گذر از موج دوم کرونا در خوزستان با همکاری مردم میسر است

گذر از موج دوم کرونا در خوزستان با همکاری مردم میسر است

گذر از موج دوم کرونا در خوزستان با همکاری مردم میسر است خرمشهر- نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن مردم برای گذر از موج دوم شیوع بیماری کرونا در خوزستان تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا افشار در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید طالقانی آبادان محل تعیین شده برای نگهداری و درمان بیماری مبتلا به کرونا در جنوب غرب استان خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان با شیوع موج جدید بیماری کرونا مواجه شده است و بسیاری از شهرهای استان از نظر کمیته کشوری کنترل بیماری کرونا در وضعیت قرمز هستند.
نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در خوزستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از سوی مردم لازمه گذر از موج کرونا دانست و گفت: از سوی کمیته‌های کنترل کرونا در منطقه اقدام‌های شایسته‌ای انجام شده و در حال انجام است اما با این وجود با رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم می‌توان به کاهش بروز بیماری امیدوار بود.
وی افزود: در بحث «همه‌گیری بیماری کرونا» مهم‌ترین عامل رفتارهای اجتماعی است و طبق مشاهده‌ه..

انتقال ۵۳ بیمار اعصاب و روان از بیمارستان سینا به گلستان اهواز

انتقال ۵۳ بیمار اعصاب و روان از بیمارستان سینا به گلستان اهواز

انتقال ۵۳ بیمار اعصاب و روان از بیمارستان سینا به گلستان اهواز اهواز- رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از انتقال ۵۳ بیمار اعصاب و روان از بیمارستان سینا به گلستان اهواز خبر داد.
محمدامین زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی اعلام بیمارستان سینا و هماهنگی با مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور انتقال ۵۳ بیماران اعصاب و روان از این بیمارستان به بیمارستان گلستان اهواز هماهنگی لازم با ستاد عملیات بحران دانشگاه صورت گرفت.
وی از هماهنگی بین بخشی برای انجام این کار تقدیر کرد و افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس ۱۱۵ ظهر امروز برای انتقال بیماران اعصاب و روان از بیمارستان سینا به بیمارستان گلستان اعزام شدند.
زرگر در پایان یادآور شد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی کار انتقال ۳۸ بیمار مرد و ۱۵ بیمار زن را بخش اعصاب و روان انجام دادند.

هجوم بی امان حفاران به یک محوطه تاریخی شوش/ بیت مشحوت قربانی جدید

هجوم بی امان حفاران به یک محوطه تاریخی شوش/ بیت مشحوت قربانی جدید

هجوم بی امان حفاران به یک محوطه تاریخی شوش/ بیت مشحوت قربانی جدید اهواز – یکی از فعالان میراث فرهنگی خوزستان از تعرض به محوطه تاریخی بیت مشحوت در شوش خبر داد.
قاسم آل کثیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محوطه تاریخی «بیت مشحوت» در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر شوش از توابع بخش شاوور قرار گرفته است. طبق شواهد، منطقه شوش در دوره اسلامی به خصوص در قرن‌های اولیه یکی از مراکز مهم تجاری، فرهنگی و اقتصادی جنوب غرب کشور بود.
آل کثیر توضیح داد: بیت مشحوت یکی از محوطه‌های تاریخی ارزشمند این دوره است که متأسفانه تا کنون مطالعات دقیق تاریخی به جز بررسی و شناسایی‌های اولیه در آنجا صورت نگرفته است. به رغم اهمیت بسیار بالای آن، این محوطه همچنان در فهرست آثار ملی ثبت نشده است.
این دوستدار میراث فرهنگی عنوان کرد: با توجه به اینکه این محوطه تاریخی در مجاورت روستا و اراضی کشاورزی قرار گرفته، هنوز حد و حدود آن مشخص نشده است و این موضوع یکی از دلایل مهم تخریب به شمار می‌رود و برخی به خاطر مقاصد کشاورزی و بدون شناخت و آگاهی از ارزش تاریخی منطقه اقدام به تسطیح می‌کنند.
آل کثیر تصریح کرد: با توجه به اینکه سو مد..