عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان

عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان

عربستان| دستمزد یک میلیون دلاری خواننده زن عربی در مراسم ازدواج دختر ملک سلمان یک خواننده زن عربی از دریافت یک میلیون دلار برای مشارکت در جشن ازدواج دختر ملک سلمان خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، « اصاله نصری » خواننده زن عربی تصاویری از حضور خود در جشن ازدواج شاهزاده «الحصه» دختر «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان ، منتشر کرد.
این هنرمند با ابراز خوشحالی از حضور در جشن ازدواج دختر ملک سلمان، آن را «شب غیرمعمولی» توصیف کرد و برای این شاهزاده سعودی سعادت و آرامش در ازدواج را آرزو کرد.
وی تصاویر مربوط به مراسم ازدواج این شاهزاده سعودی را در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
براساس گزارش منابع جامعه هنری شاهزاده الحصه برای حضور این هنرمند سوری در مراسم عروسی یک میلیون دلار به وی پرداخت کرده است.
اصاله نصری در خصوص جشن ازدواج شاهزاده حصه گفت: مراسم ازدواج او بسیار شاد و مفرح و یک شب غیر معمولی بود.
حصه بنت ملک سلمان رئیس افتخاری انجمن مسئولیت اجتماعی است که در 2 ژوئن سال 2020 این سمت را به عهده گرفت. وی مدرس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه «ملک سعود» است و با شاهزاده «فهد بن سعد بن عبدالله بن ترکی آل سعود» ازدواج کرده است.
حصه تنها دختر ملک سلمان بن عبدالعزیز ، از همسرش «سلطانه بنت ترکی بن احمد السودیری» است که وی پس از سالها رنج بردن از بیماری ، در سن 71 سالگی درگذشت.
مرگ 13 نفر در بیمارستان «المدینه» عربستان و بی‌توجهی مقامات سعودیافشای قاچاق مواد مخدر توسط عربستان به «المهره» یمنافزایش نرخ بیکاری در عربستان و ادعاهای دروغ مقامات سعودی درباره بومی سازی مشاغلخانواده سلطنتی سعودی روز دوشنبه 12/10/1442 هجری قمری ، ازدواج حصه ، تنها دختر ملک سلمان ، با شاهزاده فهد بن سعد بن عبدالله بن ترکی آل سعود را اعلام کردند.
90 درصد درآمد حاصل از فروش نفت عربستان به عنوان‌های مختلف به جیب شاهزادگان سعودی می‌رود و از این درآمد تنها 10 درصد عاید مردم عربستانی می‌شود که بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی معارضان این کشور بسیاری از مردم این کشور زیر خط فقر قرار دارند.
انتهای پیام/

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد

هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو/ «راهپیمایی پرچم» به انفجار اوضاع مسجدالاقصی می‌انجامد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره انفجار اوضاع در حومه مسجدالاقصی به‌دلیل اقدام صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم به نتانیاهو هشدار داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، روز گذشته «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره انفجار اوضاع داخلی در اطراف مسجد الاقصی به‌دلیل احتمال برگزاری راهپیمایی هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هشدار داد.
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که اشکنازی در پیامی خطاب به نتانیاهو خواستار بحث درباره اوضاع قدس شده است. وی همچنین از نتانیاهو خواست محل «راهپیمایی پرچم» را که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس اشغالی در آن شرکت می‌کنند تغییر دهد و یا این راهپیمایی را لغو کند.
پیش از این نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط صهیونیست‌ها «نیازمند اعمال تدابیر امنیتی فوق‌العاده و برهم‌زننده نظم عمومی و فرآیندهای دیپلماتیک (آتش‌بس در غزه) باشد»، وی خواستار لغو آن خواهد شد.
گانتس که پس از یک نشست با فرماندهان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی، دادستان‌کل و سایر مقامات بلندپایه امنیتی اسرائیل خواستار لغو این راهپیمایی شده بود، احتمال تشدید تنش‌ها در پی برگزاری این راهپیمایی را یکی از دلایل لغو آن دانست.
جاسوسی که قربانی «شمشیر قدس» شد/ جزئیات جدید از مرگ مدیر سابق سازمان فضائی اسرائیلموافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس؛ اوضاع مسجدالاقصی متشنج می‌شود؟ناگفته‌هایی از نبرد شمشیر قدس از زبان معاون «محمد ضیف»/ افشای جزئیات جدید از عملیات اسارت «گلعاد شالیت»وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از آغاز جنگی مجدد در نوار غزه و رویارویی با نیروهای مقاومت بیمناک است، می‌گوید که به تمام مقامات حاضر در این نشست ضرورت رفتار مسئولانه و دور از تنش طی هفته جاری را گوشزد کرده است.
مقامات اسرائیلی در مورد برگزاری این راهپیمایی به‌شدت با یکدیگر اختلاف نظر دارند. به‌گفته بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو و جبهه حامی او تلاش می‌کنند اوضاع در ..

اردوغان: سلمان بوزکر سرکرده ارشد گروه پ.ک.ک از پای درآمد

اردوغان: سلمان بوزکر سرکرده ارشد گروه پ.ک.ک از پای درآمد

اردوغان: سلمان بوزکر سرکرده ارشد گروه پ.ک.ک از پای درآمد رئیس جمهور ترکیه از کشته شدن «سلمان بوزکر» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک و مسئول مخمور خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنمی به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که «سلمان بوزکر» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک و مسئول مخمور از پای درآمد.
در این پیام توییتری آمده است: خبر خوبی برای ملت دارم. «سلمان بوزکر» با نام سازمانی «دکتر حسین» از سرکردگان ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک و مسئول مخمور روز گذشته از سوی قهرمانان سازمان اطلاعات ملی از پای درآمد.
اردوغان در ادامه تصریح کرد: از طرف ملت‌مان از تمامی دست‌اندرکاران این عملیات موفقیت‌آمیز تشکر می‌کنم. اجازه نخواهیم داد گروه تروریستی و جدایی‌طلب از مخمور به عنوان لانه تروریسم استفاده کند. تروریسم را ریشه‌کن خواهیم کرد.
بوزکر در عملیات پهپادی سرویس اطلاعاتی میت ترکیه از پای در آمده است.
اردوغان: قندیل تروریستهای پ ک ک، ایران و عراق استانتهای پیام/

مدیر سابق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی کشته شد

مدیر سابق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی کشته شد

مدیر سابق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی کشته شد رسانه‌های اسرائیلی از کشته شدن مدیر سابق سازمان فضایی رژیم صهیونیستی بر اثر جراحات وارده به او در جریان درگیری‌های اخیر در شهر اشغالی «عکا» خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، در جریان نبرد شمشیر قدس و درگیری‌های شهر عکا، به داخل هتلی که “آوی هار ایون” در آنجا اقامت داشت، کوکتول مولوتف پرتاب شد که طی آن او به شدت زخمی شد و در نهایت ساعاتی پیش بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان مُرد.
« بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به مرگ هار ایون در توئیتی نوشت: من از مرگ آوی هار ایون کسی که جایزه امنیت “اسرائیل” را گرفت و برای امنیت “اسرائیل” زحمات زیادی کشیده است ناراحتم. او در عکا زخمی شد و بر اثر جراحت درگذشت.
انتهای پیام/

کشف مخفیگاه بزرگ مهمات داعش در منطقه حدفاصل دیالی و صلاح الدین عراق

کشف مخفیگاه بزرگ مهمات داعش در منطقه حدفاصل دیالی و صلاح الدین عراق

کشف مخفیگاه بزرگ مهمات داعش در منطقه حدفاصل دیالی و صلاح الدین عراق منابع عراقی از کشف مخفیگاه بزرگ مهمات داعش در یک منطقه حدفاصل میان دیالی و صلاح الدین عراق خبر داد و اعلام کرد: این میزان از مهمات برای ویرانی یک شهر کافی بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: دیالی طی ماه‌های گذشته از خلأ امنیتی در برخی مناطق رنج می‌برد که عامل تهدید و به مثابه یک چالش امنیتی محسوب می‌شد.
وی تاکید کرد: تلاش‌های فرماندهان امنیتی و استقرار نیروها سهم بسزایی در پرکردن خلأ امنیتی به ویژه در منطقه «شیخ بابا»، داشت و نیروهای حشد شعبی و عشایری و ارتش در این مناطق مستقر شدند.
العزاوی گفت: مهار سه روزنه امنیتی که هفتاد درصد از حملات تروریستی در دیالی از آنها انجام می‌شد سهم زیادی در آرامش اوضاع طی ماه‌های گذشته داشته است.
وی با این حال از ضرورت اهتمام امنیتی به ویژه در مناطق میان صلاح الدین و دیالی سخن گفت و افزود: حشد شعبی مناطق گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و هماهنگی و همکاری بالایی با ارتش برای دفع خطرات تروریست از طریق مقابله با هسته‌های خفته داعش، ایفا می‌کند.
کشف مخفیگاه بزرگ مهمات داعش
«احمد العزاوی» از فرماندهان حشد العشایری از کشف انبار مخفی مهمات داعش در حدفاصل میان دیالی و صلاح الدین سخن گفت و در این مخفیگاه داعشی بیش از 30 بمب قرار داشت.
وی افزود: کشفیات جدید از بمب و ماده «سی فور» با قابلیت انفجار بالا برای، بی‌ثباتی یک شهر بزرگ کافی بود.
هشدار درباره خطر خانواده‌های داعش
«قصی الشبکی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق ضمن هشدار درباره بازگشت تروریست‌ها و اسکان خانواده‌ها آنها در استان نینوا، تاکید کرد: نینوا منطقه‌ای در دنیاست که بیشترین زیان را از تروریسم دیده است و بازگردانیدن خانواده های داعش به آن به مثابه خیانت به خون شهیدان است.

وی افزود: به جای اینکه در راستای برقراری زندگی عادی و ایجاد زیرساخت‌ها به شهر ویران شده موصل حرکت شود، تروریست‌ها به بهانه خانواده‌های عراقی زیان دیده از تروریسم، بازگردانیده می‌شوند.
الشبکی گفت: دولت تاکنون طرح برای خانواده‌های داعشی بازگردانیده شده به اردوگاه «الجدعه» ندارد و در راستای بازپروی آنها حرکت نکرده است و این گواهی دهنده بحرا..

اندیشکده صهیونیستی: طی دو هفته اسرائیل بخشی از استراتژی ژنرال سلیمانی را به چشم دید

اندیشکده صهیونیستی: طی دو هفته اسرائیل بخشی از استراتژی ژنرال سلیمانی را به چشم دید

اندیشکده صهیونیستی: طی دو هفته اسرائیل بخشی از استراتژی ژنرال سلیمانی را به چشم دید یک پژوهشکده رژیم صهیونیستی اعتراف کرد تحلیل روند جنگ اخیر با نوار غزه نشان می‌دهد، با وجود برتری تسلیحاتی، اسرائیل قادر به دفاع از مرزهای خود در قالب مرزهای ۱۹۶۷ نخواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اندیشکده بگین سادات در تحقیقی تحت عنوان درس هایی از جنگ غزه نوشت: طی دو هفته اسرائیل نشانه هایی از دکترین ژنرال قاسم سلیمانی را به چشم خود دید، دکترینی که بر محاصره اسرائیل با حلقه ای از آتش استوار بوده و اسرائیل را در تمامی ابعاد از جمله از نظر جبهه داخلی در تنگنا و فشار قرار می‌دهد.
ژنرال احتیاط گرشون هالکوهین نویسنده این تحقیق در بخشی از آن آورده است:
ما از چه چیزی غافلگیر شدیم؟
باید اعتراف کرد اسرائیل و ارتش اسرائیل خود را برای ورود به یک جنگ جدید آماده کرده بود با این حال به اعتراف نهادهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل، حماس در این دور از جنگ ما را به نحوی غافلگیر کرد.
این غافلگیری در قالب اشکال و اهداف جدیدی به وقوع پیوست و نشان داد حماس (گروه‌های مقاومت فلسطینی) برای این جنگ چه برنامه و اهدافی در نظر گرفته بودند.
در ادامه این تحقیق آمده است، بر خلاف ساختارهای کلاسیک نظامی، گروه هایی همچون حماس و حزب الله راهبرد خاصی را برای فعالیت در پیش گرفته اند که به آنها این امکان را می‌دهد تا در حداقل زمان ممکن وارد فاز جنگی شوند.
این تحلیل گر در توضیح راهبرد مذکور می نویسد عوامل اجرایی شلیک موشک و گلوله های پرتابی به شکل روتین در همان منطقه خدمت ، طراحی شده خود به شکل معمول حضور دارند.
به بیانی دیگر گردان الشجاعیه یا گردان جبالیا از اهالی همان منطقه شکل گرفته است امری که انتقال آنها را در شرایط بحران به فاز جنگی بسیار سریع و سهل می‌کند و باعث می‌شود طرف مقابل به سرعت غافلگیر شود.
این ژنرال اسرائیلی که در حال حاضر پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات راهبردی بگین سادات بوده و بیش از چهل ودو سال در ارتش اسرائیل خدمت و فرماندهی چند دانشکده نظامی ارتش اسرائیل را هم عهده داشته در پایان نتیجه گیری می کند :
رخدادهای جنگ 11 روز با غزه و تحلیل عملکرد ارتش در مقابله با احتمال وقوع جنگ‌های چند طرفه از جمله وقوع درگیری و اغتشاش داخلی در بطن جامعه اسرائیل نشان می‌دهند که با وجود تمامی برتر..

عراق| ابتکار «حشد ملی» حیدر العبادی/ خشم برهم صالح از اقدام ترکیه

عراق| ابتکار «حشد ملی» حیدر العبادی/ خشم برهم صالح از اقدام ترکیه

عراق| ابتکار «حشد ملی» حیدر العبادی/ خشم برهم صالح از اقدام ترکیه ابتکار نخست وزیر اسبق عراق تحت عنوان« حشد ملی» و درخواست از گروه‌های سیاسی برای بررسی آن، دعوت امارات از «حلبوسی» برای سفر به این کشور و خشم رئیس جمهوری عراق از اقدامات ترکیه در شمال این کشور از مهمترین اخبار سیاسی آن است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری عراق، «حیدر العبادی»، نخست وزیر اسبق عراق، ابتکاری تحت عنوان «حشد ملی» مطرح کرد و از دولت و گروه‌های سیاسی خواست تا درباره آن بحث و رایزنی کنند.
در بیانیه دفتر حیدر العبادی آمده است، با افزایش تنش‌ها و نزدیک شدن به زمان انتخابات و پایبندی به مسئولیت ملی، العبادی ابتکار «حشد ملی» را در رابطه با حشد شعبی اعلام و از دولت و گروه‌های سیاسی دعوت می‌کند برای حل مشکلات کنونی و توافق بر سر اصول تعامل با این پرونده و جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به سمتی که به سود ثبات و امنیت کشور و منافع ملت نیست، در این باره بحث و رایزنی کنند.
در این بیانیه درباره اصول این ابتکار آمده است:
1. الحشد الشعبی نیروی رزمی، ملی و افتخارآفرین است که در جنگ‌های آزادسازی شهرها و پاک کردن عراق از لوث وجود داعش نقش‌آفرینی کرده و می‌کند، حشد همچنین نیروی رزمی و قانونی است که بنا به مصوبه پارلمان و دولت شکل گرفته است.
2. بقای حشد ضروری است چرا که نیرویی راهبردی برای وطن و دولت است لذا باید با تلاش‌ها برای انحلال حشد، بد جلوه دادن، مجرم دانستن و تخریب آن مخالفت کرد.
3.باید با ضربه زدن به حشد یا درگیر کردن آن در نبردهای داخلی یا بکار گرفتن آن به سود طرح‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مخالفت کرد چرا که حشد نیرویی برای صیانت از عراق و دفاع از موجودیت و منافع آن است و نباید با داخل کردن آن در درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، موجودیت حشد را به خطر انداخت و آن را مجبور به پرداخت فاکتورهای منازعات داخلی، منطقه‌ای و بین المللی کرد.
4. در زمان دولت العبادی، حشد به شکل نهاد درآمد و فعالیت آن قانونمند شد تا نیرویی رزمی و پایبند به سازوکارهای دولتی باشد و هدف از آن، حفظ حشد و تضمین قانونمند فعالیت آن، حفظ حق و حقوق اعضا و شهدای این گروه و تضمین عدم بکارگیری آن برای منافع سیاسی و حزبی تنگ‌نظرانه بود تا اینکه حشد، نیرویی رزمی، ملی، قانونی و پایبند به سازوکارهای دول..

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام است

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام است

حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام است رشت-دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه مردم سرمایه اجتماعی هستند، گفت: حضور حداکثری در انتخابات ضامن اقتدار نظام در عرصه بین المللی است.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله «رضا رمضانی» شامگاه پنج شنبه به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام راحل (ره) در ۱۰ سال مسئولیت رهبری نظام و امروز نیز خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری، اشتراکات زیادی در حوزه رهبری دینی و سیاسی انقلاب اسلامی داشته‌اند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه امام (ره) و رهبری به معنای واقعی مؤمن به پروردگار بوده و بر توکل الهی تاکید داشتند، افزود: این رهبران جهان اسلام، به هدف و راهی که انتخاب کرده‌اند، مؤمن بوده و هستند.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به امت و ملت ایمان داشته و معتقد هستند، تصریح کرد: امام (ره) اعتقاد دارند که امروزه اسلام در عرصه سیاسی به لحاظ محتوایی و شکلی، برنامه دارد.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در گذشته دنیای بشری شامل دو جریان لیبرالیسم و کمونیسم بود که البته نگاه کمو..

واشنگتن: درباره دور بعدی مذاکرات وین نه خوشبین هستیم و نه بدبین

واشنگتن: درباره دور بعدی مذاکرات وین نه خوشبین هستیم و نه بدبین

واشنگتن: درباره دور بعدی مذاکرات وین نه خوشبین هستیم و نه بدبین سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اینکه آیا دور بعدی مذاکرات احیای برجام در وین دور پایانی مذاکرات خواهد بود و نتیجه موردنظر حاصل خواهد شد، اعلام کرد که دولت متبوعش به‌صورت احساسی اقدام به پیش‌بینی خوشبینانه یا بدبینانه در این زمینه نمی‌کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای برجام در دور بعدی این مذاکرات که هفته آینده در وین برگزار می‌شود، نه خوشبین است و نه بدبین و صرفاً با هوشیاری اهداف خود را در مذاکرات دنبال می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دور بعد مذاکرات وین برای احیای برجام دور پایانی مذاکرات خواهد بود، اظهار داشت: «ما در این مدت تلاش کرده‌ایم که احساسات را کنار بگذاریم، ما در این مورد نه خوشبین هستیم و نه بدبین. »
وی افزود: «ما درباره اهداف و منافع خود هوشیار هستیم. هدف ما این است که ایران بار دیگر تحت سختگیرانه‌ترین رژیم نظارتی که قبل از برجام سابقه نداشته است، قرار گیرد.»
ند پرایس در خصوص تفاوت مذاکرات کنونی با مذاکراتی که منجر به توافق هسته‌ای موسوم به برجام در سال 2015 شد، توضیح داد: «تفاوت این مذاکرات با مذاکرات سال 2015 این است که ما اکنون یک متن در اختیار داریم. این متن که همان برجام است به ما و ایرانی‌ها می‌گوید که به‌طور کلی چه‌کارهایی باید انجام دهیم.»
وی ادامه داد: «البته وجود این متن بدین معنا نیست که ما پاسخ همه سؤالات را داریم. تاکنون 5 دور مذاکره غیرمستقیم درباره این بوده است که ایران باید چه اقداماتی برای بازگشت به تعهداتش انجام دهد و ما باید چه تحریم‌هایی را برای بازگشت به برجام برداریم. هیچ‌یک از این موارد سیاه و سفید نیستند و همین مسئله باعث شده است که مذاکرات به‌نوعی چالشی باشد.»
عراقچی: دور آینده مذاکرات می‌تواند دور پایانی باشد/ اعضای برجام و آمریکایی‌ها باید تصمیمات سخت خودشان را بگیرندریابکوف: تماس بین وزرای خارجه کشورهای عضو برجام هنوز برنامه‌ریزی نشده استاولیانوف: به زمان بیشتری برای توافق نهایی درباره برجام نیاز داریماتحادیه اروپا: معتقدیم مذاکرات وین در..

واکنش توئیتری ظریف به محرومیت ایران از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل

واکنش توئیتری ظریف به محرومیت ایران از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل

واکنش توئیتری ظریف به محرومیت ایران از حق رأی در مجمع عمومی سازمان ملل وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد برای تعلیق حق رأی ایران در مجمع عمومی به‌دلیل پرداخت‌نکردن حق عضویت، اعلام کرد که سازمان ملل می‌تواند مبلغ حق عضویت ایران را از پول‌هایی که آمریکا از ایران به سرقت برده است، برداشت کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری به تصمیم سازمان ملل متحد برای تعلیق حق رأی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌دلیل پرداخت نکردن حق عضویت واکنش نشان داد.
ظریف در توئیتر نوشت: در جهان «حقایق وارونه»، سازمان ملل ایران را به‌دلیل دیرکرد پرداخت، از حق رأی در مجمع عمومی محروم می‌سازد. آنچه در نظر نگرفته‌اند: تروریسم اقتصادی ایالات متحده از اینکه ایران پول خرید مواد غذایی را بدهد ممانعت کرده است، چه برسد به معوقات سازمان ملل.
وی با اشاره به نامه خود به دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ضمناً سازمان ملل می‌تواند حق السهم را از 110 میلیون دلاری که ایالات متحده در راهزنی اخیرش به سرقت برده، بگیرد.
خطیب‌زاده: حق عضویت ایران در سازمان ملل از منابع مالی ایران در‌ کره‌‌جنوبی پرداخت می‌شودانتهای پیام/.+