کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار

کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار

کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال کشور میانگین فاصله تولد نخستین فرزند با ازدواج مادرانی که در سال ۱۳۹۷ صاحب فرزند شده‌اند در کل کشور ۳.۷ سال است؛ در این میان یک استان شمالی با ۴.۴ سال رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ باروری مهم‌ترین عامل تأثیرگذار به‌روی نوسانات جمعیتی است؛ رفتارهـای بـاروری یـک جامعه را به‌روش‌های مختلفی می‌توان بررسی کرد، یکی از این روش‌ها بررسی مـدت زمـان ازدواج تـا تولد فرزند اول است.
تا سـال 1357 سیاست جمعیتی کشور در جهت کاهش باروری بوده است؛ از سال 1358 این سیاست حـذف و تشویق به باروری شد، این روند تـا سـال‌هـای 65ــ1364 ادامه یافت؛ از سال 1366 بـه بعـد بـا آغاز برنامه‌هـای تغییـر سیاسـت جدیـد تنظـیم خـانواده رفتـار باروری به‌شدت در جهت کاهش موالیـد تغییـر کرد.
تغییـرات رفتـار باروری در ایران در سـال‌هـای 1355 تـا 1375 بسیار زیاد و دور از انتظار بوده است به‌طوری که نرخ باروری زنان در طول دوره باروری‌شان از حدود 6 فرزند به زیر 2 فرزند سقوط کرد؛ یکی دیگر از اهداف مهم برنامه‌های تنظیم خانواده نیز فاصله‌گذاری تـا نخستین تولـد بود.
بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال کشور، میانگین فاصله تولد نخستین فرزند با ازدواج مادرانی که در سال 1397 صاحب فرزند شده‌اند در کل کشور 3.7 سال است؛ این در حالی است که استان مازندران با 4.4 سال و استان سیستان و بلوچستان با 2.1 سال از بیشترین و کمترین فاصله‌ زمانی میان ازدواج تا تولد نخستین فرزند برخوردارند.

استان تهران نیز با 4.3 سال بعد از استان مازندران دارای مقام دوم در این فاکتور جمعیتی است؛ این آمار نشان‌دهنده افزایش بازه زمانی نخستین فرزندآوری میان زوج‌هاست؛ هرچه این بازه زمانی افزایش پیدا کند به همین نسبت احتمال کاهش فرزندآوری زوج‌ها نیز در آینده افزایش می‌یابد.
فاصـله‌گـذاری کوتاه و شناخت عوامل مؤثر در افـزایش فاصله ازدواج تا نخستین تولد برای جامعـه دارای اهمیت است زیرا تأخیر در تولـد نخستین فرزنـد به معضلاتی همچون کاهش باروری منجر می‌شود؛ از این رو اگر افـزایش تـأخیر در تولـد اول بـه جبـران تعـداد فرزندان دلخواه در سال‌های آینده، تـأثیری بـر بــا..

آغاز سال تحصیلی از روز شنبه 15 شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت

آغاز سال تحصیلی از روز شنبه 15 شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت

آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت “شاد” یک‌سوم قیمت وزیر آموزش و پرورش گفت: شنبه آغاز سال تحصیلی است و آموزش در تمام مدارس به‌صورت حضوری خواهد بود مگر مناطقی که ستاد ملی کرونا بگوید وضعیت قرمز است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی از روز شنبه 15 شهریور در نشست خبری با رسانه‌ها که به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در ایام محرم، محیط مدارس فضای مناسبی برای استقرار هیئت‌‌های مذهبی بود که در اختیار آنها قرار گرفت. بنده روز تاسوعا از این مدارس بازدید کردم که عزاداری به بهترین وجه در آنجا جریان داشت.
وی افزود: در آستانه 15 شهریور و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم. همیشه آغاز سال تحصیلی یک رویداد بزرگ فرهنگی است و همه خانواده‌ها، جریان زندگی متفاوتی را تجربه می‌کنند امیدوارم امسال هم با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد سال تحصیلی را به‌خوبی آغاز کنیم و آموزش باکیفیت ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره اصول مورد تأکید برای آغاز سال تحصیلی جدید متذکر شد: اصل نخست ارائه آموزش به تمام دانش‌آموزان است و هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل محروم بماند، موظفیم آموزش را به تمام دانش‌آموزان صرف‌نظر از موقعیت، وضعیت دسترسی و منطقه زندگی ارائه دهیم.
وی بیان کرد: اصل دوم، تأکید بر آموزش حضوری است در همین رابطه تجربیات کشورهای مختلف را بررسی کردیم، در تمام دنیا اصل بر آموزش حضوری است چون هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست و کارکرد مدرسه در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان، ارتباط دانش‌آموزان و معلمان و تقویت مهارت اجتماعی آنها با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست؛ تنها چیزی که می‌تواند حضور را محدود کند، مقررات بهداشتی است که اگر از سوی ستاد ملی کرونا مطرح شود آن را اجرا خواهیم کرد. ارتباط چهره به چهره دانش‌آموزان و معلمان به‌ویژه در دوره ابتدایی بسیار مهم است.
اگر از ابتدای سال آموزش‌ها غیرحضوری باشد با مشکل مواجه خواهیم شد
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ سال تحصیلی جدید تفاوتی با سال قبل دارد، سال گذشته دوسوم آموزش‌ها به‌شیوه حضوری ارائه شده بود و معلمان، دانش‌آموزان را می‌شناختند و امسال قرار است در آغاز سال تحصیلی به‌صورت غیرحضوری باشد که با مشکلاتی مواجه خواهیم ب..

عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران

عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران

عذرخواهی رسمی امارات از جمهوری اسلامی ایران فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران (بابت تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد) متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از یگانهای مرزی ساحلی قشم با بیان اینکه لنجهای ایرانی به قصد صید و تجارت و امرار معاش در آبهای خلیج‌فارس تردد می‌کنند، اظهار کرد: مأموران دیگر کشورها، نباید در صورت حضور آنها در آبهای سرزمینی به سوی آنها تیراندازی کنند.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به رفتار خارج از عرف و قوانین بین‌المللی گارد ساحلی امارات و تیراندازی به دو صیادایرانی که منجر به کشته شدن آنها شد، افزود: با پیگیری وزارت امورخارجه و مرزبانی نیروی انتظامی، تعدادی از صیادان دستگیر شده لنج ایرانی به کشورمان بازگردانده شدند.
وی با اعلام اینکه کشور امارات ضمن عذر خواهی رسمی از جمهوری اسلامی ایران متعهد شد برابر قوانین بین‌المللی خسارات وارد شده را جبران کند، تصریح کرد: روز گذشته پیکر دو صیاد ایرانی در بندر عباس تحویل و به زادگاهشان در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد.
این مقام انتظامی با اشاره به آموزش قوانین و مقررات بین‌المللی و مرزی به صیادان و ساحل‌نشینان، گفت: موارد بسیاری از ورود اتباع کشورهای همسایه به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده که مرزبانان با قوانین بین‌المللی و رفتار انسان‌دوستانه و شایسته با آنها برخورد کرده است.
گودرزی خاطرنشان کرد: صیادان با استفاده از تجهیزات مدرن در حوزه مکان‌یابی، می‌توانند از ورود به حریم دریایی سایر کشورهجلوگیری کنند.
گفتنی است، جمعی از خانواده‌های صیادان آزاد شده با حضور در اسکله شهید “ذاکری” قشم از فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی استقبال و از پیگیری‌های مسئولان وزارت امور خارجه و مرزبانی نیروی انتظامی تقدیر کردند.
پیگیری قتل دو صیاد ایرانی توسط امارات/ مجوز صید در تفاهم‌نامه ایران و چین نیستجزئیات جدید از شلیک گارد ساحلی امارات به لنج صیادان ایرانی/ لنج در آب‌های بین‌المللی بود/ ‌اماراتی‌ها ‌محل اصابت گلوله‌ها را بتونه‌کاری ‌کردند‌‌انتهای پیام/

علت "تعریق زیاد کف دست" از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانی

علت "تعریق زیاد کف دست" از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانی

علت “تعریق زیاد کف دست” از منظر طب سنتی چیست + راهکار ساده درمانی “تعریق زیاد کف دست” در برخی مواقع به‌قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به‌طور کامل خیس می‌شود! در این مطلب به بررسی این اختلال و بیماری پرداخته‌ایم. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ تعریق زیاد کف دست که در اصطلاح علمی به آن “هیپرهیدروزیس” می‌گویند به‌علل مختلف بروز می‌کند، گاهی این عارضه به‌حدی شدید است که فعالیت عادی فرد را مختل می‌کند و در افرادی که با وسایل برقی سر و کار دارند، خطرآفرین نیز می‌شود.
از نظر طب مدرن اگر علل پاتولوژیک مانند اختلال هورمونی و پرکاری تیروئید وجود نداشته باشد، نوع ارثی تعریق کف دست مطرح می‌شود؛ نوع ارثی تعریق کف دست از کودکی شروع می‌شود، در دوران بلوغ شدت می‌یابد و در جوانی با استرس‌های این دوران به اوج خود می‌رسد.
این بیماری در برخی مواقع به‌قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس، قطرات عرق از دست می‌چکد یا کاغذ زیر دست بیمار به‌طور کامل خیس می‌شود! توصیه مهم طب مدرن این است که شما اول باید استرس خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید؛ استرس خود عامل همه بیماری‌ها است.
موارد خفیف بیماری تعریق کف دست با داروهای موضعی و خوراکی قابل کنترل است اما موارد شدید به درمان‌های دارویی پاسخ نمی‌دهد و باید جراحی شود.
اما از منظر طب ایرانی، تعریق زیاد کف دست به‌علت غلبه بلغم و از نشانه‌های اختلال در عملکرد کبد است؛ یکی از راهکارهای ساده برای درمان این بیماری، ترک مصرف سردی‌هایی مانند ماست و دوغ و خوردن گرمی‌هایی مانند عسل است.
به‌صورت مؤثرتر می‌توان با مصرف روزانه مغذی‌هایی مانند مویز، عسل، بلعیدن چند عدد تخم اسفند و بادام، بر این بیماری چیره شد؛ نکته مهمی که باید توجه داشت این است که اگر شخص به‌صورت همزمان دچار غلبه خلط صفرا نیز باشد، مصرف گرمی‌ها و ترک سردی‌ها باعث تشدید صفرا شده و هرچند تعریق زیاد کف دست کاهش می‌یابد اما بیماری دیگری در شخص، پدید خواهد آمد؛ با این توصیف حتی در درمان‌های خانگی نیز نظر طبیب را در نظر بگیرید.
از سوی دیگر با توجه به منشأ کبدی بیماری هیپرهیدروزیس، اصلاح کبد باید در دستور کار قرار گیرد که اساساً بدون مراجعه به طبیب حاذق کار عاقلانه‌ای نیست؛ در عین حال، یکی از ساده‌ترین و ..

طرح پیشنهاد "افزایش 20درصدی مجدد حقوق بازنشستگان"

طرح پیشنهاد "افزایش 20درصدی مجدد حقوق بازنشستگان"

طرح پیشنهاد “افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان” یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که حقوق بازنشستگان در چارچوب متناسب‌سازی حقوق باید حداق ۲۰درصد علاوه بر افزایشی که اخیراً انجام شده، افزایش یابد. – اخبار اجتماعی – کیومرث سرمدی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با انتقاد از حقوق پایین بازنشستگان و عدم تناسب آن با تورم اظهار کرد: متناسب نبودن حقوق بازنشستگان و حتی کارگران نیز موجب شده است این قشر زحمتکش همواره قدرت خریدشان پایین باشد و نتوانند از عهده مخارج زندگی بربیایند.
وی با تأکید بر اینکه نباید تفاوتی میان مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کشوری و لشکری وجود داشته باشد، متذکر شد: معتقدم نباید تفاوتی میان فردی که 30 سال یا حتی 35 سال حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت کرده با فردی که همین مدت زمان را صرف خدمت در یک شرکت دولتی، بانک یا مؤسسه‌‌‌‌ای کرده است، باشد؛ باید شرایطی فراهم شود که همه بازنشستگان از حقوق عادلانه برخوردار باشند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دولت اعلام کرده که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را از یک ماه پیش آغاز کرده است، طبق این طرح، فردی که دارای 35 سال سابقه حداقل‌بگیر باشد، 3 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافتی خواهد داشت که این رقم به‌هیچ‌وجه تناسبی با مخارج بازنشستگان ندارد.
جزئیات جدید از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعیآخرین وضعیت “متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان” تشریح شدجزئیات متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی/ افزایش تا 7 میلیون تومانسرمدی تأکید کرد: با وجود اینکه بیش از 5 ماه از سال سپری شده اما حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری‌بگیران افزایش نیافته که همین مسئله کنار شیوع بیماری کرونا به معیشت و اقتصاد آنها ضربه وارد کرده است.
وی ضمن اینکه پیشنهاد کرد که حقوق بازنشستگان، اعم از لشکری و کشوری در چارچوب متناسب‌سازی حقوق باید افزایش یابد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو هفته آینده درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خواهیم داشت، افزایش حداقل 20درصدی حقوق بازنشستگان را، علاوه بر افزایشی که اخیراً انجام شده است، پیشنهاد خواهم داد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: باید از بازنشستگان که عمر خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند، تجلیل شود؛ متناسب‌سازی حقوق آنها حداقل ..

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-19؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-19؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟

گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-۱۹؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟ بازگشت زندگی به روال نسبتا عادی در چین و اجتماعات اخیر در این کشور این سوال را برای کارشناسان و افکار عمومی دنیا مطرح ساخته که آیا چینی ها به واکسن کرونا دست یافته اند؟ – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سوم تیرماه بود که چین اعلام کرد مجوز آزمایش بالینی به یک شرکت تولید کننده ویروس کرونا را صادر کرده است. تا آن زمان محققان و شرکتهای چینی درحال آزمایش شش واکسن احتمالی درمان ویروس کرونا در مرحله بالینی بودند و بیش از ده ها واکسن در سراسر دنیا در مراحل آزمایشی برای درمان ویروسی قرار داشتند که تاکنون منجر به مرگ بیش از 810 هزار نفر شده است.
8 تیرماه شرکت CNBG چین اعلام کرد که نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای این شرکت حاکی از ایمن و مؤثر بودن آن است. واکسن این شرکت دومین کاندیدای معرفی به بازارهای بین‌المللی است که در زمان حاضر در مرحله آزمایش بالینی قرار دارد.
این اخبار درحالی منتشر شده بود که با وجود آزمایشات گسترده هیچ‌یک از این واکسن‌ها تا آن زمان موفق به عبور از مرحله سوم آزمایشات بالینی، مرحله‌ای حساس و ضروری برای ورود به بازار مصرف نشده بودند.
شرکت سینواک بیوتک چین 21 مرداد آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای خود بر روی 1620 بیمار در اندونزی را آغاز کرد. این واکسن که کروناواک نام دارد یکی از معدود واکسن هایی است که به مرحله آزمایش بالینی رسیده و قابلیت اخذ تاییدیه های قانونی را دارد.

27 مرداد روزنامه خلق چین اعلام کرد که شرکت کانسینو بیولوژیکس مجوز تاییدیه ساخت واکسن ویروس کرونا را از دولت پکن دریافت کرد. به گزارش این روزنامه این اولین مجوز ساخت واکسن ویروس کرونا از سوی دولت چین بود.
از اواخر مرداد به بعد مقامات شرکت‌های داروسازی چین از ارائه واکسن چینی کرونا به بازار در ماه های آتی خبر دادند. لیو ژینگ‌ژن، مدیرعامل شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم» در چین 28 مرداد گفت که واکسن کرونای ساخت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی به صورت تجاری در دسترس عموم خواهد بود. لیو ژینگ ژن حتی قیمت این واکسن را نیز پیش بینی کرد و گفت که واکسن مورد نظر که درحال تولید است حداکثر 1000 یوآن معادل 145 دلار برای دو مرتبه تزریق قیمت خواهد داشت.
مسئله ای که ..

یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود

یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود

یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود فرمانده یگانهای ویژه نیروی انتظامی گفت: یگانهای ویژه در طرح مبارزه با مخلّان نظم و امنیت به‌ویژه اراذل و اوباش با هدف پیشگیری از ایجاد ناآرامی‌ها توسط همین افراد وارد میدان می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسن کرمی در جلسه‌ای که با حضور فرماندهان، معاونان و رؤسای یگانهای ویژه پلیس برگزار شد، با اشاره به رسالت نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی در صیانت و حفظ امنیت مردم شریف ایران اسلامی، اظهار کرد: بهای امنیت امروز خون هزاران شهیدی است که در راه خاک و ناموس این کشور ریخته شده است.
فرمانده یگانهای ویژه نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه برای حفظ و پایداری امنیت موجود در جامعه باید توان رزمی و عملیاتی کارکنان ارتقا یابد، تصریح کرد: مقوله ارتقای آموزش و توان عملیاتی کارکنان در سطح نیروی انتظامی مخصوصاً یگانهای ویژه با توجه به وظیفه حساس تأمین امنیت جامعه، در اولویت تمام کارها است، آموزشهای نوین می‌تواند کمک شایانی در انجام مطلوب مأموریتهای پلیس داشته باشد، این مهم باید سرلوحه کاری همه فرماندهان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: پلیس ویژه در سراسر کشور آمادگی این دارد برای ارتقای توان رزمی و عملیاتی کارکنان فرماندهی انتظامی استانها، تجربیات خود را به این عزیزان منتقل کند تا در مواقع لزوم با به‌کارگیری این آموزشها که با روشهای بِروز برنامه‌ریزی و مدون شده است، بتوانند مأموریتهای خود را به‌نحو احسن و مطلوب انجام دهند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا، با تبیین شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آموزش کارکنان حتی برای کمترین زمان به تعویق نیفتاده است گفت: یگان ویژه، نیروی واکنش سریع و عملیاتی است، مقوله آموزش از مباحث اصلی در روند کاری این نیرو قرار دارد، در همین رابطه با برنامه‌ریزی دقیق و با رعایت تمام جوانب بهداشتی و با استفاده از سیستمهای ارتباط زنده تصویری تا به امروز توانسته‌ایم 13 هزار و 500 نفر از کارکنان را با تاکتیکها و روشهای مدرن و بِروز در موضوعات مختلف به‌ویژه مقابله با ناآرامی‌ها آشنا کنیم.
پلیس ویژه با اقتدار مقابل اراذل و اوباش می‌ایستد
کرمی، آمادگی کارکنان یگان ویژه را در سطح مطلوبی ارزیابی و عنوان کرد: در هر عرصه‌ای که حتی یک نفر از کارکنان یگان ویژه وارد..

آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از 15 شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی

آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از 15 شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی

آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از ۱۵ شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ورودی باید لباس فرم بخرند، گفت: مدارس تهران با آموزش مجازی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: از اوایل اسفند به دلیل شیوع بیماری کرونا وضعیت آموزش و پرورش تغییر کرد و در عین تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشد همچنین در 15 شهریور سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود.
وی افزود: ما تجربه این گونه از آموزش‌ها را نداشتیم و برای اولین بار با چنین مشکلی مواجه شدیم بنابراین باید با خرد جمعی و تصمیمات مدیریتی این روند را که انتهای آن هنوز مشخص نیست پشت سر بگذاریم.
آموزش در مدارس تهران از 15 شهریور مجازی است
فولادوند درباره وضعیت فعالیت مدارس تهران در 15 شهریور متذکر شد: نوع حضور دانش‌آموزان در کلاس درس به نوع شیوع بیماری کرونا بستگی دارد. اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی است و در وضعیت زرد آموزش نیمه حضوری است و دانش‌آموزان بعضی روزها در مدارس حاضر می‌شوند، تصور می‌کنم در سطح استان تهران فعلاً وضعیت قرمز است که در این وضعیت سه مدل آموزش داریم؛ مجازی، آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره گلایه‌ها درباره سامانه شاد در سال تحصیلی گذشته و اینکه امسال هم ممکن است این سامانه دچار مشکلات شود، گفت: کار جدیدی را شروع کردیم و برای نخستین بار است که در داخل کشور شبکه‌ای به این گستردگی راه‌اندازی می‌کنیم، به هیچ وجه نباید انتظار داشته باشیم شبکه شاد 100 درصد جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهد اگر اینگونه فکر کنیم صدا و سیما هم در تمام نقاط کشور نمی‌تواند پوشش داشته باشد.
“شاد” 10 تا 20 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار نداد
وی ادامه داد: توانستیم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم البته شاید نتوانسته باشیم نظرات جامعه هدف را 100 درصد تأمین کنیم و شبکه به این گستردگی معایبی هم دارد و شاید 10 تا 20 درصد جامعه دانش‌آموزی را تحت پوشش قرار ندهد که به دلیل مشکلات شبکه نبوده است؛ قبول دارم شبکه شاد کُند است اما با تغییراتی که اتفاق افتاد پیشرفت کرد و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
فولادوند افزود: باید توجه داشته باشیم در اروپا ..

خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران

خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران

خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران رئیس فراکسیون کارگری مجلس از وعده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر ارائه کارت خرید کارگری به کارگران خبر داد. – اخبار سیاسی – علی بابایی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه اخیر اعضای این فراکسیون با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در این جلسه که سومین نشست مشترک اعضای فراکسیون با مسئولان این وزارتخانه بود مباحث مختلفی پیرامون حیطه کاری فراکسیون ، وزارت کار و مشکلات کارگران بررسی شد.
وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای فراکسیون دغدغه‌های خود را پیرامون کارگران مطرح کردند، افزود: یکی از موضوعات بیمه بیکاری کارگران بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از آنها شغل خود را از دست داده‌اند که تاکید اعضای فراکسیون این بود که در شرایط فعلی از آنها حمایت شود که وزیر عنوان کرد این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس بیان داشت: محمد شریعتمداری وزیر کار در این نشست عنوان کرد که قرار است کارت خرید جامعه کارگری با استفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی به کارگران اعطا شود.
بابایی در همین راستا ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح جامعه کارگری به میزان 10 الی 15 میلیون تومان با اقساط سه ساله مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
نماینده مردم ساری در مجلس بیان داشت: همچنین در این جلسه مقرر شد که تفاهمنامه‌ای بین فراکسیون کارگری مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شود و کارگروه مشترکی تشکیل شود و هر 15 روز یک بار نشست مشترکی برگزار و طرح‌ها،‌ لوایح و مطالبات کارگران را بررسی و ارزیابی کنند.
انتهای پیام/