الثوره سوریه: اهداف اسرائیل و آمریکا از ترور «فخری‌زاده»/ نتانیاهو با آتش بازی می‌کند

الثوره سوریه: اهداف اسرائیل و آمریکا از ترور «فخری‌زاده»/ نتانیاهو با آتش بازی می‌کند

الثوره سوریه: اهداف اسرائیل و آمریکا از ترور «فخری‌زاده»/ نتانیاهو با آتش بازی می‌کند یک رسانه سوری در تحلیلی نوشت: نتانیاهوی تروریست هنوز خطرات بازی با آتش را با وجود درس‌ها و تجارب سالیان اندک گذشته درک نکرده است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الثوره سوریه در مطلبی با عنوان «استراتژی لبه پرتگاه» با اشاره به ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، آورده است: اسرائیل مجدداً به سیاست عبث و این بار از طریق دروازه ایران بازگشته و تحرک مذبوحانه جدیدی را به‌منظور کشاندن اوضاع به‌سمت تنش و قرار دادن منطقه و جهان در جنگی گسترده است.
این رسانه سوری می‌نویسد: زمان ترور «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران از حیث زمان حامل پیام و دارای نشانه‌هایی است از آنچه در پشت‌پرده میان آمریکا و اسرائیل می‌گذرد، آنها در تلاشند اوضاع را به‌هم بزنند و شرایط را به‌نفع خواسته‌های واشنگتن و تل‌آویو (ترامپ و نتانیاهو) رقم بزنند به‌طوری که هر دو به‌دنبال خروج از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده‌اند، هستند.
الثوره گزارش داد: قطعاً «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌دنبال استفاده از روزهای باقی‌مانده زمامداری ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که انتخابات را باخته است.
این رسانه سوری می‌نویسد: نتانیاهو به‌دنبال سروسامان دادن اوضاع سیاسی خود با سوار شدن بر دوش ترامپ به‌ویژه پس از موفقیت‌هایش برای عادی‌سازی روابط با رژیم‌های سازشکار عربی است.
الثوره نوشت: ترامپ هم به‌هرقیمتی به‌دنبال طولانی کردن عمر سیاسی خود در کاخ سفید است به‌ویژه که وی باخت را مقابل جو بایدن پیروز انتخابات، نمی‌پذیرد.
این رسانه آورده است: آنچه اسرائیل و در ورای آن آمریکا انجام می‌دهد، اقدامی عبث و حرکت روی لبه پرتگاه در زمانی استثنایی و بسیار خطرناک است که دنیا را به‌سوی فاجعه‌ای تمام‌عیار برای منطقه و دنیا سوق می‌دهد.
الثوره در پایان می‌نویسد: نتانیاهوی تروریست هنوز خطرات بازی با آتش را با وجود درس‌ها و تجارب سالیان اندک گذشته، درک نکرده است. تجارب سالیان گذشته این بوده است که همواره اسرائیل شروع‌کننده جنگ بوده است؛ اما هیچ‌گاه توان آن را نداشته است که پایان آن را به‌نفع خود رقم بزند و در نهایت همیشه شکست خورده و سرانجام آن پیروزی محور مقاومت بوده است.
انتهای پیام/+

گزارش تسنیم| اعتراف به شکست پس از 5 سال/ آقای جهانگیری، پولی تهِ جیب مردم نمانده که با برجام جدید سرکیسه شود

گزارش تسنیم| اعتراف به شکست پس از 5 سال/ آقای جهانگیری، پولی تهِ جیب مردم نمانده که با برجام جدید سرکیسه شود

گزارش تسنیم| اعتراف به شکست پس از ۵ سال/ آقای جهانگیری، پولی تهِ جیب مردم نمانده که با برجام جدید سرکیسه شود فشار معیشتی که از دوران مذاکرات برجام تا به امروز بر مردم وارده شده، بی سابقه و کمرشکن است، حال با گذشت ۵ سال، آقای معاون اول ضمن اعتراف به اینکه برجام منفعتی نداشته، باز هم سینگال مذاکره می دهد. شاید نمی داند پولی ته جیب مردم نمانده که سرکیسه شود. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ دولتِ روحانی درحالی در ماه‌های پایانی خود همچنان سعی دارد حل مشکلات کشور را معطل مذاکره و احیای برجام کند که 7 سال گذشته را در حالی سپری کرد که 2 سالش به «امضای برجام» گذشت؛ دو سال دیگرش به «اجرای برجام» و سه سال اخیر هم به «احیای برجام»! و این صورت کلی کارنامه آقای روحانی است!
کلید معروف حسن روحانی که قبل از انتخابات 92 مدام در سخنرانی هایش مورد اشاره قرار می‌داد مذاکره با امریکا با رویای لغو تحریم ها بود؛ او گفته بود: آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است.
دولتِ روحانی که سودای مذاکره با کدخدا را در سر داشت از همان ابتدا تلاش کرد با وعده و وعید درباره حل مشکلات اقتصادی کشور مقدمات مذاکره با امریکا را فراهم کند؛ روحانی در زمانی که موضوع مذاکره داغ بود و دولت رسماً کار را تعطیل و چشم انتظار اخبار ژنو و تیم مذاکره کننده بود،‌ آب خوردن مردم را هم به برجام گره زد و گفت: اینکه می گوییم تحریم ظالمانه باید از بین برود بعضی ها چشم هایشان را زیاد نچرخانند! تحریم های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید. تا مسئله محیط زیست حل سود. تا اشتغال جوانان حل شود. تا صنعت جامعه حل شود. تا آب خوردن مردم حل شود. تا منابع آبی زیاد شود. تا بانک های ما احیا شود…
عملکرد ضعیف تیم مذاکره کننده و دولت روحانی در ضعیف نشان دادن کشورمان موجب شد تا با امضای برجام امتیازهای فراوانی به طرف غربی بدهیم و دست آخر آنچه عایدمان شد طبق اذعان ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی “تقریباً هیچ” بود. برجام توسط تیم ایرانی درحالی به امضا رسید که طبق آن ایران ظرف سه ماه همه تعهداتش را در قالب واگذاری بخش اعظم برنامه هسته‌ای یا تعلیق آن، به شکل نقد به انجام رساند تا پس از آن، نوبت وعده‌های آمریکا و اروپا شود؛ نوبتی که هرگز زمان آن فرا نرسید.
این درحالی است که در سال‌های گذشته که..

ادای احترام ژسوس به مارادونا با نابود کردن مسی!

ادای احترام ژسوس به مارادونا با نابود کردن مسی!

ادای احترام ژسوس به مارادونا با نابود کردن مسی! سرمربی پرتغالی تیم فوتبال بنفیکا برای ادای احترام به اسطوره فوتبال آرژانتین هموطن او را زیر سؤال برد. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، از روز چهارشنبه هفته گذشته که خبر تلخ درگذشت دیه‌گو مارادونا منتشر شد، هر یک از اهالی فوتبال به شیوه‌ خود به ادای احترام به اسطوره فوتبال آرژانتین پرداختند. در این میان اما ژرژ ژسوس سرمربی پرتغالی تیم فوتبال بنفیکا شیوه متفاوتی را برای این کار انتخاب کرده است: تخریب رقبای مارادونا برای کسب عنوان بهترین بازیکن تاریخ در نسل فعلی فوتبال.
سرمربی 66 ساله بنفیکا با ابراز تأسف از بابت درگذشت مارادونا به خبرنگاران گفت: مارادونا در کنار پله بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بودند. البته پله هنوز در میان ما هست و زنده است. مارادونا به نظر من بزرگترین بازیکن بود نه فقط به خاطر نبوغ فوتبالی و بازی‌هایش بلکه به خاطر شیوه‌ای که عشق و علاقه‌اش به فوتبال را نشان می‌داد و به نظرم همین هم تفاوتش با دیگران بود. او یک بازیکن طراز اول واقعی در کلاس جهانی بود که به فوتبال عشق می‌ورزید. او برای فوتبال بازی کردن متولد شده بود. او با عشق به فوتبال دنیا آمده بود. مارادونا تمام زندگی‌اش وقف فوتبال بود نه اینکه یک محصول تجاری برای فوتبال باشد. او نسبت به توپ فوتبال عشق و احساس داشت.
ادای احترام خاص مسی به مارادونا برای بارسلونا 3 هزار یورو تمام شد! + عکسژسوس سپس عشق و علاقه مارادونا به فوتبال را با ستاره‌های نسل فعلی فوتبال مقایسه کرد و ادامه داد: امروز میان دو ستاره برتر دنیای فوتبال، می‌توانم بگویم که کریستیانو رونالدو کمی نسبت به فوتبال عشق و علاقه دارد، اما مسی همان یک ذره را هم ندارد! مسی هیچ شور و اشتیاقی به فوتبال ندارد. البته مسی بازیکن بزرگی است، اما من دارم از منظر احساسی به قضیه نگاه می‌کنم و منظورم تعلق خاطری است که یک بازیکن نسبت به فوتبال و فوتبال بازی کردن دارد. از این حیث من فکر می‌کنم که مارادونا از همه بهتر بود.
انتهای پیام/

خطیب‌زاده: تنها یک کشور در منطقه ترور شهید فخری‌زاده را محکوم نکرده است/ ایران پاسخ عاملین ترور را خواهد داد

خطیب‌زاده: تنها یک کشور در منطقه ترور شهید فخری‌زاده را محکوم نکرده است/ ایران پاسخ عاملین ترور را خواهد داد

خطیب‌زاده: تنها یک کشور در منطقه ترور شهید فخری‌زاده را محکوم نکرده است/ ایران پاسخ عاملین ترور را خواهد داد سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری مجازی درباره تحولات بین‌المللی صحبت کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «سعید خطیب‌زاده» پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به‌شکل مجازی برگزار شد، شهادت محسن فخری‌زاده را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی نامش برای همیشه جاویدان باقی می‌ماند و اسوه‌ای برای فرزندان امروز و فردای ایران اسلامی خواهد بود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
سخنگوی وزارت امور خارجه با تبریک روز مجلس و آرزوی توفیق برای نمایندگان در حوزه تقنین و نظارت راجع به تحولات هفته اخیر حوزه دیپلماسی کشور گفت: پنجم آذرماه سفر دو، سه روزه به افغانستان داشتم و درباره مباحث فرهنگی، مردمی و رسانه‌ای دیدارها و برنامه‌هایی داشتم و علاوه بر دیدار با عبدالله عبدالله، مقامات وزارت خارجه و فرهنگ افغانستان، با اصحاب اندیشه و قلم دیدارهایی داشته و گفت‌وگویی داشتیم.
خطیب‌زاده یادآورشد: هیچ راهبردی درست نمی‌شود مگر آنکه پیوست قوی فرهنگی، رسانه‌ای و مردمی داشته باشیم.
وی با اشاره به گفت‌وگوهای تلفنی وزیر امور خارجه با همتایان سوری، سوئدی و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: علاوه بر این وزیر امور خارجه در اجلاس ژنو با موضوع افغانستان سخنرانی کردند، همچنین پنجم آذر ماه تبادل زندانیان سه‌جانبه‌ای در تهران انجام شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: پس از ترور شهید فخری‌زاده تعداد زیادی از کشورها این اقدام را محکوم کردند، در این راستا وزرای خارجه قطر، عمان، عراق، افغانستان، کویت و… تماس‌هایی انجام دادند و در این تماس‌ها حادثه تروریستی محکوم کردند و به ملت و دولت ایران تسلیت گفته شد.
شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه خبرسازی است
خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره ادعای به شهادت رسیدن یکی از سرداران سپاه در سوریه در حملات پهپادی بیان کرد: گزارشی از این موضوع نشنیده‌ایم و به‌نظر می‌رسد خبرسازی است، البته سخنگوی ستادکل نیروهای مسلح باید اظهارنظر کند.
همه کشورهای منطقه به‌جز یک کشور تر..

کمالوندی: عدم اجرای پروتکل الحاقی باعث ابهام برنامه هسته ای ایران می شود

کمالوندی: عدم اجرای پروتکل الحاقی باعث ابهام برنامه هسته ای ایران می شود

کمالوندی: عدم اجرای پروتکل الحاقی باعث ابهام برنامه هسته ای ایران می شود سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با اشاره به نظر دولت مبنی بر مخالفت با توقف اجرای پروتکل الحاقی، گفت: اجرای پروتکل الحاقی مشکلی در روند فعالیت های هسته ای ایجاد نمی کند. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 11 آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، گفت: در این شرایط سخت آنچه از همه مهم تر است حفظ و تقویت انسجام ملی است به خصوص در شرایطی که دشمن از همه امکانات از جمله فشار اقتصادی و سیاست های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی افزود: تزریق ناامیدی در جهت منافع کشور نیست و مایوس کردن مردم سبب می شود تا در زمینه دشمن بازی کنیم. یکی از نقاط قوت کشور که مایه افتخار و اقتدار است صنعت هسته ای است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: صنعت هسته ای امروز فعال کار خود را ادامه می دهد اما متاسفانه برخی افراد آگاهانه و ناآگاهانه پیشرفت های صنعتی و هسته ای را زیر سوال می برند و می گویند که صنعت هسته ای نابود شده و بهترین دلیل این ادعا هم این طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها است.
کمالوندی یادآور شد: نمایندگان انتظار دارند در بازه های زمانی کوتاه اقداماتی مانند نصب هزار سانتریفیوژ IR6 را سازمان انجام دهد یا نسبت به ایجاد کارخانه اورانیوم فلزی و فعال کردن بسیاری از بخش ها اقدام کند که هم سازمان آمادگی دارد و هم صنعت هسته ای فعال است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یکی از مواد این طرح درباره احیای قلب راکتور اراک در مدت 4 ماه کنار گذاشته شد، گفت: ما این اقدام را هم طی 2 ماه می توانیم انجام دهیم هرچند در گذشته گفته می شد که در راکتور اراک سیمان ریختند و نابود شده اما همان طور که دکترصالحی مطرح کرد این راکتور قابل احیاست.
وی در ادامه اظهار داشت: در ارتباط با کاهش نصب سانتریفیوژها موضوعاتی مطرح شد در حالی که ما می توانیم سانتریفیوژهای قدیم و جدید را..

هواشناسی ایران 99/9/11| ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان

هواشناسی ایران 99/9/11| ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف و باران 5 روزه در 18 استان

هواشناسی ایران ۹۹/۹/۱۱| ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف و باران ۵ روزه در ۱۸ استان سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی بعدازظهر امروز از بارش برف و باران ۵ روزه در۱۸ استان کشور خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی از ظهر امروز سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور شده و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج‌فارس باعث بارش باران، رعدوبرق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش‌های پراکنده می‌شود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
فردا چهارشنبه فعالیت این سامانه تشدید شده و علاوه بر نواحی ذکر شده استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی مناطق کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم را در می‌گیرد . همچنین در برخی مناطق استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شدت بارش روز چهارشنبه در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه چهارمحال و بختیاری است.
پنجشنبه در غرب، جنوب غرب،‌استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود.
روز جمعه در غرب خلیج‌فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غر گیلان بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی شده است.
شنبه هفته آینده نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه‌های جنوبی البرز باران باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.
هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر 3 استانانتهای پیام/

هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر 3 استان

هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر 3 استان

هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر ۳ استان سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر ۳ استان هشدار داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛
توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: صبح چهارشنبه 1399/09/12
زمان پایان: صبح پنج‌شنبه 1399/09/13
نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات برف و در مناطق مستعد تگرگ
منطقه اثر: شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و غرب چهارمحال و بختیاری
اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای، جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، بارش برف در مناطق کوهستانی، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی مناطق سردسیر، کاهش دید در گردنه‌ها، احتمال لغو و تاخیر پروازها
توصیه: پرهیز از تردد غیر ضروری، اجتناب از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، کنترل و بازگشایی راه‌آب‌ها، کانال‌ها و ورودی دهانه پل‌ها، اجتناب در صعود به ارتفاعات و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق کوهستانی
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

امتحانات دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟

امتحانات دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟

امتحانات دانش‌آموزان حضوری است یا مجازی؟ برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به روش مجازی یا حضوری و نحوه سنجش دانش‌آموزان در آزمون‌ مجازی سوالاتی است که این روزها از سوی دانش‌آموزان و معلمان مطرح می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از سؤالات اصلی معلمان و دانش‌آموزان در این روزها، نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان است که آیا امتحانات حضوری است یا مجازی؟ و آیا بخشی از کتاب‌های درسی حذف خواهد شد یا خیر.
اگر چه هنوز شیوه نامه نهایی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام نشده است اما محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید:” اولویت برگزاری امتحانات به شیوه حضوری است تا مطمئن شویم یادگیری کامل انجام شده است، روش‌های مجازی کیفیت آزمون حضوری را ندارد مگر اینکه در زمان امتحانات وضعیتی باشد که متخصصان بهداشت و درمان اجازه حضور را ندهند.”
در همین رابطه عباس سلطانیان معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش می‌گوید:” اگر تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایه‌های تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد.”
ارزشیابی نیمسال اول حضوری یا مجازی؟
‫‫وی درباره برگزاری ارزشیابی نیمسال اول می‌گوید: “مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در حال تهیه ضوابط مربوط به برگزاری امتحانات داخلی متناسب با نوع آموزش‌ها و شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور است و ظرف چند روز آینده آن را ابلاغ خواهد کرد. ‬در بعضی مناطق که شرایط سفید داشتند آموزش حضوری بود و در برخی مناطق شرایط قرمز و آموزش غیرحضوری را داشتیم که با توجه به اینکه آزمون هماهنگ در نیمسال اول نداریم بنابراین متناسب با هر منطقه ضوابطی در نظر گرفته می‌شود.”
به نظر می‌رسد امتحانات پایه دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد.
از سوی دیگر سال تحصیلی گذشته یکی از ابهامات و مشکلات معلمان درباره روش‌های برگزاری آزمون مجازی و اطمینان از صحت و روایی سنجش‌های انجام شده به این روش بود.
پیشنهاداتی به معلمان برای امتحانات مجازی
در همین رابطه، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره..

تاریخ رُندی که خوش یمن نبود/دیوان عدالت مصوبه ستاد اقتصادی دولت را متوقف کرد + سند

تاریخ رُندی که خوش یمن نبود/دیوان عدالت مصوبه ستاد اقتصادی دولت را متوقف کرد + سند

تاریخ رُندی که خوش یمن نبود/دیوان عدالت مصوبه ستاد اقتصادی دولت را متوقف کرد + سند درحالی که قرار بود در تاریخ ۹۹/۹/۹ از سامانه جامع تجارت رونمایی شود، با رای دیوان عدالت اداری فرایند اظهار کالا که قرار بود به جای سامانه گمرک در سامانه مذکور انجام شود، متوقف شد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ مهر ماه امسال نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با میر اشرفی رئیس کل گمرک ایران، اعلام کرد، بر اساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت که به تایید رئیس جمهوری رسیده، به منظور حفظ یکپارچگی و جامعیت اطلاعات سامانه جامع تجارت و حذف دوباره‌کاریها در فرآیند تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است تبادل اطلاعات با بازرگانان و دستگاههای ذیربط در فرآیند تجارت (از جمله دریافت اظهار کالا و مجوزهای ترخیص) را صرفاً از طریق سامانه جامع تجارت به انجام برساند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وزارت صنعت، معدن و تجارت موظّف است اطلاعات مورد نیاز گمرک را در سامانه جامع تجارت از بازرگانان و دستگاههای مربوط دریافت نموده و دسترسی گمرک جمهوری اسلامی ایران به سامانه را به صورت برخط فراهم نماید.

درحالی که قرار بود در تاریخ 99/9/9 از سامانه جامع تجارت رونمایی شود، با رای دیوان عدالت اداری فرایند اظهار کالا که قرار بود به جای سامانه گمرک در سامانه مذکور انجام شود، متوقف شد.
در قرار قبول دستور موقت آمده است، با بررسی مفاد دادخواست شاکی و با توجه به تشریفات انحصاری حوزه امور گمرکی، در صورت اجرای مفاد ابلاغیه جلسه 170 ستاد اقتصادی دولت، موجبات ورود خسارت فراهم می‌شود، دستور موقت مبنی بر توقیف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت صادر و اعلام میگردد.

گفتنی است، با توجه به مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صدور این دستور موقت با ابهاماتی همراه است.
انتهای پیام/

ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهر «لاچین» پس از 28 سال

ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهر «لاچین» پس از 28 سال

ورود ارتش جمهوری آذربایجان به شهر «لاچین» پس از ۲۸ سال نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان دوشنبه شب همزمان با خروج ارتش ارمنستان از شهر «لاچین» طبق توافق قره باغ، پس از ۲۸ سال وارد این شهر شدند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال عقب نشینی نیروهای ارمنی از شهر «لاچین» طبق توافق آتش بس، نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان پس از 28 سال وارد این شهر شد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
شهر لاچین از سال 1992میلادی تاکنون به مدت 28 سال تحت اشغال ارتش ارمنستان قرار داشت که دوشنبه شب این شهر تحویل جمهوری آذربایجان شد.
طبق توافق قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان با میانجی‌گری روسیه، شهر لاچین باید تا ساعت 24:00 دوشنبه شب به وقت محلی در اختیار آذربایجان قرار بگیرد.
لاچین به دلیل اهمیت راهبردی راه موسوم به «کریدور لاچین» که تنها راه بین قره‌باغ و ارمنستان است، در جنگ 1990 بصورت یکی از اولین اهداف نیروهای ارمنی درآمده بود.
ارتش ارمنستان در 20 نوامبر (ماه گذشته میلادی) از آغدام و در 25 همین ماه نیز از کلبجر عقب‌نشینی کرد.
انتهای پیام