برد پهپادهای ایران به رکورد بی‌سابقه 4400کیلومتر رسید/ مشخصات 5 پهپاد ساخته‌شده بر اساس RQ-170

برد پهپادهای ایران به رکورد بی‌سابقه 4400کیلومتر رسید/ مشخصات 5 پهپاد ساخته‌شده بر اساس RQ-170

برد پهپادهای ایران به رکورد بی‌سابقه ۴۴۰۰کیلومتر رسید/ مشخصات ۵ پهپاد ساخته‌شده بر اساس RQ-۱۷۰ شاهد۱۷۱ نخستین پهپاد ایرانی است که برد آن به ۴۴۰۰ کیلومتر رسیده است و بدین‌ترتیب برد عملیاتی پهپادهای ایرانی با جهش دوبرابری روبه‌رو شده است. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، 13 آذر ماه سال 1390 یک فروند پهپاد پیشرفته RQ-170 آمریکایی پس از ورود به فضای کشور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زمین نشانده شد. یک سال بعد سپاه موفق شد با رمزگشایی از این پهپاد به اطلاعات ذخیره‌شده در حافظه آن را بازیابی کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
حالا پس از گذشت 9 سال از آن روز، در سال‌روز شکار RQ-170 کلیپی منتشر شده است که حاوی اطلاعات نسخه‌های ایرانی آن است.
نیروی هوافضای سپاه در ابتدا یک نمونه 15 درصد این پهپاد را برای دستیابی به شیوه ساخت و جزئیات و وایرینگ این پهپاد می‌سازد.
پس از آن در سال 93 کار ساخت نمونه 40 درصد این پهپاد با نام پهپادهای شاهد 161 و 141 در دستور کار نیروی هوافضای سپاه قرار می‌گیرد. تفاوت بین پهپاد شاهد 141 و 161 در این است که شاهد161 از یک موتور جت و شاهد141 از موتور پیستونی به‌عنوان پیشران استفاده می‌کنند.

شاهد161 پهپادی با مأموریت مراقبت رزمی و بیشینه برد 500 کیلومتر است و می‌تواند تا ارتفاع 25000 پا پرواز کند. بیشینه سرعت این پهپاد 275 کیلومتر بر ساعت و وزن برخاست آن 70 کیلوگرم است و می‌تواند تا 2 بمب را با خود حمل کند.
پس از آن در سال 94 نوبت به ساخت نمونه 60 درصد این پهپاد با نام شاهد181 و شاهد191 می‌رسد. پهپاد شاهد191 از موتور جت و شاهد181 از موتور پیستونی در قسمت پیشران خود بهره می‌برند.

شاهد191 پهپادی با مأموریت سه‌گانه شناسایی، رزمی و مراقبتی است که بیشینه برد آن 1500 کیلومتر و مداومت پروازی آن 4/5 ساعت است. این پهپاد قادر است تا ارتفاع 25000پایی پرواز و با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. بیشینه وزن برخاست این پهپاد 500 کیلوگرم است و می‌تواند 2 بمب را نیز با خود حمل کند.

پس از ساخت نمونه‌های 40 و 60 درصد حالا نوبت ساخت پهپاد نمونه 100 درصد و یا یک به یک RQ-170 می..

اتحادیه اروپا: ایرانی‌ها حق دارند فکر کنند به آنها خیانت شده است

اتحادیه اروپا: ایرانی‌ها حق دارند فکر کنند به آنها خیانت شده است

اتحادیه اروپا: ایرانی‌ها حق دارند فکر کنند به آنها خیانت شده است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تأثیر احتمالی ترور شهید دکتر فخری‌زاده بر آینده برجام اعلام کرد که ایرانی‌ها حق دارند که فکر کنند به آنها خیانت شده است و به همین دلیل شاید بخواهند تغییراتی در سیاست‌های خود بدهند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز اعلام کرد که تغییر مواضع ایران در قبال برجام پس از ترور شهید دکتر فخری‌زاده امری محتمل است و در این مورد باید به ایران حق داد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
بورل در پاسخ به سؤالی درباره احتمال منحرف شدن مسیر گفتگوها پیرامون حفظ توافق هسته‌ای به‌دلیل ترور یک دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی به یورونیوز گفت: «کسانی که این کار را کرده‌اند، قطعاً هدفشان تسهیل گفتگوها نبوده است. بدون شک کسانی هستند که منافعشان در گروی پابرجا نماندن برجام است. منافع خیلی‌ها در این است که برجام پابرجا نماند.»
وی افزود: «وظیفه من [به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام] این است که برجام را زنده نگاه‌دارم. این توافق به خواب زمستانی رفته اما هنوز نمرده است اما حالا باید دید که نظر ایرانی‌ها چیست؛ زیرا آنها اکنون حق دارند که فکر کنند به آنها خیانت شده است. شاید آنها دیگر نخواهند با کارت‌های قبلی به این بازی [برجام] ادامه دهند، باید منتظر بود.»
تماس مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف درباره به شهادت رساندن دانشمند ایرانیاتحادیه اروپا: برجام برای امنیت اروپا اهمیت دارد/ترور فخری‌زاده اقدامی مجرمانهظریف: دوباره درباره برجام مذاکره نخواهیم کرد/ منتظریم اروپایی‌ها ترور دکتر فخری‌زاده را محکوم کننداتحادیه اروپا: برجام تنها راه برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته‌ای استاجرای قانون “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها” به‌‌معنای خروج ایران از برجام نیستتام کاتن: برجام در بلندمدت دوام نخواهد آوردتلاش رویترز برای تطهیر طرف‌های اروپایی برجام پس از اقدام قاطعانه مجلس شورای اسلامیانتهای پیام/.+

طرح مجلس در مقابله با تحریم ها برگرفته از بندهای برجام است/درخواست از روحانی درباره منافع ملی/ مشروح گفتگوی تلویزیونی قالیباف

طرح مجلس در مقابله با تحریم ها برگرفته از بندهای برجام است/درخواست از روحانی درباره منافع ملی/ مشروح گفتگوی تلویزیونی قالیباف

طرح مجلس در مقابله با تحریم ها برگرفته از بندهای برجام است/درخواست از روحانی درباره منافع ملی/ مشروح گفتگوی تلویزیونی قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مجلس در مقابله با تحریم ها برگرفته از بندهای برجام است. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خود با مردم که شامگاه امروز پنجشنبه سیزدهم آذر از شبکه یک سیما پخش شد، درباره دغدغه این روزهای مردم یعنی گرانی ها گفت: طبیعتا ما به عنوان نمایندگان دغدغه ای جز دغدغه مردم نباید داشته باشیم با گرانی ها آشنا هستیم و وقتی با مردم صحبت می‌کنیم در این بخش گله‌مند هستند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی با بیان اینکه اخیراً در بازدیدهایی که بنده داشتم نانوایی را دیدم که بر روی درب خود نوشته بود نان نسیه داده نمی شود، ادامه داد: وقتی این نوشته را دیدم تعجب کردم وقتی با نانوا صحبت کردم و او گفت که کارگرانی هستند که در چند وقت اخیر فرصت اینکه کار کنند نداشته اند و برای خریدن نان مشکل دارند و نمی توانند پول نان را پرداخت کنند مشکلات زیادی در حوزه گرانی‌ها وجود دارد که اخیراً در بحث مرغ هم دیدیم مسائلی به وجود آمد.
رئیس مجلس درباره اینکه قوه مقننه درباره حل مشکلات گرانیها چه کار کرده است، اظهار داشت: بحث گرانی ها را باید به دو بخش مدیریت ها و تحریم ها تقسیم کرد.
**بخشی از مشکلات گرانی‌ها ریشه ای است
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه بخشی از مشکلات گرانی‌ها ریشه ای است، عنوان کرد: مردم در سالهای گذشته می دانستند که به طور مثال 25 درصد قیمت ها در سال آینده افزایش پیدا می کند اما امروز از این ناراحت هستند که در سال چند بار تورم اتفاق می افتد که این اتفاق بازمی گردد به کسری بودجه که همه دولت ها و مجلس ها با آن دست و پنجه نرم کرده اند.
قالیباف با بیان اینکه در شبکه تهیه و توزیع در کشور مشکلات عدیده ای وجود دارد، ادامه داد: به جز بحث سوء مدیریت ها در نظارت ها نیز مشکلاتی داریم شما نگاه کنید در شرایط ارزی امروز کشور، ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی داده می شود تا 27 مهرماه یعنی 6 ماهه اول سال 4 میلیارد دلار ارز ..

توئیت سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات سخیف مقام سعودی

توئیت سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات سخیف مقام سعودی

توئیت سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات سخیف مقام سعودی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان خاطرنشان کرد که همه گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه پرورش‌یافته مدارس تحت حمایت مالی سعودی‌ها هستند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سعید خطییب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه شب در پیامی توئیتری به اظهارات سخیف «عادل جبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی پاسخ داد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
خطیب‌زاده در این پیام توئیتری خاطرنشان کرد: برای چندین دهه، وهابیت – پرورش یافته قدرت‌های استعماری – منبع تعصب کور، نفرت و تروریسم در منطقه ما و فراتر از آن بوده است. واقعیت: همه گروه‌های تروریستی در منطقه ما آموزش‌دیده مدارس تحت حمایت مالی عربستان سعودی هستند. هیچ میزانی از ابهام‌آفرینی توسط سعودی‌ها نمی‌تواند این واقعیت کریه را پنهان کند.
وی در ادامه تصریح کرد: جنایات در یمن و پرونده بدنام خاشقچی برخی از دیگر شیرین‌کاری‌های آن‌هاست. تازه‌ترین مورد: ایستادن دوشادوش حامی اصلی تروریسم دولتی [ایراییل] علیه فلسطینی‌ها. سعودی‌ها باید این رویه را تغییر دهند. سیاست تنش‌آفرینی دیگر قابل تداوم نیست.
عربستان|ادامه یاوه‌سرایی الجبیر با طرح ادعای واهی علیه ایرانحملات مجدد جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمنهشدار حزب‌الله عراق به محور صهیونیستی ــ آمریکایی ــ سعودی در پی ترور شهید «محسن فخری‌زاده»نامه فریبکارانه ریاض به شورای امنیت/ انصارالله: نظام سعودی آغازگر جنگ و محاصره استانتهای پیام/.

رسانه‌های رژیم اسرائیل: چند هکر قدرت و توانمندی دفاعی ما را به تمسخر گرفته‌اند

رسانه‌های رژیم اسرائیل: چند هکر قدرت و توانمندی دفاعی ما را به تمسخر گرفته‌اند

رسانه‌های رژیم اسرائیل: چند هکر قدرت و توانمندی دفاعی ما را به تمسخر گرفته‌اند افشای ورود هکرها به یکی از شرکت‌های بیمه و دستیابی به اطلاعات هویتی و مالی تمام مشتریان آن ، جنجال بزرگی در رژیم صهیونیستی به وجود آورده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،گروه هکرهای مهاجم که خود را (BlackShadow) معرفی کرده اند با انتشار برخی از اطلاعات شخصی مشتریان شرکت بیمه اعلام کردند اگر ظرف 24 ساعت اقدامی برای پرداخت 50 بیت کوین به حساب ما صورت نگیرد، ما شروع به انتشار اطلاعات شخصی افراد کرده و این بار خواهان 100 بیت کوین خواهیم شد و در صورت ادامه بی تفاوتی این رقم باز هم دوبرابر شده وبه 200 بیت کوین افزایش خواهد یافت.
به گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی رقم اولیه به معنای پرداخت یک میلیون دلار است .
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارش مفصلی به نقل از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد حملات سایبری صورت گرفته گرچه اهداف آشکار اقتصادی و مالی دارند، اما باید اهداف اصلی آن را در دنیای سیاست جستجو کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
یواف لیمور کارشناس نظامی و مؤلف این گزارش تاکید کرده است که در رفتاری کم سابقه مسئولین ساختار مالی و سرویس نظارت سایبری به وقوع این تهاجم الکترونیکی انجام شده توسط هکرهای ناشناس اعتراف و تاکید کردند بسیاری از شرکت های بیمه ای فعال اسرائیل مورد تهاجم قرار گرفته و اطلاعات زیادی هم به سرقت رفته است.
وی تاکید کرد تهاجم سایبری علیه شرکت بیمه ای “شیربیت” حادثه ای بسیار خطرناک است و بسیار بیش از آنچه اعلام شده ابعاد و پیامدهایی به همراه خواهد داشت.
به نوشته این روزنامه نگار تا کنون هیچ کس از نام BlackShadow اطلاعی نداشته و کسی مسئولین و هدایت کنندگان آن را نمی شناسد ، همین امر هم باعث می شود تا در نتیجه گیری اولیه اعلام کنیم طرف های خاصی!! پشت سر این اقدام سایبری قرار دارند.
کارشناسان تاکید کردند که رفتار و نحوه انجام این رخنه نشان می دهد که گروه مذکور از توانمندی بسیار بالا و حرفه‌ای‌گری قابل توجهی برخوردار بوده و از ابزارهای معروف در جهان حملات سایبری استفاده کرده اند.‎
به اعتراف ک..

CAS درخواست پرسپولیس را پذیرفت/ شکایت النصر به صورت عادی پیگیری می‌شود

CAS درخواست پرسپولیس را پذیرفت/ شکایت النصر به صورت عادی پیگیری می‌شود

CAS درخواست پرسپولیس را پذیرفت/ شکایت النصر به صورت عادی پیگیری می‌شود باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که دادگاه عالی ورزش به صورت عادی پیگیر شکایت باشگاه النصر عربستان خواهد بود. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، پس از آن که وکلای باشگاه النصر عربستان در پرونده شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین باشگاه پرسپولیس، درخواست رسیدگی فوری را به دیوان داوری ورزش (CAS) ارائه کردند، تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس این موضوع را نپذیرفت و مخالفت خود را با رسیدگی فوری پرونده اعلام کرد.
بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره شکایت النصر نزد CASبه همین دلیل، دیوان داوری ورزش (CAS) با ارسال نامه دیگری، با تأیید مخالفت پرسپولیس، رسیدگی به پرونده به صورت فوری را رد کرد و قرار است این شکایت به صورت عادی پیگیری شود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

وام یک میلیونی واریز شد/ 4.6 میلیون نفر امروز وام دوم کرونا را گرفتند

وام یک میلیونی واریز شد/ 4.6 میلیون نفر امروز وام دوم کرونا را گرفتند

وام یک میلیونی واریز شد/ ۴.۶ میلیون نفر امروز وام دوم کرونا را گرفتند وام یک میلیونی امروز به حساب برخی از مشمولان دریافت دور جدید تسهیلات کرونایی واریز شد. بانک مرکزی اعلام کرده که در صورت دریافت اطلاعات مشمولان جدید، متعاقباً تسهیلات را واریز می‌کند. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه و البته بعد از پافشاری مجلس به پرداخت یارانه های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به 11 میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت 4 ماه نیز ماهانه 100 هزار تومان به 30 میلیون نفر می پردازد.
طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
گفتنی است، متقاضیان صرفاً باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره 6369 ارسال نمایند، شهروندان عزیز تنها یک بار پیامک ارسال کنند.
مهلت متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک به سر شماره 6369 از روز سه شنبه 4 آذر شروع شده و تا سه‌شنبه 11 آذر ادامه داشت.
از صبح امروز واریز وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار که درخواست خود را از طریق پیامک به وزارت رفاه اعلام کرده بودند، آغاز شده است و تا کنون 4.6 میلیون نفر این تسهیلات را دریافت کرده اند.
طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه حمایتهای ستاد ملی مدیریت کرونا و سیستم بانکی از یارانه بگیران، تعداد 4.515.651 نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد 147.292 نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات ده میلیون ریالی نشده بودند (مجموعاً 4.661.015 نفر)، از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها (با اخذ پ..

آمریکا درخواست پناهندگی خلبان افغان ناجی نظامیان آمریکایی را رد کرد

آمریکا درخواست پناهندگی خلبان افغان ناجی نظامیان آمریکایی را رد کرد

آمریکا درخواست پناهندگی خلبان افغان ناجی نظامیان آمریکایی را رد کرد یک نشریه آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور درخواست پناهندگی یک خلبان افغان که در نجات جان نظامیان آمریکایی نقش اساسی داشته را رد کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، آمریکا درخواست پناهندگی «محمد نعیم اسدی» خلبان نیروی هوایی افغانستان که در نجات جان چندین نظامی آمریکایی نقش اساسی داشته را رد کرد و این خلبان اکنون از ترس جانش مجبور شده تا به همراه همسر و دختر 4 ساله‌اش بطور مخفیانه زندگی کند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
به گزارش «استارز اند استرایپس»، این خلبان افغان می‌گوید که برای مدتی در محافظت نظامیان آمریکایی در جایی پنهان در افغانستان زندگی می‌کرد اما پس از رد درخواست پناهندگی‌اش به او مهلت داده شده بود که تا 10 آذر یا دوباره به ارتش افغانستان بپیوندد و یا محل محافظت شده را ترک کند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
اسدی افزود که اکنون از این محل اخراج شده و مجبور است برای حفاظت از جان خود و خانواده‌اش بطور مخفیانه زندگی کند زیرا بیم آن دارد که یا توسط دولت افغانستان زندانی شده و یا توسط مخالفان مسلح دولت کشته شود.
واشنگتن‌پست: آمریکا به همکاران افغان خود خیانت کرد13 هزار همکار و مترجم افغان در انتظار روادید آمریکاپیش از این نیز «واشنگتن پست» عدم صدور روادید آمریکا برای اتباع افغانستان که با نظامیان این کشور همکاری داشتند و جان آن‌ها در خطر است را خیانت خوانده بود.
انتهای پیام/.

واردات خودرو از سال 1400 آزاد می‌شود؟

واردات خودرو از سال 1400 آزاد می‌شود؟

واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ آزاد می‌شود؟ بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است، این بودجه یعنی ممنوعیت ۲ ساله واردات خودرو پایان می یابد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از خرداد ماه سال 1397 واردات خودرو به کشور ممنوع شده است. در این مدت تنها حدود 1000 دستگاه خودرو از محل خودروهای در گمرک مانده با مصوبات هیئت دولت امکان ترخیص از گمرکات را داشته‌اند.
اما بر اساس لایحه بودجه سال بعد، دولت حدود 2000 میلیارد تومان درآمد از عوارض گمرکی از محل واردات خودرو پیش بینی کرده است.
گفتنی است، در سالهای 96 و ما قبل که واردات خودرو آزاد بود 60 تا 70 هزار دستگاه خودرو خارجی با ارز بری تقریبی یک میلیارد دلار وارد کشور شده است.
لازم به ذکر است، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی را در دستور کار دارد که بر اساس آن واردات خودرو همزمان با عرضه خودرو داخلی در بورس کالا از محل ارز اشخاص آزاد خواهد شد.
بر اساس لایحه بودجه دولت در سال 1400 رقم 20.400.000 میلیون ریال برای حقوق ورودی خودرو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این در بخش مالیات نقل و انتقال خودرو هم رقم 2 هزار و 433 میلیارد تومان ، مالیات شماره گذاری خودرو منابع 6.876.732 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
این درحالی است که سخنگوی بودجه اعلام کرده است، رقم در نظر گرفته شده به عنوان حقوق ورودی خودرو مربوط به خودرهای درگمرک مانده است که به دلایلی همچون مشکلات قضایی امکان ترخیص پیدا نکرده اند.
نکته جالب توجه اینکه سازمان برنامه برای محل مصرف خودروهایی که مشکل قضایی دارند برنامه ریزی مالی کرده است.
همچنین باید به این موضوع توجه داشت که درج رقم 2000 میلیارد تومان به عنوان حقوق ورودی برای ترخیص تعداد بسیار بیشتری خودرو نسبت به آنچه که امروز در گمرکات از چند سال پیش رسوب کرده کافی به نظر میرسد.
انتهای پیام/

واکنش مجدد روحانی به طرح مجلس: بگذارید آن‌ها که تجربه دارند کار را پیش ببرند

واکنش مجدد روحانی به طرح مجلس: بگذارید آن‌ها که تجربه دارند کار را پیش ببرند

واکنش مجدد روحانی به طرح مجلس: بگذارید آن‌ها که تجربه دارند کار را پیش ببرند رئیس‌جمهور گفت: بگذارید آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان را انجام بدهند. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نیرو بیان داشت: همه می‌دانیم که صنعت برق چقدر برای ما اهمیت دارد و زیرساخت تولید و تحول و رفاه مردم است. در سال‌های قبل و مخصوصاً در جنگ تحمیلی روزهایی بود که مردم بیش از چند ساعت برق نداشتند و گاهی بیمارستان‌های ما هم برق نداشت. یکی از افتخارات دولت‌‌های یازدهم و دوازدهم این بود که در تابستان قطعی برق نداشتیم و اگر هم بوده کم و کوتاه بوده است. وزارت نیرو با طرح استمداد از مردم، مدیریت خوبی در مصرف برق داشت.
وی افزود: همانطور که وزیر نیرو گفتند، سالی 2 هزار و 500 مگاوات برق جدید تولید می‌کنیم و تا پایان دولت به حدود 20 هزار مگاوات برق جدید و شاید هم کمی بیشتر خواهیم رسید. در ابتدای انقلاب 7 هزار مگاوات برق داشتیم. در دولت تدبیر و امید، سه برابر رژیم گذشته تولید برق در کشور انجام گرفت. این کار بسیار ارزشمندی برای کشور خواهد بود.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز تلفات برق 9.2 درصد است که این رقم یعنی تلفات برق بسیار کاهش پیدا کرده است. این بسیار مهم است چون پایداری شبکه ما اضافه می‌شود و اتصال برق و سنکرون شدن شبکه برق ما با همسایگان انجام می‌گیرد. روستاییان عزیز از برق استفاده می‌کنند. دولت تدبیر و امید تامین برق روستاهای 20 خانوار به بالا را به پایان رساند و اکنون در فکر روستاهای 10 خانوار به بالا هستیم. اینکه در هر ماه 35 روستا به شبکه برق وصل می‌شود بسیار مهم است.
وی بیان داشت: دولت تدبیر و امید تحولی که در روستاها چه از لحاظ گاز، برق، آب، ارتباطات، بهداشت و آموزش به وجود آورده، قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست. ما در دولت تدبیر و امید، مدارس غیراستاندارد را تقریباً به طور کامل جمع کردیم. برای روستاها کارهای خوب و بسیار عظیمی انجام گرفته و ادامه پیدا خواهد کرد.
رئیس‌جمهور همچنین بیان کرد: همانطور که گفته شد ما امسال 2 هزار و 500 مگاوات برق تولید و نیروگاه‌های جدید تاسیس کردیم، اما ..