وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف 35 به امارات مخالفیم

وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف 35 به امارات مخالفیم

وزیر صهیونیست: با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات مخالفیم یک وزیر صهیونیست طی مصاحبه رادیویی تاکید کرد که با فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌های اف ۳۵ به هرکشور خاورمیانه و از جمله امارات مخالفیم. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار «تساحی هنگبی» وزیر امور شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی گفت: ما مخالف فروش حتی یک پیچ از جنگنده‌‌های پیشرفته اف 35 به هرکشوری در خاورمیانه از جمله امارات هستیم؛ چه میان ما با آنها صلح برقرار باشد و چه نباشد.
هنگبی که وابسته به حزب لیکود و یکی از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است در ادامه یک گفتگوی رادیویی اظهار داشت: این موضع ماست و پیش از این اعلام کردیم و هفته‌های اخیر نیز درباره آن توضیح دادیم.
این وزیر صهیونیست در ادامه تصریح کرد: حتی اگر ایالات متحده با وجود مخالفت اسرائیل اقدام به فروش جنگنده های پیشرفته اف 35 به امارات کند٬ اسرائیل راهی برای تضمین برتری نظامی خود در منطقه خواهد یافت.
تساحی هنگبی همچنین به معامله اف35 میان ترکیه و آمریکا که به دلیل خرید سامانه‌های پدافندی اس-400روسیه توسط ترکیه لغو شده بود٬ اشاره کرد.
اختلاف زودهنگام در توافق سازش/ واکنش ابوظبی به مخالفت نتانیاهو با فروش جنگنده‌‌های اف35 به اماراتوی در ادامه همچنین تاکید کرد که معامله فروش جنگنده‌های اف 35 به امارات شامل بندهای توافق عادی‌سازی نبوده است.
در دو روز گذشته همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که امارات دیدار قریب‌الوقوع با طرف‌های آمریکایی و صهیونیستی را به دلیل اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مخالف وی با فروش جنگنده‌های اف 35 آمریکا به ابوظبی لغو کرده است.
قرار بود یک نشست سه جانبه میان امارات و رژیم صهیونیستی و آمریکا روز جمعه در سازمان ملل برگزار شود که نماینده امارات به سفیر آمریکا ابلاغ کرد که این نشست تا اطلاع ثانوی لغو شده است.
پیش از این نتانیاهو بعد از امضای توافق عادی‌سازی با امارات بارها اعلام کرده بود که این توافق شامل فروش جنگنده‌های اف 35 به ابوظبی نیست.
انتهای پیام/

مقام روس: ایران پس از اتمام تحریم تسلیحاتی می‌تواند تجهیزات نظامی از روسیه خریداری کند

مقام روس: ایران پس از اتمام تحریم تسلیحاتی می‌تواند تجهیزات نظامی از روسیه خریداری کند

مقام روس: ایران پس از اتمام تحریم تسلیحاتی می‌تواند تجهیزات نظامی از روسیه خریداری کند معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد، ایران می‌تواند پس از برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی در ماه اکتبر (۲۷ مهر ماه سال جاری)، روی خرید تجهیزات نظامی از روسیه حساب کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “یوری بوریسوف” معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مقامات جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند هستند که پس از برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی، از روسیه تجهیزات نظامی خریداری کنند.
بوریسوف روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ازوزدا» در حاشیه نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی “ارتش-2020” در این باره گفت: «از جمله خریداران بالقوه تجهیزات نظامی روسی ایران است و من فکر می کنم که پس از رفع تحریم‌ها، این کشور امید زیادی به دستیابی به تجهیزات نظامی روسی دارد.»
محدودیت‌های واردات تسلیحات نظامی به ایران ، طبق شروط توافقنامه هسته‌ای، در تاریخ 18 اکتبر سال 2020 (27 مهر ماه سال جاری) منقضی خواهد شد.
“کاظم جلالی” سفیر ایران در مسکو، چند روز قبل اعلام کرده بود که همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های دفاعی و نظامی هر روز با سرعت بیشتری در حال توسعه است و مقامات تهران خواستار گسترش این همکاری‌ها هستند.
جلالی: همکاری‌های نظامی روسیه و ایران به‌سرعت در حال توسعه استفروش بیش از 7 میلیارد دلار تسلیحات نظامی روسیه در سال جاریمعاون نخست وزیر روسیه همچنین در این مصاحبه، یادآور شد که شرکت‌های تسلیحاتی روسی “بسته‌‌ سفارشات خوبی و قراردادهای پایدار و طولانی مدتی با کشورهای هند، چین و الجزایر دارد.
پیش از این، “دمیتری شوگایف” رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-فنی روسیه، گفته بود که روسیه از ابتدای سال جاری میلادی، تسلیحات نظامی به ارزش بیش از 7 میلیارد دلار فروخته و بیش از 40 کشور خریدار سلاح‌های روسی هستند.
انتهای پیام/

واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون

واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون

واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون پیونگ یانگ در پی اظهارات اخیر یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور اسبق کره جنوبی مبنی بر به کُما رفتن رئیس کره شمالی، بیانیه‌ای را در رابطه با آخرین فعالیت‌های کیم جونگ اون منتشر کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تاس، پیونگ یانگ در واکنش به اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌های مجدد درباره غیبت طولانی «کیم جونگ اون» و وضعیت سلامتی بالاترین مقام کره شمالی، اعلام کرد که کیم روز سه شنبه در راس نشست شورای سیاسی حزب حاکم حضور پیدا کرد.
«آژانس خبری مرکزی کره» که توسط دولت کره شمالی اداره می‌شود، ضمن اعلام خبر شرکت رئیس کره شمالی در نشست حزب حاکم «کارگران»، خبر داد که در این نشست تدابیر فوق العاده برای بررسی خسارت‌های ناشی از طوفانی که 26-27 آگوست، همه مناطق این کشور را درنوردیده است، اتخاذ شده است.
در ادامه بیانیه آژانس خبری مرکزی کره آمده که در این نشست همچنین برخی از کوتاهی‌های صورت گرفته که در اجرای تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
آژانس یاد شده این بیانیه را در پی اظهارات اخیر یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور اسبق کره جنوبی مبنی بر اینکه رئیس کره شمالی چند ماهی در کُما به سر می برد، منتشر کرده است.
«چانگ سانگ-مین» یکی از مشاوران سابق «کیم دائه-جونگ» رئیس جمهور فقید کره جنوبی در اظهار نظری به رسانه های این کشور گفته است کیم جونگ اون در کما به سر می برد اما هنوز در قید حیات است.
مشاور سابق رئیس جمهور فقید کره جنوبی افزود: ساختار کامل جانشینی تشکیل نشده است بنا بر این کیم یو-جونگ در حال معرفی شدن به عنوان شخصیتی مطرح است چرا که مدت زمان زیادی نمی توان در خلأ قدرت به سر برد.
برخی رسانه‌ها از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان در اوایل اردیبهشت مدعی شدند، رئیس کره شمالی در وضعیت وخیمی قرار دارد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در همان زمان گزارش داد کیم پس از 20 روز شایعات گسترده درباره مرگ احتمالی وی، در انظار عمومی ظاهر شده است.
انتهای پیام

وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک 30 منور از ترس حملات حزب‌الله

وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک 30 منور از ترس حملات حزب‌الله

وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب‌الله ارتش رژیم صهیونیستی دیشب ضمن اعلام خبر وقوع یک حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی اقدام به شلیک بیش از ۳۰ گلوله منور در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان کرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سه‌شنبه‌شب خبرهای ضد و نقیضی درباره یک حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی منتشر شده است.
در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی بیش از 30 گلوله منور در مرز لبنان شلیک کرده است.
از سوی دیگر، خبرنگار المیادین به‌نقل از رسانه‌های اسرائیلی خبر از بروز آتش‌سوزی در مناطق مرزی لبنان براثر شلیک گلوله‌های منور داده است.
فعالان لبنانی خبر دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که پس از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرز لبنان، عملیات نفوذ صورت پذیرفته باشد.
ارتش رژیم صهیونیستی ضمن درخواست از شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی برای ماندن در منازلشان، گفته است که نظامیان پس از کشف یک شکاف در دیوار مرزی لبنان (از ترس روی‌ دادن عملیات از سوی حزب‌الله) شروع به شلیک منور کرده‌اند.

کانال 13 رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه تحولات در مرزهای لبنان در سایه پرواز کم‌سابقه جنگنده‌ها رو به تنش است، این گمانه‌زنی را مطرح کرده که احتمالاً حادثه امنیتی رخ‌داده چندوجهی بوده و در سایه تیراندازی، تلاش برای نفوذ صورت گرفته است.
به‌گفته منابع اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای بررسی تحولات امنیتی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.
این خبر در حالی منتشر شده که گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال نفوذ به سرزمین‌های اشغالی افزایش پیدا کرده است.

همزمان، برخی منابع خبری گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک خمپاره‌های فسفری، برخی از مناطق مرزی لبنان را هدف قرار دادند.
رژیم صهیونیستی ساعتی پس از وقوع این حادثه امنیتی اعلام کرد که اکنون آرامش در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان حکمفرما شده است.
رژیم صهیونیستی بامداد امروز، چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در تشریح این حادثه امنیتی مدعی شد که این حادثه در پی تیراندازی به‌سمت مواضع ارتش این رژیم آغاز شد.
در ادامه بیانیه آمده است: در پی این تیراندازی، نیروهای اسرائی..

فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود

فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود

فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه آمریکا جزو مشارکت‌کنندگان در برجام نیست، تأکید کرد که نباید اقدامات بیشتری در ارتباط با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در شورای امنیت انجام شود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نیکلاس دو ریوایر» نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که با توجه به خروج آمریکا از برجام در سال 2018، درخواست رسمی این کشور برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از لحاظ حقوقی تأثیرگذار نیست و نمی‌تواند اجرا شود.
در این بیانیه که رئیس دوره‌ای شورای امنیت را خطاب قرار داده، تصریح شده است: «همان‌طور نمایندگان سه کشور اروپایی در بیانیه خود در تاریخ 20 آگوست [30 مرداد] اعلام کرده‌اند، آمریکا دیگر جزو مشارکت‌کنندگان در برجام ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست و به همین دلیل ما اخطاریه‌ای که آمریکا صادر کرده است را اجرایی قلمداد نمی‌کنیم. به زبان دقیق‌تر، اخطاریه آمریکا نمی‌تواند تأثیر حقوقی داشته باشد و به همین دلیل نمی‌تواند رویه پیش‌بینی شده ذیل بند 11 که بازگشت خودکار تحریم‌هاست را فعال کند.»
نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد، در ادامه بیانیه خود اعلام کرده است: «با توجه به اینکه 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت نظر [مخالف] خود را به‌طور صریح در خصوص درخواست آمریکا برای بازگشت تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران اعلام کرده‌اند، ما قویاً بر این باوریم که در این زمینه نباید اقدامات بیشتری در شورای امنیت انجام شود.»
وی در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن متهم کردن ایران به «نقض سیستماتیک برجام» اعلام کرده است که سه کشور اروپایی معتقدند که این مسئله را باید از طریق گفتگو بین اعضای باقی‌مانده در برجام حل‌وفصل کرد و در همین راستا هفته آینده نیز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار خواهد شد.
فعال‌سازی مکانیسم ماشه برخلاف حقوق بین‌الملل است/گزینه‌های جدی مجلس برای سناریوهای احتمالینیویورک تایمز: مکانیزم ماشه نمود بارز بن‌بست دیپلماتیک ترامپ-پامپئو استرئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهمسخنگوی وزار..

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-19؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-19؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-۱۹؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟ بازگشت زندگی به روال نسبتا عادی در چین و اجتماعات اخیر در این کشور این سوال را برای کارشناسان و افکار عمومی دنیا مطرح ساخته که آیا چینی ها به واکسن کرونا دست یافته اند؟ – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سوم تیرماه بود که چین اعلام کرد مجوز آزمایش بالینی به یک شرکت تولید کننده ویروس کرونا را صادر کرده است. تا آن زمان محققان و شرکتهای چینی درحال آزمایش شش واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا در مرحله بالینی بودند و بیش از ده ها واکسن در سراسر دنیا در مراحل آزمایشی برای درمان ویروسی قرار داشتند که تاکنون منجر به مرگ بیش از 810 هزار نفر شده است.
8 تیرماه شرکت CNBG چین اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای این شرکت حاکی از ایمن و مؤثر بودن آن است. واکسن این شرکت دومین کاندیدای معرفی به بازارهای بین‌المللی است که در زمان حاضر در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد.
این اخبار درحالی منتشر شده بود که با وجود آزمایشات گسترده هیچ‌یک از این واکسن‌ها تا آن زمان موفق به عبور از مرحله سوم آزمایشات بالینی، مرحله‌ای حساس و ضروری برای ورود به بازار مصرف نشده بودند.
شرکت سینواک بیوتک چین 21 مرداد آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای خود بر روی 1620 بیمار در اندونزی را آغاز کرد. این واکسن که کروناواک نام دارد یکی از معدود واکسن هایی است که به مرحله آزمایش بالینی رسیده و قابلیت اخذ تاییدیه های قانونی را دارد.

27 مرداد روزنامه خلق چین اعلام کرد که شرکت کانسینو بیولوژیکس مجوز تاییدیه ساخت واکسن ویروس کرونا را از دولت پکن دریافت کرد. به گزارش این روزنامه این اولین مجوز ساخت واکسن ویروس کرونا از سوی دولت چین بود.
از اواخر مرداد به بعد مقامات شرکت‌های داروسازی چین از ارائه واکسن چینی کرونا به بازار در ماه های آتی خبر دادند. لیو ژینگ‌ژن، مدیرعامل شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم» در چین 28 مرداد گفت که واکسن کرونای ساخت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی به صورت تجاری در دسترس عموم خواهد بود. لیو ژینگ ژن حتی قیمت این واکسن را نیز پیش بینی کرد و گفت که واکسن مورد نظر که درحال تولید است حداکثر 1000 یوآن معادل 145 دلار برای دو مرتبه تزریق قیمت خواهد داشت.
مسئله ای که ..

ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد

ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد

ترامپ در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد با نزدیک‌شدن طوفان‌های «مارکو» و «لاورا» به خلیج مکزیک، رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت تگزاس اعلام حالت فوق‌العاده کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به‌دنبال نزدیک شدن طوفان‌های «مارکو» و «لاورا» به سواحل خلیج مکزیک، در تگزاس حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
ترامپ به سازمان مدیریت بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داد برای کمک فوری به ساکنان مناطق آسیب‌دیده و حمایت از اموال آنها هماهنگ عمل کنند.
پیش‌بینی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که طوفان «لاورا» ممکن است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آینده، سواحل خلیج مکزیک را درنوردد.
انتهای پیام/+

وزیر دفاع روسیه از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بزرگ برای ارتش خبر داد

وزیر دفاع روسیه از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بزرگ برای ارتش خبر داد

وزیر دفاع روسیه از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی بزرگ برای ارتش خبر داد وزیر دفاع روسیه در حاشیه نمایشگاه بین المللی نظامی-فناوری «ارتش ۲۰۲۰»، از برنامه انعقاد ۳۹ قرارداد با شرکت‌های مجتمع صنایع نظامی این کشور برای تأمین تجهیزات نیروهای مسلح، به ارزش کلی حدود ۱.۱۶ تریلیون روبل خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون روسی «ازوزدا»،”سرگئی شایگو” وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار این شبکه تلویزیونی در حاشیه نمایشگاه بین المللی نظامی-فناوری «ارتش 2020»، اعلام کرد که این وزارتخانه قصد انعقاد 39 قرارداد با شرکت‌های زیرمجموعه مجتمع صنایع نظامی روسیه به منظور تأمین نیازهای تجهیزاتی نیروهای مسلح در چارچوب نمایشگاه امسال را دارد که ارزش کلی این قراردادها حدود 1.16 تریلیون روبل خواهد بود.
شایگو گفت: «کل مبلغ قراردادها تقریباً 1.16 تریلیون روبل محاسبه شده است. صبت بر سر فناوری‌های پیچیده و متفاوت است. مهمترین مسئله این است که ما به سمت خرید نمونه‌های تک یا حداقل محموله‌های کوچک حرکت نمی‌کنیم. ما به دنبال انعقاد قراردادهایی برای خرید محموله‌های تسلیحاتی بزرگ هستیم.»
به گفته وی، صحبت همچنین بر سر خرید حدود 70 فروند انواع هواپیما به طور هم زمان، از جمله جدیدترین نمونه‌های جنگنده سوخو-27 و همچنین خرید 100 تا 150 فروند بالگرد در یک قرارداد است.
وزیر دفاع روسیه یادآور شد که قراردادهای عمده دیگری نیز برای خرید انواع هواپیما و یک محموله کشتی برای مناطق دوردست دریایی امضاء خواهد شد.
افزایش تجهیزات جدید و به‌روز رسانی‌شده در نیروهای مسلح روسیهآغاز ارزیابی غافلگیرانه آمادگی رزمی نیروهای مسلح روسیهشایگو: روسیه برابری نظامی-راهبردی خود با ناتو را حفظ کرده استانتهای پیام/

وزیر دفاع ایران از سامانه اس400 بازدید کرد

وزیر دفاع ایران از سامانه اس400 بازدید کرد

وزیر دفاع ایران از سامانه اس۴۰۰ بازدید کرد وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سامانه پدافند هوایی و موشکی اس۴۰۰ روسیه در نمایشگاه ارتش ۲۰۲۰ بازدید کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی پیش از افتتاحیه نمایشگاه از بخش های مختلف آن از جمله سامانه های پدافند موشکی بازدید کرد.
امیر حاتمی همچنین از بالگردهای میل 35، کاموف226 ت ، سامانه پدافند هوایی پنتسیر اس، نفربرهایی با قابلیت پرتاب هوایی و آخرین تجهیزات و فناوری های دفاعی روسیه دیدن کرد.
ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی روسیه به نام نمایشگاه ارتش-2020 با حضور مقامات عالیرتبه دفاعی چندین کشور ازجمله ایران از امروز یک شنبه در پاتریوت پارک در 55 کیلومتری غرب مسکو پایتخت روسیه گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه نظامی حضور داشت و دیدارهایی را با همتایان خارجی خود ازجمله روسیه نیز انجام داد.
این نمایشگاه پنج روزه در فضایی به مساحت 500 هزار مترمربع ازجمله 65 هزار مترمربع سالن سرپوشیده دایر شده است و در آن بیش از 28 هزار قبضه انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و ماکت موشک و غیره در معرض نمایش قرار گرفته است.
وزارت دفاع روسیه برای شرکت در این نمایشگاه از بیش از 130 کشور دعوت کرده بود اما به دلیل شیوع همه گیر ویروس کرونا، 90 کشور ازجمله ایران، آفریقای جنوبی، ازبکستان، ارمنستان، چین، بلاروس، هند و قزاقستان آن را پذیرفته اند.
18 کشور هیات های رسمی به این نمایشگاه اعزام کرده اند که وزیران دفاع چندین کشور سرپرستی هیات ها را برعهده دارند.
دهها شرکت دولتی و خصوصی فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی از روسیه و کشورهای مختلف ، تازه ترین دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشته اند.
شایگو: ایران شریک راهبردی روسیه است/ امیر حاتمی: روسیه نقش مهمی در منطقه و جهان داردامیر حاتمی: نیازمند بودجه مستقل برای تحقیقات دفاعی هستیمتأکید وزرای دفاع ایران و روسیه بر تقویت همکاری های دوجانبهدیدار وزیران دفاع ایران و روسیه
انتهای پیام/

وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود

وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود

وزیر دفاع یمن: مرحله آینده جنگ برای عربستان دردناک خواهد بود وزیر دفاع یمن در سخنانی با تاکید بر دستاوردها و موفقیت‌های قابل توجه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکید کرد که مرحله آینده جنگ برای ائتلاف متجاوز عربستان دردناک خواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سبانت «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در خلال بازدید از شماری از مواضع نظامی در محور عملیاتی خب و الشعف در استان الجوف و بررسی شرایط مبارزان در اردوگاه الخنجر٬ پیروزی‌ها و حماسه‌های قهرمانانه ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های عزت وکرامت برای دفاع از حاکمیت و وحدت و استقلال یمن را ستود.
وی گفت: ما اکنون در مرحله چهارم توازن بازدارندگی استراتژیک هستیم و در برابر تجاوزات و زورگویی و خوی استکباری دشمن که مرتکب جنایت‌های زیادی علیه زنان و کودکان شده‌٬ گزینه‌های زیادی داریم و از آمادگی بالایی در زمینه بازدارندگی برخوردار هستیم.
وزیر دفاع یمن به دستاوردها و موفقیت‌هایی که وزارت دفاع این کشور و ستاد کل نیروهای مسلح طی سالهای جنگ چه در زمینه آماده‌سازی مجدد سلاح‌ها و تجهیزات نظامی و چه در زمینه صنایع جنگی داشته اشاره کرد.
کربلای یمن و حرمله‌ای دیگر!یمن|یحیی سریع: بزرگترین مخفیگاه عناصر تکفیری وابسته به عربستان و امارات را هدف قرار دادیممحمد ناصر العاطفی افزود که در مرحله پیشرفته‌ای از مراحل آماده‌سازی در زمینه فناوری‌های جدید هستیم که می توانیم با تکنولوژی دشمن مقابله و تاثیرات آن را از بین ببریم.
وزیر دفاع یمن تصریح کرد که رهبر انقلاب یمن به دشمن توصیه کرد که جنگ را متوقف کند و به محاصره پایان دهد و رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز با ارائه ابتکارهای زیادی به دشمن در صورت ادامه حماقتش و ورود به یک مرحله دردناک‌تر هشدار داد.
وی تاکید کرد که وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح با اقتدار و شایستگی آماده انتقال به مرحله دردناک‌تر است.
العاطفی اظهار داشت: این کشورهای عضو ائتلاف متجاوز بودند که جنگ ضد کشور ما را آغاز کردند؛ اما اگر ادامه دهند٬ این ما هستیم که تکلیف پایان جنگ را مشخص می‌کنیم.
انتهای پیام/