دادگاه باز هم مرگ میترا استاد را "قتل عمد" توسط نجفی تشخیص داد

دادگاه باز هم مرگ میترا استاد را "قتل عمد" توسط نجفی تشخیص داد

دادگاه باز هم مرگ میترا استاد را “قتل عمد” توسط نجفی تشخیص داد شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در رسیدگی مجدد به پرونده قتل میترا استاد، شهردار پیشین تهران را به‌اتهام قتل عمد به ۶.۵ سال حبس محکوم کرد. – اخبار اجتماعی – حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: دادگاه، در حکم خود موکل را از باب عنوان اتهامی قتل عمد به 6 سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده است.
وی افزود: این حکم به‌تازگی ابلاغ شده و در حکم صادره برای سایر عناوین اتهامی مجازات‌های در نظر گرفته شده که پس از مطالعه کامل حکم و استنادهای دادگاه به اطلاع عموم می‌رسد.
وکیل محمدعلی نجفی اضافه کرد: شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران در حالی این حکم را صادر کرده است که پیش از این شعبه نهم دادگاه کیفری یک نیز موکل را به قتل عمد محکوم کرده بود اما دیوان‌عالی کشور در رسیدگی به فرجام‌خواهی موکل، موضوع را قتل شبه‌عمد دانسته و آن را نقض کرده بود.
گودرزی تأکید کرد: به‌طور قطع به حکم دادگاه اعتراض خواهیم کرد.
وکیل نجفی: دادگاه به شبه‌عمد بودن قتل میترا استاد ورود نکردانتهای پیام/+

نحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم

نحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم

نحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد/ امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم نحوه امتحانات دانش‌آموزان مشخص شد و ارزشیابی پایانی نوبت دوم در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم به‌شیوه غیرحضوری برگزار می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دستورالعمل بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال از سوی وزارت آموزش‌وپرورش به ادارات‌کل آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.
بر این اساس؛ با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت و کنترل بیماری کرونا، کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به‌جز مدارس استثنایی با هدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 27 اردیبهشت‌ماه به‌مدت یک ماه دایر می‌شوند.
بر اساس این گزارش؛ تمهیدات لازم برای ضدعفونی، آماده‌سازی مدارس قبل از بازگشایی، رعایت فاصله اجتماعی، حضور مدیران، عوامل اجرایی و آموزشی براساس برنامه هفتگی در هفته اول بازگشایی، استمرار آموزش‌های غیرحضوری، بررسی وضعیت تحصیلی و یادگیری دانش‌آموزان توسط معلمان، ارزشیابی غیرحضوری از درس تربیت بدنی، تشکیل شورای مدرسه با هدف بررسی وضعیت موجود دانش‌آموزان و تعیین نحوه ارائه آموزش‌ها در موارد لازمه و تصمیم‌گیری در خصوص ارزشیابی پایانی، و بررسی اعتراضات دانش‌آموزان به ارزشیابی پایانی و تصمیم‌گیری در خصوص سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، از موارد مشترک دوره‌های تحصیلی مندرج در این دستورالعمل است که باید در مدارس اجرایی شود.
دوره ابتدایی
الف ــ در خصوص دانش‌آموزان کلاس اول باید با ارزیابی دقیق اطمینان حاصل شود دانش‌آموز کلیه حروف الفبا را به‌خوبی فراگرفته است و مهارت‌های خواندن و نوشتن در سطح پایه اول را به‌خوبی کسب کرده است، ارزشیابی شفاهی و کتبی این موضوع توسط معلم مربوط انجام می‌شود و نظارت و تأیید آن با مدیر مدرسه خواهد بود.
ب ــ چنانچه به هر دلیل دانش‌آموز پایه اول در یادگیری حروف و مهارت‌های مورد نظر خواندن و نوشتن شایستگی لازم را کسب نکرده باشد، باید برنامه مشخصی برای تحقق این امر توسط معلم ارائه شود.
ج ــ مدیر مدرسه موظف است برای آن دسته از دانش‌آموزانی که به‌دلیل عدم دسترسی به فناوری و یا برنامه‌های تلویزیونی و یا به هر دلیل دیگر در یادگیری محتوای درسی باقی‌مانده از زمان تعطیلی مدارس ..

حذفیات کنکور 99 اعلام شد + جدول

حذفیات کنکور 99 اعلام شد + جدول

حذفیات کنکور ۹۹ اعلام شد + جدول سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای، جدول ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی پایه ۱۲ که ملاک کنکور ۹۹ است و ۲۰ درصد حذفیات آن را اعلام کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای میزان پوشش محتوای کتب درسی پایه دوازدهم در آزمون سراسری سال 1399 را اعلام کرد.
بر این اساس 80 درصد محتوای کتاب‌های درسی پایه 12 در کنکور 99 ملاک است و 20 درصد نیز به عنوان حذفیات اعلام شده است.
فرصت دوباره برای ثبت‌نام در کنکور 99جزئیات تفاوت کنکور سراسری سال 99 با سال‌های قبل جدول میزان پوشش محتوای کتب درسی پایه دوازدهم در آزمون سراسری سال 1399 به شرح زیر است:

انتهای پیام/

توضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت و برگزاری امتحانات

توضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت و برگزاری امتحانات

توضیحاتی درباره نحوه بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت و برگزاری امتحانات وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات بازگشایی تمام مدارس کشور از تاریخ ۲۷ اردیبهشت گفت: اگر پاسخ به پرسش‌ها انجام شد، مدارس می‌توانند امتحانات را هم در این زمان برگزار کنند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با شبکه خبر با اشاره به اینکه پیش از تعطیلی مدارس 70 درصد محتوای کتاب‌های درسی به دانش آموزان ارائه شده بود، اظهار کرد: از هفته اول اسفند که تعطیلات سراسری مدارس آغاز شد 30 درصد محتوای کتاب‌های درسی باقی مانده بود، تلاش کردیم برای آموزش آن به روش‌های مختلف اقدام کنیم تا سال تحصیلی به خوبی و با اتمام تمام محتوای آموزشی به پایان برسد.
وی افزود: از روش‌های متنوعی برای آموزش 30 درصد محتوای باقی مانده استفاده شد. تلویزیون به عنوان یکی از ابزارهای مهم به کمک آمد و تمام دروسی که به صورت حضوری آموزش داده نشده بود از طریق تلویزیون تا پایان اردیبهشت آموزش داده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ارتباط تعاملی بین معلم و دانش آموز و کنترل تکالیف شبکه شاد ایجاد شد، گفت: بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در آن فعال شده‌اند و جریان آموزش را دنبال می‌کنند در مناطقی که دسترسی به اینترنت و ابزارهای مناسب وجود ندارد از روش تولید بسته‌های آموزشی و مکتوب استفاده شد اما ما نیازمند بودیم برای شروع امتحانات پایان سال اطمینان پیدا کنیم هیچ یک از دانش‌آموزان از آموزش محروم نمانده‌اند و فرصتی برای رفع اشکالات آنها فراهم کنیم.
سردرگُمی‌ آموزشی این روزهای دانش‌آموزان پس از اعلام بازگشایی مدارسبازگشایی یک ماهه مدارس+ جزییاتی از پروتکل‌های بهداشتی مدارسمدارس کشور از هفته آینده بازگشایی می‌شوندحاجی میرزایی ادامه داد: به همین دلیل از 27 اردیبهشت تمام مدارس باز می‌شوند. مدیران، معلمان و کادر مدارس در ساعات مورد نیاز در مدرسه حضور دارند و دانش‌آموزان در دروسی که ابهام دارند برای رفع اشکال مراجعه می‌کنند تا قبل از امتحانات اشکالات برطرف شود.
وی گفت: پروتکل‌‌های وزارت بهداشت دریافت و به تمام مدارس ابلاغ شد و رعایت آن در زمان حضور دانش‌آموزان الزامی است، مدیران مدارس موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند؛ بر اساس گزارش وزارت بهداشت میزان آشنایی و رعا..

اصلاح حداقل دستمزد کارگران این هفته بررسی می‌شود

اصلاح حداقل دستمزد کارگران این هفته بررسی می‌شود

اصلاح حداقل دستمزد کارگران این هفته بررسی می‌شود رئیس سازمان بازرسی گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته و گفتگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی مقرر شد شورای‌عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‎الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودرو پرداخت و گفت: شرکت‎های خودروساز از اسفند ماه سال گذشته هیچ اعلامی مبنی بر فروش فوری نداشته‎اند. در مرداد ماه 1397 نیز به‎مدت یک‎سال تصمیم‌گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری کنار گذاشته شد. با این‎که مدت یک‎ساله مذکور بیش از 6 ماه است که اتمام یافته، شورای رقابت همچنان در این فرآیند دخیل نیست؛ در حالی که قیمت‌گذاری پیشنهادی این شورا با آنچه به‎صورت رسمی اعلام شده، اختلاف فاحش دارد.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر صمت برگزار شد، مقرر شد این وزارتخانه اختیارات شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو را با قید فوریت همچون گذشته به این شورا بازگرداند.
اصلاح حداقل دستمزد کارگران در سال 1399 در دستور شورای‌عالی کار
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری‌های این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال 99 گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته و گفتگو با وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی، مقرر شد شورای‌عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آنها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.
انتهای پیام/+

گزارش/ کرونا چطور کشورهای اروپایی را مجبور به پذیرش قدرت فناوری ایران کرد

گزارش/ کرونا چطور کشورهای اروپایی را مجبور به پذیرش قدرت فناوری ایران کرد

گزارش/ کرونا چطور کشورهای اروپایی را مجبور به پذیرش قدرت فناوری ایران کرد طبق قوانین نانوشته‌ای بین کشورهای توسعه‌یافته جهان، تنها معاملات مواد خام و مصرفی از کشورهای دیگر مرسوم بود و حالا نیاز این کشورها در جریان شیوع کرونا قبح معاملات فناورانه با ایران را شکست! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سالهاست که معاهدات نانوشته‌ای بین کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد که طبق مفاد آن انگار خرید فناوری از کشورهای به‌اصطلاح خودشان در حال توسعه ممنوع است!
این کشورها تنها باید مواد خام صادر کنند و منتظر ساخت محصولات فناورانه از اروپا باشند تا در نهایت این مواد خام فروش‌رفته را با چند برابر قیمت دریافت کنند.
اما نیاز این روزهای جهان به تجهیزات مقابله با ویروس کرونا انگار معادلات جهانی را کمی تغییر داده است و حالا کشورهای اروپایی خواهان واردات تجهیزات از کشورهای به‌اصطلاح خودشان در حال توسعه هستند.

چند روز پیش بود که خبر صادرات 40 هزار کیت تشخیص کووید19 از ایران به‌مقصد آلمان و ترکیه خبرساز شد؛ این صادرات بهانه‌ای شد تا محصولات فناورانه دیگر که در کشور تولید و صادر می‌شود مورد بحث و بررسی کارشناسان اقتصادی و بین‌الملل قرار گیرد.
این صادرات به‌معنای شکست هژمونی فناوری در کشورهای توسعه‌یافته اروپایی است و پذیرش قدرت ورود ایران به صنایع های‌تک، در واقع بخش اعظمی از مخالفتها با پیشرفت صنایع فضایی در ایران هم از ریشه همین مقاومتهای انحصارطلبانه است.

مجوزهای بین‌المللی سالها ابزار دورکردن محصولات فناورانه کشور از عرصه رقابت بودند
سازمانهای بین‌المللی اروپایی که سالها با عناوین مختلف سطح کیفی محصولات تولیدی در کشورهای غیراروپایی را به‌بهانه مختلف پایین ارزیابی می‌کردند حالا مجبور به اعتراف شده‌اند در واقع مجوزهای بین‌المللی سالها ابزاری برای دور کردن محصولات کشورهای غیراروپایی از بازار رقابت فناوری بود و حالا کیتهای تشخیص کرونای ایران مجوز CE اروپا را دریافت می‌کنند.
باید بررسی کرد که آیا این مجوزها ریشه در نیاز اروپا به این محصولات دارد یا عقب‌نشینی این کشورها را از معاهدات نانوشته‌شان نشان می‌دهد؟!
آیا این مجوزها ریشه در نیاز اروپا به این محصولات دارد یا عقب‌نشینی این کشورها را از معاهدات نانوشته‌شان نشان می‌دهد؟!صادرات این‌گونه فناوری‌ها، فتح بابی است تا کشور..

بیمه زنان خانه‌دار با پرداخت 220 هزار تومان در ماه

بیمه زنان خانه‌دار با پرداخت 220 هزار تومان در ماه

بیمه زنان خانه‌دار با پرداخت ۲۲۰ هزار تومان در ماه سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: زنان خانه‌دار و دختران مجرد می‌توانند تنها با پرداخت ۲۲۰ هزار تومان در ماه خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهند. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حسین امیری‌گنجه در حاشیه نشست شورای اداری اداره کل غرب تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای اجرای اصل 29 قانون اساسی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن آحاد مردم و برای حفظ کرامت، امنیت و استقلال مالی؛ بیمه زنان خانه‌دار به اجرا درآمد.
وی افزود: بیمه زنان خانه‌دار فرصتی است برای آن دسته از زنان خانه‌داری که در جایی مشغول به کار نیستند، اما با پرداخت حق بیمه می‌توانند در دوران میانسالی و کهنسالی از مزایای بازنشستگی و دریافت مستمری برخوردار شوند.
امیری‌گنجه تصریح کرد: در صورت احراز شرایط، مستمری آنها به فرزندانشان نیز تعلق می‌گیرد. علاوه بر زنان متاهل، زنان مجرد نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند و تمام زنان و دخترانی که بین 18 تا 50 سال سن دارند می‌توانند از مزایای این بیمه برخوردار شوند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به جمعیت زنان خانه‌دار در ایران گفت: 62% از زنان کشور خانه‌دار هستند و جمعیتی نزدیک به 20 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند و بیش از 75% از آنها فاقد بیمه مستقل بوده و تحت پوشش بیمه درمانی همسر خود هستند.
امیری‌گنجه درباره اینکه چه افرادی مشمول بیمه زنان خانه‌دار می‌شوند، ادامه داد: همه زنان خانه‌داری که کمتر از 50 سال سن دارند، می‌توانند نسبت به ارائه تقاضا و انعقاد قرارداد به بیمه اقدام کنند. چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از 50 سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه حق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.
وی تأکید کرد: مثلاً فردی در زمان تقاضا دارای 52 سال و 3 ماه سن باشد، در صورتی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند که 2 سال و 3 ماه سابقه پرداخت حق بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشد و اگر سابقه بیمه بیش از 10 سال را داشته باشد، بدون شرایط سنی می‌تواند از بیمه زنان خانه‌دار استفاده کند. دختران مجرد می‌‎توانند از سن 18 سالگی تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار گیرند.
امیری‌گنجه در مورد شرایط و نحوه خدمات بیمه زنان..

بازگشایی دفتر خدمات مسافرتی استان مرکزی

بازگشایی دفتر خدمات مسافرتی استان مرکزی

بازگشایی دفتر خدمات مسافرتی استان مرکزی اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بنا به مصوبه ستاد پدافند زیستی استان دفاتر خدمات مسافرتی بازگشایی می شود اما ثبت نام تورهای مسافرتی همچنان ممنوع است.
به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی روز یکشنبه در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد، به منظور حمایت قضائی و انتظامی از بازرسان شبکه بهداشت و درمان فرمانداران شهرستان‌ها حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورند.
وی ادامه داد: در خصوص تعویق اجاره غرفه‌های مسافربری شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌های مسافری اراک مقرر شد، شهرداری اراک این امر را پیگیری کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: نگرانی‌هایی از حضور بعضی از افراد از سایر استان‌ها در مراتع استان و بحث صیفی کاران و کشت‌های آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم‌های لازم اتخاذ و مقرر شد، پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه رعایت شود.
اکرمی عنوان کرد: در ارتباط با بازگشایی مؤسسات فرهنگی و هنری مقرر شد، دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلا..

واکسن کرونا­ی ساخته‌شده توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) تأیید شد

واکسن کرونا­ی ساخته‌شده توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) تأیید شد

واکسن کرونا­ی ساخته‌شده توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص) تأیید شد واکسن کرونا که توسط اوگور شاهین، دانشمند برگزیده­ جایزه مصطفی(ص) ساخته شده است، مجوز لازم برای انجام نخستین آزمایش بالینی به‌روی انسان را دریافت کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت بیو ان تک که اوگور شاهین برگزیده جایزه­ مصطفی(ص) 2019 از مؤسسان آن است از ماه­ها پیش همزمان با شیوع ویروس کرونا همکاری خود را با شرکت دارویی فایزر در راستای تولید واکسن بر پایه mRNA (ار.ان.ای. پیام‌رسان) به‌منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت کووید‌ــ‌19 آغاز کرد.
اکنون، مؤسسه پاول ارلیش آلمان اجازه­ انجام فاز 1 و 2 آزمایش بالینی کاندیدای واکسن کرونا به‌نام واکسن BNT162b1 را که در شرکت بیو ان تک ساخته شده صادر کرده است؛ آزمایش مذکور، نخستین تست بالینی واکسن کرونا به‌روی انسان در آلمان است؛ چهارمین موردی که برای ادامه­ مراحل آزمایش­های بالینی در جهان انتخاب شده است.
بنابر اعلام انستیتو فدرالِ موادِ واکسنی­ و داروهای زیست ­پزشکی، این پنجمین کارآزمایی بالینی مجاز در سرتاسر جهان است که طی آن کاندیدایِ واکسنِ کرونا به‌روی انسان مورد آزمایش قرار می­‌گیرد.
اوگور شاهین که به‌خاطر تولید و ارزیابی واکسن­های درمانی ضد سرطان بر پایه mRNA برگزیده جایزه مصطفی(ص) در سال 2019 شد اظهار داشت: “ما و بسیاری از همکارانمان معتقدیم که mRNA به‌طور خاص برای ساخت واکسن­ بیماری‌های همه­‌گیر مناسب است همچنین از فناوری­های مبتنی بر RNA که ایمن بودن و مصونیت­‌زایی آن در علائم انکولوژی به تأیید و ثبت رسیده است، استفاده می ‌کنیم.”
شرکت بیو ان تک اعلام کرد که چهار نمونه کاندیدای واکسن مورد استفاده در این آزمایش، از نخستین کاندیداهای پروژه lightspeed شرکت بیو ان تک با محوریت کووید‌ــ‌19 هستند که هر کدام از آن­ها در قالب­ متفاوتی از mRNA بوده و آنتی­‌ژن­های هدف متفاوتی دارند.
در دوز تقویتی فاز 1 و 2 آزمایش تقریباً 200 فرد سالم که سن آن­ها بین 18 تا 55 سال است مورد آزمایش قرار گرفته و دامنه­ دوز 1 تا 100 میکروگرم هدف­گذاری خواهد شد تا دوز مطلوب برای مراحل بعدی تعیین و از ایمنی و اثربخشی واکسن اطمینان حاصل شود.
این مطالعه همچنین به بررسی اثرات ایمونیزاسیون مکررِ سه نمونه از 4 نمونه کاندیدای واکسن بر پایه uRNA یا modRNA می‌پردازد؛ در مرحله­..

فردا برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌‌شود

فردا برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌‌شود

فردا برای بازگشایی مدارس در ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری می‌‌شود وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح “آجر به آجر” برای ساخت مدارس گفت: درباره وضعیت بازگشایی مدارس، فردا در ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی‌میرزایی با ابراز اینکه “نگرانیم در پاییز آینده باز هم با کرونا مواجه شویم و این احتمال حتی اگر اندک هم باشد باید راه‌حل‌های متنوعی را برای پاسخگویی به نیاز آموزشی دانش‌آموزان طراحی کنیم”، گفت: یکی از راه‌حل‌های مهم ما استفاده از پیام‌رسان “شاد” است که البته مسائل و مشکلاتی هم دارد و به‌سرعت آنها را حل می‌کنیم.
وی افزود:‌ از مدارای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان سپاسگزارم و اعلام می‌کنم هر روز وضعیت بهتری را در “شاد” خواهند داشت.
اصل در بازگشایی مدارس حفظ سلامت دانش‌آموزان است
حاجی‌میرزایی درباره مهمترین نگرانی‌های خانواده‌ها گفت: یکی از نگرانی‌های اصلی خانواده‌ها بازگشایی مدارس است، به آنها اطمینان می‌دهم اصل برای ما سلامت دانش‌آموزان است و کاری نمی‌کنیم که با پروتکل‌های بهداشتی سازگار نباشد، فردا جلسه‌ای در ستاد ملی کرونا داریم و درباره وضعیت مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرانی دیگر خانواده‌ها درباره امتحانات است، ادامه‌ داد: تأکید ما این است از همه محتوای آموزشی آزمون بگیریم، به معلمان و دانش‌آموزان فرصت دادیم کار آموزش را تمام کنند و تا هر زمان لازم باشد روند آموزش استمرار می‌یابد درباره امتحانات هم اگر بتوانیم آن را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم و اگر نتوانیم امتحانات غیرحضوری خواهد بود.
وی بیان کرد: مهمترین سؤال و نگرانی درباره کنکور است، امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه 12 به‌صورت حضوری از 17 خرداد آغاز می‌شود و تا هفته اول تیر ادامه دارد پس از آن سه هفته فرصت دارند برای کنکور و برای دهه اول مرداد ماه باید منتظر برگزاری کنکور باشند.
حاجی‌میرزایی افزود: در 17 خرداد که امتحانات نهایی برگزار می‌شود با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش تعداد حوزه‌های امتحان است، به این دلیل اصرار به برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری داریم چون به‌نفع دانش‌آموزان است و نمرات امتحانات نهایی در کنکور آنها سهیم است.
وی متذکر شد: مجموعه افرادی که در آموزش و پرورش حضور دارند، تلاش می‌کنند ..