شهیدی که در اوج جنگ به زیارت کربلا رفت/ عملیات شناسایی در بغداد

شهیدی که در اوج جنگ به زیارت کربلا رفت/ عملیات شناسایی در بغداد

شهیدی که در اوج جنگ به زیارت کربلا رفت/ عملیات شناسایی در بغداد اهواز- در وصف جسارت شهید عبدالمحمد سالمی همین بس که در اوج جنگ وقتی برای شناسایی در دل خاک عراق می‌رفت، آنقدر شهامت داشت که به زیارت مرقد امام حسین(ع) هم برود.
خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها – فاطمه بندری: عبدالمحمد سالمی یکی از همان دلاورانی است که می‌توان جسارت معامله با خدایش را در جان مایه سخنان سرداران بزرگی همچون محسن رضایی، شهید علی هاشمی و سایر سرداران دید. دلاوری که با همه فرق می‌کرد و همین تفاوتش سبب شد که معامله‌اش با خدا نیز با سایران متفاوت باشد. شیر مردی که هنوز وقتی نامش بر زبان می‌آید، لرزه بر تن خیلی‌ها می‌افکند زیرا هرکس با وی همراه می‌شد روز دوم حاضر به همراهی با وی نبود چرا که کمتر همراهی می‌توانست دلی جسور و سرسخت مانند او داشته باشد.
جسارت سالمی را می‌توان از فعالیت‌هایش در قبل از انقلاب در دفاع از حق‌وحقوق کارکنان پیمانکاری شرکت نفت که منجر به اخراج وی و برادر دوقلویش شده بود و یا به آتش کشیدن کارخانه مشروب سازی و اماکن ترویج فساد و فحشاء مشاهده کرد. وی به همراه برادر دو قلوی خود از دوران کودکی که پدرش..

رعایت نکردن بهداشت اهواز را وارد وضعیت قرمز کرونا کرد

رعایت نکردن بهداشت اهواز را وارد وضعیت قرمز کرونا کرد

رعایت نکردن بهداشت اهواز را وارد وضعیت قرمز کرونا کرد اهواز- رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: عامل اصلی ورود دوباره اهواز به وضعیت قرمز کرونایی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونایی و بی‌توجهی به دستورالعمل‌ها بوده است.
به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشکورنیا عصر امروز شنبه در نشست خبری، اظهار کرد: قدر وضعیت سفید کرونایی را ندانستیم و فقط سه استان وضعیت سفید قرار داشتند و کل کشور قرمز بود.
وی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونایی توسط مردم و ورود مجدد اهواز به وضعیت قرمز کرونایی انتقاد کرد و افزود: متأسفانه مسافرت‌های خارج از استان، مهمانی‌های خانگی و بعضاً مراسم مذهبی و بازگشایی مدارس و کنکور، محرم و همه اینها با هم باعث شد که دوباره وارد وضعیت قرمز کرونایی شویم.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز و دبیر شورای سلامت شهرستان با بیان اینکه هنر کار با کرونا در این است که اصلاً اجازه ندهیم بحران ایجاد شود، تصریح کرد: وقتی وضعیت سفید است، هنر این است که این وضعیت سفید را نگه داریم.
مشکورنیا با بیان اینکه اهواز از وضعیت سفید خارج و وارد وضعیت قرمز شده است، یادآور شد: ۹ تا ۱۰ هفته بحرانی را از ا..

نماینده سوم مجلس در حوزه انتخابیه اهواز معرفی شد

نماینده سوم مجلس در حوزه انتخابیه اهواز معرفی شد

نماینده سوم مجلس در حوزه انتخابیه اهواز معرفی شد اهواز – با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه اهواز، نماینده سوم این حوزه انتخابیه برای ورود به بهارستان مشخص شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با پایان شمارش آرا در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، شبیب جویجری موفق به کسب اکثریت آرا شد و به عنوان نماینده سوم حوزه انتخابیه اهواز راهی به استان شد.
این خبر به زودی به صورت رسمی از سوی فرمانداریاهواز اعلام می‌شود.
شبیب جویجری که سابقه نمایندگی مردم اهواز در دو دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیر ایران در کشور سودان را در کارنامه وارد، از طیف اصولگرایان به حساب می‌آید.
یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد شرایط در حوزه انتخابیه اهواز بودند که فقط ۷۹ هزار و ۴۷۶ نفر در انتخابات شرکت کردند. به عبارتی کمتر از هفت درصد واجدین شرایط شرکت کننده در انتخابات بودند.
کل آرای ماخوده حوزه انتخابیه اهواز ۷۹ هزار و ۴۷۶ رأی بود که از این تعداد ۴۴ هزار و ۶۷۱ رأی به شبیب جویجری و ۳۱ هزار و ۳۸۸ رأی به احمد سراج تعلق گرفت.

بازیکن جدیدی به تیم استقلال خوزستان پیوست

بازیکن جدیدی به تیم استقلال خوزستان پیوست

بازیکن جدیدی به تیم استقلال خوزستان پیوست اهواز- باشگاه استقلال خوزستان بازیکن فصل گذشته تیم فولاد نوین خوزستان را به خدمت گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، بهروز بارانی عصر پنج شنبه پس از توافق با مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان با قراردادی به مدت یک فصل به جمع شاگردان امیر خلیفه اصل اضافه شد.
همچنین محمد بختیاری بازیکن فصل گذشته استقلال خوزستان قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرد.
پیش از این نیز علی حسامی بازیکن فصل گذشته قشقایی شیراز نیز به جمع آبی پوشان دیار کارون پیوسته بود.
علیرضا دغاغله مدافع چپ و گلزن فصل گذشته استقلال خوزستان از این تیم جدا شد و با عقد قراردادی به مدت یک فصل به مس رفسنجان منتقل شد.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال خوزستان فصل گذشته با کسب ۴۵ امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی مسابقات دسته اول باشگاه‌های کشور قرار گرفت.
صعود به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هدف‌گذاری جدید مدیریت باشگاه استقلال خوزستان در رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های ایران است.

محکومیت بیش از ۴ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در آبادان

محکومیت بیش از ۴ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در آبادان

محکومیت بیش از ۴ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در آبادان اهواز- مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان از محکومیت بیش از ۴ میلیارد ریالی قاچاقچی ارز در آبادان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت الله بیرانوندی در این باره اظهار کرد: گزارشی از سوی نیروی انتظامی شهرستان آبادان مبنی بر کشف مقدار یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۴ دلار آمریکایی ارز مازاد همراه مسافر، به اداره تعزیرات حکومتی آبادان ارسال شد.
وی افزود: رئیس تعزیرات حکومتی آبادان پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعیات متهم و بلا وجه بودن آن، وی را علاوه بر ضبط کالا مکشوفه به مبلغ ۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون و ۷۳۱ هزار ریال محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: این رأی پس اعتراض از سوی متهم، توسط شعبه تجدیدنظر قاچاق کالا و ارز استان مجدداً بررسی شده و رأی شعبه اول شهرستان آبادان مورد تأیید قرار گرفت و برای اجرا، به اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان آبادان ارسال شد.
وی در پایان گفت: سامانه اینترنتی http://tazirat۱۳۵.ir/ آماده دریافت گزارش‌ها و شکوائیه‌های هم استانی‌های ما است.

مرگ ۱۰۱ نفر بر اثر کرونا درشوشتر/ افزایش آمار نگران‌کننده است

مرگ ۱۰۱ نفر بر اثر کرونا درشوشتر/ افزایش آمار نگران‌کننده است

مرگ ۱۰۱ نفر بر اثر کرونا درشوشتر/ افزایش آمار نگران‌کننده است شوشتر- رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۱ نفر شوشتری بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند که این روند افزایشی در روزهای اخیر نگران‌کننده است.
به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی کلانتر ظهر امروز در این خصوص اظهار کرد: تاکنون تست کرونا سه هزار و ۵۱۶ نفر در شهرستان شوشتر مثبت شده است که ۵۶ درصد آمار مبتلایان مربوط به آقایان و ۴۴ درصد دیگر به بانوان تعلق دارد.
وی افزود: ۷۳ درصد از مبتلایان در نقاط شهری سکونت دارند و سهم مناطق روستایی ۲۶ درصد است که این آمار با توجه به گسترده بودن ارتباطات در مناطق شهری، بیان‌کننده تأثیر مستقیم کاهش فاصله اجتماعی در شیوع این بیماری است.
کلانتر در ادامه تصریح کرد: در ابتدای شیوع بیماری میانگین سنی مبتلایان در شهرستان حدود ۵۴ سال بوده است اما بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اپیدمیولوژی این دانشکده، میانگین سنی به ۳۳ سال رسیده است.
وی ادامه داد: این موضوع بیانگر بی‌توجهی جوانان به تذکرات بهداشتی است و مواردی همچون دورهمی‌های دوستانه، تجمع در پارک‌ه..

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان ابقا شد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان ابقا شد

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان ابقا شد اهواز- پس از انجام مذاکرات نهایی با مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان، سرمربی فعلی با عقد قرارداد به مدت یک فصل دیگر هدایت تیم فوتبال بزرگ‌سالان این باشگاه را در فصل آینده بر عهده گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، امیرخلیفه اصل امشب پس از انجام مذاکرات نهایی با مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان، با عقد قرارداد به مدت یک فصل دیگر هدایت تیم فوتبال بزرگ‌سالان این باشگاه را در فصل آینده رقابت‌های دسته اول باشگاه‌های کشور بر عهده گرفت.
امیرخلیفه اصل در مسابقات فصل گذشته دسته اول باشگاه‌های کشور، از هفته دوازدهم رقابت‌ها جانشین سهراب بختیاری زاده شد و تا پایان مسابقات به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تیم استقلال خوزستان در پایان مسابقات فصل گذشته دسته اول باشگاه‌های کشور با ۴۵ امتیاز در مکان نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول منصوب شد

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول منصوب شد

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی دزفول منصوب شد دزفول- با ابلاغ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علی قمیشی به سمت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول منصوب شد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی قمیشی متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه است و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است.
وی ۱۸ سال سابقه کار را در پرونده خود دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر یوسف پریدار ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول را بر عهده داشت. سه شهرستان دزفول، شوش و گتوند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند.

۷۰۰ روستای خوزستان دارای تنش آبی هستند/اولویت مجلس نظارت است

۷۰۰ روستای خوزستان دارای تنش آبی هستند/اولویت مجلس نظارت است

۷۰۰ روستای دارای تنش آبی خوزستان هستند/اولویت مجلس نظارت است اهواز- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ روستا در خوزستان دارای تنش آبی هستند که سعی می کنیم تا پایان دولت فعلی آنها را سر و سامان بدهیم.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف شامگاه جمعه در جلسۀ نهایی پیگیری و نظارت میدانی خود از استان خوزستان، اظهار کرد: گاهی در نقد این سفر به من می‌گویند «چرا در این سفر پروتکل‌ها را رعایت نکردی؟» و من می گویم نمی‌توان مشکلات را دید و حرف مردم را نشنید.
وی افزود: ما تجربه دفاع مقدس را داریم. اگر در صبح عملیات رزمنده، فرمانده‌اش رو کنار خودش نمی‌دید، احساس امنیت نمی‌کرد و در این ایام سخت کرونا وقتی به مردم قول دادیم با آنها باشیم و باید در کنار آنها باشیم و با آنها زندگی کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم را دو چیز رنج می‌داد. یکی «مشکلات» و دیگری «تبعیض» و می‌گویند «چرا یکجا شهرک بعثت است و یکجا شهرک طالقانی؟»
قالیباف با تأکید بر اینکه اولویت ما در مجلس نظارت است و در مرتبه بعد قانون‌گذاری است، بیان کرد: نظارت ما از جنس نشستن در تهران نیست و به دنبال نظارت میدانی و سیستمی هستیم…

درگیری و نزاع طایفه‌ای در کوی پیام نور دزفول/ ۳ نفر مصدوم شدند

درگیری و نزاع طایفه‌ای در کوی پیام نور دزفول/ ۳ نفر مصدوم شدند

درگیری و نزاع طایفه‌ای در کوی پیام نور دزفول/ ۳ نفر مصدوم شدند دزفول- فرمانده انتظامی دزفول از وقوع نزاع و درگیری با اسلحه شکاری به صورت طایفه‌ای در کوی پیام نور دزفول و مصدوم شدن سه نفر در این درگیری خبر داد.
سرهنگ روح الله گراوندی در گفت‌وگو با اظهار کرد: ظهر امروز در کوی پیام نور دزفول خبری مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری طایفه‌ای دریافت شد که عوامل انتظامی به سرعت برای بررسی صحت و سقم موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی گفت: پس از حضور مأموران در محل مأموریت، مشخص شد که نزاع دسته‌جمعی و درگیری طایفه‌ای با اسلحه شکاری صحت داشته است.
فرمانده انتظامی دزفول تصریح کرد: با توجه به شدت درگیری، نیروهای کمکی از مجموعه فرماندهی انتظامی دزفول نیز به محل وقوع درگیری اعزام شده و با تدابیر به کار گرفته شده و کار اطلاعاتی در کمتر از یک ساعت عاملان و منازعان طرف درگیری را در محل شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ گراوندی ادامه داد: در این نزاع دسته‌جمعی، ۲۴ نفر از عاملان اصلی توسط عوامل انتظامی دستگیر و سه نفر نیز که تیرخورده بودند توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان برای مداوا اعزام شدند.
وی علت اصل..