گزارش| روایت تسنیم از وضعیت نامناسب گردشگران در شمال/ مازندران حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران

گزارش| روایت تسنیم از وضعیت نامناسب گردشگران در شمال/ مازندران حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران

گزارش| روایت تسنیم از وضعیت نامناسب گردشگران در شمال/ مازندران حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران گروه استان‌ها ــ علی‌رغم تأکیدات مسئولان مبنی بر رعایت شعائر دینی از سوی مسافران، متأسفانه این استان در روزهای ابتدایی ماه محرم و اکنون به حیاط‌خلوت ناهنجاری‌های اجتماعی مسافران تبدیل شده است. – اخبار استانها – به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، مازندران همواره در شش ماه نخست سال، میزبان جمعیت زیادی از مسافران بوده که تحت هر شرایطی مقصد سفرشان این استان سرسبز است‌. با وجود توصیه‌های فراوان و قول ارائه تمهیدات از سوی متولیان، با‌این‌حال، در روزهای تعطیل ماه‌ محرم، شاهد ورود سیل عظیمی از مسافران به دیار علویان بودیم که جمعیت زیادی از آنان در نقاط مختلف سوادکوه کوله‌بار سفر را به زمین گذاشتند و میهمان روستاها و تفرج‌گاه‌های این شهرستان شدند.
هجوم گردشگران به مازندران در حالی است که چراغ قرمز توقف سفر مدت‌ها پیش روشن شده بود‌، گردشگرانی که گاهی عده‌ای از آنها بهره سوء از مواهب طبیعی می‌برند و سواحل و جنگل‌های شمال را حیاط‌خلوت ولنگاری‌های خود می‌دانند و توجهی به ارزش‌های دینی، فرهنگی و عُرف جامعه‌ ندارند. اخیراً این بی‌توجهی‌ها به حرمت‌شکنی عزای سالار شهیدان در سوادکوه، از سوی مسافران رسید.
دادستان اراک: با مصادیق هرگونه ناهنجاری اجتماعی برخورد می‌کنیمتهاجم فرهنگی باعث افزایش آمار ناهنجاری اجتماعی در استان قم شده استفضای مجازی بدون مدیریت، ناهنجاری اجتماعی را افزایش می‌دهداگرچه گاهی در نقاط مختلف شهرستان، شاهد صحنه‌های دور از عُرف، اخلاق و دین و دور از فرهنگ جامعه میزبان از سوی عده‌ای از گردشگران هستیم اما این‌بار بی‌حرمتی به عزای امام‌ حسین(ع)، واکنش‌هایی را از سوی مردم منطقه به‌‌دنبال داشته است‌. مسافران با رفتارهای نابهنجار حتی به اعتراض بومیان منطقه توجهی نداشتند. عده‌ای که حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و در شب و روز تاسوعا و روز عاشورا، با کشف حجاب، پایکوبی، شُرب خَمر در تفرج‌گاه‌ها و مناطق جنگلی نظیر پارک‌جوارم، جمشیدآباد، دریاچه شورمست، فضای نزدیک به تپه مزار شهدا و جنگل‌های کسلیان، حرمت عزای سالار شهیدان را شکستند.
حلقه‌ مفقوده‌ای به‌نام فریضه امربه‌معروف
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه “در حوزه فرهنگی بای..

بورس آرام گرفت

بورس آرام گرفت

بورس آرام گرفت شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۰هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۲هزار واحد قرار گرفت. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 10میلیارد و 183میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 11هزار و 892میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و 507هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 10هزار و 95واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 642هزار و 35واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 196میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 600میلیارد تومان در 766هزار و 378نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 67واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 290واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی تندگویان، بانک دی و ذوب‌آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و مدیریت انرژی امید تابان هور بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
عدم بروزرسانی ارزش سبد سهام عدالت در روزهای منفی بورسانتهام پیام/+

14 توصیه و دستورالعمل طب سنتی برای پیشگیری و درمان "آنفلوآنزا"

14 توصیه و دستورالعمل طب سنتی برای پیشگیری و درمان "آنفلوآنزا"

۱۴ توصیه و دستورالعمل طب سنتی برای پیشگیری و درمان “آنفلوآنزا” با توجه به درپیش‌بودن فصل پاییز و احتمال افزایش همزمان ابتلا به “آنفلوآنزا” و کرونا، در این مطلب به ۶ توصیه و دستورالعمل طب سنتی در حوزه پیشگیری از ابتلا به سرما‌خوردگی و آنفلوآنزا اشاره و ۸ دستورالعمل درمانی برای آن ذکر شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ امسال با توجه به همه‌گیری شدید کرونا در کشورمان و در سطح جهان، نگرانی‌ها از آغاز فصل پاییز و همه‌گیری آنفلوآنزا نسبت به سال‌های قبل، دوچندان شده است و متأسفانه موج هراس شدیدی هم درباره خطرات همزمان شدن همه‌گیری کووید19 و آنفلوآنزا به جامعه تزریق شده است.
یکی از توصیه‌های وزارت بهداشت برای کسب آمادگی برای ورود به فصل پاییز امسال، تزریق واکسن آنفلوآنزا است در حالی که تا به امروز مناقشاتی بر سر برخی عوارض تزریق این واکسن‌های وارداتی و میزان اثر و قدرت واکسینه کردن آن در میان بوده است چرا که برخی از کشورهای جهان، تزریق این واکسن را در کشور خود، محدود یا ممنوع کرده‌اند و بسیاری از افرادی که سال‌های گذشته این واکسن را تزریق کرده‌اند، به آنفلوآنزا مبتلا شده‌ و عملاً شاهد اثر پیشگیرانه این واکسن وارداتی نبوده‌اند!
اما در حوزه طب سنتی، اصل مهم و حیاتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های واگیردار مانند سرما‌خوردگی، آنفلوآنزا، کرونا و… بر “تقویت سیستم ایمنی یا همان حفظ تعادل مزاجی بدن” است؛ یعنی از طریق رعایت تدابیر تغذیه‌ای و حفظ‌الصحه، این امکان و توانایی را برای بدن خود فراهم کنیم که حتی در صورت قرار گرفتن در معرض عامل بیماری‌زا نیز بتواند از عهده تدبیر بیماری برآید و از طریق سیستم ایمنی یا آن را دفع کند یا در صورت ابتلا، به‌راحتی از عهده عوارض آن برآید.
در ادامه به 6 توصیه و دستورالعمل طب سنتی در حوزه پیشگیری از ابتلا به سرما‌خوردگی و آنفلوآنزا اشاره شده و 8 دستورالعمل درمانی برای آن ذکر شده است:
1. مهمترین علت زمینه‌ساز سرماخوردگی در اواخر تابستان و اوایل پاییز، گرم و سرد شدن ناگهانی بدن است لذا کولر منزل را ــ به‌جز ساعات نیمه روز و به‌صورت موقت ــ خاموش کنید؛ از کولر ماشین وقتی بدن گرم است و عرق کرده‌اید استفاده نکنید.
2. چنانچه خود و خانواده‌تان تاکنون حجامت نکرده‌اید یا بیش از 6 ماه از آخرین حجامتتان گذشته است و ..

درخواست از وزیر بهداشت برای تحقیق درباره تأثیر "بخور جوش‌شیرین" در درمان و پیشگیری از کرونا

درخواست از وزیر بهداشت برای تحقیق درباره تأثیر "بخور جوش‌شیرین" در درمان و پیشگیری از کرونا

درخواست از وزیر بهداشت برای تحقیق درباره تأثیر “بخور جوش‌شیرین” در درمان و پیشگیری از کرونا یکی از اساتید طب سنتی با تأکید بر اینکه بخور جوش‌شیرین برای افرادی که خواهان پیشگیری یا درمان کرونا هستند، بسیار مفید و کارساز است، از وزیر بهداشت خواستار انجام تحقیقات درباره تأثیرات “بخور جوش‌شیرین در درمان و پیشگیری از کرونا” شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسین روازاده با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت خواستار انجام تحقیقات درباره تأثیرات “بخور جوش‌شیرین” در درمان و پیشگیری از کرونا شد.
متن این نامه به این شرح است:
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جناب آقای دکتر نمکی
سلام علیکم
در ایام ماه محرم و صفر و در زمان عزاداری شیعیان و آزادیخواهان جهان و ماهی که دلها از اشک ریختن برای خاندان اهل‌بیت(ع) سبک و برای یک سال روح آدمی بیمه می‌شود، دل را به دریا زدم تا هرآنچه بر بنده حجت و وظیفه است با اهل سیاست و اهل طب به‌زبان رانم؛ به امید آنکه گوشی برای شنیدن باشد.
خدا را گواه می‌گیرم، مشاهده زجرها و خستگیهای کادرهای درمان و پزشکی کشور و جان باختن عزیزان هموطنم، طاقت را بر من سنگ آورد تا با شما چندکلامی به‌سخن از ماحصل ماهها تحقیق و تجربه بگویم.
جناب آقای دکتر نمکی! جنابعالی به‌حق و به‌درستی در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا (وبای مدرن)، از تمامی فعالان حوزه پزشکی همچنین طب سنتی درخواست کردید تا به میدان بیایند و در این بزنگاه کمک‌رسان‌تان باشند؛ ما همواره در این وادی بوده و هستیم و دست‌هایمان همیشه به‌سوی وزرای بهداشت برای همکاری و همیاری دراز بوده است ولی هیچ کس در ساختار نظام بهداشت و درمان، از روی محبت دست ما را نگرفت.
آنچه به‌یاد دارم، تهدید و ارعاب و قشون‌کشی برای تعطیل کردن مطب و باطل کردن مجوزها بوده است؛ با این وجود پا پس نکشیده و در سایه محبت پروردگار و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تلاشها را صدچندان کرده و خوشبختانه مراجعات برای درمان و اصلاح سبک زندگی و تغذیه هزاران برابر شده است.
حال این وظیفه دینی و ملی ماست تا در تمامی بزنگاه‌های نظام و کشور، جانانه پا در رکاب خدمت بگذاریم و هرآنچه نیز داریم ثمره و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب جهانی اسلامی است.
آنچه در این مرقومه بیان می‌شود، بر حسب وظیفه و تعهد بنده به نظام و انقلاب ..

نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست

نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست

نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیازی نیست خانواده‌ها تماس با مدرسه بگیرند، گفت: همه دانش‌آموزان باید صبح فردا در مدارس حاضر شوند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز فعالیت مدارس در روز شنبه و بلاتکلیفی برخی خانواده‌ها برای حضور دانش آموزان در مدارس و اظهارنظر برخی مسئولان مبنی بر اینکه خانواده‌ها با مدارس تماس بگیرند و ببینند مدارس باز هستند یا خیر، اظهار کرد: این حرف دقیق منتقل نشد و تصور شد که خانواده‌ها باید با مدارس تماس بگیرند تا بدانند حضوری هستند یا خیر، قطعاً همه جا مدارس حضوری است و همه دانش‌آموزان باید روز شنبه در مدارس حضور داشته باشند.
وی افزود:تصمیمات از دو ماه قبل گرفته شد و معلوم بود که مدارس از 15 شهریور دایر هستند.وضعیت‌های متفاوت را اعلام کرده بودیم که قرار بود به اشکال مختلف عمل شود اما در جلسه با وزارت بهداشت اعتقاد بر این بود اگر مناطق را به قرمز، زرد و سفید تقسیم کنیم فاصله بین این وضعیت‌ها زیاد نیست و حتی در مناطق سفید عدم رعایت پروتکل‌ها باعث شیوع بیماری می‌شود بنابراین در تمام کشور یک پروتکل اعمال خواهد شد، تجربه برگزاری مراسم دهه اول محرم نیز مزید بر علت شد تا در تمام مناطق کشور یک پروتکل سختگیرانه را اعمال کنیم.
اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود کلاس‌ درس می‌تواند حضوری باشد
وزیر آموزش و پرورش گفت: مسئولان وزارت بهداشت پروتکل‌ها را تدوین و در اختیار وزارت آموزش و پرورش گذاشتند که اگر رعایت شود برگزاری حضوری کلاس‌های درس اشکال ندارد. این پروتکل را به مدارس ابلاغ کردیم که بر اساس آن فاصله بین دانش‌آموزان باید یک متر باشد، زمان هر کلاس حداکثر 35 دقیقه باشد و دانش‌آموزان در ساعات مختلف در مدرسه حضور یابند تا شاهد اجتماع آنها نباشیم، تهویه مناسب در کلاس‌های درس انجام و پنجره‌ها باز باشد همچنین سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز آماده باشند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دو روز گذشته با 1500 نفر از مسئولان مناطق آموزش و پرورش جلساتی داشتیم و تمام موضوعات را گفتگو کردیم هم اکنون با دو ضرورت جدی مواجه هستیم. نخست، بحث آموزش است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد، آموزش ح..

بی‌پرده با کانون سردفتران (1) / چرا الزام به "ثبت سند خودرو" در دفترخانه را حذف نمیکنید؟!/ الزام قانون به استقرار دفاتر ثبت در مراکز تعویض پلاک!

بی‌پرده با کانون سردفتران (1) / چرا الزام به "ثبت سند خودرو" در دفترخانه را حذف نمیکنید؟!/ الزام قانون به استقرار دفاتر ثبت در مراکز تعویض پلاک!

بی‌پرده با کانون سردفتران (۱) / چرا الزام به “ثبت سند خودرو” در دفترخانه را حذف نمیکنید؟!/ الزام قانون به استقرار دفاتر ثبت در مراکز تعویض پلاک! سؤالی را چند بار از دوستان نیروی انتظامی پرسیده‌ام؛ اگر خریدار خودرو باشید، برای تنظیم سند به دفترخانه می‌روید یا نه؟ تا حالا ندیدم که حتی یکی از همکاران نیروی انتظامی در پاسخ به این سؤال “نه” بگوید. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ کانون سردفتران و دفتریاران، متولی امور دفاتر ثبت اسناد رسمی کشور است که مأموریت اصلی آن علاوه بر تأمین نیازهای رفاهی از جمله بیمه و بازنشستگی، ایجاد هماهنگی بین بیش از 7500 دفتر اسناد است.
دشواری‌های برآمده از اختلاف سلایق و اختلاف در تفاسیر از قوانین و مقررات در کنار اختلاف‌های موجود در شیوه‌های مدیریتی، سبب شده تا کانون سردفتران همیشه مورد انتقادهای گاه و بی‌گاه مردم و برخی نهادها قرار گیرد.
انتقادهایی که در برخی منطق و در برخی دیگر ناآگاهی، رد پای آشکاری دارند و هر کدام نیازمند بررسی‌های دقیق هستند؛ خبرگزاری تسنیم در سلسله گزارش‌های متعدی که طی سال‌های اخیر روی خروجی خود قرار داده است، برخی نواقص و کاستی‌های عملکرد کانون سردفتران و دفتریاران را گوشزد و آنها را مورد نقد کارشناسی قرار داده است.
با این حال پرسش‌هایی ایجاد شد‌ه‌اند که نیازمند برگزاری نشست رو در رو با مسئولان کانون بود تا هم به پاسخ‌ها برسیم و هم اینکه آنها نیز مجال دفاع از خود را داشته باشند. از این رو، “علی خندانی، رئیس و محمد عظیمیان، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران” در خبرگزاری تسنیم حاضر شدند و به سؤالات ما پاسخ دادند؛ به هر حال این گفت‌وگو تبدیل به کارزاری شد که در برخی موارد با دفاع جانانه همراه بود و در دقایقی به توجیه گذشت؛ آنچه در ادامه می‌آید، بخش نخست این مصاحبه و نشست است:
تسنیم: برای آغاز گفت‌وگو می‌خواهیم کمی از دغدغه‌های خودمان در قبال شهروندان و هم‌وطنانمان بگوییم؛ متأسفانه ویروس کرونا قربانیان زیادی را گرفته است. دفاتر ثبت اسناد هم قربانی این ویروس شدند؟
خندانی: متأسفانه هم دفترخانه‌ها و هم کانون، شرایطی دارند که در آنها امکان دورکاری تقریباً صفر و بی‌معناست. دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که طبق آن مراکز اداری با دو سوم و یک سوم نیرو فعالیت کنند اما دفترخانه‌ها باید فعالیت روزانه داشته باش..

بررسی پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در این کمیسیون خبر داد. – اخبار اجتماعی – سید کریم حسینی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پایین بودن حقوق بازنشستگان اظهار کرد: باید وضعیت حقوق بازنشستگان و به‌خصوص مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی یک بار برای همیشه مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه امروز بازنشستگان اعم از تأمین اجتماعی یا کشوری در وضعیت مناسبی از حیث حقوق و معیشت برخوردار نیستند، تصریح کرد: در اغلب کشورهای دنیا، وقتی فردی پس از گذران عمر و خدماتی که ارائه کرده، بازنشسته می‌شود، از سوی نهادهای حمایتی مورد حمایت قرار می‌گیرد و تکریم می‌شود.
طرح پیشنهاد “افزایش 20درصدی مجدد حقوق بازنشستگان”جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعیآخرین وضعیت “متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان” تشریح شدعضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در کشور ما سیاست‌‌های حمایت از بازنشستگان به‌خصوص در حوزه تأمین معیشت ضعیف است که باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کاربردی از این قشر یبشتر حمایت شود.
حسینی همچنین با اشاره به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس برای افزایش مجدد حقوق بازنشستگان در چارچوب طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا سقف 20 درصد، گفت: این پیشنهاد در یکی از جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیشتر کیومرث سرمدی یکی دیگر از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، “پیشنهاد کرد که حقوق بازنشستگان در چارچوب متناسب‌سازی حقوق باید حداقل 20 درصد علاوه بر افزایشی که اخیراً انجام شده، افزایش یابد.”
انتهای پیام/

بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود

بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود

بازگشایی مدارس در تفاهم با وزارت بهداشت انجام شد/ ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه کمتر می‌شود وزیر آموزش و پرورش با ابراز “در تفاهم با وزارت بهداشت تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتیم” گفت: برخی دروس الزاماً باید حضوری ارائه شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در تمام کشورهایی که بررسی کردیم از جمله اروپا و آسیای جنوب شرقی، مدارس از یک هفته گذشته باز شده است، معتقدیم هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین آموزش حضوری برای ما اولویت است.
وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت معتقدند با حفظ اصول تفاوت معنی‌داری بین وضعیت‌های مختلف نیست حتی می‌گویند در موقعیت سفید به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها برای شیوع کرونا نگرانی بیشتری دارند، وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید به‌سرعت می‌توانند به هم تبدیل شوند و توصیه مسئولان بهداشت این است در هر شرایطی سخت‌ترین پروتکل‌ها را اعمال کنیم.
ساعات ورود و خروج و زنگ تفریح دانش‌آموزان باید متفاوت باشد
وزیر آموزش و پرورش گفت: در همه مدارس کشور یک پروتکل باید رعایت شود یعنی دانش‌آموزان از یکدیگر یک متر فاصله داشته باشند. زمان هر کلاس بیش از 35 دقیقه نباشد, ساعت ورزش و برنامه‌های صبحگاهی متوقف شود، ساعات آمدن و رفتن دانش‌آموزان و زنگ تفریح با فاصله زمانی انجام و مدرسه هر روز ضدعفونی شود، معلم و دانش‌آموز از ماسک استفاده کنند.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: 62 درصد مدارس زیر 100 نفر جمعیت دارند و می‌توانند کلاس‌های درس را به‌صورت حضوری برگزار کنند. 38 درصد مدارس بالای 100 نفر دانش‌آموز دارند و متناسب با مساحت مدرسه و کلاس درس، شورای مدرسه برای گروه‌بندی دانش‌آموزان تصمیم‌گیری می‌کند که بعضی روزها آموزش را به‌صورت حضوری دریافت کنند.
در تفاهم با وزارت بهداشت تصمیم گرفتیم مدارس از 15 شهریور باز شود
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه “پروتکلها را در تمام مناطق و مدارس کشور رعایت می‌کنیم”، متذکر شد: در تفاهم با وزارت بهداشت به این نتیجه رسیدیم که تمام مدارس 15 شهریور باز و پروتکل‌ها رعایت شود و مدارسی که می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند هر روز باز هستند و آنهایی که تعداد دانش‌آموزان زیادی دارند، آنها را به دو گروه تقسیم کنند.
کلاس‌های درس پرجمعیت به سه گروه ..

اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید

اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید

اینترنت شاد برای همه استفاده‌کنندگان رایگان شد+ امکانات نسخه جدید امکانات جدید شاد از جمله تدریس آنلاین معلمان رونمایی شد همچنین اینترنت آن رایگان است و از هفته آینده سیم کارت رایگان شاد عرضه خواهد شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نسخه جدید شاد، “شاد 2” امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد که از روز شنبه 15 شهریور برای معلمان و دانش‌آموزان در دسترس است.
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ، توسعه پیام‌رسان شاد به گونه‌ای جامع و بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش انجام شده است تا نیازی به استفاده از پیام رسان‌های دیگر نباشد.
اینترنت شاد رایگان شد
سید حسن الحسینی در مراسم رونمایی از نسخه جدید شاد با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال کیفیت آموزش‌ها هستیم، گفت: در نسخه جدید، شاد تعاملی‌تر شده است و محتوای آموزشی استاندارد در آن بارگذاری شده است؛ همچنین معلمان و دانش‌آموزان صفحه شخصی خود را خواهند داشت و امکانات لایو و زنده نیز فراهم شده است.
وی افزود: خدمات پایه شاد همگانی و رایگان است و شاد فضای امنی است و کاربر غیر شناسایی شده نداریم.
متعهد شدیم 15 سال از شاد حمایت کنیم
همچنین اخوان مدیرعامل همراه اول گفت: در شرایط کرونا و حس مسؤولیت با آموزش و پرورش همکاری را آغاز کردیم و برای 15 سال متهعد شده‌ایم که از این اپلیکیشن حمایت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال که شاد شروع به کار کرد 10 میلیون نفر عضو شدند، افزود: حجم پهنای باند شاد، با یکی از نرم‌افزارهای خارجی که در کشور فعالیت می‌کند، برابری می‌کند.
سیمکارت شاد از هفته آینده رایگان عرضه می شود
اخوان با بیان اینکه ترافیک اینترنت شاد برای همه استفاده کنندگان رایگان است، گفت: سیمکارت شاد از هفته آینده به صورت رایگان عرضه می‌شود؛ البته برخی فکر می‌کنند باید سیمکارت جدید بگیرند اما نیاز نیست و می‌توان شاد را روی هر سیمکارتی نصب کرد.
طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، امکانات جدیدی به شاد 2 اضافه شده که در ذیل به برخی از این امکانات اشاره شده است:
زیباسازی و باز طراحی رابط کاربری
با توجه به اینکه بازه سنی کاربران شاد گستردگی دارد و بر اساس مطالعه روانشناسی و استفاده از نظرات کارشناسان، گرافیک و فناوری اطلاعات رابط کاربری و تجربه کاربری در نسخه جدید شاد تغییرات قابل توجهی داشته است از جمله جذ..

منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی

منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی

منشأ و انواع “سردرد” از نگاه طب سنتی یک محقق طب سنتی گفت: سردرد یا صداع به ۲۴ دسته مختلف تقسیم می‌شود که از این میان ۴ دسته کلی غلبه صفرا، غلبه دم و غلبه سودا بیش از بقیه موارد میان افراد مشاهده می‌شود. – اخبار اجتماعی – وحید درمنکی فراهانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره منشأ و انواع سردردها از منظر طب سنتی اظهار کرد: از نگاه طب کهن ایرانی، سردرد یا صداع به 24 دسته مختلف تقسیم می‌شود که از این میان 4 دسته کلی غلبه صفرا، غلبه دم و غلبه سودا بیش از بقیه موارد میان افراد مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر انواع سردردهای پرتکرار می‌توان به سردرد معدی، رحمی، کبدی و روده‌ای (کولیت) اشاره کرد که امروزه به همه آن‌ها نام “میگرن” را اطلاق کرده‌اند؛ بخشی از سردردهای جامعه زنان را سردردهای رحمی و مشکلات تخمدان تشکیل می‌دهد که تغییر سبک زندگی و کاهش مصرف سردی‌ها برای درمان این نوع از سردردها بسیار کمک‌کننده هستند.
این محقق طب سنتی با اشاره به درمان ساده برخی انواع میگرن‌ها در طب سنتی متذکر شد: به‌طور مثال سردردهای معدی که افراد زیادی از آن رنج می‌برند صرفاً با اصلاح مزاج معده، اصلاح غذا و خارج کردن مواد منجمدشده در سر کاملاً درمان می‌شوند؛ سردردهای معدی معمولاً پس از خوردن غذای سنگین، غذاهای مایع یا دیرهضم به‌وجود می‌آیند و به‌دلیل درگیر کردن سمت راست یا چپ، به سردردهای یک‌طرفه معروفند.
فراهانی افزود: هرچند امروزه در طب مدرن کار چندان زیادی برای درمان میگرن نمی‌توان کرد اما وقتی نگاه طب کل‌نگر را به‌کار می‌گیریم، با یافتن علت اصلی بیماری که در مورد سردرد می‌تواند حتی خوردن زیاد گرمی‌ها باشد، می‌توان بیماری را برای همیشه از بین برد.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد، گل‌گاوزبان و اسطوخدوس را به‌عنوان دو آرام‌بخش عمومی و قابل مصرف برای همه افراد می‌شناسند در حالی که چنین نیست؛ مصرف خودسرانه اسطوخدوس در سردردهای گرم یا بوییدن گلاب، می‌تواند باعث تشدید درد و حتی تجمیع ماده صفراوی در سر شود.
فراهانی یادآور شد: بخش زیادی از بیماری‌های مغز و اعصاب را می‌توان از منظر طب ایرانی درمان کرد؛ به‌گونه‌ای که در منابع قدیمی این طب نیز به درمان بیماری‌هایی مانند انواع افسردگی‌ها، مالیخولیا و مننژیت نیز اشاره کامل شده است.
علت “تعریق زیاد کف دست” از منظر طب سنتی چیست + ..