گزارش/ 3 سناریو اصلی در برگزاری "حج تمتع 99"

گزارش/ 3 سناریو اصلی در برگزاری "حج تمتع 99"

گزارش/ ۳ سناریو اصلی در برگزاری “حج تمتع ۹۹” همه در انتظارند تا عربستان سعودی موضع خود را برای برگزاری یا لغو مراسم حج تمتع اعلام کند؛ در این میان، ۳ سناریو اصلی در برگزاری مناسک حج تمتع امسال وجود دارد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سفر به سرزمین وحی، آرزوی اکثر قریب به اتفاق مسلمانان است و افراد بیشماری عاشقانه مشتاق زیارت خانه خدا و پیامبر مهربانی‌ها در مسجد‌النبی هستند اما اعزام زائران کشورمان به این سفر معنوی طی سالیان گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشته و شاهد حوادث تلخ و شیرینی در برگزاری مناسک حج بوده‌‌ایم؛ از حادثه کشتار در مکه در سال 66 و فاجعه منا در سال 94 گرفته تا برگزاری مراسم توأم با آرامش حجاج در سال گذشته.
اما امسال حال و هوای زائرانی که خود را برای عزیمت به این سفر باشکوه آماده کرده‌اند، متفاوت است؛ آنها در بیم و امید این هستند که آیا کرونا زمینه لغو قرار عاشقی آنها می‌شود؟ آیا می‌توانند بعد از عمری انتظار پا به سرزمین وحی بگذارند یا خیر؟
بر اساس سهمیه اختصاص یافته به کشورمان، امسال برنامه‌ریزی‌ها برای اعزام 87 هزار و 550 زائر انجام شده است.
طبق تفاهمنامه حج، کارهای اجرایی از جمله معاینات حجاج در حال انجام است، برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام و استقرار زائران در سرزمین وحی انجام گرفته و افراد از 19 ایستگاه پروازی در سراسر کشور توسط ناوگان هوایی کشورمان به عربستان سفر خواهند کرد.
طبق اظهارات اکبر رضایی؛ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت، به طور قطع در صورت عادی شدن شرایط، نخستین کاروان زائران حج تمتع 99، ششم تیر ماه امسال برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد که ابتدا در مدینه منوره اسکان می‌یابند و زمان بازگشت نخستین کاروان نیز 15 مرداد ماه خواهد بود.
شمارش معکوس برای اعلام موضع کشور میزبان
بنابراین شمارش معکوس برای تعیین تکلیف این موضوع آغاز شده و فرصت زیادی تا اعزام زائران باقی نمانده است اما علی‌رغم پیگیری‌ همه برنامه‌های اجرایی و فرهنگی هنوز زائران و مسئولان سازمان حج و زیارت در انتظارند تا عربستان سعودی موضع خود را اعلام کند زیرا با توجه به تداوم جولان ویروس کرونا در دنیا، برگزاری مناسک حج تمتع امسال به این بستگی دارد که آیا کشور میزبان می‌تواند شرایط لازم را برای پذیرش زائران مهیا کند یا خیر، اما ط..

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟

دلیل اختلاف نظر در اعلام رؤیت هلال ماه چیست؟ عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری درباره رؤیت هلال ماه شوال و اختلاف‌نظر درباره آن توضیح داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام موحدنژاد در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره اینکه برای استهلال هلال ماه شوال چند گروه اعزام شدند و به کدام مناطق رفتند؟ اظهار کرد: گروه‌هایی که در استانها اعزام شد، به شکل استانی کار را انجام دادند و از تهران اعزام نشدند بلکه ستادهای استانی برای گروه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنند تا در مکان‌های مناسب مستقر شوند.
وی ادامه داد: در استان‌های مختلف هلال رویت شد، برخی استان‌ها به دلیل غبار و ابر رویت نشد. طبق چیزی که در ذهنم است تقریبا 10 گروه موفق به رویت شدند.
موحدنژاد درباره اینکه چرا در اعلام رویت هلال ماه، شاهد اختلاف نظر هستیم گفت: این موضوع به اختلافات فقهی برمی‌گردد و کاملا فقهی است که مردم ممکن است فکر کنند خدای ناکرده انگیزه های سیاسی باشد.
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری افزود: برخی فقها رویت با ابزار را معتبر می دانند و برخی نمی‌دانند. برخی رویت را در همان منطقه‌ای که فرد ساکن و مستقر هست، الزامی می‌دانند و برخی این موضوع را ملاک نمی‌دانند. این اختلاف جدید نیست و از قدیم بوده است و الان به خاطر تجهیزات ارتباطی بیشتر خود را نشان می‌دهد. مردم هم طبق نظر مرجع تقید خود باید عمل کنند.
انتهای پیام/

بررسی نگرانی خانواده دانش‌آموزان پایه نهم‌/ اطلاعاتی درباره امتحانات حضوری

بررسی نگرانی خانواده دانش‌آموزان پایه نهم‌/ اطلاعاتی درباره امتحانات حضوری

بررسی نگرانی خانواده دانش‌آموزان پایه نهم‌/ اطلاعاتی درباره امتحانات حضوری رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم توسط مدارس حضوری برگزار می‌شود، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی در امتحانات رعایت می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، با اعلام وزارت آموزش و پرورش امتحانات دانش آموزان در پایه‌های دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و در سایر پایه‌ها امتحانات به شیوه غیر حضوری است.
امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم نهایی بوده و از 17 خرداد آغاز و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت.
در حالی که پیش از این اعلام شده بود، امتحانات هماهنگ پایه نهم برگزار نخواهد شد هم‌اکنون آموزش و پرورش اعلام کرده است به جهت اهمیت نمرات دانش آموزان پایه نهم در هدایت تحصیلی امتحانات آنها به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.
نگرانی خانواده‌ها از امتحانات حضوری پایه‌ نهم
برخی خانواده‌های دانش‌آموزان پایه نهم در تماس با خبرگزاری تسنیم نگرانی‌ خود را نسبت به برگزاری حضوری امتحانات دانش آموزان پایه نهم اعلام کردند.
یکی از والدین که به نمایندگی از دانش آموزان پایه نهم مدرسه‌ای در منطقه 3 آموزش و پرورش شهر تهران با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته بود در این رابطه می‌گوید: پیش از این اعلام شده بود امتحانات هماهنگ پایه نهم برگزار نمی‌شود اما هم‌اکنون اعلام کرده‌اند امتحانات به صورت حضوری خواهد بود و این باعث نگرانی و استرس دانش آموزان شده است چرا که پیش از این تصور بر این بود امتحانات غیرحضوری خواهد بود.
او ادامه می‌دهد: نگرانی دیگر خانواده‌ها در رابطه با سلامتی دانش‌آموزان است و این نگرانی وجود دارد که آنها با حضور در فضای مدرسه مبتلا به کرونا شوند. مدرسه فرزندم تعداد زیادی دانش آموز در پایه نهم دارد و حتی اگر امتحانات در فضایی برگزار شود که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، دانش‌آموزان در این سن شیطنت‌های خاص خود را دارند و نمی‌توان آنها را کنترل کرد، ممکن است در فضای مدرسه فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت نکنند و در تماس با یکدیگر مبتلا شوند.
او می‌گوید: تقاضا داریم، آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات پایه نهم به شیوه حضوری تجدید نظر کند.
آغاز ثبت‌نام پایه اول دبستان/ اطلاعات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد همه چیز درباره امتحانات دان..

پیشنهاد افزایش 21 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به دولت رفت

پیشنهاد افزایش 21 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به دولت رفت

پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به دولت رفت مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی روز گذشته با انتشار متنی در اینستاگرام از ارائه پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری سال ۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پرونده دستمزد سال 99کارگران تقریباً‌نصفه ونیمه رها شده است و این باعث شده است که بحث حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بلاتکلیف باشد.
*انتظار همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با لشکری و کشوری را داریم
علی دهقان‌کیا، رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، چند روز گذشته با اشاره به تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان گفت: متاسفانه وزارت کار هنوز در این زمینه پیشنهادی به دولت ارائه نداده تا مجوز این افزایش حقوق صادر شود.
وی افزود: با وجود تاکید قوه قضائیه، سازمان بازرسی کشور، دیوان عدالت اداری و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پایمالی حقوق افراد حقوق‌بگیر، هنوز جلسه‌ای که قرار بود چهارشنبه هفته پیش تشکیل شود، برگزار نشده و مقامات همچنان از تشکیل آن فرار می‌کنند.
دهقان‌کیا تصریح کرد: 20 میلیون کارگر و بازنشسته چشم انتظار تشکیل این جلسه هستند تا تکلیف‌ حقوق‌شان مشخص شود اما هر سری به یک دلیل عقب می‌افتد برای مثال هفته پیش به بهانه برکناری وزیر صمت جلسه تشکیل نشد در حالی که می‌توانست با حضور 2 نفر هم رسمیت پیدا کند همان‌طور که شورای عالی کار قبل از عید با 2 نفر تشکیل جلسه داد.
وی گفت: پیشنهاد و درخواست ما از دولت این است که بین بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی تفاوتی قائل نشود یعنی اینطور نباشد که آنها 2 میلیون و هشتصد تومان حقوق بگیرند و بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کنند.
*پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان به دولت ارسال شد
اما روز گذشته محمدحسن زدا،مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با انتشار متنی در اینستاگرام از ارائه پیشنهاد افزایش 21 درصدی حداقل مستمری سال 99 توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد.
زدا تاکید کرد که این پیشنهاد باید به تایید هیات وزیران برسد.دو گروه بازنشسته داریم. حقوق گروه حداقل بگیران که امسال نیز یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کردند را شورای عالی کار مشخص می‌کند.
زدا گفت: تجربه ..

آغاز ثبت‌نام پایه اول دبستان/ اطلاعات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد

آغاز ثبت‌نام پایه اول دبستان/ اطلاعات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد

آغاز ثبت‌نام پایه اول دبستان/ اطلاعات لازم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه اول دبستان آغاز شده است و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد همچنین شهریه مدارس ویژه دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد اعلام شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیش‌ثبت‌نام پایه اول دبستان مدارس شاهد از اول خرداد آغاز شده است و تا 17 خرداد ادامه دارد.
خانواده‌ها برای ثبت‌نام باید با ورود به سامانه سجا به‌نشانی saja.medu.ir نسبت به پیش‌ثبت‌نام فرزندان خود در پایه اول ابتدایی اقدام کنند. پس از اتمام مهلت پیش‌ثبت‌نام و بررسی امتیازات، افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده‌اند با اطلاع‌رسانی از طریق مدرسه برای ارائه مدارک و تکمیل مراحل ثبت‌نام دعوت خواهند شد.
منظور از دانش‌آموزان شاهد فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان 25 درصد و بالاتر و منظور از دانش‌آموزان غیرشاهد دانش‌آموزان با اولویت‌های ایثارگری و سایر اولویت‌ها است.
نحوه ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان شاهد
ثبت‌نام دانش‌آموزان شاهد پس از ورود به سامانه سجا و تکمیل فرم‌های مربوط قطعی است این دسته از دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پایه دهم باید شرایط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بر اساس نمونه برگه هدایت تحصیلی را کسب کنند تصمیم‌گیری در خصوص دانش‌آموزان شاهدی که فاقد شرایط هستند به‌عهده ستاد شاهد استان است.
شرایط اختصاصی ثبت‌نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان غیرشاهد
الف. احراز شرایط علمی.
ب. کسب امتیاز لازم.
ج. ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه و رشته‌ مورد نظر بدون در نظر گرفتن اولویت دانش‌آموز برای ثبت‌نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی به‌علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم و کسب امتیاز لازم است.
د. در صورتی که دانش‌آموزی به‌علت غیبت موجه موفق به شرکت در امتحانات خردادماه نشده باشد ادامه تحصیل وی منوط به احراز شرایط علمی با احتساب نمرات امتحانی شهریور است.
ه.دانش‌آموزان پایه ششم با اولویت ایثارگری در صورتی که حداکثر در دو درس موفق به کسب مقیاس خوب و مابقی خیلی خوب در خرداد ماه 99 شده باشند می‌توانند ثبت‌نام موقت در پایه هفتم در سامانه سجا را انجام دهند.
و. ادامه تحصیل دانش‌آموزان ابتدایی در صورتی که دو درس از موارد ارزشیابی آنها خوب و مابقی خیلی خوب باشد بلامانع است.
ز. ثبت‌نام دانش..

فیلم/ اولین تصاویر از لحظه استرداد "الکس" به ایران و اعترافات او

فیلم/ اولین تصاویر از لحظه استرداد "الکس" به ایران و اعترافات او

فیلم/ اولین تصاویر از لحظه استرداد “الکس” به ایران و اعترافات او پلیس امنیت عمومی ناجا تصاویر ضبط شده از لحظه استرداد الکس،‌ سرکرده باند بزرگ قاچاق دختران را منتشر کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم،‌ شهروز سخنوری ملقب به “الکس پس از ٣ سال فعالیت گسترده علیه امنیت ایران و فروش دختران ایرانی در خارج از کشور، توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر شده است.
این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار “الکس”، به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.
فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت ٣ سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.
گفتنی است علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده‌اند.
پلیس امنیت عمومی به زودی ناگفته‌های این پرونده‌ بزرگ فساد بین‌المللی را منتشر خواهد کرد.

دستگیری سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانی در مالزی/ انتقال متهم به ایران+عکسانتهای پیام/

انبار 38 میلیاردی احتکار خودرو در کازرون لو رفت!

انبار 38 میلیاردی احتکار خودرو در کازرون لو رفت!

انبار ۳۸ میلیاردی احتکار خودرو در کازرون لو رفت! فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انبار خودروهای احتکار شده در کازرون به ارزش ۳۸ میلیارد تومان خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار رهام‌بخش حبیبی با اعلام خبر کشف انبار احتکار خودرو در کازرون، در این رابطه اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کازرون از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در یک انبار واقع در یکی از محلات مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضائی در بازرسی از محل مورد نظر 63 دستگاه پژو پارس، 40 دستگاه پژو 405، 20 دستگاه پژو 206، 14 دستگاه سوزوکی ویتارا، 17 دستگاه هایما، 6 دستگاه سمند و دو دستگاه پژو 207 که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.
وی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، 380 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.
این مقام انتظامی یادآور شد: پیشگیری از جرایم نیازمند عزم همگانی است و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 اطلاع دهند.
مدیرعامل ایران خودرو: احتکار نکردیم، برخی خودروها نقص قطعه دارند/ فروش 12 هزار خودرو طی روزهای آیندهجزئیات محکومیت دو نماینده مجلس و سایر اخلالگران حوزه خودروانتهای پیام/

محکومیت دو متهم پرونده شرکت سایپا به اعدام/محکومیت دو نماینده مجلس به 61 ماه حبس/7 سال حبس برای مدیرعامل سابق سایپا

محکومیت دو متهم پرونده شرکت سایپا به اعدام/محکومیت دو نماینده مجلس به 61 ماه حبس/7 سال حبس برای مدیرعامل سابق سایپا

محکومیت دو متهم پرونده شرکت سایپا به اعدام/محکومیت دو نماینده مجلس به ۶۱ ماه حبس/۷ سال حبس برای مدیرعامل سابق سایپا سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای دو نفر از متهمان پرونده شرکت سایپا خبر داد و گفت: در همین زمینه مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به ۷ سال حبس محکوم شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیست و ششمین نشست خبری خود همچنین به چند حکم اخیرالصدور در شعب ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در شعبه دوم ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور، در پرونده‌ای که در ابتدا بیش از 50 متهم داشت، کیفرخواستی برای 43 نفر صادر شد و در دادگاه 34 نفر از اخلالگران محکوم شدند.
وی افزود: در این پرونده که یک پرونده تلفیقی بین اخلال در نظام ارزی و نظام اقتصادی خودرو است، وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همسر وی به نام خانم نجوا لاشیدایی به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری، اخلال در نظام توزیعی نیازمندهای عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از 6700 دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی به میزان 32 هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منرل متهمه 24 هزار و 700 سکه تمام بهار و یکصد کیلو طلا کشف شده، محکوم به اعدام شدند و این حکم قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.
اسماعیلی اضافه کرد: مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی به هفت سال حبس، رضا تقی زاده ماکویی فرزند عباس معاون سابق بازاریابی سایپا به 15 سال حبس، محمد عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیع خودرو به 61 ماه حبس تعزیری، فریدون احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به 61 ماه حبس تعزیری و حسی هشترودی رئیس سابق حراست کل سایپا به جرم معاونت در اخلال در نظام توزیعی به 61 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
سایپا: دلال‌های ثبت‌نام خودرو را معرفی کنید، خودرو هدیه بگیرید!آیا “دپوی 30000 خودرو” توسط خودروسازان مصداق روشن “احتکار” نیست؟! + تصاویرسخنگوی تعزیرات: خودروسازها شفاف بگویند چه میزان از مصوبه 20 درصد فروش فوری را رعایت کردند؟کشف خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد/ جریمه مالکان به‌میزان 15درصد قی..

همه چیز درباره امتحانات دانش‌آموزان دبیرستانی

همه چیز درباره امتحانات دانش‌آموزان دبیرستانی

همه چیز درباره امتحانات دانش‌آموزان دبیرستانی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فرآیند برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم را توضیح داد. – اخبار اجتماعی – علیرضا کمره‌ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برگزاری امتحانات نهایی و امتحانات پایان سال دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزاری می‌شود، اظهار کرد: امتحانات پایه نهم به دلیل تأثیر نمرات در هدایت تحصیلی به صورت حضوری است اما مشابه سال‌های گذشته امتحانات هماهنگ استانی و منطقه‌ای نداریم.
وی افزود: امتحانات پایه نهم در سطح مدرسه برگزار می‌شود و اگر مشاهده کنند در یک پایه سه کلاس با معلمان متفاوت دارند، می‌توانند امتحانات را به صورت هماهنگ در مدرسه برگزار نکنند و امتحان مبتنی بر برنامه کلاس توسط معلم برگزار شود.
کمره‌ای ادامه داد: برای رعایت چارچوب فاصله‌گذاری اجتماعی این انعطاف را در برنامه قرار دادیم و ممکن است برای برخی دروس آموزش‌ها ادامه داشته باشد اما برای دروس دیگر نیازی به ادامه نباشد و معلم می‌تواند امتحانات را برگزار کند.
بازگشایی مدارس برای همه دانش‌آموزان نیست/ احتمال واگذاری زمان برگزاری امتحانات به مدارستوضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت و برگزاری امتحاناتنحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهممعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی پایانی پایه‌های هفتم و هشتم دوره اول متوسطه و پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم غیر حضوری است.
امتحانات غیرحضوری چگونه برگزار می‌شود؟
کمره‌ای در پاسخ به این پرسش که ارزشیابی غیرحضوری چگونه انجام می‌شود، آیا مبنای معلم باید برگزاری آزمون آنلاین باشد؟ متذکر شد: در ارزشیابی غیرحضوری مسئولیت ارزشیابی دانش‌آموز بر عهده معلم است که می‌تواند از روش‌های مختلف مانند مشارکت دانش آموز در فعالیت‌های آموزشی و آموزش‌های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری و ارزشیابی غیر حضوری، پژوهش‌های دانش آموزی مرتبط با دروس و نتایج ارزشیابی تکوینی مستمر در نوبت اول و دوم و پایانی نوبت اول استفاده کند.
برای برگزاری امتحانات باید تا 27 خرداد منتظر ماند؟
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به..

آیا "دپوی 30000 خودرو" توسط خودروسازان مصداق روشن "احتکار" نیست؟! + تصاویر

آیا "دپوی 30000 خودرو" توسط خودروسازان مصداق روشن "احتکار" نیست؟! + تصاویر

آیا “دپوی ۳۰۰۰۰ خودرو” توسط خودروسازان مصداق روشن “احتکار” نیست؟! + تصاویر در حالی که مسئولان مختلف در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند نگهداری خودروی بدون پلاک، مصداق احتکار است، این سؤال جدی افکار عمومی بی‌پاسخ مانده که آیا “دپو ۳۰۰۰۰ خودرو” توسط خودروسازان مصداق روشن “احتکار” نیست؟! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ با تشدید دوباره التهاب در بازار خودرو، تصمیمات جدیدی برای کنترل و کاهش قیمت خودرو گرفته شد؛ یکی از این تصمیمات، احتکار دانستن خودروهای بی‌پلاک است که در انبارها و پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند.
سید یاسر رایگانی؛ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اخیراً در همین رابطه اعلام کرد: با اعلام شفاف و صریح وزارت صمت، دست ما نیز برای برخوردهایی که مدنظر داشتیم باز شد؛ در دو روز گذشته با انجام گشت‌های مشترک، در انبارهایی که در شهر تهران وجود داشت حدود 800 خودروی بدون پلاک در نقاط مختلف مانند تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد شناسایی کردیم و تا تعیین‌تکلیف آنها، با همکاری دادستانی، یکی از انبارها را پلمب کردیم. باقی انبارها نیز در دست رسیدگی است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق اعلام وزارت صمت،‌ وجود خودروی بدون پلاک از نگاه ما احتکار است و خودرویی که 5 تا 6 ماه از فروش آن توسط خودروساز می‌گذرد، به این معنی است که مالک خودرو احتیاجی به آن ندارد بنابراین مالک حدود 15 درصد قیمت خودرو جریمه خواهد شد و موظف است طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام می‌کند،‌ خودرو را با قیمت مشخص در بازار و با نظارت همکاران ما بفروشد.
رایگانی در پاسخ به این که تکلیف افرادی که خودروی بدون پلاک دارند چیست، گفت: از نگاه ما خودرویی که چند ماه از وجودش در پارکینگ می‌گذرد،‌ بلااستفاده است؛ در غیر این‌صورت هموطنان باید به‌سرعت برای پلاک‌گذاری اقدام و مالکانی که چند خودرو دارند هرچه زودتر آنها را در بازار عرضه کنند تا شامل برخوردهای سختگیرانه‌ای که در روزهای اخیر آغاز شده و انتظار مردم است نشوند.
به موازات سازمان تعزیرات، دستگاه‌های دیگر مانند نیروی انتظامی و وزارت صنعت نیز در روزهای اخیر از کشف خودروهای احتکار شده در پارکینگ‌ها و انبارهای مختلف خبر دادند اما برخی مخاطبان خبرگزاری تسنیم، در تماس‌های متعدد اعلام کردند آیا فقط نگهداری خودرو در پارکینگ و انبار..