داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد

داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد

داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکتهای دانش‌بنیان، داروی جدیدی برای درمان اعتیاد در کشور تولید شده است. – اخبار اجتماعی – اسکندر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به تولید یک داروی جدید برای درمان اعتیاد اظهار کرد: با همکاری معاونت عملی و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکتهای دانش‌بنیان، داروی جدیدی برای درمان اعتیاد در کشور تولید شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه داروهای موجود در حوزه درمان معتادان جوابگو نبود، تصریح کرد: با توجه به علم روز دنیا و بنابر توافقات صورت گرفته، در یک ظرفیت زمانی کم، شرکتهای دانش‌بنیان این دارو را آماده کردند که در حال حاضر در مراحل پایانی و کسب مجوز از سازمان غذا و دارو است.
وی خاطرنشان کرد: این دارو پس از کسب مجوزها، رونمایی خواهد شد همچنین این دارو بر اساس تجربیات جهانی نشان داده که اثر بسیار خوبی در درمان و بهبود معتادان و رفع قاچاق داشته است.
لزوم اصلاح باورهای غلطی که باعث غلتیدن در دام اعتیاد می‌شودهواپیماهای ناتو و آمریکا در افغانستان مواد مخدر جابجا می‌کنند/توقف رشد شیوع مصرف موادمخدر بین دانش‌آموزانانتهای پیام/

نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم

نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم

نمکی: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم/ برای بازگشایی مدارس در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم وزیر بهداشت گفت: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته و شاهد هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا باشیم. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید نمکی در دیدار وزیر آموزش و پرورش که برای تبریک روز پزشک به وزیر بهداشت و مدافعان سلامت به ستاد وزارت بهداشت آمده بود، اظهار داشت: همواره اعتقاد داشته‌ام که آموزش و پرورش، پایه‌گذار توسعه ملی است و اگر بخواهیم ببینیم کشوری به سمت توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند یا خیر، نباید اتوبان‌ها، کارخانه‌ها و چاه‌های نفت آن را ببینیم بلکه باید ببینیم در مدارس آنچه کسانی روی نیمکت‌ها نشسته‌اند و در آن کشور چقدر دانش آموزان روح جستجوگر دارند و چقدر معلمان آمادگی پاسخگویی به این روح جستجوگر را کسب کرده‌اند.
وی افزود: قطعاً توسعه ملی محقق نخواهد شد مگر با تربیت انسان توسعه یافته و این انسان توسعه یافته به جز در دوران تولد که اذان در گوش نوزادان گفته می‌شود، از اولین روزهای مدرسه شکل می‌گیرد و مدرسه اولین ایستگاه جمعی است که کودک در آن محیط، خیلی چیزها را فرامی‌گیرد.
وی تصریح کرد: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم که شاید شاهد هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا باشیم و وجود زیرساخت قوی استفاده از فضای مجازی برای آموزش، به ما خیلی جسارت و قدرت تصمیم‌گیری می‌دهد که هم آموزش و پرورش را دایر نگه‌داریم و هم برای پیشگیری از بیماری، تلاش کنیم.
وزیر بهداشت یادآور شد: در سازمان برنامه و بودجه معتقد بودم که اگر بخواهیم در توسعه ملی، تحول ایجاد کنیم باید در مدارس سرمایه‌گذاری کنیم، قوی‌ترین معلمان را برای آموزش دوران ابتدایی انتخاب کنیم، بهترین حقوق را به آن‌ها بدهیم که دغدغه خاطر نداشته باشند تا بهترین انسان‌ها برای توسعه آینده کشور تربیت شوند.
نمکی اضافه کرد: خیلی از موارد زندگی را باید از روزهای اول مدرسه به انسان‌ها آموخت. معتقدم خیلی وقت‌ها فقط حافظه دانش‌آموزان را پر می‌کنیم و در آموزش و جامعه‌محور تربیت کردن، نقصان‌هایی داریم. در خیلی از کشورهای دنیا، روز اول کودکان را برای آموزش ترافیک به خیابان‌ها و برای احترام به حقوق شهروندی و آشنایی با دموکراسی به مجلس می‌برند.
وی تأکید کرد: مدرسه بهترین کانون برای نظام سلامت است که بتواند تحول در بُعد توس..

شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور

شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور

شاخص بورس دنباله‌رو پیش‌گویی رئیس دفتر رئیس جمهور شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۶۵ هزار واحدی، تا ارتفاع یک ‌میلیون و ۶۰۰هزار واحد عقب‌نشینی کرد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 971میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 8هزار و 998میلیارد تومان در بیش از 736هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 65هزار و 34واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و 662هزار واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های تامین سرمایه امین، بهساز کاشانه تهران و گروه صنعتی سپاهان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 17074واحد، کل (هم‌وزن) 9305واحد، قیمت (هم‌وزن) 6104واحد، آزاد شناور 83215واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 48308و 128401واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 871میلیون و 744 هزار ورقه به‌ارزش 2هزار و 573میلیارد تومان در 207 هزار و 888نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 553واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 824واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های توسعه مسیر برق گیلان، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و کشاورزی و دامپروری ملارد شیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.
گفتنی است شاخص بورس در حالی با وجود خوش‌بینی معامله‌گران به بازگشت بازار سرمایه به روند مثبت در روز جاری، به ارتفاع 1.6 میلیون واحد سقوط کرد که شب گذشته واعظی، رییس دفتر رییس جمهور در سخنانی اعلام کرد کف شاخص 1600-1700 است و دوباره در مسیر طبیعی خود به بالا می‌رود.
1.5 تریلیون تومان پول مردم با سقوط شاخص بورس پودر شد
انتهای پیام/

هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات

هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات

هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در “شاد” اعلام شد+جزئیات مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه استفاده از شاد با استفاده از اینترنت همراه یک سوم محاسبه خواهد شد. – اخبار اجتماعی – محمود حبیبی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره نتایج مذاکرات برای کاهش هزینه‌ها در اینترنت شاد اظهار کرد:‌ اینترنت شاد رایگان نیست و آنچه مصوب شد این است که برای استفاده از اینترنت ثابت، آبونمان ماهانه تعیین شود که هنوز هزینه آن مشخص نیست اما رقم آن بسیار اندک خواهد بود.
وی افزود: برای استفاده از شاد از طریق اینترنت ثابت دیگر میزان مصرف تعیین کننده نیست و دانش‌آموزان و معلمان هر چقدر از شاد استفاده کنند، آبونمان ماهانه را پرداخت می‌کنند.
حبیبی بیان کرد: هزینه استفاده از اینترنت همراه برای سایت‌های داخلی یک سوم است و هزینه شاد هم برای معلمان و دانش‌آموزان یک سوم خواهد بود این اینترنت فقط برای استفاده از بستر شاد است و در صورت استفاده از نرم‌افزارهای دیگر نرخ اینترنت به شیوه معمول برای آنها محاسبه خواهد شد.
به گزارش تسنیم، پیش از این محمود حبیبی در خبر 21 درباره مشکلات شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته از جمله وضعیت اینترنت گفته بود: آموزش و پرورش مانند سایر بخش‌های دیگر کشور در کرونا غافلگیر شد اما در مدت زمانی کوتاه بستر شاد را ارائه کرد و هر بستر جدیدی با مشکلاتی همراه است اما در طول چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کافی انجام شد و زیرساخت شاد و سرورها ارتقا پیدا کرد و برای ارائه کلاس‌های آنلاین برای کل دانش آموزان کشور آماده است از طرفی جلسات متناوب را با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی داشتیم تا زیرساخت اینترنت در کل کشور ایجاد و پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را داشته باشند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در جلسه امروز با مرکز ملی فضای مجازی، قول دادند تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شود تا با مشکلات پهنای باند و ترافیک برای شاد مواجه نباشیم، ما پیش بینی کردیم که تقریباً 10 درصد از ظرفیت کشور را برای شاد نیاز داریم که قول همکاری دادند.
وی درباره تامین اینترنت ارزان در شبکه شاد گفت: جلسات متعددی برگزار شد و طبق مصوبه امروز شورای عالی فضای مجازی ظرف یک هفته..

موکب های سلامت در ۱۶ نقطه از محلات منطقه ۲ برپا شد

موکب های سلامت در ۱۶ نقطه از محلات منطقه ۲ برپا شد

موکب های سلامت در ۱۶ نقطه از محلات منطقه ۲ برپا شد معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۲ گفت: همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی با شعار عزادار حسینی _ مدافع سلامت درمنطقه آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف مزارعی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ در تشریح ویژه برنامه های محرم گفت: همزمان با آغاز ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی متمایزی با توجه به پروتکل های بهداشتی پیش بینی شده است.
وی به برپایی موکب های سلامت تحت عنوان قرارگاه های مردمی مدافعان سلامت در ۱۶ نقطه از محلات اشاره کرد و افزود: این موکب ها با مشارکت ستاد مردمی مدافعان سلامت شهر تهران به منظور ارائه خدمات سنجش سلامت شهروندان برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و مواسات است گفت: بر همین اساس ویژه برنامه” خادم منتظر “با هدف بهره گیری از کمک های مومنانه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر اجرا می شود.
وی به برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع عزادار حسینی- مدا..

مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند

مدارس "سمپاد" حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر "شهریه" ثبت‌نام نکنند

مدارس “سمپاد” حق ندارند دانش‌آموز را به خاطر “شهریه” ثبت‌نام نکنند رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: هزینه دانش‌آموز در مدارس سمپاد بسیار کمتر از مدرسه عادی است و این تنها راه رقابت با مدارس غیردولتی است. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه سمپاد پرورش همه استعدادهای ملی با گوناگونی استعدادهایی است که نیازمند پرورش و شکوفایی است، گفت: اما نکته اینجاست که باید محدودیت‌های سازمان سمپاد را درنظر گرفت. مرکز ملی سمپاد، اخیرا تبدیل به سازمان شده و قبلاً در حد اداره‌ای کوچک در دل آموزش و پرورش بود.
وی افزود: هرچند مشکلات اعتباری در حال حل شدن است، تعداد کارکنان سمپاد کمتر از 50 نفر است البته وزیر آموزش و پرورش قول حل آن را داده ولی بپذیریم با این تعداد محدود امکان به دوش کشیدن وظایف سنگین و پرشمار وجود نداشته است.
برنامه‌های پرهزینه و چالش اجرا
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه طیف وسیعی از برنامه‌ها وجود دارند که پرهزینه‌تر بوده‌اند و در اولویت دوم قرار گرفته‌اند، گفت: مثلاً بچه‌هایی که نمی‌خواهند به مدرسه سمپاد بروند در همان مدرسه عادی برنامه ویژه دریافت کنند یا کلوپ‌های ویژه علمی دایر شود اما خب چنین برنامه‌های تلفیقی پرهزینه و اجرای آنها دشوار است.
هزینه تحصیل یک دانش‌آموز در سمپاد برای آموزش و پرورش کمتر از مدرسه عادی است
وی افزود: هزینه متوسط یک دانش‌آموز در مدرسه سمپاد برای وزارت آموزش و پرورش به مراتب کمتر از هزینه تحصیل یک دانش‌آموز در مدرسه عادی است. پدرومادرها داوطلبانه در این زمینه هزینه می‌کنند سمپاد تنها مدرسه‌ای است که شهریه ثابت ندارد یک طیف شهریه داریم و درصدی هم شهریه نمی‌دهند.
سمپاد تنها روش رقابت با مدارس غیر دولتی
وی با اشاره به اینکه مدرسه به هیچ دلیلی حق ندارد دانش‌آموزی را به دلیل ندادن شهریه از حق تحصیل در این مدرسه محروم کند، اظهار کرد: پرداخت هزینه توسط اولیا به مراتب کمتر از مدرسه غیر دولتی است و اگرچه عدالت آموزشی صددرصدی نیست و بخشی از هزینه را از اولیا می‌گیریم اما نسبت به امکاناتی که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تنها روش رقابت با مدارس غیردولتی است و این شکاف طبقاتی را کم می‌کند.
وی با بیا..

یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است

یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از "ظرفیتهای طب سنتی" است

یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا در کشورمان عدم‌استفاده از “ظرفیتهای طب سنتی” است یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا و خستگی و فرسودگی کادر محترم درمان در کشورمان این است که در مواجهه با این بیماری از همه ظرفیت‌های کشور استفاده نمی‌شود و یکی از ظرفیتهای مهم، “طب سنتی کشورمان” است که مورد غفلت واقع شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر سید سعید اسماعیلی و دکتر رضا منتظر از پزشکان و متخصصان طب سنتی کشورمان با تنظیم نامه‌ای خطاب به مراجع عظام تقلید، نکاتی را درباره شیوع کرونا و ظرفیتهای گسترده طب سنتی در مهار و درمان آن متذکر شدند؛ در ادامه متن این نامه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَة الْنِّجاة
مراجع معزز تقلید، فضلای گران‌قدر حوزه‌های علمیه، مبلغان مذهبی و مداحان سراسر کشور
سلام علیکم؛
اخیراً نامه‌ای در مورد مراسم سرور و سالار شهیدان با امضای جمعی از پزشکان و کادر درمان منتشر شده است؛ با توجه به اهمیت فوق‌العاده موضوع عزاداری توجه حضرات را به چند نکته جلب می‌نماییم:
1. یکی از علل مهم مرگ‌ومیر کرونا و خستگی و فرسودگی کادر محترم درمان این است که در مواجهه با این بیماری از همه ظرفیت‌های کشور استفاده نمی‌شود؛ یکی از ظرفیتهای مهم، “طب سنتی کشورمان” است که مورد غفلت واقع شده است.
2. بارها از طرق رسمی و غیررسمی این ظرفیت را یادآور شده‌ایم با استفاده از توصیه‌های پیشگیری ارائه‌شده می‌توان با تقویت سیستم ایمنی افراد میزان ابتلا به بیماری کرونا را بسیار کاهش داد.
در چند ماه گذشته شاهد بودیم که کسانی این توصیه‌ها را انجام داده‌اند در صورت تماس با افراد مبتلا هیچ‌گونه مشکلی پیدا نکرده‌اند و فقط آزمایش آنها مثبت شده و گاهی علایم بالینی بسیار مختصر در حد یک سوزش گلوی چندساعته داشته‌اند و گاهی همین علایم را هم نشان نداده‌اند.
3. ما نیز برای حفاظت از سلامت مردم سوگند خورده‌ایم و از شنیدن خبر فوت همکاران و هموطنان خود متأثر می‌شویم اما تأثر بیشتر ما از این است که راه پیشگیری و درمان آزموده‌شده ما که دارای پشتوانه‌های طب سنتی و مقالات و یافته‌های طب نوین است، مورد بی‌اعتنایی وزارت بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.
4. اگر در کنار تأکید بلیغ بر زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بر روشهای ساده پیشگیری مانند مصرف سیر، پیا..

وضعیت بازگشایی مدارس/ 15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود!

وضعیت بازگشایی مدارس/ 15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود!

وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: در شرایط اضطرار که امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه نباشد از فضای مجازی استفاده می‌کنیم. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ قرار بر این است که سال تحصیلی دانش‌آموزان از 15 شهریور آغاز شود آن هم تحت هر شرایطی! البته وزارت آموزش و پرورش از سه سناریو رونمایی کرده که اجرای هر کدام از آنها به وضعیت شیوع کرونا در روزهای نزدیک به آغاز سال تحصیلی وابسته است.
هم اکنون یکی از جدی‌ترین سوالات خانواده‌ها وضعیت حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس از 15 شهریور است.
در این مطلب سعی کردیم تا به وضعیت بازگشایی مدارس استان تهران از 15 شهریور‌ بپردازیم.
در همین رابطه محمد صیدلو؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران بر این باور است: در شرایط اضطرار که اصلا امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس نباشد از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد و اولویت ما بعد از اطمینان از حفظ سلامت دانش‌آموزان، برگزاری کلاس‌های درس به شیوه حضوری است.
و مسعود ثقفی؛ سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران معتقد است: در شرایط قرمز تمام آموزش‌ها غیرحضوری است و اگر در 15 شهریور وضعیت قرمز باشد هیچ مدرسه‌ای باز نمی‌شود.
در ادامه می‌توانید صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت بازگشایی مدارس استان تهران از 15 شهریور را مطالعه کنید:
محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس با توجه به شرایط خاص امسال و با اخذ نظر استان‌ها و مناطق، توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است که مهم ترین اصول حاکم بر این شیوه نامه نخست توجه به سلامت دانش‌آموزان است که در هر شرایطی اولویت دارد و دیگر مراقبت مدیران مدارس برای تحت پوشش قرار دادن تک تک دانش‌آموزان در هر کدام از شرایط سفید ، زرد و قرمز است.
وی افزود: در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس آمده است، در شرایط سفید تمام کلاسهای درس به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در شرایط زرد این امکان وجود دارد که با رعایت شرایط لازم برای ایجاد..

تهران| شهادت یک مامور پلیس حین تعقیب پراید سرقتی

تهران| شهادت یک مامور پلیس حین تعقیب پراید سرقتی

تهران| شهادت یک مامور پلیس حین تعقیب پراید سرقتی یکی از مأموران ضربت سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ حین تعقیب و گریز، بر اثر زیر گرفتن توسط سارق فراری به شهادت رسید. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ شب گذشته واحدهای گشت موتوری ضربت سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند که راننده پراید بدون توجه به دستور ایست مأموران، از محل متواری شد.
در ادامه تعقیب و گریز صورت گرفته راننده پراید که پشت چراغ قرمز گیر کرده بود و راه فرار نداشت، به صورت دنده‌عقب به سمت موتورسیکلت مأموران حرکت کرد و راکب و سرنشین موتور سیکلت را زیر گرفت که در پی این حادثه راکب و سرنشین موتور سیکلت (گروهبان‌یکم حامد ضابط و ستوان‌یکم محسن حسینی ) مصدوم و به بیمارستان شدند.
در این حادثه گروهبان‌یکم حامد ضابط به شهادت رسید و ستوان‌یکم محسن حسینی در بیمارستان تحت درمان است.
لازم بذکر است راننده پراید که دارای سوابق متعدد ارتکاب سرقت است نیز توسط گروه ضربت سرکلانتری چهارم دستگیر شده و تحقیقات ادامه دارد.
خبر تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیکر شهید میلاد خسروی تشییع شد/ماجرای پیش‌بینی شهادت یک هفته قبل + تصاویررئیس پلیس امنیت هویزه به شهادت رسیدانتهای پیام/

سقوط دلخراش و مرگبار مرد میانسال روی نرده‌های تیز + تصاویر

سقوط دلخراش و مرگبار مرد میانسال روی نرده‌های تیز + تصاویر

سقوط دلخراش و مرگبار مرد میانسال روی نرده‌های تیز + تصاویر مرد ۶۰ ساله به علت نامعلوم از طبقه چهارم بر روی نرده‌های حفاظ بین دیوار دو ساختمان سقوط کرد و به طرز دلخراشی جان باخت. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 8:15 صبح امروز آتش‌نشانان ایستگاه 99 و گروه نجات 9، پس از اعلام ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، برای اعزام به حادثه سقوط فرد از ارتفاع، به حوالی میدان خراسان رهسپار شدند.
اکبر فرهادی؛ رئیس ایستگاه 99 آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که مردی 60 ساله از ساکنان ساختمان چهار طبقه مسکونی به دلیل نامعلوم از پنجره پاگرد طبقه چهارم به کوچه سقوط کرده بود.
وی ادامه داد: متأسفانه این مرد میانسال روی نرده‌های حفاظ بین دیوار دو ساختمان سقوط کرده و نیزه‌های تیز روی نرده‌ها به داخل بدن وی فرو رفته بود.
فرهادی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور عوامل اورژانس در محل و تأیید مرگ وی، آتش‌نشانان با استفاده از ابزار و تجهیزات لازم خود را به روی دیوار رساندند و پس از فیکس کردن متوفی، مشغول بریدن نرده‌ها و انتقال جسد و نرده به سطح زمین شدند.
رئیس ایستگاه 99 آتش‌نشانی تهران افزود: با انتقال متوفی به سطح زمین مشخص شد که نرده‌ها به طرز دلخراشی بر روی صورت و بدن وی فرو رفته که طبق معاینه مجدد تیم پزشکی مرگ این شخص در همان لحظه اولیه و بر اثر شدت ضربه وارده تأیید شد.
بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ آتش‌نشانان پس از تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی و جمع‌آوری وسایل، به عملیات خود پایان دادند.

سقوط مرگبار کارگر جوان از طبقه چهارم ساختمان + تصاویرسقوط مرگبار کارگر به گودال 20 متری + تصاویرانتهای پیام/