بغداد از یک فاجعه بزرگ جان به در برد +تصاویر

بغداد از یک فاجعه بزرگ جان به در برد +تصاویر

بغداد از یک فاجعه بزرگ جان به در برد +تصاویر آتش‌نشانان عراقی موفق شدند آتش سوزی را از یک کانتینر مملو از موشک که در فرودگاه المثنی بغداد دپو شده بود، دور کرده و این شهر را از یک فاجعه بزرگ نجات دهند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی دجله در خبری در این رابطه نوشت: نیروهای آتش‌نشانی بغداد موفق شدند آتش سوزی‌ای که در فرودگاه المثنی رخ داده بود را مهار و از آن مهم‌تر توانستند از رسیدن آتش به یک کانتینر مملو از موشک‌های میانبرد ـ که در این مکان نگهداری می‌شد ـ جلوگیری کنند.
به نوشته این رسانه، آتش سوزی از داخل یکی از کانتینرهایی که در آن وسایل برقی مستعمل نگهداری می‌شد، آغاز و اگر ورود سریع نیروهای آتش‌نشانی نبود، آتش به کانتینری که در آن موشک و مهمات قرار داشت هم می‌رسید.

مسئولین اعلام کردند تحقیقات خود را در رابطه با علل وقوع آتش سوزی آغاز کرده‌اند.
از سوی دیگر، بیمارستان ناصریه که چند روز پیش شاهد آتش سوزی شدید و فاجعه انسانی مرگ ده‌ها بیمار بود، امروز نیز طعمه حریق شد.
خبرگزاری اردن اعلام کرد: نیروهای عراقی موفق شدند سه کارگر را که در میان آتش گرفتار شده بودند نجات دهند.

آتش سوزی در اتاق‌های پیش ساخته‌ای که برای بستری بیماران سرطانی در بیمارستان ایجاد شده بود به قوع پیوست و علاوه بر تخریب این اتاقک‌ها به دستگاه‌های پزشکی موجود هم آسیب زیادی رساند.
گفتنی است در آتش سوزی هفته گذشته در این بیمارستان، ده‌ها نفر از بیماران و کادر درمان جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/؛

ارتش اسرائیل غرق در بحران‌ فساد؛ افزایش فرار از خدمت اجباری زنان نظامی صهیونیست/ گزارش اختصاصی

ارتش اسرائیل غرق در بحران‌ فساد؛ افزایش فرار از خدمت اجباری زنان نظامی صهیونیست/ گزارش اختصاصی

ارتش اسرائیل غرق در بحران‌ فساد؛ افزایش فرار از خدمت اجباری زنان نظامی صهیونیست/ گزارش اختصاصی از هر ۶ نظامی زن اسرائیلی، یک نفر در طول دوره خدمت اجباری مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد و تعرض به نظامیان زن تنها در میان نظامیان رده پایین ارتش رژیم صهیونیستی رایج نیست، بلکه در سطح فرماندهان ارشد نیز به چشم می‌خورد. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوار غزه،‌ تمدن‌ها برای محافظت از خود، ارتش‌ها را بنا می‌کنند، این مسئله‌ای معروف و شناخته شده است؛ اما اسرائیل از این قاعده مستثنی است چراکه این رژیم در اصل ارتشی بود که برای خود دولت ایجاد کرد و تصور اینکه چه سرنوشتی در انتظار چنین دولتی است، برای ما آسان است.

زمانی که بحران‌های اخلاقی، ارتش (رژیم صهیونیستی) را درگیر خود می‌کند به عنوان مثال 33 درصد از نیروهای این ارتش مایل به خدمت یا حاضر به فداکاری و از خودگذشتگی در راه آن نخواهند بود. اما اینکه چرا زنان اسرائیلی حاضر به خدمت اجباری در ارتش رژیم صهیونیستی نیستند؟ این موضوع، جنبه‌ها و ابعاد فراوانی دارد. اما آنچه شگفت‌آورتر است، افشاگری روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» است.
«ایمن الرفاتی»، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در این باره به خبرنگار تسنیم در غزه می‌گوید: این موضوع (عدم تمایل زنان به خدمت در ارتش صهیونیستی) دلایل متعددی دارد؛ ماهیت و ساختار این ارتش به گونه‌ای است که بودن در آن نیاز به این دارد که فرد از خیلی چیزهای خود بگذرد و این موضوع، چه بسا با خوی و منش زنان رژیم اشغالگر و نیز وضع زنان در مکان‌های اداری و پشتیبانی لجستیکی ارتش سازگار نباشد.

وی ادامه داد: این وضع، آنها را در معرض بسیاری از مشکلات اخلاقی و حرفه‌ای قرار می‌دهد که سبب لطمه خوردن موقعیت آنها در رژیم اشغالگر می‌شود. بسیاری از آنها در معرض توهین و نیز تعرض جنسی قرار می‌گیرند.
در این اواخر تحقیقی منتشر شده است که فاش می‌کند: از هر 6 نظامی زن اسرائیلی، یک نفر در طول دوره خدمت اجباری مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد.نظرسنجی دیگری که کانال هفتم تلویزیون عبری منتشر کرد نشان داد که 60 درصد از نظامیان زن اسرائیلی که خدمت اجباری خود را سپری کرده‌اند در معرض یکی از اشکال مختلف از آزار و تعرض جنسی قرار گرفته‌اند.
«محمد مصلح»، یکی دیگر از کارشناسان مسائل رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ا..

بیانیه مشترک روسیه و 5 جمهوری آسیای مرکزی درباره افغانستان

بیانیه مشترک روسیه و 5 جمهوری آسیای مرکزی درباره افغانستان

بیانیه مشترک روسیه و ۵ جمهوری آسیای مرکزی درباره افغانستان وزرای امور خارجه روسیه و کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان خواستار حل و فصل مشکلات در افغانستان تنها از طریق مذاکرات و خودداری از اقدامات نظامی به نفع تأمین امنیت مردم این کشور شدند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته با انتشار متن بیانیه پایانی نشست وزیران کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: روابط منطقه‌ای، چالش‌ها و امکانات» در تاشکند اعلام کرد که رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی روسیه و 5 جمهوری منطقه آسیای مرکزی (قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) نسبت به وخامت اوضاع کنونی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از همه طرفین شرکت‌کننده در این مناقشه خواستند تا به مذاکره روی آورند.
بر اساس این بیانیه مشترک، وضعیت کنونی در افغانستان در رابطه با خارج شدن نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در ناتو از این کشور و به دنبال آن تشدید درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولتی و جنبش طالبان، به ویژه در برخی استان‌های شمالی این کشور و در نزدیکی مرزهای کشورهای آسیای مرکزی موجب نگرانی جدی شده است.
وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در شرایط واقعیت جدید ژئوپلیتیکی بسیار ضروری است که به دنبال امکانات واقعی برای تثبیت اوضاع نظامی ـ سیاسی و برقراری صلح و آرامش در جمهوری اسلامی افغانستان بود. به همین دلیل شرکت‌کنندگان در کنفرانس تاشکند از همه طرفین مناقشه در افغانستان انتظار دارند تا از استفاده از توان نظامی و اقدامات بی ثبات کننده، به نفع تأمین شرایط مناسب برای پیشبرد روند سیاسی و مسالمت‌آمیز حل و فصل مشکلات در این کشور خودداری کنند.
در این بیانیه مشترک تأکید شده است: «ما بر این عقیده هستیم که صلح همه‌جانبه و پایدار در افغانستان تنها از طریق مذاکرات مستقیم فراگیر بین طرفین افغان درباره حل و فصل سیاسی اوضاع و در جهت تأمین امنیت مردم این کشور و در همکاری فعال دولت افغانستان و سازمان‌های بین‌المللی امکان پذیر خواهد بود.»
وزرای خارجه روسیه و جمهوری‌های آسیای مرکزی همچنین ابراز امیدواری کردند که برگزاری مذاکرات سازنده بین مقامات کابل و نمایندگان جنبش طالبان در زمینه توافق در خصوص راهی برای پایان داد..

بازتاب وسیع پیام تسلیت آیت الله رئیسی درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان «ذی‌قار » در رسانه‌های عراق

بازتاب وسیع پیام تسلیت آیت الله رئیسی درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان «ذی‌قار » در رسانه‌های عراق

بازتاب وسیع پیام تسلیت آیت الله رئیسی درباره حادثه آتش سوزی بیمارستان «ذی‌قار » در رسانه‌های عراق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب عراق پیام تسلیت آیت الله رئیسی در پی جان باختن ده‌ها تن از شهروندان این کشور در حادثه بیمارستان امام حسین (ع) شهر ناصریه را به طورگسترده پوشش دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرنگار تسنیم از بغداد، رسانه‌های عراق پیام تسلیت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران در پی حادثه بیمارستان امام حسین (ع) شهر ناصریه را با علاقه خاصی پوشش دادند. آیت الله رئیسی در این پیام جان باختن نزدیک به صد تن از شهروندان عراقی در آتش‌سوزی این بیمارستان را به ملت و دولت عراق تسلیت گفته بود.
خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد گزارش داد که رسانه‌های تصویری، صوتی و مکتوب و الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی عراق با عناوین مختلفی پیام تسلیت رئیس جمهور منتخب ایران را پوشش دادند.
به عنوان مثال، وب‌سایت خبری «موسوعة الرافدین» با تیتر «رئیس جمهور منتخب ایران جان باختن قربانیان حادثه بیمارستان ناصریه را تسلیت گفت»، متن کامل پیام تسلیت را کار کرده است.
خبرگزاری «الایام نیوز» عراق نیز با تیتر «آیت الله ابراهیم رئیسی فاجعه ذی‌قار را به عراق تسلیت گفت»، این خبر را کاملاً منتشر کرده است. ذی قار یکی از استان‌های عراق به مرکزیت شهر الناصریه است.
اما خبرگزاری «الوطنیة العراقیه» (نینا) با تیتر «رئیسی به ملت و دولت عراق جان باختن قربانیان آتش‌سوزی بیمارستان امام حسین (ع) را تسلیت گفت»، نوشت: «رئیس جمهور منتخب ایران شهادت شماری از شهروندان عراقی در حادثه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) در الناصریه، مرکز استان ذی‌قار را به ملت و دولت عراق تسلیت گفت». این رسانه عراقی نیز متن کامل پیام آقای رئیسی را کار کرده است.
وب‌سایت خبری «المسله» نیز با تیتری برگرفته از پیام تسلیت نوشت: «رئیس جمهور منتخب ایران به عراقی‌ها اینگونه تسلیت گفت: “آتش‌سوزی در این بیمارستان ما را اندوهگین و دردمند کرده است».
و اما خبرگزاری «بغداد الیوم» عراق با تیتر «رئیس جمهور منتخب ایران به فاجعه الناصریه واکنش نشان داد»، نوشت:‌ «رئیس جمهور منتخب ایران به حادثه آتش سوزی در بیمارستان الناصریه واکنش نشان داد و به دولت و ملت عراق جان باختن شماری از شهروندان عراقی در حادثه آتش‌سوزی را تسلیت گفت».
در خبر این ر..

فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در ایستگاه اجماع‌سازی

فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در ایستگاه اجماع‌سازی

فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در ایستگاه اجماع‌سازی دولت بایدن در تلاش است به خیال خام خود، برجام را بدون دادن هیچ‌گونه امتیازی به ایران، به موضوعات موشکی و منطقه‌ای تعمیم دهد و چون تاکنون نتوانسته از سد محکم سیاست مقاومت فعال ایران عبور کند، تاکتیک‌های مذبوحانه جدیدی را در پیش گرفته است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طی چند روز گذشته دشمنان ملت ایران به رهبری آمریکا بازی جدید و البته نخ‌نمایی را با عنوان ربایش یک عنصر ضدانقلاب برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند.
این نمایش مضحک با صدور بیانیه‌های رسمی از سوی وزارت دادگستری و پلیس فدرال آمریکا مبنی بر کشف عملیات ربایش مسیح علی‌نژاد کلید خورد و در ادامه رسانه‌های وابسته جوسازی سنگینی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند.
فضاسازی صورت گرفته را می‌توان در ادامه نقشه راه تیم بایدن علیه ایران و پیگیری فاز جدید فشار حداکثری ارزیابی کرد. در چارچوب این راهبرد واشنگتن تلاش می‌کند با بهره‌گیری از ابزارهای جدید که از ابتدای حضور جو بایدن در کاخ سفید برای تشدید فشارها برای مجبورسازی ایران به پذیرش زیاده‌خواهی آنان فعال شده، مقاومت ایران را برای احقاق حقوق قانونی خود کاهش دهد.
موضوع اخیر را می‌توان در چارچوب یک سناریوی چند وجهی تحلیل کرد:
اول؛ با توجه به مقاومت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات برجامی، واشینگتن در تلاش است با وارد کردن اتهامات حقوق بشری مثل ربایش یک به اصطلاح روزنامه‌نگار، فاز جدید فشارها را با هدف ایجاد اجماع علیه ایران حول موضوعات حقوق بشری آغاز کند. در همین راستا 17 سناتور جمهوری‌خواه با هدایت تد کروز، طرحی را برای اعمال تحریم‌های حقوق‌بشری علیه رهبر انقلاب و رئیس جمهور منتخب به سنا ارائه داده‌اند.
دوم؛ انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب در انتخاباتی که از یک سال قبل تمام دستگاه‌های رسانه‌ای غرب برای تحریم آن بسیج شده بودند، با حضور مردم موجی از ناامیدی و یأس را در آنها ایجاد کرد و موجب شد برنامه آنها که از «نه به جمهوری اسلامی» به «نه به انتخابات» و سپس «نه به رئیسی» رسیده بود با بن بست روبرو شود.
سوم؛ تلاش گسترده غرب و عوامل رسانه‌ایش برای ایجاد پرونده حقوق بشری برای رئیس جمهور منتخب به منظور بی‌اثر کردن مشارکت و رأی مردم در انتخاباتی که آن..

ادامه دخالت فرانسه در امور لبنان در پوشش کنفرانس کمک بین المللی

ادامه دخالت فرانسه در امور لبنان در پوشش کنفرانس کمک بین المللی

ادامه دخالت فرانسه در امور لبنان در پوشش کنفرانس کمک بین المللی فرانسه که سابقه ای طولانی در امر دخالت در امور داخلی لبنان دارد این کار را با پوشش کنفرانس بین المللی کمک به لبنان ادامه می دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه، اعلام کرد که یک کنفرانس بین المللی برای کمک به مردم لبنان در تاریخ چهارم اوت (۱۳ مرداد) برگزار می شود.
وی با بیان اینکه خروج از انسداد سازمان یافته و غیرقابل قبول در لبنان، نیاز ضروری است، آغاز مشورت های فوری پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر جدید لبنان را خواستار شد.
لودریان گفت: انصراف سعد حریری از تشکیل کابینه با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی لبنان، فصل غم انگیز دیگری به شمار می رود.
وی با اشاره به تداوم شرایط بحرانی لبنان، از مقام های این کشور خواست مسئولیت خود را در قبال وضعیت موجود انجام دهند.
گفتنی است که سعد الحریری مأمور به تشکیل کابینه لبنان روز گذشته (پنج شنبه) از مأموریت خود انصراف داد. لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است، این کشور در تاریخ چهارم آگوست سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۹۹) در بندر..

عبدالله در رأس هیئت سیاسی افغانستان برای دیدار با طالبان عازم قطر شد

عبدالله در رأس هیئت سیاسی افغانستان برای دیدار با طالبان عازم قطر شد

عبدالله در رأس هیئت سیاسی افغانستان برای دیدار با طالبان عازم قطر شد رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رأس یک هیئت از چهره‌های سیاسی این کشور برای دیدار با طالبان کابل را به مقصد دوحه ترک کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رأس هیئتی ارشد از سیاسیون این کشور لحظاتی پیش کابل را برای دیدار با طالبان در قطر ترک کرد.
کریم خلیلی معاون سابق ریاست جمهوری، عطامحمد نور والی سابق بلخ، سید منصور سعادت نادری، وزیر دولت در امور صلح، معصوم استانکزی، رئیس تیم مذاکره افغانستان، باتور دوستم و فاطمه گیلانی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت، سلام رحیمی، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان و شمار دیگری از چهره‌های سیاسی عضو این هیئت هستند.
عبدالله نیز پیش از ترک کابل به خبرنگاران گفت که شمار دیگری از سیاسیون نیز در قطر حضور دارند و شمار دیگری نیز قرار است به آن‌ها در دوحه ملحق شوند اما اسامی این افراد را اعلام نکرد.
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین تاکید کرد که هیئت اعزامی به دوحه با صلاحیت کامل و به نمایندگی از جمهوری اسلامی افغانستان به قطر می‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیدار با طالبان نتایج خوبی را در پی داشته باشد.
عبدالله خطاب به طالبان نیز گفت که نتیجه صلح از دست به دست شدن شهرستان‌ها بدست نمی‌آید، بلکه نتیجه صلح از میز مذاکرات به دست خواهد آمد.
این سفر درحالی صورت می‌گیرد که به گفته «نادر نادری» سخنگوی تیم مذاکراتی افغانستان، طالبان برای پذیرش آتش‌بس 3 ماهه خواستار آزادی 7 هزار زندانی خود و حذف سران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل شده است.
کارشناس افغان: اشرف غنی مخالف صلاحیت تصمیم‌گیری هیئت سیاسیون در سفر به قطر استدیدارهای اشرف غنی در حاشیه اجلاس ازبکستان همزمان با تشدید درگیری‌ها در افغانستانمعاون اشرف غنی: دولت افغانستان صلح با حاکمیت انحصاری را نمی‌پذیردتلاش پاکستان برای میزبانی از چهره‌های سیاسی افغانستاندرحالیکه دستورکار سفر هیئت سیاسی افغانستان به قطر مشخص نیست، «احمد سعیدی» کارشناس افغان می‌گوید که مسئله تقسیم قدرت در نظام آینده افغانستان و ایجاد دولت موقت احتمالاً بخشی از مذاکرات سران افغانستان با طالبان در دوحه خواهد بود.
وی افزود که رئیس جمهور افغانستان مخالفت صلاحیت د..

واکنش ظریف به اتهام‌زنی اخیر آمریکا

واکنش ظریف به اتهام‌زنی اخیر آمریکا

واکنش ظریف به اتهام‌زنی اخیر آمریکا وزیر خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود به اتهام‌زنی اخیر آمریکا اشاره کرد و نوشت: پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود نوشت: افراد مسلح وابسته به آمریکا برای ترور رهبران در ونزوئلا و هائیتی در خاک آمریکا طرح‌ریزی می‌کنند، در حالی که دولت آمریکا فعالانه روابط مجرمانه خود را با متهم کردن دیگران به عملیاتِ آدم‌ربایی به وضوح مضحک و کودکانه پرورده شده، مخفی می‌کند.
وی افزود: پیش از متهم کردن دیگران به وضعیت خودتان بپردازید.
اذعان پنتاگون به آموزش عاملان ترور رئیس جمهور هائیتی در آمریکاشناسایی 5 مظنون دیگر ترور رئیس جمهور هائیتیکاخ سفید احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به هائیتی را رد نکردپنتاگون: تیم آمریکایی برای ارزیابی نیازها به هائیتی اعزام می‌شودپلیس هائیتی: 2 آمریکایی در ترور رئیس جمهور دست داشتندانتهای پیام/

طالبان: نمی‌خواهیم افغانستان به مرکز رقابت‌های منطقه‌ای تبدیل شود

طالبان: نمی‌خواهیم افغانستان به مرکز رقابت‌های منطقه‌ای تبدیل شود

طالبان: نمی‌خواهیم افغانستان به مرکز رقابت‌های منطقه‌ای تبدیل شود سخنگوی طالبان با تاکید بر لزوم بازسازی افغانستان پس از تامین صلح در این کشور گفت که این گروه نمی‌خواهد افغانستان به مرکزی برای رقابت‌های منطقه‌ای تبدیل شود. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان با دولت افغانستان با اشاره به پیشروی‌های این گروه و ادعای کنترل بر 85 درصد از خاک این کشور از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این گروه را از نظر مالی حمایت کنند.
شاهین به «عرب نیوز» گفت: ماه تقریباً 85 درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل خود داریم، بنابراین برای ارائه تسهیلات به مردم عادی، جهت عملیاتی و فعال نگه داشتن ادارات و دفاتری که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند به کمک‌های مالی نیاز داریم.
وی در رابطه با شرایط این گروه برای پذیرش آتش‌بس گفت: ابتدا ما باید به راه‌حل سیاسی برای ایجاد یک نقشه راه سیاسی در افغانستان برسیم و سپس برای آتش‌بس اقدام خواهیم کرد.
عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان با تاکید بر اینکه این گروه اجازه استفاده از خاک این کشور علیه دیگر کشورها را نخواهد داد، به «عرب نیوز» گفت: ما نمی‌خواهیم افغانستان به مرکزی برای رقابت‌های منطقه‌ای تبدیل شود.
افغانستان| توافق طالبان و بزرگان محلی برای آتش‌بس در مرکز ولایت «بادغیس»«نادر نادری»: طالبان برای آتش‌بس 3 ماهه شرط گذاشته استطالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیمانگلیس: طالبان احتمالا در دولت آینده افغانستان نقش خواهد داشتشاهین افزود: پس از استقرار در افغانستان، ما نیازمند بازسازی کشور هستیم، بنابراین ما خواستار همکاری با دیگر کشورها هستیم که به نفع مردم افغانستان خواهد بود؛ ما نمی‌خواهیم افغانستان مرکزی برای رقابت دیگر کشورها باشد.
انتهای پیام/.