نماد بانوان مقاومت در خوزستان ساخته شود

نماد بانوان مقاومت در خوزستان ساخته شود

نماد بانوان مقاومت در خوزستان ساخته شود اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه به بناهای تاریخی اسلامی و برجسته‌سازی شخصیت زنان مقاومت دفاع مقدس در استان خوزستان شد.
آیت الله محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته «دفاع مقدس» هستیم ضمن گرامی داشت این هفته باید نمادهای دفاع مقدس چه رزمندگان، شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و به خصوص قشر زن و شهدای این قشر که در هویزه، آبادان، دزفول، شوش، دشت آزادگان و… به شهادت رسیدند، شناسایی و به نسل‌های فعلی و آینده معرفی شوند.
حیدری افزود: چند سال پیش شهید «سهام خیام» به عنوان شهید نمونه کشوری معرفی شد که کار خیلی خوب و ارزنده‌ای بود.
وی تأکید کرد: نسبت به شهید «فرحه دبات» در شوش که نمادی از مقاومت زنان شهید است و یا شهید «مجیده نگراوی» در سوسنگرد که مقام معظم رهبری از وی تجلیل کرد، باید مورد توجه قرار گیرد و نمادی از آنها به صورت مجسمه ساخته شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان ذی‌ربط باید دقت و همت کنند چرا که ساخت نماد و مجسمه از این بزرگواران مطالبه گری..

کلیپ زورگیری منتشر شده در کیانپارس اهواز صحت ندارد

کلیپ زورگیری منتشر شده در کیانپارس اهواز صحت ندارد

کلیپ زورگیری منتشر شده در کیانپارس اهواز صحت ندارد اهواز- جانشین فرماندهی انتظامی اهواز گفت: کلیپ زورگیری منتشر شده در فضای مجازی در منطقه کیانپارس اهواز صحت ندارد و مربوط به استان خوزستان نیست.
سرهنگ کیومرث کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن رد شایعه زورگیری در منطقه کیانپارس اهواز، اظهار کرد: چند روزی است که کلیپی با عنوان «زورگیری در خیابان ۱۵ غربی کیانپارس اهواز از یک زن توسط چهار سارق موتور سوار» در فضای مجازی منتشر می‌شود اما از نوع درختان، جوی فاضلاب و سنگفرش پیاده‌رو مشخص است که کلیپ منتشر شده متعلق به شهرستان اهواز نیست.
وی افزود: قبل از این چند بار کلیپ‌های مختلفی نظیر درگیری مسلحانه، زورگیری و خشونت به نام این شهرستان در فضای مجازی منتشر شده بود که شهروندان باید نسبت به صحت این تصاویر و کلیپ‌ها اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز تصریح کرد: هرچند هرگز منکر حوادثی که در این زمینه در سطح شهرستان اهواز و استان رخ می‌دهد، نیستیم و با جدیت با سارقان، زورگیران و مخلان نظم و امنیت برخورد می‌کنیم اما برخی تصاویر متعلق به این استان نیست که عده‌ای با ..

خداحافظی امام‌ جمعه شادگان با مردم/ در جای دیگر ادامه خدمت می‌دهم

خداحافظی امام‌ جمعه شادگان با مردم/ در جای دیگر ادامه خدمت می‌دهم

خداحافظی امام‌ جمعه شادگان با مردم/ در جای دیگر ادامه خدمت می‌دهم شادگان- امام‌ جمعه شادگان ضمن طلب حلالیت و خداحافظی با مردم شادگان، گفت: خدمات خود را زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در جای دیگری ادامه می ‌دهم.
حجت الاسلام سید مجید شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با قدردانی از مردم شادگان، اظهار کرد: ۱۰ سال به عنوان امام جمعه شادگان در خدمت شما بودم که در این مدت از مهر و عطوفت مردم این شهرستان برخوردار شده‌ام.
وی افزود: امروز از محضر همه شما مردم شادگان که نسبت به من نهایت محبت و لطف را داشتید، خداحافظی می‌کنم و افتخار می‌کنم که بهترین دوران زندگی‌ام در خدمت به شما مردم ولایتمدار شادگان سپری شده است.
امام جمعه شادگان ادامه داد: از همه شما مردم فهیم و بزرگوار شادگان صمیمانه سپاسگزارم و اگر در این مدت قصوری و کوتاهی بوده حلال بفرمائید.
وی با اشاره به اینکه مردم شادگان مردمی دلاور و ولایتمدار هستند، تصریح کرد: بهترین دوران زندگی من در طول ۱۰ سال حضورم در شادگان بود که هیچ‌گاه آن را فراموش نخواهم کرد.
وی بیان داشت: در این بین مسئولان و مردم شادگان یک مسیر همدلی، هم‌زبانی، اتحاد و هم..

هنرستان کشاورزی دزفول پس از ۳۰ سال راه‌اندازی می شود

هنرستان کشاورزی دزفول پس از ۳۰ سال راه‌اندازی می شود

هنرستان کشاورزی دزفول پس از ۳۰ سال راه‌اندازی می شود دزفول- سرپرست آموزش و پرورش دزفول گفت:هنرستان کشاورزی این شهرستان پس از ۳۰ سال در دزفول راه‌اندازی شد و برای سال تحصیلی جدید دانش آموز می پذیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی خباز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش دزفول و همچنین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی‌آباد، هنرستان کشاورزی پس از ۳۰ سال در این شهرستان فعالیت خود را از سر گرفت.
وی افزود: این هنرستان در رشته‌های امور زراعی، امور باغبانی، ماشین‌های کشاورزی و امور دامی دانش آموزان فارغ التحصیل پایه نهم را برای ثبت‌نام در پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نام نویسی می‌کند.
سرپرست آموزش و پرورش دزفول گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با در دست داشتن گواهی هدایت تحصیلی، گواهینامه سه ساله متوسطه اول، کارنامه‌های پایه‌های هفتم، هشتم و نهم، ۱۲ قطعه عکس ۴*۳، کپی شناسنامه عکس‌دار از دو مسیر دزفول، جاده شمس‌آباد بعد از شهرک انجیرک و یا جاده بن جعفر، جاده پیر سوار غیب به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی..

اجرای طرح قرارگاه پنجشنبه‌های جهادی ادارات شادگان در مناطق شهر

اجرای طرح قرارگاه پنجشنبه‌های جهادی ادارات شادگان در مناطق شهر

اجرای طرح قرارگاه پنجشنبه‌های جهادی ادارات شادگان در مناطق شهر شادگان- سرپرست فرمانداری شادگان از اجرای طرح قرارگاه پنجشنبه‌های جهادی ادارات شادگان در مناطق این شهرستان خبر داد.
امید صبری پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح قرارگاه پنجشنبه‌های جهادی ادارات شادگان هر هفته روز پنجشنبه در یکی از مناطق این شهرستان اجرا می‌شود.
وی افزود: بررسی مشکلات عمرانی، ارتقای خدمات شهری و رفع نیازها و مشکلات ضروری مردم در حوزه آب و برق، گاز، مخابرات، راه‌ها و معابر عمومی در منطقه چومه سید علوان شادگان در روز پنجشنبه هفته جاری به صورت میدانی بررسی می‌شود.
سرپرست فرمانداری شادگان ادامه داد: دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای رصد فعالیت‌های قرارگاه پنجشنبه‌های جهاد ادارات شادگان، همچنین دعوت از پیمانکاران توانمند برای شرکت و پشتیبانی در این طرح، بررسی توسعه طرح آب شرب و لایروبی جوی‌ها و فاضلاب و انجام آهک پاشی، تسطیح جاده و ایمن‌سازی، جمع‌آوری نخاله، اصلاح و تقویت روشنایی منطقه چومه، مشارکت گروه‌های مردمی محیط زیست و بهداشت در پنجشنبه‌های جهادی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح است.
صبری پور د..

کارگران شرکت بازیافت اهواز مقابل شهرداری تجمع کردند

کارگران شرکت بازیافت اهواز مقابل شهرداری تجمع کردند

کارگران شرکت بازیافت اهواز مقابل شهرداری تجمع کردند اهواز- کارگران شرکت بازیافت اهواز بعد از سه ماه دریافت نکردن حقوق مقابل شهرداری این شهرستان تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، یکی از کارگران حاضر در این تجمع می‌گوید: حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ نیروی کارگر زن و مرد در شرکت بازیافت اهواز زیر نظر سازمان پسماند شهرداری اهواز کار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بالای ۸۰ نفر از کارگران زن هستند، ادامه می‌دهد: در سه سال اخیر با سه پیمانکار قرارداد داشتیم که هر کدام ۶ ماه کار کرده است و ۶ ماه هم فرار می‌کردند.
این کارگر معترض یادآور می‌شود: هر پیمانکار به پرداخت عیدی و سنوات که می‌رسید، متواری می‌شد و آنها با مدیریت پسماند شهرداری قرارداد دارند و حتی از طریق دادگستری حکم جلب گرفتیم ولی فراری هستند.
وی در پایان می‌گوید: به نهادهای مختلف از جمله شورای شهر، دفتر امام جمعه و شهرداری این شهرستان مراجعه کردیم ولی تاکنون گره‌ی از مشکل ما باز نشده است.

گیر کردن دست کارگر درون چرخ گوشت

گیر کردن دست کارگر درون چرخ گوشت

گیر کردن دست کارگر درون چرخ گوشت اهواز- کارگری که در رستوران مشغول کار با چرخ گوشت صنعتی بود دچار حادثه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز یکشنبه تماس تلفنی با مرکز پیام آتش‌نشانی اهواز گرفته و حادثه گیر کردن دست پسری ۱۸ ساله درون چرخ گوشت صنعتی در رستورانی در منطقه هادی آباد اهواز اطلاع‌رسانی شد.
با این گزارش، زنگ ایستگاه ۵۵ آتش‌نشانی اهواز به صدا در آمد و خودرو امداد و نجات این ایستگاه به سرعت سمت محل حادثه اعزام شد.
نیروهای امداد و نجات ایستگاه ۵۵ پس از رسیدن در محل سریعاً با آغاز عملیات برشکاری روی دستگاه چرخ گوشت، نسبت به سبک کردن وزن دستگاه برای انتقال شخص حادثه دیده به بیمارستان اقدام کردند.
نیروهای ۱۲۵ با پایان این مرحله و پس از انتقال مصدوم به بیمارستان گلستان، هم اکنون درگیر عملیات چند ساعته و نفس‌گیر برشکاری روی دستگاه چرخ گوشت برای رهاسازی دست مصدوم، در اورژانس این بیمارستان هستند.
به گزارش مهر، با توجه به آسیب دیدن دست شخص، عملیات برشکاری در حضور کادر درمان بیمارستان گلستان در حال انجام بوده است تا پس از آن مصدوم به اتاق عمل منتقل شود.

آمار مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافت

آمار مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافت

آمار مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافت دزفول- سرپرست فرمانداری دزفول با اشاره به افزایش آمار مراجعه افراد مبتلا به کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول، گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضعیت بحرانی به این شهرستان بازخواهد گشت.
علی فرهمندپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دو روز اخیر آمار مراجعه افراد مبتلا به کرونا به بیمارستان بزرگ دزفول افزایش یافته است که این امر یک زنگ خطر برای بازگشت دوباره وضعیت بحرانی است.
وی بر تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید و افزود: کرونا تمام نشده است و همچنان به صورت جدی وجود دارد. لذا از مردم عاجزانه تقاضا می‌شود که در راستای پایدار ماندن وضعیت سفید، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سرپرست فرمانداری دزفول به نشست امروز ستاد کرونای استان اشاره کرد و گفت: در این جلسه اعلام شد که وضعیت مراجعه افراد در چند شهرستان استان از قبیل دزفول، بهبهان و شوشتر افزایش یافته است و همچنین بار دیگر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید شد.
فرهمندپور ادامه داد: در این نشست به‌عنوان فرماندار دزفول مطالباتی را مطرح کردم؛ یکی از..

وضعیت کرونایی خوزستان سفید شد

وضعیت کرونایی خوزستان سفید شد

وضعیت کرونایی خوزستان سفید شد اهواز- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: استان خوزستان بعد از خروج هفته‌ پیش از وضعیت قرمز کرونا، امروز از وضعیت هشدار نیز خارج و سفید شد.
فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به هم استانی‌های اعلام می‌کنم استان خوزستان بعد از خروج هفته پیش از وضعیت قرمز کرونا، امروز از وضعیت هشدار نیز خارج شد.
وی افزود: همان‌گونه که پیش از این و مکرراً توسط بنده در مجموعه بهداشت و درمان اعلام شد وضعیت کرونا در استان تابع رفتار جمعی است و اگر اکنون وضعیت استان رو به بهبودی می‌رود ناشی از همیاری مردم با مدافعان خستگی‌ناپذیر سلامت در رعایت آداب بهداشتی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه گفت: حال که بعد از چند ماه قامت افراشته خوزستان از گزند کرونا در مصونیت نسبی قرار گرفته است، یادی می‌کنیم از عزیزانی که دیگر بین ما نیستند و زانوی تعظیم خم می‌کنیم در برابر مدافعان سلامت که برای تکرار روزهای امن گذشته، ایستادند و جانشان را برای نجات مردمشان در معرض خطر قرار دادند.
وی عنوان کرد: روزهای سختی که سپری شد کم از روزهای گلوله باران خوزستان نداشت، ..

«تولک زنون» رسمی رایج بین برنج کاران باغملک

«تولک زنون» رسمی رایج بین برنج کاران باغملک

«تولک زنون» رسمی رایج بین برنج کاران باغملک اهواز – یکی از رسم‌های رایج بین برنج کاران شهرستان باغملک، رسم تولک زنون است.
دریافت 23 MB به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مراسم رایج در شهر میداود که در بین برنج کاران انجام می‌شود مراسم تولک زنون است.
فصل کاشت دانه‌های شلتوک برای خزانه که به اصطلاح بختیاری تیم کنون نامیده می‌شود و در اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خرداد ماه است که پس از مراقب و نگهداری و آبیاری مداوم به مدت حداقل ۳۵ تا ۴۰ روز طول می‌کشد.
پس آن، آغاز مرحله جدید برنج کاری که در واژگان فارسی شالی کاری و به زبان اهالی میداوود، تولک زنون نامیده شده آغاز می‌شود که گاهی اوقات تا نیمه مرداد یا اوایل شهریور نیز ادامه دارد.
روستاهای خوزستان را باید به نوعی مرکز تأمین امنیت غذایی کشور دانست که با تولید انواع محصولات کشاورزی گام مهمی در تأمین نیازهای کشور دارند.
تولید گندم، کلزا، ذرت و برنج در روستاهای خوزستان، ایران را به میزان قابل توجهی از وابستگی به واردات این نوع کالاهای اساسی بی نیاز کرده است.
روستای چم سید محمد باغملک یکی از روستاهای خوزستان که در تولید برنج پیشتاز است و اهالی ا..