقی اعلام کردند: درخصوص طرف‌هایی که اقدام به این مین گذاری کرده‌اند اظهار نظرهای مختلفی مطرح شده است. ضمن اینکه این احتمال توسط منابع غیر رسمی مطرح شده است که این اقدام از سوی عربستان و با هدف اثرگذاری بر ت..

وال‌استریت ژورنال: تصمیم ایران برای غنی‌سازی 20 درصدی به اطلاع شورای حکام آژانس رسید

وال‌استریت ژورنال: تصمیم ایران برای غنی‌سازی 20 درصدی به اطلاع شورای حکام آژانس رسید

وال‌استریت ژورنال: تصمیم ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی به اطلاع شورای حکام آژانس رسید یک رسانه آمریکایی گزارش داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داده است که ایران روز ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) طی نامه‌ای تصمیم خود برای غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد را رسماً به آژانس اعلام کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «لارنس نورمن» خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا روز جمعه در حساب کاربری رسمی خود اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای آغاز غنی‌سازی 20 درصدی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی را به اطلاع شورای حکام آژانس رسانده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
خبرنگار وال‌استریت ژورنال در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام اطلاع داد که ایران در تاریخ 31 دسامیر [11 دی] با ارسال نامه‌ای تصمیم خود برای تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در تأسیسات فردو مطابق با مصوبه مجلس را [به آژانس] اعلام کرده است.»
مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه 11 آذرماه در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی و سکوت کشورهای غربی در قبال این اقدام تروریستی، کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که از چند ماه قبل تحت بررسی و تدوین بود را به تصویب رساند.
بر اساس ماده ششم طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که دو فوریت آن امروز دوشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بندهای 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.
همچنین ماده هفتم این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف می‌کند که پس از 3 ماه از تصویب نهایی آن، گزارش دقیق اقدامات انجام‌شده از جانب طرف‌های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان وفق برجام و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. چنانچه تا آن تاریخ روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آنها از ایران به شرایط..

نقاشی هنرمند روس از چهره سردار سلیمانی

نقاشی هنرمند روس از چهره سردار سلیمانی

نقاشی هنرمند روس از چهره سردار سلیمانی نقاش اهل جمهوری تاتارستان روسیه تابلویی با چهره سردار سپهبد شهید سلیمانی را به تصویر کشیده که قرار است به آستان مقدس امام رضا(ع) تقدیم شود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رستم خوزین نقاش اهل جمهوری تاتارستان روسیه تابلویی با چهره سردار سپهبد شهید سلیمانی را به تصویر کشید.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
رستم خوزین یکی از نقاشان معروف روسیه است که تاکنون نقاشی های زیادی با موضوعات مختلف کشیده و ارادت زیادی به اهل بیت دارد.
وی قصد دارد تابلوی خود را وقف آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا کند.
انتهای پیام/

اظهارنظر سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره ایران

اظهارنظر سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره ایران

اظهارنظر سرپرست وزارت دفاع آمریکا درباره ایران سرپرست وزارت دفاع آمریکا می‌گوید کشورش به دقت ایران را زیر نظر دارد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا به شبکه خبری «ان بی سی نیوز» گفت: ما همچنان به دقت ایران را زیر نظر داریم.
وی در ادامه مدعی شد «امید من این است که ما صلح آمیز و بدون درگیری وارد 2021 شویم. این وزارتخانه آماده دفاع از مردم آمریکا و منافع آن است».
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
طی چند روز گذشته بحث ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه مطرح شده است. در همین راستا وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست، اما “آشکارا و مستقیم” از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.
انتهای پیام/

انیس نقاش: موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا در سال 2006، سوری بودند

انیس نقاش: موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا در سال 2006، سوری بودند

انیس نقاش: موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا در سال ۲۰۰۶، سوری بودند فعال رسانه‌ای و مدیر مرکز مطالعات امان لبنان گفت موشک‌هایی که در سال ۲۰۰۶(جنگ ۳۳ روزه) از آنها برای هدف قرار دادن حیفا استفاده شد، سوری بودند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «انیس نقاش» فعال رسانه‌ای و هماهنگ کننده شبکه تحقیقات و مطالعات راهبردی «امان» لبنان در خصوص عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی گفت که «برای جعل واقعیت، یک همپیمانی شیطانی بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل وجود دارد».
انیس نقاش با اشاره به مانور نظامی مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین گفت که «اسرائیل پس از این مانور، هزار محاسبه در رابطه با گروه‌های مقاومت انجام داده است».
وی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: موشک‌هایی که در سال 2006(جنگ 33 روزه) از آنها برای هدف قرار دادن حیفا استفاده شد، سوری بودند و بخش اعظمی از نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه مامور به انتقال موشک‌های سوریه به لبنان بودند.
وی تأکید کرد: «شهیدان سلیمانی و عماد مغنیه شخصا بر عملیات بارگیری سلاح در کشتی (کارن اِی) جهت حمایت از یاسر عرفات نظارت داشتند».
هماهنگ کننده شبکه تحقیقات و مطالعات راهبردی «امان» لبنان همچنین گفت که آمریکا از طریق قطر به تهران پیام داده که نمی خواهد به آن حمله کند و از همین روی تصمیم به خروج ناو هواپیمابر (نیمیتز) گرفته است.
انیس نقاش تأکید کرد که پیام آمریکا به ایران از طریق قطر، نشان دهنده نگرانی آمریکاست.
انتهای پیام