عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود

عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود

عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود، گفت: وابستگان بیماران کرونایی که به واسطه مصرف داروهای خارجی فوت شدند آیا برایشان در زمینه چرایی علت فوت عزیزانشان سؤالی مطرح نیست؟! – اخبار اجتماعی – دکتر سید مؤید علویان؛ استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: اتفاقاتی که طی یک سال و نیم گذشته در دنیا و به تبع آن در کشورمان در حوزه کرونا با آن مواجه بوده‌ایم، برای همه درس‌آموز است؛ دنیا یاد گرفت از این اتفاقات تجربه و درس بگیرد و متعاقب آن اصلاحات لازم را در مدیریت این اپیدمی داشته باشد اما ما در کشور خود چه کردیم؟!
وی با بیان اینکه در برخورد اول مدیران دولت و وزارت بهداشت قرنطینه را اقدامی “قرون وسطایی” نامیده و تلاش کردند با شیوه‌های ظاهرا عملی به مقابله با اپیدمی بپردازند، افزود: رفتار کرونا در پاره‌ای از موارد به دلیل تبعیت از سیاست‌های بهداشت جهانی، رفتاری شدید بود و همین موضوع باعث جان باختن بسیاری از عزیزان ما شد چون ما تفکرمان نسبت به کرونا نادرست بود.
این دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: بعد از قرنطینه، بحث آموزش پیشگیری جامعه مطرح شد اما مسئولان نظام سلامت ما چه کردند؟! آنها به سراغ تجهیز بیمارستان‌ها و امکانات رفتند اما این تجهیزات کارایی لازم برای کنترل بیماری را نداشت و عملاً در طول این مدت با افت و خیزهایی در تصمیمات مواجه شدیم.
دکتر علویان با بیان این نکته که بازگشایی مدارس در سال تحصیلی گذشته علی‌رغم مخالفت‌های جدی متخصصان دلسوز از سوی مسئولان اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: کاری که مسئولان کردند این بود که مدعی شدند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، مراسم‌های مختلف برگزار و مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شد، مسافرت‌ها منتفی نشد و در واقع در این ایام بحث رعایت دستورالعمل‌ها و قرنطینه جدی گرفته نشد چون آنها باور نمی‌کردند همین عدم رعایت و توجه، پیک‌های متعدد را به همراه داشت به طوری که اکنون به پیک پنجم رسیدیم.
این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: پیک‌های کرونا در ایران اصلاً متناسب و برابر پیک‌های کرونایی دنیا نیست، عملکرد ما در مدیریت کرونا بسیار بد بود؛ از همان ابتدا دلسوزانه گفتیم برای تحقیق ..

کشف یک "کوتوله سفید" در فاصله 130 سال نوری از زمین

کشف یک "کوتوله سفید" در فاصله 130 سال نوری از زمین

کشف یک “کوتوله سفید” در فاصله ۱۳۰ سال نوری از زمین محققان رصدخانه “WM Keck” یک “کوتوله سفید” غیرمعمول پیدا کرده‌اند که بسیار به زمین نزدیک است و در فاصله ۱۳۰ سال نوری از زمین قرار دارد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دانشمندان بر این باورند که بسیاری از ستارگان روزبه‌روز کمرنگ‌تر شده و از عمر آنها کاسته می‌شود و در نهایت تبدیل به یک غول سرخ و سپس به کوتوله سفید خواهد شد که این سرنوشت نهایی اکثریت قریب به اتفاق ستارگان جهان است.
امروز محققان رصدخانه “WM Keck” یک کوتوله سفید غیرمعمول پیدا کرده‌اند که بسیار به زمین نزدیک است و در فاصله 130 سال نوری از زمین قرار دارد. یک تصویر فانتزی از این کوتوله‌ سفید توسط ستاره‌شناسان طراحی شده است که در آن، کوتوله سفید در بالای ماه به تصویر کشیده شده است و در حقیقت این کوتوله سفید در فاصله 130 سال نوری از زمین در صورت فلکی “آکیلا” قرار دارد.
تلسکوپ‌های کِک (W. M. Keck) نام دو تلسکوپ از بزرگترین و قوی‌ترین تلسکوپ‌های نوری جهان هستند که در رصدخانه مونوکی در هاوایی قرار گرفته‌اند؛ این دو تلسکوپ متشابه در ارتفاع 4٬145 متر از سطح دریا قرار دارند و هر یک از آیینه‌های مقعر مشبکی (mosaic) با قطر 10 متر تشکیل شده‌اند.
محققان معتقدند که این کوتوله سفید خاص، بسیار بزرگ شده است زیرا زمانی بخشی از یک جفت کوتوله سفید بوده است که به دور یکدیگر می‌چرخیدند. این دو ستاره سرانجام با هم تصادف می‌کنند و در یک ستاره سنگین‌تر ادغام می‌شوند. این روند باعث افزایش میدان مغناطیسی اطراف ستاره می‌شود که باعث چرخش سریع‌تر آن خواهد شد که در واقع هر هفت دقیقه یک چرخش را انجام می‌دهد.این کوتوله سفید به دلیل جرم زیاد ممکن است بیشتر به یک ستاره نوترونی تبدیل شود که تقریباً به اندازه یک سیاهچاله متراکم است و معمولاً از انفجار “ابرنواختر” تشکیل می‌شود.

“کوتوله‌های سفید” گونه‌ای از اجرام فضایی هستند. در طی زندگی یک ستاره در دوران پیری، برخی از ستارگان که از حد 1٫4 جرم خورشید پرجرم‌تر باشند به ستارهٔ نوترونی یا سیاهچاله (3 برابر جرم خورشید) و اگر از این حد کم‌جرم‌تر باشند تبدیل به کوتوله سفید می‌شوند.
مادهٔ تشکیل‌دهنده کوتوله‌های سفید به اندازه‌ای به هم فشرده است که یک فنجان از آن صدها تن وزن دارد. کوتوله‌های سفید، که تعدادشان در کهکشان ما نسبتا..

نامه آموزش و پرورش به سازمان سنجش درباره عدم‌ رعایت چارچوب کتاب درسی در کنکور 1400

نامه آموزش و پرورش به سازمان سنجش درباره عدم‌ رعایت چارچوب کتاب درسی در کنکور 1400

نامه آموزش و پرورش به سازمان سنجش درباره عدم‌ رعایت چارچوب کتاب درسی در کنکور ۱۴۰۰ رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نامه‌ای به رئیس سازمان سنجش نوشت: در کنکور امسال شاهد عدم تطابق برخی از سوالات آزمون با رویکرد، اهداف و دامنه محتوایی کتاب‌های درسی بودیم. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حالی که سازمان سنجش آموزش کشور مدعی است سؤالات کنکور سراسری از متن کتاب‌های درسی طراحی شده است و داوطلبان با مطالعه این کتاب‌ها قادر به پاسخگویی به تمام سؤالات خواهند بود، اما سؤالات کنکور سراسری واقعیت دیگری را تصویر می‌کنند و در کنکور امسال، داوطلبان به دشواری سوالات ریاضی اعتراض داشتند.
عدم‌ رعایت چارچوب محتوای کتاب‌های درسی در طرح سؤالات کنکور سراسری موجب اعتبارزدایی از معلم و کتاب درسی و همچنین جایگزینی آن با مدرس کنکور و کتاب کمک‌درسی در مقطع متوسطه دوم شده است چرا که داوطلبان مطالب ارائه‌شده توسط معلمان خود و کتاب درسی را ناقص و بی‌فایده می‌دانند.
با توجه به اعتراض معلمان و داوطلبان کنکور سراسری 1400 به طرح برخی سؤالات دروس ریاضی و فیزیک در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و علوم تجربی، پیش از این موضوع نظارت قانونی وزارت آموزش و پرورش بر سؤالات کنکور سراسری را از محمدرضا سیدصالحی سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیگیری کردیم.
هم‌اکنون نیز دکتر حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نامه‌ای به ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی اعتراضات شرکت کنندگان آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها، شد.
در این نامه آمده است: « با توجه به گزارشات دریافتی و بررسی‌های انجام شده بر روی سوالات آزمون سراسری سال جاری با اینکه انتظار می‌رفت با عنایت به هماهنگی و مکاتبات قبلی به عمل آمده با آن سازمان در طراحی سوالات آزمون امسال شرایط خاص کرونایی در نظر گرفته شود تا از فشارهای روانی که در این دو سال به دانش آموزان و خانواده‌های آنان وارد شده؛ کاسته شود متاسفانه نه تنها در برخی از دروس ( خاصه درس ریاضی) چنین چیزی رخ نداد بلکه شاهد عدم تطابق برخی از سوالات آزمون با رویکرد، اهداف و دامنه محتوایی کتاب‌های درسی بودیم تاحدی که برخی از سوالات صراحتاً ناظر به مفاهیمی بود که در کتاب‌های درسی هی..

پدیده "سالمندان سرراهی" در انتظار جامعه ایرانی!/ تمایل 68درصد زنان ایرانی برای داشتن 3 فرزند و بیشتر!

پدیده "سالمندان سرراهی" در انتظار جامعه ایرانی!/ تمایل 68درصد زنان ایرانی برای داشتن 3 فرزند و بیشتر!

پدیده “سالمندان سرراهی” در انتظار جامعه ایرانی!/ تمایل ۶۸درصد زنان ایرانی برای داشتن ۳ فرزند و بیشتر! نرخ رشد جمعیت کشور به زیر یک‌درصد سقوط کرده است؛ این سقوط جمعیتی کشورمان درحالی است که حدود ۶۸درصد زنان ایرانی ۳ فرزند و بیشتر می‌خواهند! ما در قدیم مسئله “بچه سرراهی” را داشتیم و اگر فکری برای جمعیت کشور نکنیم در آینده “سالمندان سرراهی” خواهیم داشت. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آمار رسمی، 20.4 درصد مردان متأهل کشورمان بدون ‌فرزند، 31.1 درصد تک‌فرزند و 31.7 درصد دو فرزند دارند! به‌‌بیان دیگر از هر دو مرد متأهل ایرانی، یک نفر بی‌فرزند و تک‌فرزند است‌.
دیگر لازم به گفتن نیست و همه، زنگ خطر جمعیتی را به‌وضوح می‌شنوند! اوضاع “جمعیت” کشور وخیم و بحرانی است و تنها، اقداماتی عاجل می‌تواند از این روند جلوگیری کند؛ پدران تک‌فرزند امروز، سالمندانِ تنهای فردا هستند که مدیون این آب و خاک خواهند بود.
اما بالاخره، گره کور مراقبت از جمعیت و حفظ ساختار جوان جمعیتی ایران عزیز باید باز شود البته در مواردی مردم بی‌تقصیرند؛ مسئولان باید تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های دقیقی به‌ویژه در حوزه‌های سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مراقبت، حفظ جوانی و افزایش جمعیت مولد در کشور، انجام دهند و مردم و فعالان اجتماعی نیز باید این امر را جزو مطالبات اصلی خود قرار دهند.
وقت دست روی دست گذاشتن نیست؛ دولت سیزدهم باید از بدو شروع به کار خود دست به کار شود، “جمعیت” یکی از مهم‌‌ترین مسائل روز کشور است؛ «یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می‌لرزد، این مسئله‌ جمعیت است»، این کلام رهبری معظم است.
در این فرصت، مردم، صداوسیما، رسانه‌ها، فعالان سیاسی ـ اجتماعی باید از مسئولان و دولت جدید ارائه برنامه‌های اجرایی جهت اجرای سیاست‌های کلی جمعیت را مطالبه کنند؛ سرمایه اصلی هر کشوری جمعیت آن کشور است و آسیب و تخریب این سرمایه، عوارض و ضررهای جبران‌ناپذیری را به‌همراه خواهد داشت لذا حمایت از خانواده و فرزندآوری و اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه جمعیت که یک تکلیف است و نه سلیقه، باید به مطالبه ملی تبدیل شود.
با چنین اوضاع و احوالی برای مسئولان کشور باید هر روز، روز ملی “جمعیت” باشد!
برای تبیین جوانب بیشتر مسئله کاهش و سالمندی جمعیت، میزبان میزگردی..

نابودی جنگل‌های هیرکانی با تصمیم غلط عیسی کلانتری/ منفعت چند ده‌هزار میلیاردی طراحان انتقال آب و احداث سد/ عدم درک صحیح دولتمردان از محیط زیست

نابودی جنگل‌های هیرکانی با تصمیم غلط عیسی کلانتری/ منفعت چند ده‌هزار میلیاردی طراحان انتقال آب و احداث سد/ عدم درک صحیح دولتمردان از محیط زیست

نابودی جنگل‌های هیرکانی با تصمیم غلط عیسی کلانتری/ منفعت چند ده‌هزار میلیاردی طراحان انتقال آب و احداث سد/ عدم درک صحیح دولتمردان از محیط زیست خصوصی‌سازی در محیط زیست خیلی خوب است اما اختصاصی‌سازی خوب نیست، متأسفانه مشکل هفت‌تپه و اگذاری‌ها را در محیط‌زیست هم داریم؛ در این دوره مدیریت محیط زیست، بخشی از منطقه حفاظت شده را به عنوان قُرق، تحویل فردی ناکارآمد در حوزه مدیریت تحویل داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم؛ بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه محیط زیست کشور و حتی آنهایی که شاید تخصصی نیز در این حوزه نداشته باشند، معتقدند که مدیریت سازمان محیط زیست در سال‌‌های اخیر و به‌خصوص در دولت دوازدهم، آسیب‌های جدی به محیط زیست در بخش‌های مختلف، وارد کرده است.
بر همین اساس و با توجه به اینکه در روزهای پایانی دولت دوازدهم و به تبع آن ریاست عیسی کلانتری بر مسند سازمان حفاظت محیط زیست قرار داریم، میزگردی را در راستای نقد عملکرد محیط زیستی دولت دوازدهم و نیز اقدامات مخرب عیسی کلانتری در دوره ریاست بر سازمان محیط زیست برگزار کردیم.
در این میزگرد مصطفی نادری؛ مدرس دانشگاه و مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، محمدصابر باغخانی؛ مدیرعامل مؤسسه مطالعات محیط زیست آب و کشاورزی و پدارم جدی؛ پژوهشگر محیط زیست و فعال رسانه‌ای بر حضور داشتند.
تسنیم: آقای نادری! اگر بخواهیم به صورت مصداقی خسارت‌های زیست‌محیطی عملکرد عیسی کلانتری را مطرح کنیم، بارزترین مصداق و نمونه آن چه مواردی است؟
**نادری: یکی از مصادیق عملکرد محیط زیستی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دیپلماسی بسیار ضعیفه سازمان حفاظت محیط زیست است، این ضعف در دیپلماسی در حوزه آب کاملاً مشهود است، به طوری که تمام کشورهای همسایه ایران در حوزه آب، مسئولانِ ما را فریب داده‌اند. امروز نیز شرایط به نحوی است که دشمنان از مسئله آب‌های مرزی برای بر هم زدن امنیت و ثبات داخلی کشور سوءاستفاده می‌کنند که نمونه بارز آن در خرید زمین‌های مرزی توسط بهائیت و وهابیت است که با هزینه‌های چند برابری این کار را انجام می‌دهند. دشمنان از طریق محیط زیست برای کشور برنامه دارن و می‌خواهند امنیت داخلی کشور را در معرض خطر قرار دهند.
متأسفانه ما سیاست واحدی در حوزه محیط زیست نداریم به طوری که می‌بینیم رئیس‌جمهور افغانستا..

علت برخورد زننده با "داوطلب باردار کنکور" چه بود؟!/ لزوم برخورد قاطع با خاطیان پرونده

علت برخورد زننده با "داوطلب باردار کنکور" چه بود؟!/ لزوم برخورد قاطع با خاطیان پرونده

علت برخورد زننده با “داوطلب باردار کنکور” چه بود؟!/ لزوم برخورد قاطع با خاطیان پرونده ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که یکی از داوطلبان کنکور در روایت رفتار زننده و عجیب مدیر حوزه مربوطه می‌گوید: جلوی اون‌همه آدم هنوز در رو نبسته بودن و همه نشسته بودن، جلوی اون‌همه پرسنل گفت “مانتوت را بازکن” … می‌گفت “جزو قوانین است”! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از روز پنجشنبه 10 تیر ماه 1400 ویدیویی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که یکی از داوطلبان کنکور سراسری 1400 با گریه، روایت رفتار نادرستی را که در یکی از حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری با وی انجام شده است بازگو می‌کند.
در ویدئوی مذکور، این داوطلب می‌گوید:
«من امروز کنکور داشتم در مدرسه بوعلی سینا، در دستم آنژیوکت است به‌خاطر اینکه سه‌ماهه باردارم و نسخه پزشکی دارم؛ همه موارد را نشان دادم که سرم‌ها باید زده شود، حتی نامه بستری بیمارستان را هم نشون دادم، مدیر مدرسه گفت “این (داشتن آنژیوکت) تقلبه، باید باز کنی”!!
من را به‌خاطر آنژیوکتم از جلسه بیرون آوردند و گفتند که “باید بگردیمت”! مسئول بهداشت آنجا آمد و نسخه من را تأیید کرد و گفت “باید سرم بزند به‌خاطر همین است که آنژیوکت به دستش وصله”؛ مدیر مدرسه برخورد خیلی بدی کرد.
پلیس آمد و شکایتم را نوشتم، با این حال با اینکه تمام اطرافیان گفتند “این گناه داره، بچه‌اش گناه داره”، اما باز هم این خانم رفتار بدی کرد؛ داخل گوشم را گشت، گفتم اشکال ندارد، داخل کفشم را گشت، گفتم اشکالی ندارد، جیب‌هام را گشت، گفتم اشکالی ندارد! جلوی اون‌همه آدم هنوز در رو نبسته بودن و همه نشسته بودن، جلوی اون‌همه پرسنل، گفت “مانتوت را بازکن”، مانتوم رو باز کردم. بلوزم رو زد بالا که مثلاً من را تفتیش کند و می‌گفت “جزو قوانین است”! گفتم “کدام قانونی اجازه می‌دهد که زن حامله را این‌جوری تنش را بلرزونی؟!”!
بعد جلسه بهش گفتم “خانم، انصاف نبود این‌جوری با یک زن حامله رفتار کنی”! شروع کرد فریاد زدن و بعد گفت “صورت‌جلسه بنویسید” که من در آنجا اغتشاش کردم، شلوغ کردم! بعد من را از مدرسه انداخت بیرون و گفت “تو غلط کردی با این حالت اومدی کنکور دادی(!!) برای چی اومدی کنکور دادی؟”! گفتم “خانم! من فوق‌لیسانسم، وقتی اومدم اینجا این کنکور رو دادم حتماً یه رشته خاصی را می‌خواستم که اومدم شرک..

آخرین فیلم و تصاویر از حضور "باران" در باغ وحش ارم

آخرین فیلم و تصاویر از حضور "باران" در باغ وحش ارم

آخرین فیلم و تصاویر از حضور “باران” در باغ وحش ارم سرانجام شامپانزه باغ وحش معروف به باران حدود ۳ ساله برای ادامه زندگی خود ایران را ترک خواهد کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرانجام شامپانزه باغ وحش ارم معروف به باران برای ادامه زندگی، ایران را ترک خواهد کرد و بنابر اعلام مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز ساعت 23 امشب این شامپانزه از طریق فرودگاه امام راهی قطر و بعد از توقف کوتاهی عازم کنیا خواهد شد.
سلیم‌جوهری در این باره گفت: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیونهایی تشکیل و افراد متخصص در حوزه محیط زیست دامپزشکی و… حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم اخذ شده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شد و در نهایت امشب ساعت 11 ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.
مدیرعامل مجموعه ورزشی ــ تفریحی ارم با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود، گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به دلیل اینکه بهتر زندگی کند و شرایط لازم فراهم شود، تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.

“باران” شامپانزه باغ وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود + تصاویرانتهای پیام/

مسیر سخت آقای رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت بهداشت

مسیر سخت آقای رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت بهداشت

مسیر سخت آقای رئیسی برای ایجاد تحول در وزارت بهداشت رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله با بیان اینکه وزیر بهداشت آینده تحت هیچ شرایطی نباید در بخش خصوصی فعالیتی داشته باشد، گفت: اگر آقای رئیسی بخواهد کاری کند تا ریشه تعارض منافع در حوزه سلامت بخشکد باید ساختار موجود وزارت بهداشت دچار تحول شود. – اخبار اجتماعی – دکتر علیرضا جلالی، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا درباره تعارض منافع در حوزه سلامت اظهار کرد: تعارض یا تضاد منافع در همه حوزه‌ها وجود دارد و در حوزه سلامت عمدتاً خود را در زمینه اقتصاد سلامت نشان می‌دهد؛ زیرا شاخص‌های اقتصاد سلامت برای ما مهم است و در ارزیابی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این در حالی است که سلامت و اجرای عدالت در سلامت وظیفه حاکمیت است. در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که اقتصاد آزاد و امپریالیستی حاکم است، در حوزه سلامت کاملاً سوسیال رفتار می‌شود و خدمات سلامت به شهروندان بر عهده حاکمیت‌ها بوده و رایگان است اما در ساختار ما متأسفانه این‌گونه نیست.
دکتر جلالی با بیان اینکه تعارض منافع در تمام سطوح ساختار وزارت بهداشت خود را نشان می‌دهد، متذکر شد: آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی به تغییر آن اذعان داشتند. به نظر من ایشان باید برای تحقق این مهم، وزیر بهداشتی را انتخاب کند که تحت هیچ شرایطی در بخش خصوصی فعالیت نداشته باشد و برای حل تعارض منافع‌های گسترده در حوزه سلامت مردم، برنامه جدی و عملیاتی داشته باشد و در اجرای آن از هیچ کسی نترسد زیرا نمی‌توان توقع داشت کسی که خود به صورت خصوصی خدمات درمان را ارائه می‌کند نسبت به عدالت در سلامت اقدام کند.
وی تصریح کرد: تعارض منافع به صورت ناخودآگاه در انسان ایجاد می‌شود؛ در حوزه سلامت، تعارض منافع قباحت بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد زیرا پزشکی یک حرفه نیست بلکه وظیفه و مسئولیت اجتماعی است و مبتنی بر سود و زیان مادی نیست. به دلیل نگاه اقتصادی که در حوزه سلامت وجود دارد، سلامت بیمار به عنوان کالایی است که قابل خرید و فروش و معامله است و باعث ایجاد تضاد منافع می‌شود؛ توصیه داروی سفارشی، عمل جراحی غیرضروری، تجویز داروی زیاد از حد، تجویز وسیله توصیه شده توسط شرکت‌ها و… ناشی از این تعارض‌های..

"باران" شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر

"باران" شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر

“باران” شامپانزه باغ‌وحش ارم امشب راهی کنیا می‌شود+فیلم و تصاویر صبح امروز با فراهم‌شدن مقدمات پرواز باران شامپانزه ارم این حیوان ساعت ۱۱ امشب به‌مقصد یتیم‌خانه‌ای در کنیا از فرودگاه امام منتقل خواهد شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی تفریحی ارم سبز با اشاره به اینکه ساعت 23 امشب باران به کشور کنیا اعزام خواهد شد گفت: تمام تمهیدات لازم برای انتقال این شامپانزه به کشور کنیا فراهم می‌شود.
وی گفت: پروازی به‌مقصد قطر انجام خواهد شد و از آنجا این شامپانزه به کنیا سفر می‌کند.
سلیم‌جوهری با یادآوری اینکه پارک ارم مجموعه بزرگی است که بیش از 70 هکتار مساحت آن است گفت: این مجموعه ورزشی ـ تفریحی فضای مناسبی را دارد که یکی از آنها قراردادن باغ‌وحش در این مجموعه است که 110 گونه جانوری با استاندارد اروپا و با بالاترین کیفیت حیوانات در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم با ابراز اینکه رویکرد جدید تفریحی ورزشی ارم، رویکرد آموزشی و ترویج آن است گفت: بر همین اساس ما با پروتکل‌های مختلف با واحدهای آموزشی و دانشگاه‌های مختلف و همچنین مؤسسه رویان ارتباط برقرار کرده‌ایم که در این مجموعه حضور و کار تحقیقات حیات‌وحش را انجام می‌دهند.
سلیم‌‌جوهری ادامه داد: از زمانی که باران در اختیار مجموعه ارم قرار گرفت در همان مقطع کمیسیونهایی تشکیل شد و افراد متخصص در حوزه محیط زیست، دامپزشکی و… حضور داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند که باران باید در یک یتیم‌خانه بزرگ شود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم اخذشده تمام اقدامات انجام و رایزنی‌ها برای انتقال این شامپانزه با یکی از یتیم‌خانه‌های استاندارد در کنیا انجام شد و در نهایت امشب ساعت 11 ابتدا به قطر و در نهایت به کنیا منتقل خواهد شد.
مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم با بیان اینکه یتیم‌خانه اشاره‌شده یکی از یتیم‌خانه‌های مهم در جهان محسوب می‌شود گفت: علی‌رغم اینکه ارم قابلیت بزرگ کردن این حیوان را داشت اما به‌دلیل اینکه بهتر زندگی بکند و شرایط لازم فراهم شود تصمیم گرفته شد باران به این یتیم‌خانه منتقل شود.
صبح امروز با حضور مسعود سلیم‌جوهری مدیرعامل مجموعه ورزشی ـ تفریحی ارم سبز غندالی مدیر باغ‌وحش ارم، و پیمان محمدزاده دامپزشک باغ‌وحش ارم مراسم خداحافظی از با..

انتخاب محسنی‌اژه‌ای لرزه بر اندام مفسدین می‌اندازد

انتخاب محسنی‌اژه‌ای لرزه بر اندام مفسدین می‌اندازد

انتخاب محسنی‌اژه‌ای لرزه بر اندام مفسدین می‌اندازد مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب “آفتاب یزد” گفت: انتخاب آقای اژه‌ای به عنوان رئیس قوه قضائیه لرزه‌ا‌ی بر اندام مفسدین می‌اندازد. – اخبار اجتماعی – منصور مظفری میزان در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، درباره انتخاب حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه گفت: حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای به مدت چهار دهه در قوه قضائیه و آشنایی وی با این حوزه، انتخابی ارزنده و ارزشمند از سوی مقام معظم رهبری محسوب می‌شود زیرا عملکرد قاطع و مبارزه با فساد از سوی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به خوبی به اثبات رسیده و می‌تواند ادامه‌ای بر مسیر آیت‌الله رئیسی در مبارزه با فساد باشد.
وی در همین راستا ادامه داد: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای توانست عملکرد موفقی را در مبارزه با فساد ارائه کند. انتخاب وی به عنوان رئیس قوه قضائیه لرزه‌ا‌ی بر اندام مفسدین می‌اندازد.
مظفری تصریح کرد: صلابت و ایستادگی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در برابر بسیاری مفسدان ادامه راه آیت‌الله رئیسی خواهد بود و همانگونه که مردم مبارزه با فساد را در زمان آیت‌الله رئیسی به صورت ملموس حس کردند در زمان ریاست حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای نیز آن را احساس خواهند کرد و این حرکتی ارزنده در راستای اجرای عدالت برای جامعه خواهد بود.
وی تاکید کرد: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای می‌تواند سطح اعتماد مردم به قوه قضائیه را ارتقا دهد و در راستای ارائه امید به جامعه گام‌هایی اساسی بردارد و ما نسبت به عملکرد وی در اجرای عدالت و مبارزه با فساد خوش‌بین هستیم.
انتخاب محسنی‌اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه هم‌اعتقادی سه قوه را فراهم کردانتهای پیام/