تولید بیش از ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو در خوزستان
آبادان- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پیشبینی میشود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید میشود.
آبادان- مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: پیشبینی میشود که در سال جاری مراکز تکثیر میگو این استان بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید میشود.
برگزاری جشنواره سرود بچههای حاج قاسم ویژه دانش آموزان خوزستانی اهواز- مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان خوزستان از برگزاری جشنواره سرود بچههای حاج قاسم ویژه دانش آموزان خوزستانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد عرب شامگاه دوشنبه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ضرورت زنده نگه داشتن یاد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ مکتب حاج قاسم و شناسایی استعدادهای هنری، ایجاد انگیزه مضاعف در میان نوجوانان و جوانان برای ورود جدی به عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری، تقویت روحیه نشاط و شادابی و معرفی ظرفیتهای مجموعههای فرهنگی و هنری، جشنوارهی سرود مجموعههای فرهنگی و هنری با مشارکت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان و شهرداری منطقه سه اهواز تحت عنوان «جشنواره سرود بچههای حاج قاسم سلیمانی» برگزار میشود.
وی افزود: این جشنواره در دو بخش برگزار میشود که در مرحله اول و پس از دریافت آثار گروههای سرود، ۱۲ گروه به مرحله حضوری دعوت میشوند.
مسئول اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان خوزستان با بیان اینکه هر گروه سرود میتواند دو اثر را به جشن..
زلزله ۴ ریشتری هفتکل را لرزاند اهواز – دقایقی پیش زلزلهای با قدرت چهار ریشتر، حوالی شهرستان هفتکل در استان خوزستان را به شدت تکان داد.
به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۹:۲۶ امروز زلزلهای با قدرت چهار ریشتر حوالی شهرستان نفت خیز هفتکل در استان خوزستان را لرزاند و موجب وحشت مردم شد.
این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۴۹.۵۷، عرض جغرافیایی ۳۱.۵۳ و عمق ۱۴ کیلومتری زمین رخ داد.
این زلزله در ۱۰ کیلومتری هفتگل (خوزستان)، ۲۸ کیلومتری رامهرمز (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری میداود (خوزستان)، ۸۷ کیلومتری اهواز و ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد رخ داد.
هنوز از خسارتهای این زمین لرزه گزارشی مخابره نشده است.
حجتالاسلام حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز چهارشنبه با حضور در آبادان و خرمشهر،در جلسه با مدیران حوزه آب و فاضلاب، مشکلات و معضلاتی که باعث بروز آبگرفتگی اخیر شدرا بررسی کرد.
پلمب یک آشپزخانه بیرون بر و یک باب ساندویچی در دزفول دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: یک باب ساندویچی و یک آشپزخانه بیرون بر در دزفول به دلیل نقض قوانین بهداشتی ویژه کنترل همهگیری کرونا، توسط بازرسان بهداشت محیط پلمب شدند.
رضا پورآیین در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روزهای اخیر بازدیدهای مشترک متعددی توسط مرکز بهداشت، اداره صمت و اتاق اصناف به منظور بررسی نحوه و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و صنعتی شهرستان انجام شده است.
وی به اهتمام بازرسان در زمینه برخورد قانونی با صنوف متخلف اشاره کرد و افزود: در راستای بازرسیهای روز گذشته و امروز، یک باب ساندویچی و یک باب آشپزخانه بیرون بر به دلیل داشتن نواقص بهداشتی و بیتوجهی نسبت به رعایت قوانین بهداشتی ویژه همهگیری کرونا، توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت پلمب شدند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دزفول، بر لزوم مشارکت ارگانهای مختلف در این طرح تأکید کرد و گفت: یکی از تیمهای عملیاتی این طرح، تیم نظارتی مشتمل بر بازرسان بهداشت محیط و حرفهای و هلال احمر است.
پ..
پیروزی تیم فوتسال ملی حفاری اهواز دربازی تدارکاتی اهواز- تیمهای فوتسال لیگ برتری استان خوزستان دربازی تدارکاتی در برابر خود را محک زدند.
به گزارش خبرنگار مهر، تیمهای ملی حفاری اهواز و اهورا بهبهان که خود را برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور آماده میکنند، عصر امروز دریک بازی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در پایان شاگردان علاسوند با نتیجه پنج بر دو از سد میهمان خود عبور کردند.
در این بازی حمدالله قنوانی، فرشاد کلاه کج، فارس ضیاغم، رشید قلی پور و هومن یعقوبی برای ملی حفاری اهواز گلزنی کردند و هاشم شیرعلی و میلاد یوسفی نیز گلهای تیم اهورا بهبهان را به ثمر رساندند.
این بازی در شهرک نفت اهواز برگزار شد.
این دو تیم روز جمعه بار دیگر در شهر بهبهان با هم دیدار میکنند.
بیست و دومین دوره لیگ برتر رقابتهای لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور از بیست و ششم آذرماه آغاز میشود که تیم اهورا بهبهان در گروه نخست با تیمهای شهروند ساری، محمدسیما قم، مقاومت البرز، ستارگان ورامین، گیتی پسند اصفهان و کراپ الوند ایرانیان همگروه است.
تیم ملی حفاری اهواز نیز در گروه دوم به مصاف تیمهای ..
پلمب ۴ باشگاه ورزشی به دلیل نقض محدودیتهای کرونایی در دزفول دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول از پلمب چهار باشگاه ورزشی به دلیل نقض قوانین ویژه کنترل بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.
رضا پورآیین در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای تشدید نظارتها برای اعمال محدودیتهای کرونایی دو هفتهای، گشت مشترکی از بازرسان بهداشت محیط و حرفهای مرکز بهداشت دزفول و اداره ورزش و جوانان در یک برنامهریزی مداوم، از روند اعمال محدودیتها در باشگاههای ورزشی بازدید کردند.
وی با تأکید بر اینکه باشگاههای ورزشی جز مشاغل سطح سه و چهار هستند و فعالیت آنها ممنوع است، افزود: بنابراین در راستای این گشتهای بازرسی در روز گذشته، تعداد چهار باشگاه ورزشی که ناقض قوانین بهداشتی بودند، پلمب شدند.
پورآیین گفت: اعمال محدودیت به تنهایی روند همهگیری کرونا را کنترل نخواهد کرد بلکه برای فائق آمدن بر این شرایط، نیاز به مشارکت مردم در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی، کاهش دورهمیها و پرهیز از حضور در مجالس عروسی و ترحیم است.
به گزارش مهر، شهر دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار دارد.
محرومیت سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پایان یافت مسجدسلیمان- سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مورد بخشش فدراسیون فوتبال قرار گرفت و می تواند تیمش را همراهی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از درخواست باشگاه نفت مسجدسلیمان برای بخشش دو جلسه باقی مانده محرومیت «مجتبی حسینی» سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان، فدراسیون فوتبال با این درخواست موافقت کرد تا سرمربی جوان نفت مسجدسلیمان بتواند تیمش را در مقابل پرسپولیس تهران همراهی کند.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از اتفاقات دیدار فصل گذشته مس کرمان مقابل علم و ادب تبریز در هفته پایانی مسابقات دسته اول باشگاههای کشور، مجتبی حسینی را به چهار جلسه محرومیت محکوم کرد که دو بازی آن در دیدار مقابل تراکتور تبریز و سایپا تهران سپری شد.
همچنین «مجید محافظت کار» مربی تیم مسجدسلیمانی به علت حاشیههای دیدار مس کرمان و علم و ادب در دو بازی قبلی محروم بوده و یک جلسه از محرومیتش باقی مانده است.
تیم نفت مسجدسلیمان در هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور روز ششم آذرماه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان به مصاف پرسپولیس تهران میرود.
تیم نفت مس..
مشارکت ۸ تیم خوزستانی در مسابقات بسکتبال دسته اول کشور اهواز- رئیس هیئت بسکتبال خوزستان گفت: هشت تیم از استان خوزستان در مسابقات بسکتبال دسته اول باشگاههای کشور شرکت میکنند.
مجتبی پیر عباسی در گفتوگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مرحله نخست رقابتهای دسته اول باشگاههای کشور با حضور ۳۹ تیم در هفت گروه در دو منطقه شمال و جنوب برگزار میشود، اظهار کرد: تیمهای استان خوزستان در منطقه جنوب قرار گرفتند که در سه گروه مقابل حریفان خود قرار میگیرند.
وی با بیان اینکه استان خوزستان میزبانی این رقابتها را بر عهده دارد، افزود: نفت امیدیه، خانه بسکتبال بهبهان، مهروبان نوین ماهشهر، حدادی اهواز، پژوهان ماهشهر، پیشرو اهواز، گاز خوزستان و پترونوین ماهشهر نمایندگان خوزستان در این مسابقات هستند.
پیر عباسی با بیان اینکه مرحله نخست این رقابتها از شانزدهم آذرماه به مدت سه روز برگزار میشود، عنوان کرد: حضور این تعداد تیم از یک استان در مسابقات بسکتبال باشگاههای کشور بیسابقه است که این مسئله میتواند به رشد و پیشرفت ورزشکاران خوزستان کمک شایانی کند.
رئیس هیئت بسکتبال خوزستان از برگزاری مسابقات ..
توزیع تجهیزات بین هنرستانهای فنی حرفهای و کاردانش در خوزستان اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از آغاز توزیع ۵۰۷ قلم تجهیزات با اعتباری بالغبر ۴۵ میلیارد ریال در بین هنرستانهای فنی حرفهای و کاردانش استان خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت بعد از ظهر امروز یکشنبه در حاشیه آئین توزیع تجهیزات هنرستانهای فنی و حرفهای و کاردانش استان خوزستان، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی مهارت آموزی در سطح استان ضروری است.
وی افزود: در ۴۰ منطقه آموزش و پرورش استان خوزستان بالغبر ۱۶۰ هنرستان فنی و حرفهای و کاردانش فعال هستند که تجهیزات مورد نظر در بین همه این مراکز توزیع خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه این تجهیزات شامل ۵۲ نوع وسیله تخصصی و آموزشی در زمینه صنعت هستند، ادامه داد: خرید و توزیع این تجهیزات بر اساس نیاز رشتههای متقاضی و همچنین تغییرات کتب درسی صورت گرفته است و توزیع آنها با اولویتدهی به مناطق کم برخوردار صورت خواهد گرفت.
مودت به اقدامات صورت گرفته در خصوص توسعه کمی و کیفی مدارس فنی و حرفهای و کاردانش استان اشاره کرد و گفت..