عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود
عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه عملکرد دولت در مدیریت کرونا بسیار بد بود، گفت: وابستگان بیماران کرونایی که به واسطه مصرف داروهای خارجی فوت شدند آیا برایشان در زمینه چرایی علت فوت عزیزانشان سؤالی مطرح نیست؟! – اخبار اجتماعی – دکتر سید مؤید علویان؛ استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله و دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: اتفاقاتی که طی یک سال و نیم گذشته در دنیا و به تبع آن در کشورمان در حوزه کرونا با آن مواجه بودهایم، برای همه درسآموز است؛ دنیا یاد گرفت از این اتفاقات تجربه و درس بگیرد و متعاقب آن اصلاحات لازم را در مدیریت این اپیدمی داشته باشد اما ما در کشور خود چه کردیم؟!
وی با بیان اینکه در برخورد اول مدیران دولت و وزارت بهداشت قرنطینه را اقدامی “قرون وسطایی” نامیده و تلاش کردند با شیوههای ظاهرا عملی به مقابله با اپیدمی بپردازند، افزود: رفتار کرونا در پارهای از موارد به دلیل تبعیت از سیاستهای بهداشت جهانی، رفتاری شدید بود و همین موضوع باعث جان باختن بسیاری از عزیزان ما شد چون ما تفکرمان نسبت به کرونا نادرست بود.
این دانشمند برگزیده فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: بعد از قرنطینه، بحث آموزش پیشگیری جامعه مطرح شد اما مسئولان نظام سلامت ما چه کردند؟! آنها به سراغ تجهیز بیمارستانها و امکانات رفتند اما این تجهیزات کارایی لازم برای کنترل بیماری را نداشت و عملاً در طول این مدت با افت و خیزهایی در تصمیمات مواجه شدیم.
دکتر علویان با بیان این نکته که بازگشایی مدارس در سال تحصیلی گذشته علیرغم مخالفتهای جدی متخصصان دلسوز از سوی مسئولان اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: کاری که مسئولان کردند این بود که مدعی شدند با حفظ پروتکلهای بهداشتی، مراسمهای مختلف برگزار و مدارس و دانشگاهها بازگشایی شد، مسافرتها منتفی نشد و در واقع در این ایام بحث رعایت دستورالعملها و قرنطینه جدی گرفته نشد چون آنها باور نمیکردند همین عدم رعایت و توجه، پیکهای متعدد را به همراه داشت به طوری که اکنون به پیک پنجم رسیدیم.
این پزشک فوق تخصص گوارش و کبد تأکید کرد: پیکهای کرونا در ایران اصلاً متناسب و برابر پیکهای کرونایی دنیا نیست، عملکرد ما در مدیریت کرونا بسیار بد بود؛ از همان ابتدا دلسوزانه گفتیم برای تحقیق ..



