پاتریوت هم قربانی پهپادهای انتحاری شد از ابتدای امسال تا کنون روند تهدیدات پهپادی علیه آمریکاییها در منطقه افزایش یافته تا جایی که فرماندهان آمریکایی را وادار به اعتراف به از دست رفتن برتری هوایی آمریکا در منطقه و همچنین مواجه شدن با بزرگترین تهدید نیروهای آمریکایی در عراق کرده است. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، منابع عراقی اعلام کردهاند که در حمله پهپادی دو هفته پیش به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، رادار سامانه پاتریوت این پایگاه منهدم شده است.
این درحالیست که طی هفتههای اخیر، تعداد حملات راکتی و پهپادی به پایگاه عینالاسد افزایش یافته و روز گذشته نیز شبکه خبری المیادین در گزارشی از حمله راکتی جدید به این پایگاه خبر داد.
ردار MPQ/53 سامانه پدافندی پاتریوت
خبر انهدام رادار سامانه پاتریوت آمریکایی در عین الاسد درحالی منتشر میشود که پس از انهدام آشیانه یکی از هواپیماهای سیا در فرودگاه اربیل، یکی از مقامات کاخ سفید به واشنگتن پست گفته بود که تهدیدات پهپادی بزرگترین نگرانی عملیاتی ارتش آمریکا در عراق است.
دو ماه پیش از این نیز ژنرال مکنزی به از دست رفتن برتری هوایی آمریکا در مقابل پهپادهای کوچک ایرانی در منطقه اعتراف کرده بود.
تهدیدات پهپادی کابوس آمریکاییها در منطقه/ چهکسی برتری هوایی را در دست دارد؟ این اولین مرتبه نیست که یک سامانه پاتریوت توسط پهپاد منهدم میشود. قبلا نیز نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن موفق به انهدام این سامانه آمریکایی در المخا شده بودند.
در چند سال اخیر استفاده از پهپادهای انتحاری در نبردهای منطقه رو به افزایش گذاشته است و شاید بتوان بارزترین نمونه آن را انهدام سامانههای راداری و پدافندی ارتش ارمنستان توسط پهپادهای انتحاری آذربایجان دانست. اما آنچه موجب نگرانی مقامات آمریکایی شده، تجهیز جبهه مقاومت به پهپادهای انتحاری است که دستاوردهای بزرگی نیز برای این جبهه بخصوص نیروهای یمنی در نبرد با ائتلاف سعودی داشته است.
رادار پی 18 ارتش ارمنستان پیش از انهدام توسط پهپاد آذربایجانی
انهدام سامانه پدافندی اس 300 ارمنی توسط پهپاد آذربایجانی
بسیاری معتقدند این ایران است که نقش تجهیز جبهه مقاومت به دستاوردهای دفاعی مورد نیاز را ایفا میکند که ازجمله آنها پهپادها هستند.
سال گذشته سپاه پاسداران در رزمایش پیامبر اعظم 1..