درباره ادبیات غیربهداشتی وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان؛ چرا نمکی از کوره در رفت؟

درباره ادبیات غیربهداشتی وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان؛ چرا نمکی از کوره در رفت؟

درباره ادبیات غیربهداشتی وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان؛ چرا نمکی از کوره در رفت؟ سخنان روز گذشته سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان، با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی روبرو شد؛ علت این اظهارات چه بود؟ – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز گذشته در پی سفر وزیر بهداشت به سیستان و بلوچستان، فداحسین مالکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا صوت سخنان وزیر بهداشت مبنی بر وجود تخت‌های خالی در سیستان و بلوچستان را پخش کرد؛ در این صوت نمکی در گفته بود: میزان بیمار امروز سیستان و بلوچستان، یک چهارم پیکی است که ما در استان هرمزگان طی می‌کنیم. در خود زاهدان همین الان 450 تخت خالی داریم. برخی سیاه نمایی کردند که آی مردم مُردند. آقای دکتر کردی همین الان به من گفته 60 درصد تخت‌های من در بلوچستان خالی است؛ 10 هزار عدد آمپول رمدسیویر فرستادیم و برخی با کمال وقاحت اعلام می‌کنند که وضعیت سیاه است.
نمکی در ادامه اظهار داشت: ما از این تنهایی گله‌مندیم اما از مردم به شدت سپاسگزاریم.
فداحسین مالکی که پیش از این در زمینه مدیریت کرونا در سیستان و بلوچستان انتقاداتی به وزارت بهداشت وارد کرده بود، پس از پخش این سخنان نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با انتقاد از وی به دلیل به کار بردن تعبیر “سیاه نمایی”، این ادبیات را در شأن و شایسته نمایندگان و مردم استان سیستان و بلوچستان ندانست و از او خواست از مردم عذرخواهی کند.
نمکی در پاسخ به وی اعلام کرد که منظور او، مردم و نمایندگان مجلس نبوده است و برای مرتفع شدن سوءتفاهم گفت: باید عرض کنم که منظور من شما نبوده‌اید اما بپذیرید که دست‌های پنهان و آشکار برای سیاه نمایی در جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند و تخصص رسانه‌های معاند نیز همین است و جریاناتی از داخل کشور به آنها گرا می‌دهند. من هرگز از کسانی که سیاه‌نمایی کرده‌اند عذرخواهی نمی‌کنم.
فداحسین مالکی در پایان بحث که منجر به عصبانیت وزیر بهداشت شد، بیان کرد که “من وارد مبحث و مطالبی که شما فرمودید نمی‌شوم زیرا هم ماهیت حقوقی و هم قضایی دارد.” این اظهارات واکنش وزیر بهداشت را برانگیخت و نمکی گفت: “من را از پیگیری قضایی نترسانید.”
پس از چندین دقیقه درگیری لفظی میان نمکی و مالکی بالا گرفت و وزیر بهداشت از کوره در رفت و الف..

حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد

حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد

حجت‌الاسلام مصدق به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد غلامحسین اسماعیلی گفت: حجت‌الاسلام مصدق رئیس فعلی دیوان عدالت اداری به عنوان معاون اول قوه قضائیه منصوب شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز (سه‌شنبه 22 تیرماه) با خبرنگاران گفت: دوره جدید از سوی رئیس جدید قوه قضائیه دوره «تحول و تعالی» نام‌گذاری شده است.
اسماعیلی تأکید کرد: در این دوره، پیگیری مستمر برنامه‌ها و اجرای آن در برنامه زمانی مشخص مورد تأکید است و در اولین بخش که اجرا شد رئیس جدید قوه اعلام کردند به زودی معاون اول جدید قوه قضائیه انتخاب خواهد شد و بعد از جلسه و در نشست تخصصی، حجت‌الاسلام محمد مصدق که همزمان رئیس دیوان عدالت اداری و سرپرست معاونت حقوقی قوه قضائیه بود به عنوان معاون اول قوه قضائیه انتخاب شد.
وی ادامه داد: بدنه قوه قضائیه برای انجام مأموریت‌های قوه قضائیه در دوره جدید و نیل به اهداف و برنامه‌های مندرج در ابلاغ انتصاب ریاست قوه، تمام تلاش و توان خویش را به کار خواهند گرفت تا این دوره از دوره‌های موفق قوه قضائیه باشد. از ریاست قبلی قوه، آیت‌الله رئیسی، که دوره کوتاه مدت اما توأم با افتخار را در قوه بنا کرد به گونه‌ای که هم رضایت مقام معظم رهبری را به همراه داشت و موجب افزایش امید و اعتماد به قوه بین مردم شد کمال تشکر را دارم و بسیار خرسندم که رئیس وقت قوه قضائیه علاوه بر مسئولیت‌هایی که داشت مورد اعتماد مردم قرار گرفت و به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم برگزیده شد.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: با این دو انتخاب در دولت آینده شاهد تعامل و همکاری حداکثری بین قوه قضائیه و دولت بلکه قوای سه‌گانه کشور خواهیم بود و این تعامل آثار و برکات مثبتی برای مردم و جامعه ما به همراه خواهد داشت.
اسماعیلی ادامه داد: دوره جدید قوه قضائیه از ناحیه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به عنوان دوره «تحول و تعالی» نام‌گذاری شده است. در این دوره همان سند تحول قضائی که با پشتوانه علمی و پژوهشی توسط نخبگان تهیه شده بود و با تأیید رهبری معظم انقلاب و استقبال همکاران ما مواجه شده است، مبنای کار خواهد بود. در دوره جدید قرار ما استمرار اجرای سند تحول و البته توسعه و تسریع در اجرای مفاد این سند خواهد بود. اصلاح و ارتقا و روزآمدی این سند نیز مدنظر قرار خواهد گرف..

فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس

فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس

فراخوان اخراج امارات از شورای همکاری خلیج فارس شخصیت‌های بازر و برجسته کشورهای حوزه خلیج فارس خواستار اخراج امارات از شورای همکاری به دلیل سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور شدند؛ اقدامی که با استقبال گسترده فعالان عرب شبکه‌های اجتماعی همراه شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبگاه امارات لیکس، فراخوان شخصیت‌های بازر و برجسته کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر اخراج امارات از شورای همکاری با استقبال گسترده فعالان عرب شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.
این شخصیت‌ها با انتشار توئیت‌هایی به تبیین خطر امارات بر وحدت دیدگاه و اتفاق نظر صفوف کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به دلیل رویکرد توطئه گرانه‌اش در فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف و شکاف بین این کشورها پرداختند که تازه ترین آن اختلاف بین امارات با کشور عربستان سعودی است.
این فعالان فضای مجازی بر خطر سوء استفاده امارات از دولت و حکومت به عنوان دروازه‌ای جهت اشاعه عادی سازی روابط با اسرائیل و تشکیل ائتلاف‌های منطقه‌ای مشکوک تأکید کردند.
اخیرا، یک وبگاه انگلیسی با انتشار گزارش تأکید کرده بود که امارات به خاطر منافع خود شورای همکاری خلیج فارس را تضعیف می‌کند.
شوک اماراتی‌ها از سطح همدردی ضعیف کشورهای عربی با حادثه انفجار دبیخیز امارات برای خالی کردن میادین نفتی خود پیش از پایان عصر نفتبه بهانه همگامی با غرب؛ امارات تعطیلات آخر هفته را تغییر می‌دهد!نویسنده سعودی: امارات در صدد تصرف جنوب یمن و بنادر آن است«آندریاس کرگ»، پژوهشگر بخش تحقیقات دفاعی دانشگاه «کینگز» لندن در مقاله‌ای که پایگاه خبری «میدل ایست آی» انگلیس منتشر کرد، نوشت: «آمریکا در برهه‌ای که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی به دلیل حادثه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار معارض عربستانی در اوج انزوا قرار داشت، تلاش کرد، با اعمال فشار بر بن سلمان بحران ریاض با دوحه را حل و فصل کند، چون شکاف ناشی از این بحران، راهبرد واشنگتن در خلیج فارس را با مشکل مواجه می کرد.
وی می افزاید: «همانند بحران 2014 خلیج فارس، امارات طی بحران قطر موسوم به بحران 2017 حاضر نبود با قطر برای حل اختلافات گفتگو کند».
آندریاس کرگ با اشاره به اینکه اختلاف دیدگاه ایدئولوژیک ابوظبی با نگرش لیبرال‌تر دوحه به مسائل منطقه مهم‌تر از انسجام و وحدت شورای همکاری خلیج فارس است، می ا..

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای 65 سال بازگشایی شد

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای 65 سال بازگشایی شد

سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۵ سال بازگشایی شد سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین ۱۳۳۵ و ماقبل آن جهت ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا بازگشایی شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نوبت‌دهی و ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا برای افراد متولد سال 1335 و ماقبل از آن در سامانه salamat.gov.ir آغاز شد.
هم‌اکنون فقط متولدین 1335 و قبل از آن می‌توانند از طریق این درگاه نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.
بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون گروه‌ سنی 68 سال به بالا از روز دوشنبه (21 تیرماه) آغاز خواهد شد و پس از پایان تزریق واکسن به این گروه، افراد در گروه سنی بالای 66 سال و سپس بالای 64 سال برای تزریق واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.
طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه افراد بالای 68 سال ارسال خواهد شد و مردم برای انجام واکسیناسیون کرونا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی خودداری کنند.
آن‌چه باید از واکسن کرونای ایرانی – کوبایی بدانیدرئیسی: 1.5 میلیون دوز واکسن فردا وارد کشور می‌شودتولید 3 میلیون دوز واکسن پاستور از مهر/ تکذیب ادعای محرز درباره واکسن ایرانی – کوباییآغاز واکسیناسیون افراد بالای 68 سال از دوشنبه/ ویروس دلتا در حال گردش در کشور استانتهای پیام/

جزئیات اعمال فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان در 6 گروه

جزئیات اعمال فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان در 6 گروه

جزئیات اعمال فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان در ۶ گروه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: چهار گروه از معلمان ۲۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه ۲۲ و ۲۴ درصد فوق العاده ویژه پرداخت می‌شود تا میانگین عددی آن از ۲۱ درصد عبور نکند. – اخبار اجتماعی – ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از 9 درصد تا 21 درصد به معلمان پرداخت کردیم.
وی افزود: معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌‌کردند، دبیران می‌توانستند حداکثر 20 درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران 21 درصد دریافت کنند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اعتراضی که همکاران مدارس داشتند سازمان برنامه و بودجه پذیرفت میزان فوق العاده ویژه‌ای که به تمام کارکنان دولت پرداخت می‌کند و میانگین آن 21 درصد است را به کادر آموزشی هم پرداخت کند.
سلیمان زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان 21 درصدفوق‌العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه 21 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدیدالاستخدام شد اما معلمان باسابقه معترض شدند.
وی بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که 186 هزار نفر با بیش از 24 سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گروه 20 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه (دارای سابقه کار بالاتر) 22 و 24 درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از 21 درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: صحبت ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از 300 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.
اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان از اول..

درخواست حذف 40 درصد سوالات ریاضی کنکور

درخواست حذف 40 درصد سوالات ریاضی کنکور

درخواست حذف ۴۰ درصد سوالات ریاضی کنکور ۲۵ نفر از مولفان کتاب درسی، بررسی مشروح سوالات درس ریاضی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی را منتشر کردند و خواستار الزام متعهدانه سازمان سنجش آموزش کشور به محتوای کتاب‌های درسی شدند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سوالات کنکور سراسری امسال و اعتراض داوطلبان و معلمان به طرح برخی سوالات خارج از محتوای کتاب‌های درسی در روزهای گذشته خبرساز شده است.
کارشناسان معتقدند عدم‌ رعایت چارچوب محتوای کتاب‌های درسی در طرح سؤالات کنکور سراسری موجب اعتبارزدایی از معلم و کتاب درسی و همچنین جایگزینی آن با مدرس کنکور و کتاب کمک‌درسی در مقطع متوسطه دوم شده است چرا که داوطلبان مطالب ارائه‌شده توسط معلمان خود و کتاب درسی را ناقص و بی‌فایده می‌دانند.
طراحی برخی سوالات خارج از محتوای کتاب درسی در کنکور سراسری امسال با واکنش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز مواجه شد و حسن ملکی رئیس این سازمان در نامه‌ای به ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی اعتراضات شرکت کنندگان آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها، شد.او همچنین خواستار مشخص شدن راهکار قانونی دقیق و معین برای نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر سؤالات کنکور سراسری در سال‌های آتی شده است.
البته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبان ماه سال 1399 طرحی را با عنوان «الزام سازمان سنجش آموزش کشور به طراحی سوالات کنکور سراسری صرفاً از متن کتاب‌های رسمی آموزش و پرورش» طراحی و به مجلس ارائه کرده بودند. اما تا امروز خبری از طرح آن در صحن علنی مجلس نشده است.
همچنین محمدرضا سیدصالحی سرپرست حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره طراحی برخی سوالات ریاضی کنکور 1400 خارج از چارچوب محتوای کتاب درسی و تمریناتش، اظهار کرد: «برخی سؤالات کنکور در درس ریاضی دارای اشکالاتی است و حتماً در این باره گزارشی تهیه خواهیم کرد. سازمان سنجش متولی طراحی سؤالات کنکور است و منابع آزمون را کتاب‌های درسی معرفی می‌کند، اما هم‌اکنون ده‌ها نامه از سراسر کشور از سوی معلمان، کارشناسان و مؤلفان کتاب‌‌های درسی برای بنده ارسال شده است که نسبت به طراحی سؤالات درس ریاضی معترض هستند و این پرسش را مطرح می‌کنند که ..

گمانه‌زنی در مورد "زاکانی، مخبر و پیرهادی" به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران و واکنش چمران

گمانه‌زنی در مورد "زاکانی، مخبر و پیرهادی" به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران و واکنش چمران

گمانه‌زنی در مورد “زاکانی، مخبر و پیرهادی” به عنوان گزینه‌های شهرداری تهران و واکنش چمران منتخب شورای شهر تهران نسبت به مطرح شدن اسامی اسامی از جمله زاکانی، مخبر و پیرهادی به عنوان گزینه‌های شهردار تهران واکنش نشان داد. – اخبار اجتماعی – مهدی چمران منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نهایی شدن شاخص‌های انتخاب شهردار جدید تهران اظهار کرد: از امروز وارد گزینه‌های پیشنهادی از سوی منتخبین شورای شهر تهران در ارتباط با تعیین شهردار خواهیم شد.
وی تصریح کرد: با توجه به جلسات پیش روی منتخبین شورای شهر تهران همچنین نهایی شدن شاخص‌های انتخاب شهردار از امروز پیشنهادات از سوی منتخبین اعلام می‌شود و بلافاصله از افراد خواسته می‌شود روزمه‌‌های گزینه‌های مدنظر را ارائه کنند.
منتخب شورای شهر تهران گفت: همچنین از منتخبین که گزینه‌های پیشنهادی خود را برای شهردار جدید تهران اعلام می‌کنند درخواست می‌شود که با گزینه‌های احتمالی و مدنظر صحبت و در صورت آمادگی آنها، رزومه‌های خود را در اختیار منتخبین قرار دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.
چمران در واکنش به مطرح شدن اسامی چون علیرضا زاکانی، محمد مخبر، محسن پیرهادی، علی‌آبادی به عنوان گزینه‌های احتمالی شهردار جدید تهران تصریح کرد: این اسامی در فضای مجازی و گمانه‌زنی رسانه‌ای است و هنوز ما وارد مصداق و اسم خاصی از سوی منتخبین شورای شهر تهران نشدیم و قاعدتاً از امروز وارد این مسئله خواهیم شد و علی‌رغم اینکه تمامی این دوستان تواتنمندی و پتاسیل خوبی دارند اما هنوز اسمی از سوی منتخبین اعلام نشده است.
وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا آغاز رسمی شورای شهر تهران، گزینه مدنظر برای شهردار تهران نهایی شود تا به محض آغاز دور جدید شورا بتواند فعالیت خود آغاز کند.
منتخب شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته انتخاب شهردار یک فرمول ریاضی نیست و قطعاً باید با دقت و حساسیت کامل این موضوع انجام شود.
امروز شاخص‌های نهایی منتخبین شورای شهر برای تعیین شهردار تهران نهایی می‌شودانتهای پیام/

شرایط بازگشایی مدارس در مهر 1400 چگونه است؟!/ تزریق واکسن کرونا به معلمان مدارس غیردولتی

شرایط بازگشایی مدارس در مهر 1400 چگونه است؟!/ تزریق واکسن کرونا به معلمان مدارس غیردولتی

شرایط بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ چگونه است؟!/ تزریق واکسن کرونا به معلمان مدارس غیردولتی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان مدارس غیردولتی هم مشمول تزریق واکسن کرونا هستند، درباره شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه توضیحاتی داد. – اخبار اجتماعی – محمد محسن بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره واکسیناسیون معلمان و اینکه معلمان مدارس غیردولتی نیز مشمول خواهند شد، اظهار کرد: تمام معلمان، مشمول تزریق واکسن کرونا هستند و اطلاعات معلمان مدارس غیردولتی با توجه به ثبت اطلاعات موسسان این مدارس در سامانه مشارکت‌ها (سامانه مربوط به سازمان مدارس غیر دولتی) موجود است.
وی افزود: اسامی معلمان در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت و هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات آنها هستیم، حدد 940 هزار معلم در بخش دولتی و 250 هزار معلم در مدارس غیردولتی داریم.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: تمام افرادی که در مدارس فعالیت می‌کنند و تمام کارکنان آموزش و پرورش مشمول تزریق واکسن کرونا هستند.
تدوین پروتکل جدید برای بازگشایی مدارس
وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان مطرح کرد: در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان مطرح نیست البته برای بازگشایی مدارس در حال تنظیم پروتکل جدید هستیم که تا پایان مرداد تهیه می‌شود.
محسن بیگی ادامه داد:‌ با توجه به شرایط کرونا در مهر 1400 نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می‌شود و قطعاً همانند شرایط عادی نبوده و حضور دانش‌آموزان با محدودیت‌‌هایی همراه است البته باید توجه داشت که تعطیلی مدارس آسیب‌های مختلفی دارد و بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود و مقطعی بخشی از مشکلات و آسیب‌ها را کم می‌کند.
وی تأکید کرد: برای بازگشایی مدارس باید نسخه‌های متفاوتی پیچید چرا که مدارس روستایی، عشایری و کم‌جمعیت می‌توانند آموزش حضوری داشته باشند.
لغو آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به دلیل آغاز پیک پنجم کرونابازگشایی مدارس از اول مهر به‌شرط ایمنی جمعی/ شرایط واکسیناسیون معلمانانتهای پیام/

حمایت تمام‌قد رهبر انقلاب از سلامت جامعه

حمایت تمام‌قد رهبر انقلاب از سلامت جامعه

حمایت تمام‌قد رهبر انقلاب از سلامت جامعه رهبر انقلاب در طول دوره رهبری و ریاست‌جمهوری از حامیان کارشناسان متعهد بهداشتی و درمانی بوده‌اند. – اخبار اجتماعی – به گزارش باشگا خبرنگاران پویا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب از ابتدای بحران کرونا دو محور را مورد توجه قرار دادند. ایشان از یکسو با دیدگاه کارشناسان بهداشتی و درمانی کمال همراهی را داشته و دیگر ساختارهای کشور را به رعایت این ملاحظات توصیه کرده و از سوی دیگر تولید واکسن داخلی را به عنوان مصداقی از اعتماد و اتکا به توانایی‌های متخصصان داخلی مورد تشویق و تمجید قرار دادند.
«دانشمندان خوب ما، دانشمندان جوان ما، محقّقین کارآمد ما بنشینند، روی مسئله‌ی واکسن همین ویروس کرونا و تولید واکسن‌های مختلف کار کنند.» این‌ها عباراتی است که هفدهم اردیبهشت‌ماه سال 1399 از سوی رهبر انقلاب بیان شد. زمانی که تازه کرونا داشت در دنیا گردوخاک می‌کرد؛ بیماری مرموزی که در هاله‌ای از ابهام پیچیده‌شده و همین ابهام هم به گسترش نگرانی و اضطراب درباره‌ی آن دامن می‌زد. خیلی‌ها در پی مدیریت لحظه‌ای بودند و البته که مدیریت لحظه‌ای هم اهمیت زیادی داشت و هنوز هم دارد. دقیقاً در همان زمان بعضی‌ها هم چشم به آینده داشتند و افق‌های دیگری را هم می‌دیدند.
تقریباً یک‌سال‌ و دوماه از آن روزها گذشته بود که جلوی چشم نمایندگان رسانه‌ها، واکسن ساخت دانشمندان جوان ایرانی به صاحب سخنان فوق تزریق شد. نکته‌ی قابل توجه آنکه این عمل درست در روزی انجام گرفت که در تقویم پزشکی و درمانی کشور یک روز مهم به‌شمار می‌رود. 33 سال پیش از آن، در چهارم تیرماه 1367، بسیج ملی سلامت کودکان برای ریشه‌کن‌کردن بیماری فلج اطفال آغاز شد. طرحی که با مدیریت وزارت بهداشت آغاز شد و آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در این مراسم و سخنرانی در آن و با خوراندن چند قطره واکسن فلج اطفال به چند کودک، فاز عملیاتی این طرح بزرگ ملی را کلید زدند.
با آشکارشدن نشانه‌های بیماری کرونا از اواخر سال 1398 و نمودارشدن آن در قالب یک بیماری همه‌گیر، همزمان دو محور مهم در اقدامات و بیانات رهبر انقلاب در جایگاه یک فقیه دینی و رهبر سیاسی قابل مشاهده و رصد است. نخست آنکه ایشان به مانند دیگر فقهای دینی عصر حاضر نه‌تنها تعارضی بین علم و دین نمی‌بینند، بلکه پیروی ..