آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس ۴ در آبادان مهار شد

آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس ۴ در آبادان مهار شد

آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس ۴ در آبادان مهار شد آبادان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان از اطفای حریق آتش‌سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار واقع در این شهرستان خبر داد.
مجید فرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر امروز در ساعت ۱۶ و ۹ دقیقه حادثه حریق مجتمع مسکونی کادوس چهار واقع در شهرستان آبادان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که بلافاصله دو گروه عملیاتی اطفائیه و امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌نشانان بعد از سه دقیقه از وقت مذکور به محل حادثه رسیدند و عملیات امداد و اطفائیه را آغاز کردند.
فرهانی با بیان اینکه به دلیل حجم بالای حریق تعداد سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی از اداره آتش‌نشانی پالایشگاه آبادان نیز به منظور پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: عملیات اطفای حریق در ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه به پایان رسید.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان تأکید کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.

سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان انتخاب شد

سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان انتخاب شد

سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان انتخاب شد اهواز- رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور با صدور حکمی، سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری استان خوزستان را منصوب کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، «خسرو قمری» رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور با صدور حکمی «کوروش لرکی» را به عنوان سرپرست جدید هیئت دوچرخه‌سواری استان خوزستان منصوب کرد.
لرکی پیش از این به عنوان دبیر هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان فعالیت می‌کرد.
وی سابقه ریاست هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان رامهرمز را در کارنامه خود دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، «غلامرضا وحدت» که از پانزدهم مردادماه سال ۹۷ ریاست هیئت دوچرخه‌سواری خوزستان را بر عهده گرفته بود، بیست و ششم شهریورماه امسال از سمت خود استعفا داد.

۲ بازیکنان خارجی در تیم بسکتبال آفتاب زاگرس اهواز حضور دارند

۲ بازیکنان خارجی در تیم بسکتبال آفتاب زاگرس اهواز حضور دارند

۲ بازیکنان خارجی در تیم بسکتبال آفتاب زاگرس اهواز حضور دارند اهواز- رئیس هیئت بسکتبال استان خوزستان از حضور دو بازیکن خارجی در تیم آفتاب زاگرس اهواز خبر داد.
مجتبی پیر عباسی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه تمرینات تیم بسکتبال آفتاب زاگرس اهواز از فردا در این شهرستان آغاز می‌شود، اظهار کرد: اقدامات اولیه برای حضور این دو بازیکن خارجی در تیم آفتاب زاگرس اهواز صورت گرفته است و این نفرات به زودی در تمرینات تیم شرکت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اولویت نخست حضور و حمایت از بسکتبالیست‌های استان خوزستان در تیم آفتاب زاگرس اهواز است، افزود: ۸۰ درصد نفرات این تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند و برای افزایش شانس کسب مقام در صورت نیاز کادر فنی بازیکن غیربومی نیز به خدمت خواهیم گرفت.
رئیس هیئت بسکتبال خوزستان به هدف‌گذاری تیم آفتاب زاگرس اهواز اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در پایان این رقابت‌ها مقام خوبی را در حد نام بسکتبال استان خوزستان به دست آوریم و این مسئله نیز با توجه به پتانسیل‌های موجود در این استان دور از دسترس نخواهد بود.
پیر عباسی هرگونه ارتباط میان تیم آفتاب زاگرس اهواز را با..

تیم کاراته بانوان خوزستان در مسابقات مجازی کشور قهرمان شد

تیم کاراته بانوان خوزستان در مسابقات مجازی کشور قهرمان شد

تیم کاراته بانوان خوزستان در مسابقات مجازی کشور قهرمان شد اهواز- تیم کاراته بانوان استان خوزستان با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کاراته مجازی کشور، خوش درخشیدند.
به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات مجازی کاتا سبک‌های آزاد بانوان کشور در چهار مرحله برگزار شد که در رده سنی نونهالان کمربند زیر قهوه‌ای «ریحانه مقدم» و «آیدا کاوسی» از استان خوزستان اول و دوم شدند.
در رده سنی نونهالان کمربند قهوه‌ای و مشکی «عسل یاراحمدی» از استان خوزستان قهرمان شد.
در رده سنی خردسالان کمربند زیر قهوه‌ای «تارا بهزادی» از استان خوزستان پس از «مریم میری» از استان فارس نایب قهرمان شد.
در رده سنی نوجوانان کمربند قهوه‌ای و مشکی «فاطمه سبهانی» از استان خوزستان مقام نخست را از آن خود کرد؛ «مینو بامداد» از استان گیلان بر سکوی دوم ایستاد و «سیده ریحانه رضوی» از استان خوزستان به همراه «مبینا سادات حسینی» از استان آذربایجان شرقی به صورت مشترک به مقام سوم رسیدند.
در رده سنی نوجوانان کمربند زیر قهوه‌ای «نسترن حاجیوند» از استان خوزستان پس از «مائده علی زاده» از استان کردستان بر سکوی دوم ایستاد.
در بخش تیمی نیز تی..

رئیس بازرسی مرزبانی استان خوزستان معرفی شد

رئیس بازرسی مرزبانی استان خوزستان معرفی شد

رئیس بازرسی مرزبانی استان خوزستان معرفی شد اهواز- با حکمی از سوی فرمانده مرزبانی کل کشور، رئیس بازرسی مرزبانی استان خوزستان منصوب شد.
به گزارش خبرنگار مهر، از سوی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «رضا شیراوژن» به عنوان رئیس بازرسی مرزبانی استان خوزستان معرفی شد.
سرهنگ شیراوژن پیش از این بیش از ۶ سال در سمت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان مشغول به خدمت بوده است.

مسئولان به رئیس جمهور گزارش دروغ دادند / مشکلات سیل حل نشده است

مسئولان به رئیس جمهور گزارش دروغ دادند / مشکلات سیل حل نشده است

مسئولان به رئیس جمهور گزارش دروغ دادند / مشکلات سیل حل نشده است اهواز – نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: مسئولان استانی در خصوص طرح‌های مربوط به سیل، گزارش دروغ به رئیس جمهور دادند در حالی که مشکلات سیل در شهرهای خوزستان هنوز حل نشده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد شامگاه امروز بعد از پایان جلسه افتتاح طرح‌های بازسازی شده سیل فروردین ۹۸ با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود تلاش نمایندگان برای تأمین آب بخش کشاورزی و اصلاح بخش‌های آسیب دیده از سیل ولی واقعیتش این است که ما اراضی زیادی را در ایام سیل از دست دادیم که بر اثر نفوذ جریان سیلابی که هم شور بود و مشکلات جدی داشت خیلی از اراضی تخریب و نخل‌ها از بین رفت که متأسفانه اصلاح نشدند.
وی افزود: یکی از درخواست‌ها این بود که نخل‌هایی که بر اثر سیل و خشکسالی‌های قبل از آن از بین رفته، اصلاح و بازسازی شود که تاکنون انجام نشده است.
ناصری نژاد بیان کرد: نخل داران دیگر روحیه کار کردن روی زمین را ندارند؛ آن عزمی که برای کاشت نخل و ثمرگیری وجود داشت دیگر موجود نیست و این موضوعا..

۳ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دزفول بهره برداری شد

۳ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دزفول بهره برداری شد

۳ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دزفول بهره برداری شد دزفول – با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی، سه پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعتبار بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال در شهرستان دزفول به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین بهره برداری از این طرح‌ها، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل احداث ۱۲ نود با اعتبار بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال، ارتقای ۵۳ نود با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال و سه طرح مخابراتی هستند.
علی صالح نساج عنوان کرد: طرح‌های مخابراتی نیز شامل توسعه شبکه تلفن ثابت و دیتا با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال، نصب و راه اندازی پنج نیوسایت در شهرک مهاجرین، زیباشهر، حمزه گمار، مهرشهر و بنوت پایین با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال و نوسازی هستند.
وی افزود: توسعه سایت‌های همراه نسل ۲، سه و چهار با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌هایی هستند که امروز در دزفول بهره برداری شد.

علاقه مردم به کشتار سنتی به صلاح سلامتی آنها نیست

علاقه مردم به کشتار سنتی به صلاح سلامتی آنها نیست

علاقه مردم به کشتار سنتی به صلاح سلامتی آنها نیست اهواز – مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با وجود کشتارهای صنعتی، مردم باز هم به کشتارهای سنتی علاقه نشان می‌دهند که این اصرار به صلاح سلامتی آنها نیست.
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کنارکوهی عصر امروز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: عمده ترین وظیفه تأمین بهداشت دام در زمان حیات است که شامل پیشگیری، پایش بیماری‌ها، واکسیناسیون است.
وی با اشاره به اینکه دامپزشکی یکی از سازمان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با ردیف حقوقی مستقل و مجموعه‌ای از وظایف مشخص است، افزود: بعد از حیات در کشتارگاه‌ها و تا اماکن عرضه وظیفه کنترل بهداشتی آنها برعهده سازمان دامپزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: علم طب یک علوم پایه دارد که تا یک مقطعی تمام کسانی که قرار است به جامعه بشری در زمینه بهداشت کمک کنند باید از نظر آکادمیک علوم پایه را بخوانند و بعد در زمینه تخصصی پزشکی یا دامپزشکی باید سطح بالاتری از تحصیلات را بگذرانند.
کنارکوهی گفت: چیزی که همیشه بیماری را شاخص و آن را آشکار می‌کند، میزبان و شرایط محیطی است؛ بیماری‌های عمده‌ای که می‌توان منتظر آنها ب..

۲ برادر بر اثر صاعقه در شوش فوت کردند

۲ برادر بر اثر صاعقه در شوش فوت کردند

۲ برادر بر اثر صاعقه در شوش فوت کردند شوش – صاعقه در روستای شیخ شجاع چنانه در بخش فتح المبین شوش جان دو برادر را گرفت.
یکی از ساکنان روستا در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: دو برادر در مسیر با موتور سیکلت بودند که صاعقه به آنها می‌خورد و بعد از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند. امروز در شهرهای شمالی خوزستان شاهد بارش باران و رعد و برق بودیم.

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری در خوزستان آغاز شد

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری در خوزستان آغاز شد

ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری در خوزستان آغاز شد اهواز- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های کارگاه مجازی برخط (آنلاین) برای کودکان و نوجوانان خبر داد.
وحید کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برای دوره‌ی پاییز، ۲۹ کارگاه مجازی برخط (آنلاین) را به صورت مخصوص برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است.
وی افزود: ثبت‌نام کارگاه‌های پاییزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و محدودیت‌هایی که برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان وجود دارد، از امروز آغاز شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان اظهار کرد: کارگاه‌های شعر و قصه، شعر سرایی، اوریگامی (کاغذ و تا)، عکاسی، خوشنویسی، نوشتن خلاق، داستان‌نویسی، نقاشی، سفال، عروسک‌سازی، نقاشی روی شیشه (ویترای)، قصه‌گویی، مهارت‌های خودباوری، خوانش متون کهن، تذهیب، پویانمایی و کاردستی از جمله کلاس‌هایی است که در دو سطح «مقدماتی» و «تکمیلی» برای کودکان و نوجوانان سن ۷ تا ۱۸ سال در فصل..