حداکثر تعداد مسافران در تاکسی‌های بین شهری ۳ نفر است

حداکثر تعداد مسافران در تاکسی‌های بین شهری ۳ نفر است

حداکثر تعداد مسافران در تاکسی‌های بین شهری ۳ نفر است اهواز- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: حداکثر تعداد مسافران در تاکسی‌های بین شهری سه نفر اعلام شد و رانندگان ملزم به رعایت قوانین هستند.
فواد غزیعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های جاری و به منظور جبران بخشی از هزینه‌ها، نرخ کرایه تاکسی‌های بین شهری از ۱۲ آبان سال جاری در تمامی شهرهای استان ۲۶ درصد تعدیل پیدا کرد.
وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، رانندگان تاکسی‌های بین شهری تنها مجاز به سوار کردن سه سرنشین هستند و به همین دلیل با مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، سرشکن کردن کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر در تاکسی‌های بین شهری امکان پذیر است.

برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز درمان کرونا در دزفول

برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز درمان کرونا در دزفول

برخورد قضایی با عوامل فروش داروهای غیرمجاز درمان کرونا در دزفول دزفول- رئیس دادگستری دزفول گفت: با افرادی که در دزفول با فروش داروهای غیرمجاز تحت عنوان داروی پیشگیری و درمان کرونا مردم را سرکیسه می‌کنند، برخورد قضائی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدیار ممبینی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا که در سالن جلسات دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده، افرادی سودجو در دزفول با فروش داروهایی تحت عنوان داروهای پیشگیری از کرونا و یا درمان این بیماری مردم را سرکیسه می‌کنند؛ بنابراین لازم است معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را پیگیری کند تا افراد، مطب‌های زیرزمینی و عطاری‌هایی که اقدام به این اعمال ناپسند می‌کنند، شناسایی و به مقام قضائی معرفی شوند.
وی افزود: مرکز بهداشت نیز از نظر قانونی اجازه دارد این مراکز متخلف را پلمب کند.
رئیس دادگستری شهرستان دزفول تأکید کرد: انتشار ویروس کرونا و هرگونه اقدام علیه بهداشت جرم است؛ بنابراین اگر افراد به انجام کاری که منجر به انتشار این ویروس شود، مبادرت کنند از نظر قانونی قاب..

۵۴۱ داوطلب خوزستانی در رشته پزشکی دانشگاهی پذیرفته شدند

۵۴۱ داوطلب خوزستانی در رشته پزشکی دانشگاهی پذیرفته شدند

۵۴۱ داوطلب خوزستانی در رشته پزشکی دانشگاهی پذیرفته شدند اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: در کنکور امسال، ۵۴۱ داوطلب خوزستانی موفق به راهیابی به رشته پزشکی شدند که این آمار نشان از رشد ۳۷ درصدی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، کوروش مودت پیش از ظهر دوشنبه در این باره اظهار کرد: در کنکور سراسری ۹۹، شاهد رشد ۳۶.۵ درصدی رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ منطقه‌ای در استان خوزستان بودیم که در نهایت پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، میزان پذیرفته‌شدگان رشته‌های پر متقاضی در استان خوزستان رشد چشمگیری داشت.
وی به میزان قبولی داوطلبان خوزستانی در رشته پزشکی اشاره کرد افزود: در سال ۹۸، بالغ‌بر ۳۹۴ دانش آموز خوزستانی در رشته پزشکی پذیرفته شده‌اند و در سال ۹۹ نیز ۵۴۱ داوطلب خوزستانی موفق به راهیابی به رشته پزشکی شدند که این آمار نشان از رشد ۳۷.۳۰ درصدی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: در رشته‌های پیراپزشکی نیز داوطلبان خوزستانی ۴۷۸ کرسی دانشگاهی را از آن خود کردند؛ همچنین در سال ۹۹ بالغ‌بر ۶۶۹ داوطلب خوزستانی به این رشته‌های دانشگاهی راه یافتند که نشان از رشد ۴۰ درصدی آمار پذیرفته‌شدگان د..

جشنواره کنجد در شوشتر برگزار شد

جشنواره کنجد در شوشتر برگزار شد

جشنواره کنجد در شوشتر برگزار شد شوشتر- بخشدار میان آب از برگزاری جشنواره کنجد شوشتر در روستای گردشگری بند قبر خبر داد.
محمد فتحی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین سطح زیر کشت کنجد شهرستان شوشتر در بخش میان آب و به خصوص روستای گردشگری بند قیر است، برای اولین بار جشنواره کنجد شوشتر در این روستا برگزار شد.
وی به هدف از برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره‌ها علاوه بر تشویق کشاورزان به کشت این محصول، انعکاس سایر ویژگی‌های گردشگری روستای بند قیر نیز است.
فتحی نژاد بیان کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش میان آب به زیر کشت کنجد رفته است که از هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلو محصول برداشت می‌شود.

نبود معلم یکی از کمبودهای توسعه خوزستان است

نبود معلم یکی از کمبودهای توسعه خوزستان است

نبود معلم یکی از کمبودهای توسعه خوزستان است اهواز- استاندار خوزستان ضمن اشاره تأمین معلم یکی از کمبودهای توسعه استان است، گفت: تعداد دانشجو معلم‌های دانشگاه پردیس رسول اکرم (ص) از ۳۰۰ نفر در سال ۹۵ به حدود ۶ هزار نفر افزایش پیدا کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز به همراه هیئتی ضمن بازدید از مرکز پردیس رسول اکرم (ص) دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های توسعه هر جامعه‌ای آموزش و پرورش است و این بخش نقش اساسی در توسعه پایدار هر کشوری دارد.
وی افزود: برای توسعه آموزش و پرورش و بروز بودن و خدمات استاندارد آن نیاز به زیرساخت‌هایی است که یکی از این زیرساخت‌های اساسی تأمین معلمان کارآزموده، تحصیل کرده و دارای ویژگی‌های جامع است.
استاندار خوزستان عنوان کرد: برای تحقق این امر در کشور، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی پیش‌بینی شده است که به صورت تخصصی معلم تربیت می‌کند و نیازهایی را که یک فرد لازم است، کسب کند.
شریعتی در ادامه گفت: دانشگاه فرهنگیان در خوزستان در طول سال‌های اخیر توانسته است قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری طی کند و تعداد دانشجو معلم‌های این دانشگاه از ..

هشدارسطح زرد مدیریت بحران خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی

هشدارسطح زرد مدیریت بحران خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی

هشدارسطح زرد مدیریت بحران خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی اهواز – اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به گزارش هواشناسی، روز پنجشنبه هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی در هفته آینده صادر کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این هشدار اعلام شد یک سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه (۱۷و۱۸ آبان ۹۹) فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند که رگبار و رعد و برق، وزش باد موقت و کاهش دما از مخاطرات این سامانه به شمار می‌رود. فعالیت این سامانه احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها را با خود به دنبال دارد از این رو به عدم اتراق در کناره مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تردد جاده‌ای توصیه شده است. اداره کل مدیریت بحران استان ضمن اعلام تداوم آماده باش، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در مجاورت رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دره‌ها، کانال‌ها، من..

آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خوزستان افزایش می یابد

آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خوزستان افزایش می یابد

آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی خوزستان افزایش می یابد اهواز- مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: تا روز چهارشنبه همچنان شاهد افزایش آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی استان باشیم.
محمد سبزه در گفت‌وگو با خبرنگار بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی افزود: انتظار می‌رود تا روز چهارشنبه همچنان شاهد افزایش آلاینده‌ها در شهرهای بزرگ و صنعتی استان باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۳۵.۳ و ایذه با ۸.۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند.
سبزه زاری در پایان گفت: در همین مدت اهواز حداکثر و حداقل دمای ۳۳.۵ و ۱۳.۴ درجه سانتی‌گراد را گزارش کرده است.

پلمب واحدهای صنفی بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا در اندیمشک

پلمب واحدهای صنفی بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا در اندیمشک

پلمب واحدهای صنفی بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا در اندیمشک اندیمشک- رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: اصناف متخلفی که مصوبه ستاد کرونا را رعایت نکرده بودند، در اندیمشک پلمب شدند.
فریدون کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از افزایش آمار بیماران کرونا در اندیمشک و بر اساس تصمیم ستاد کرونا در این شهرستان، برخی از اصناف برای کنترل ویروس کرونا تعطیل شدند.
وی افزود: تیم متشکل از نماینده‌های فرمانداری، اماکن نیروی انتظامی، دادستانی، اتاق اصناف و اداره بهداشت با بازرسی از سطح شهر، بر وضعیت بهداشت محیطی اصنافی نظارت دارند.
رئیس مرکز بهداشت اندیمشک با بیان اینکه نظارت‌ها بر اساس تصمیم ستاد کرونا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: همه واحدهای صنفی مکلف به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستند.
وی تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف از شیوه‌نامه‌های بهداشتی و اجرایی نکردن مصوبات ستاد کرونا واحدهای صنفی متخلف برخورد و پلمب خواهند شد.
کاظمی عنوان کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونا برخی اصناف برای کنترل بیماری باید تعطیل باشند چرا که تعدادی این مصوبه را رعایت نکرده‌اند و به آنها تذکر داده شد.
وی به پلمب یک وا..

توزیع ۳ هزار تبلت ویژه دانش آموزان خوزستانی طبق نظر کارشناسان

توزیع ۳ هزار تبلت ویژه دانش آموزان خوزستانی طبق نظر کارشناسان

توزیع ۳ هزار تبلت ویژه دانش آموزان خوزستانی طبق نظر کارشناسان اهواز- استاندار خوزستان گفت: توزیع سه هزار تبلت ویژه دانش آموزان مناطق کم برخوردار خوزستانی طبق نظر کارشناسان انجام می‌شود تا با برنامه‌ریزی اصولی در اختیار افراد مستحق قرار گیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی و روز دانش‌آموز، ضمن دیدار با جمعی از دانش آموزان نخبه خوزستانی در قالب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، اظهار کرد: آماده میزبانی از دانش‌آموزان هستیم و همواره سعی کردم پاسخگوی این قشر باشم.
وی افزود: با پیگیری انجام شده سه هزار تبلت خریداری کردیم که شاید مورد رضایت برخی نبود اما با این وجود تمام تلاشم را برای حل مشکلات دانش آموزان انجام می‌دهم؛ چگونگی توزیع این تبلت‌ها نیز بر اساس نظر کارشناسان انجام می‌شود تا با یک برنامه‌ریزی اصولی آنها را در اختیار افراد مستحق قرار گیرند.
استاندار خوزستان گفت: پارسال یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس در خوزستان ساخته شد و امسال نیز یک هزار و ۱۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

بازیکن سابق استقلال تهران به تیم استقلال ملاثانی پیوست

بازیکن سابق استقلال تهران به تیم استقلال ملاثانی پیوست

بازیکن سابق استقلال تهران به تیم استقلال ملاثانی پیوست اهواز- بازیکن سابق تیم فوتبال امید استقلال تهران به عضویت تیم استقلال ملاثانی در آمد.
به گزارش خبرنگار مهر، «علی حسن‌زاده» پس از توافق با مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی و با عقد قراردادی به مدت یک فصل به جمع شاگردان ابراهیم اشکش پیوست تا در مسابقات فوتبال دسته اول باشگاههای کشور، پیراهن این تیم را بر تن کند.
حسن‌زاده سابقه حضور در تیم‌های صنعت ساری و نساجی مازندران را در کارنامه خود دارد.
تیم استقلال ملاثانی در هفته نخست مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور به مصاف تیم رایکای بابل می‌رود.
رقابت‌های فوتبال دسته اول باشگاه‌های کشور از بیست و ششم آبان سال جاری آغاز می‌شود.
استقلال خوزستان دیگر نماینده استان در این رقابت‌هاست.