آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور

آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور

آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور وزیر راه و شهرسازی از ترخیص کامیون‌های دست‌دوم اروپایی خبر داد و گفت: مطابق قانون واردات کامیون‌های دست دوم با هدف کنترل قیمت‌ها ادامه می‌یابد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی اظهار کرد: ترخیص کامیون‌های وارداتی با موافقت و دستور رئیس‌جمهور به وزیر صمت و رئیس کل بانک‌ مرکزی انجام می‌شود. رئیس‌جمهور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دستور داد تا این وزارتخانه مجوز ترخیص کامیون‌های 3 سال ساخت و رسوبی را به گمرک اعلام کند تا واردکنندگان بتوانند فرآیند نوسازی ناوگان باری جاده‌ای را تکمیل کنند.
وی افزود: طرح واردات کامیون‌های زیر سه سال ساخت از محل منابع ارزی متقاضی منشا خارج از کشور با اولویت خارج کردن کامیون‌های فرسوده بالای 40 سال سن در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته بود.
وی یادآور شد: متاسفانه بیش از چهارماه بود که با وجود دریافت گواهی استاندارد و خدمات پس از فروش ورود حدود 2000 دستگاه کامیون اروپایی با مشکل روبرو شده بود که برای رفع این مشکل و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت کامیون و رضایت کامیون‌داران موضوع از رئیس‌جمهوری پیگیری و دستور لازم مبنی بر این‌که کامیون‌ها هم مطابق مصوبه 99/8/12 ستاد اقتصاد همانند کالاهایی که ارز آنها توسط متقاضی تامین شده از گمرکات کشور ترخیص شوند، دریافت شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون طرح واردات کامیون‌ها بر اساس موضوع بند (ث) ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور انجام خواهد شد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
امضای قرارداد نوسازی 5000 کامیون فرسوده/ سرنوشت نافرجام طرح آخوندی تکرار می شود؟طرح‌های نافرجام وزارت راه برای نوسازی کامیون‌های فرسودهانتهای پیام/

هواشناسی ایران 99/9/13| برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

هواشناسی ایران 99/9/13| برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

هواشناسی ایران ۹۹/۹/۱۳| برف و باران کشور را فرا می‌گیرد سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش برف و باران طی امروز در ۱۷ استان اعلام کرد:‌بارش برف و باران تا دوشنبه آینده در کشور ادامه خواهد داشت. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان، قم، قزوین، البرز،‌تهران، سمنان، یزد، خراسان رضوی، شمال بوشهر و فارس بارش باران و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس و در مناطق جنوبی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.
فردا در غرب خلیج‌فارس، بوشهر، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان بارندگی گاهی رعدوبرق، در گیلان بارش باران ودر مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی کشور و شمال شرق بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، زنجان، قم، قزوین، البرز،‌تهران، گیلان، مازندران، اردبیل، فارس، بوشهر، اصفهان، غرب استان‌های کرمانشاه، کردستان، کرمان و روز یکشنبه به جز در سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور بارش پیش بینی شده است.
دوشنبه آینده در نوار شمالی، جنوب شرق و شرق کشور بارش پیش بینی شده است.
همچنین غرب دریای خزر تا روز یکشنبه آینده و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/

عسگرخانی:هرگونه انفعال کشور را به نقطه سقوط می‌کشاند/ بیگدلی: باید صبر کرد و دید بایدن چه نگاهی به ما دارد

عسگرخانی:هرگونه انفعال کشور را به نقطه سقوط می‌کشاند/ بیگدلی: باید صبر کرد و دید بایدن چه نگاهی به ما دارد

عسگرخانی:هرگونه انفعال کشور را به نقطه سقوط می‌کشاند/ بیگدلی: باید صبر کرد و دید بایدن چه نگاهی به ما دارد موضوع «واکنش مناسب به ترور؛ صبر راهبردی یا ضربه متقابل» با حضور عسگرخانی دانشیار روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و علی بیگدلی استاد تاریخ دانشگاه شهید بهشتی شب گذشته در برنامه زاویه به بحث و گفتگو گذاشته شد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ابومحمدعسگرخانی کارشناس ارشد مسائل بین الملل و دانشیار روابط بین الملل دانشگاه تهران با حضور در برنامه «زاویه» شبکه چهار سیما که با موضوع «واکنش مناسب به ترور؛ صبر راهبردی یا ضربه متقابل» برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در مقاله ظهور و سقوط دیپلماسی تحت اکراه که بنده نوشتم در واقع تحلیلی بر دیپلماسی هسته ای در این سالها بوده است. بنده با نگرش و پسنگاهی به گذشته تصور میکنم دیپلماسی تحت اکراه در تاریخ دیپلماسی هسته ای ظهور و سقوط هایی را به خود دیده است. اگر به این کارنامه نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که کارنامه دیپلماسی هسته ای و مسائل مرتبط با تحریم ها مردود بوده و حتی تجدید هم نبوده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
**دستاورد دیپلماسی در این سالها چیزی جز بار کردن مسئولیت و تعهد بر دوش ملت نبوده است
وی افزود: اگر به موضوعات دیپلماسی در این سالها نگاهی بیندازیم موضوعاتی بوده از قبیل حقوق بشر، سلاح کشتار جمعی، تروریسم، دخالت ادعایی ایران در صلح خاورمیانه و همینطور دخالت فرامنطقه ای ایران بوده که اگر به هر یک از اینها نگاه کنیم می بینیم که همه آنها پاسخ سیاسی و روابط بین المللی دارد که از این مظر می توان دیپلماسی هسته ای 8 سال گذشته را کالبدشکافی کرد. البته اگر منحنی نمایشی برای تمامی دولت ها در این حوزه ترسیم کنیم متاسفانه دولت هایی که سر کار بودند کارنامه درخشانی نداشتند و بار مسئولیت ها و تعهداتی که در چارچوب دیپلماسی نرم به ملت ایران تحمیل شده کاملا صعودی بوده و دولت هایی که سر کار آمدند نسبت به دولت های قبلی خود مسئولیت های بیشتری را به گردن ملت ایران گذاشته اند و به صورت فزاینده و صعودی این قوانین نرم علیه ملت ایران ایجاد شده است.
عسگرخانی ادامه داد: د..

ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره پایان احتمالی اختلافات قطر و عربستان و لطمه اقتصادی به ایران

ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره پایان احتمالی اختلافات قطر و عربستان و لطمه اقتصادی به ایران

ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره پایان احتمالی اختلافات قطر و عربستان و لطمه اقتصادی به ایران منابع خبری آمریکا از توافق قریب الوقوع عربستان و قطر بر سر پایان اختلافاتشان با وساطت دولت ترامپ خبر داده و مدعی شدند که در صورت پایان این اختلافات، میلیون‌ها دلار از درآمد غیر نفتی ایران کاهش خواهد یافت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، دولت ترامپ قصد دارد تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری خود به اختلافات قطر و عربستان در چارچوب حل بحران شورای همکاری خلیج فارس پایان دهد تا از این طریق به هدف خود برای ضربه زدن به اقتصاد ایران برسد.
به نوشته این رسانه آمریکایی، عربستان و قطر به امضای توافق اولیه برای پایان دادن به اختلافاتشان با وساطت دولت ترامپ نزدیک شدند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تلاش ها برای حل اختلافات دو طرف شامل بازگشایی حریم هوایی عربستان به روی هواپیماها و پروازهای قطری است تا از این طریق، میلیون‌ها دلار درآمد غیر نفتی ایران قطع شود.
در ادامه گزارش بلومبرگ آمده که امارات بیش از سایر اعضای شورای همکاری در اصلاح روابط با قطر تردید دارد، لذا ترجیح داد روابط خود را با اسرائیل عادی کند.
در همین ارتباط، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که «جراد کوشنر» مشاور ارشد ترامپ و داماد وی سعی دارد قطر را متقاعد کند تا به جای استفاده از آسمان ایران، از حریم هوایی عربستان استفاده کند.
نیویورک تایمز در ادامه نوشت: با تغییر مسیر پروازی قطر، ایران از دریافت میلیون ها دلار به عنوان هزینه سالیانه پروازی محروم می شود و درآمد غیر نفتی آن به میزان 100 میلیون دلار کاهش خواهد یافت.
شبکه الجزیره نیز دیروز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خبر داد که طی ساعات آینده احتمالا گشایشی در بحران کشورهای عربی ایجاد شود.
عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین در پنجم ژوئن 2017 اندکی بعد از اولین سفر رسمی دونالد ترامپ به منطقه و دیدارش با سران این کشورها، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع و با بستن مرزهای زمینی و..

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران

تلاش دولت ترامپ برای انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از تلاش مقامهای آمریکا برای متقاعدسازی عربستان به گشودن حریم هوایی خود به روی پروازهای قطری و انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، این روزنامه بامداد پنجشنبه در گزارشی با بررسی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای پایانی دولت خود برای افزایش فشار بر ایران نوشت که «واشنگتن معتقد است با انحراف پروازهای عبوری از آسمان ایران، می‌تواند باعث قطع میلیون‌ها دلار درآمد تهران از این راه شود».
بر اساس همین دیدگاه، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ که روز گذشته به قطر سفر کرده بود، می کوشد تا از طریق مذاکره با مقامات قطری و سعودی، آنها را به حل اختلافات اخیر و پایان محاصره قطر راضی نماید تا نهایتاََ ریاض آسمان خود را به روی پروازهای قطری که در حال حاضر به دلیل تحریمِ هوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس (عربستان، امارات و بحرین) از حریم هوایی ایران عبور می‌کنند، باز نماید.
به گزارش نیویورک‌تایمز، دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند که ..

پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان لبنان

پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان لبنان

پرواز ارتفاع پایین جنگنده‌های صهیونیستی در آسمان لبنان فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای از پرواز «آشکار» جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در «ارتفاع بسیار پایین» در آسمان لبنان خبر داد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و نیز نقض حریم دریایی و زمینی لبنان در حالی همچنان ادامه دارد که قطعنامه 1701 شورای امنیت این رژیم را از این اقدامات تجاوزکارانه منع کرده؛ اما اشغالگران بی‌اعتنا به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی همچنان به این تجاوزات ادامه می‌دهند.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
دفتر فرماندهی ارتش لبنان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های صهیونیستی در تجاوزی جدید، «آشکارا» و در «ارتفاع بسیار پایین» در آسمان لبنان به پرواز درآمدند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز با تجاوز به حریم هوایی لبنان در منطقه «نبطیه» تا منطقه «التفاح» اقدام به انجام حمله‌های نمایشی در ارتفاع پایین کردند.
این در حالی است که تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است.
انتهای پیام

کلی‌گویی ممنوع!/ روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظّم انقلاب

کلی‌گویی ممنوع!/ روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظّم انقلاب

کلی‌گویی ممنوع!/ روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظّم انقلاب دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظّم انقلاب را منتشر کرد. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، روایتی از جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی در حضور رهبر معظّم انقلاب را منتشر کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
متن این روایت به شرح زیر است:
جمع با واکنش جدی و آمیخته با قاطعیت آقا روبه‌رو می‌شود: «نه! بر نمی‌دارم!» حرف ماسک است. یادداشتی آمده و یحتمل به‌دلایل فنیِ تصویربرداری، درخواست برداشتن ماسک را از آقا کرده. فضای جلسه به‌خودی‌خود همین‌جور سنگین است، جدیت خود آقا هم این سنگینی و ثقل را دوچندان کرده، طوری که وقتی یادداشت مزبور رسید (فاصله‌ها بسیار زیاد بود و طبق منطق ما برداشتن ماسک بلامانع) جمع با واکنش جدی و آمیخته با قاطعیت و البته با رگه‌هایی از عتاب ایشان روبه‌رو می‌شود: «نه! بر نمی‌دارم!» و دوباره ادامه‌ی صحبت و رفتن سر موضوع اصلی! چشم می‌دوزم به حدیثی که بر بالای جایگاه حسینیه جاخوش کرده؛ این حدیث حسینیه در این چند سال خودش شده یک رسانه برای زدن بعضی حرف‌ها. این مرتبه از امیرالمؤمنین علیه‌السلام روایت می‌کند: «مداومت کنید بر آنچه صلاح مؤمنین است.» گوشه‌ی دفترچه‌ام یادداشتش می‌کنم.
بعد از جلسه که یادداشت‌هایم را مرور می‌کنم و مثل یک تدوین‌گرِ پشت میز تدوین نشسته‌ام، حدیث را کنار اوّل و آخر صحبت‌های آقا معنادارتر می‌بینم: «تشکیل این جلسه بعد از دوران رکودی که آقای رئیس‌جمهور هم به آن اشاره کردند بایستی این مژده را بدهد که این جلسه بعد از این منظم تشکیل شود» مطلع جلسه که چنین عباراتی باشد، یحتمل باید پایانش هم به چنین تذکراتی ختم شود: «این جلسات باید مرتب تشکیل شود و پی‌درپی … دبیرخانه‌ی فعّالی هم داشته باشد با دستور جلسات پی‌درپی.» جلوی این عبارات کروشه باز می‌کنم و از قول پسر ابی‌طالب علیه‌السلام می‌نویسم: «مداومت کنید بر آنچه صلاح مؤمنین است.»
*آن‌هایی که کارمند نیستند چه؟!
جدیت و سنگینی جلس..

ربیعی: وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط با ترور اخیر را شناسایی کرده است/ محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد

ربیعی: وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط با ترور اخیر را شناسایی کرده است/ محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد

ربیعی: وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط با ترور اخیر را شناسایی کرده است/ محدودیت‌های کرونایی ادامه دارد سخنگوی دولت گفت: وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط با ترور شهید فخری‌زاده را شناسایی کرده و همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرگزاری تسنیم علی ربیعی سخنگوی دولت روز چهارشنبه 12 آذر ماه در برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» درباره اتفاقات اخیر از ترور شهید فخری‌زاده تا مصوبه خروج از پروتکل‌های الحاقی صحبت کرد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
آنچه در ادامه می‌آید متن گفتگوی ربیعی در برنامه انتهای الوند است:
آیا وزارت اطلاعات به سرنخی در مورد ترور شهید فخری‌زاده رسیده است؟
ربیعی: در این زمینه شورای‌عالی امنیت ملی قبلاً اطلاع‌رسانی کرده است. وزارت اطلاعات با تلاش‌هایی که داشتند متوجه تحرکاتی شدند و موفق شدند روی منطقه تسلط پیدا کنند. وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط را شناسایی کرده‌اند و همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که همان طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند دانش هسته‌ای ما تحت تأثیر قرار نگرفت و نتوانستند آن را ترور کنند. یکی از برنامه‌های ما تقویت دانش پدافندی پژوهشی است. جذب نخبگان و حتی اعتبار بیشتر برای پیشرفت‌های علمی، همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در فناوری‌مان قطعاً هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.
با توجه به اینکه در مجلس مصوبه خروج از پروتکل‌های الحاقی تصویب شد، مهم است بدانیم که آیا دولت با این موضوع موافق است؟
ربیعی: قانون‌گذاری حق مجلس است اما اساساً ما یک‌سری مسائل و تصمیم‌گیری‌هایی داریم که به چند نحو تأثیر دارند، مانند جنگ و صلح که رهبری تصمیم می‌گیرد. این انتخاب و عدم انتخاب سناریوها به‌نظر می‌رسد فراقوه‌ای است و اصل ششم قانون اساسی نیز به همین منظور پیش‌بینی شده است که این نوع تصمیمات مهم و تأثیرگذار در سیاست خارجی، اقتصاد کشور و حتی مسائل اجتماعی باید در چهارچوب کلی شورای‌عالی امنیت ملی تنظیم شود و در نهایت به تصویب و تأیید مقام معظم رهبری برسد.
همان‌طور که برجام را از این مسیر رفتیم و..

رژیم اسرائیل|جزئیاتی تازه از انفجار مبهم در تل‌آویو با وجود سانسور نظامی شدید

رژیم اسرائیل|جزئیاتی تازه از انفجار مبهم در تل‌آویو با وجود سانسور نظامی شدید

رژیم اسرائیل|جزئیاتی تازه از انفجار مبهم در تل‌آویو با وجود سانسور نظامی شدید رژیم صهیونیستی در تلاش است همچنان اجازه انتشار جزئیات انفجار مرموزی را که شامگاه دیشب در ریشون لیتسون در نزدیکی تل‌آویو رخ داد، ندهد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یسرائیل هیوم در خبری کوتاه به‌انضمام چند عکس ادعا کرد با وجود آنکه انفجار باعث پراکنده شدن اجزای ماشین به مسافت‌های دوری شد اما به فرد راکب آسیب جدی وارد نشده است و این فرد زخم‌های سطحی برداشته است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
به‌زعم این رسانه صهیونیست در این انفجار که ساعت 9 و 30 دقیقه شب در خیابان آرتیلیری در محله پوبیلیو یکی از محل‌های ساحلی شهرک لیتسیون رخ داد یک فرد زخمی و فرد دیگری هم متواری شد.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
در گزارش این روزنامه عبری‌زبان تأکید شده است فرد زخمی به‌سرعت به یکی از بیمارستان‌های نزدیک منتقل شده است.
جالب اینجاست که یسرائیل هیوم به‌نقل از شاهدان خبر می‌دهد انفجار مذکور خودروی حامل قربانی را متلاشی و حفره تقریباً بزرگی را در خیابان ایجاد کرده است؛ با این حال درباره وضعیت فرد مورد هدف قرارگرفته مدعی شده است که وی صرفاً جراحات سطحی برداشته است.
در بخش دیگری از خبر هم تأکید شده است چاشنی بمب به استارت خودرو متصل بوده و به محض روشن شدن خودرو، بمب عمل کرده است؛ این در حالی است که برخی از شاهدان عینی تأکید می‌کنند خودرو در حال حرکت دچار انفجار شده است.
گرچه نام فرد اعلام نشده است اما اعلام شد وی مردی 50ساله بود، در حالی که لحظاتی بعد از انفجار هم یکی از همراهانش محل را ترک کرد.
به‌زعم این روزنامه عبری‌زبان این انفجار ناشی از تسویه‌حساب‌های جنایی بوده است. گفتنی است اداره نظارت بر مطبوعات رژیم صهیونیستی اجازه انتشار اطلاعات بیشتری در این باره را به رسانه‌های این رژیم نداده است.‎
انتهای پیام/+

امارات در اوپک عربستان را نقره داغ کرد

امارات در اوپک عربستان را نقره داغ کرد

امارات در اوپک عربستان را نقره داغ کرد خبرگزاری رویترز در گزارشی به اختلافات امارات با عربستان در راستای سیاست تولید نفت ۲۰۲۱ اوپک و متحدانش به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت نفت پرداخت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه خبری الخلیج آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک، روسیه و چندین تولیدکننده دیگر غیر عضو اوپک است، قرار بود نشست رسمی وزیران را روز سه شنبه برگزار کند. این گروه در آوریل موافقت کرده بود تولیدش را در ژانویه 2021 به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد از مصرف جهانی افزایش دهد؛ اما در پی موج دوم شیوع ویروس کرونا و کمبود تقاضا برای نفت، اوپک پلاس در حال بررسی ادامه محدودیت عرضه 7.7 میلیون بشکه در روز در ماههای نخست سال آینده است.
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
برخی منابع به «رویترز» اعلام کردند که این هفته امارات از زیر نفوذ سنگین عربستان در اوپک خارج شد؛ چراکه امارات قصد افزایش تولید نفت را دارد که همین امر منجر شد تصمیم اوپک و استراتژی متحدانش به مدت دو روز به تعویق بیفتد.
این اقدام غیرمعمول نفوذ فزاینده امارات در اوپک را نشان می‌دهد؛ چراکه در تلاش است تا تولید نفت را برای افزایش سهم بازار خود در سال‌های آینده افزایش دهد. این موضوع همچنین نشان‌دهنده استقلال سیاسی ابوظبی از ریاض است.
بازارها به طور گسترده پیش‌بینی می‌کنند که اوپک و متحدانش به رهبری روسیه ، به عنوان بخشی از یک گروه اوپک پلاس ، کاهش تولید فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز را تا دوره ژانویه تا مارس در برابر کاهش تقاضای نفت در سایه شیوع اپیدمی کرونا ادامه و گسترش دهند. منابع در اوپک پلاس پیش از این به رویترز گفته بودند که عربستان سعودی طرفدار چنین اقدامی است.
رسانه فرانسوی: عربستان دومین واردکننده سلاح‌های بلژیک استادعای وزیران خارجه مصر و عربستان : فلسطین مسئله نخست اعراب است/ خواهان حل سیاسی بحران لیبی هستیمامارات متحده عربی این هفته اعلام کرد که ممکن است از تمدید توافق اوپک پلاس مبنی بر محدودیت تولید و عرضه نفت پشتیبانی کند؛ اما ادامه این توافق در سال 2021 دشوار خواهد بود. این منابع ..