روسیه: آمریکا بیش از حد روی تأثیر تحریم‌ها بر ایران حساب کرده بود/ ایران عجله‌ای برای توافق ندارد

روسیه: آمریکا بیش از حد روی تأثیر تحریم‌ها بر ایران حساب کرده بود/ ایران عجله‌ای برای توافق ندارد

روسیه: آمریکا بیش از حد روی تأثیر تحریم‌ها بر ایران حساب کرده بود/ ایران عجله‌ای برای توافق ندارد نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه ایران علی‌رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا عجله‌ای برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین ندارد، تأکید کرد که آمریکا اثرات کارزار فشار حداکثری بر ایران را بیش از حد برآورد کرده بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری تأکید کرد که آمریکا طی این مدت بیش از حد روی سیاست موسوم به فشار حداکثری بر ایران حساب کرده است، در حالی که علی‌رغم تداوم این سیاست، ایران هیچ عجله‌ای برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین ندارد.
این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «مسیر مذاکرات وین بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده اثرات فشار حداکثری بر ایران را بیش از حد برآورد کرده بود. فشار همچنان ادامه دارد، اما ایران عجله‌ای [برای توافق در وین] ندارد؛ اگرچه می‌داند که هرچه زودتر گفتگوها به پایان برسد، تحریم‌ها زودتر برداشته خواهد شد. تحریم تنها عاملی نیست که مد نظر قرار می‌گیرد.»
آمارهای رسمی نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نشان می‌دهد که نرخ رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و بحران کرونا مثبت بوده و انتظار می‌رود که اقتصاد ایران سال جاری را نیز با نرخ رشد مثبت پشت سر بگذارد؛ این در حالی است که بسیاری از کشورها جهان در سال گذشته میلادی تحت تأثیر همه‌گیری کرونا شاهد کوچکتر شدن اقتصاد خود بوده‌اند.
برگهای برنده اقتصاد ایران در چالش تأمین ارز در شرایط تحریم/ صنایع مس و پتروشیمی‌ها؛ تکیه‌گاه محکم ارزآوریرشد 3.6 درصدی اقتصاد ایران در سال 99/ سرپرست بانک مرکزی: اقتصاد آرام آرام از رکود عمیق خارج می‌شودیک مؤسسه بین‌المللی پیش‌بینی کرد؛ دستاورد “تقریباً هیچ” اقتصاد ایران از احیای برجامگزارش IMF از 13 شاخص کلان اقتصاد ایران در سال 2020 با تجارت 140 میلیارد دلاری/ اثر تحریم‎‌های نفتی تخلیه شدرشد 1.5 درصدی اقتصاد ایران در سال 2020 بر اساس برآورد صندوق بین المللی پول/ تورم 36.5 درصد شدچشم انداز مثبت اقتصاد ایران در سال 1400/ اثر تحریم‌ها..

بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه آلاسکا جنگنده‌های روسیه را مجبور به پرواز کردند

بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه آلاسکا جنگنده‌های روسیه را مجبور به پرواز کردند

بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه آلاسکا جنگنده‌های روسیه را مجبور به پرواز کردند طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده میگ-۳۱ و سوخو-۳۵ نیروهای پدافند هوایی ناحیه نظامی شرقی برای مشایعت و دور کردن ۳ فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکایی بر فراز دریای برینگ (در منطقه آلاسکا) به هوا برخاسته و آنها را مشایعت کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه (بخشی از وزارت دفاع این کشور) امروز، پنج‌شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های میگ-31 و سوخو-35 از ترکیب نیروهای وظیفه پدافند هوایی منطقه نظامی شرقی این کشور اوایل بامداد امروز بر فراز آب‌های ساحلی دریای برینگ (بین روسیه و آلاسکا در بخش شمالی اقیانوس آرام)، هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده را مشایعت کردند.
طبق اطلاعات این مرکز، در تاریخ 15 جولای (24 تیر ماه) ایستگاه رادار و تجهیزات کنترل حریم هوایی روسیه در آسمان آب‌های بین المللی دریای برینگ سه هدف هوایی بیگانه را شناسایی کردند که در حال نزدیک شدن به مرزهای ملی این کشور بودند. در این رابطه، به منظور شناسایی این اهداف و جلوگیری از نقض حریم هوایی روسیه، یک فروند جنگنده میگ-31 و یک فروند جنگنده سوخو-35 فوراً به هوا برخاستند.
خلبانان روسی این اهداف هوایی را سه فروند بمب‌افکن‌های راهبردی از نوع “بی-52اچ” فرماندهی نیروهای ضربت جهانی نیروی هوایی آمریکا تشخیص داده و آنها را در آسمان منطقه و تا دور شدن از سواحل روسیه همراهی کردند. در این حادثه مرزهای ملی روسیه نقض نگردید. جنگنده‌های روسی پس از دور کردن هواپیماهای راهبردی آمریکایی از مرزهای ملی، به سلامت در پایگاه‌های محل استقرار دائمی خود فرود آمدند. خلبانان روسی در حین پرواز خود، بطور کامل تمامی قوانین مربوط به استفاده از حریم هوایی را رعایت کردند.
مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه همچنین اعلام کرد که صبح امروز (پنج‌شنبه) یک فروند جنگنده میگ-31 این کشور نیز مجبور شد برای مشایعت و دور کردن یک هواپیمای گشت از نوع “پی-8ای” نیروی دریایی آمریکا در آسمان اقیانوس آرام در نزدیکی سواحل جنوب شرقی منطقه کامچاتکا به هوا بلند شود. در این حادثه نیز حریم هوایی روسیه نقض نگردید.
جنگنده روسیه هواپیمای آمریکایی را در آسمان دریای سیاه اسکورت کردرهگیری هواپیمای فرانسوی تو..

چرایی گام اردوغان به سوی درگیری نظامی در افغانستان همزمان با نزدیکی به اسرائیل

چرایی گام اردوغان به سوی درگیری نظامی در افغانستان همزمان با نزدیکی به اسرائیل

چرایی گام اردوغان به سوی درگیری نظامی در افغانستان همزمان با نزدیکی به اسرائیل روزنامه رای الیوم با اشاره به حضور نظامی ترکیه در افغانستان نوشت که چرا گام اردوغان برای درگیر شدن نظامی در افغانستان همزمان شده است با نزدیکی وی با اسرائیل؟ اردوغان کشورش را درگیر کندوی عسلی می‌کند که از آن گزیده خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روزنامه رأی الیوم به قلم عطوان نوشت: آیا ترکیه نماینده جدید آمریکا در کابل پس از عقب نشینی خواهد شد؟ چگونه طالبان به سرعت تهدید کرد این اقدام عواقب وخیمی خواهد داشت؟ آیا هدف بعدی آمریکا مثلث چین-روسیه-ایران است و در این راه دوباره از اسلام سیاسی کمک می‌گیرد؟
در این نوشته آمده است:
1- جنبش طالبان به سرعت به رئیس جمهور ترکیه پاسخ داد و با توافق نظامی‌ای مخالفت کرد که او در تلاش برای امضای آن با آمریکا است و به بقای نیروهای ترکیه پس از خروج تمامی نیروهای ناتو به منظور حمایت از فرودگاه کابل و اداره آن منجر خواهد شد. طالبان نسبت به عواقب وخیم چنین اقدامی هشدار داد.
2- این پیشنهاد ترکیه که خلوصی آکار از جزئیات آن صحبت کرد با تماس تلفنی اردوغان با همتای اسرائیلی‌اش هم زمان شد. وی به اسحاق هرتزوگ تبریک گفت و تاکید کرد روابط ترکیه و اسرائیل برای امنیت و ثبات منطقه مهم است. این در حالی است که خبرهای تأیید نشده از اتخاذ گام‌هایی برای نزدیکی دو طرف در سطوح بالا طی هفته‌های آینده حاکی است.
3- از ماهیت توافق محرمانه میان ترکیه و آمریکا خبر نداریم اما مسئله بزرگ‌تر از اداره فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی است. همچنین بهای سیاسی و مادی که ترکیه به خاطر ایفای نقش نماینده آمریکا در افغانستان دریافت خواهد کرد، همچنان مبهم است و نیز رابطه نزدیکی قریب الوقوع اسرائیل-ترکیه با این توافق معلوم نیست.
4- مسئله عمیق‌تر از حفاظت از فرودگاه است به ویژه اینکه خروج نیروهای آمریکایی احتمالاً با توجه به درگیری‌های نژادی و فرقه‌ای به جنگ داخلی در افغانستان منجر خواهد شد. همچنین قدرتهای بین المللی و منطقه‌ای بزرگی حضور دارند که به دنبال دستیابی به نفوذ با یکدیگر رقابت دارند و منظور ما اینجا پاکستان، ایران، هند و روسیه است و آمریکا را فراموش نمی‌کنیم که می‌خواهد انتقام شکست خود را بگیرد و طالبان را از برپایی امارتی اسلامی بازدارد و افغان..

طالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم

طالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم

طالبان: القاعده و داعش در افغانستان نیستند/ خواستار روابط خوب با همه کشورها هستیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه با تاکید بر این که القاعده و داعش در افغانستان وجود ندارند، اظهار داشت که این گروه نیز خواستار روابط خوب با همه کشورها است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه خواستار روابط خوب با همه کشورها است و برای توسعه آن تلاش می‌کند.
وی با اشاره به القاعده و داعش در افغانستان تاکید کرد که این گروه‌ها در این کشور حضور ندارند.
نعیم همچنین خاطرنشان کرد که طالبان خواستار روابط خوب با همه کشورها است و این روابط را بر اساس دین، منافع ملی خود گسترش خواهد داد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اضافه کرد که همان طور که به دیگران اجازه دخالت در امور افغانستان را نمی‌دهیم، در امور دیگر کشورها نیز دخالتی نمی‌کنیم.
وی نسبت به حضور نیروهای ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل نیز گفت که حضور نیروهای خارجی تحت هر عنوانی پذیرفتنی نیست و اشغال محسوب می‌شود.
نعیم درباره روابط با چین نیز تصریح کرد که «چین برای ما یک کشور همسایه است و ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای جهان رابطه مثبت داشته باشیم، ما نمی‌خواهیم روابط با با یک کشور علیه کشور دیگری باشد. روابط طولانی مدت با چین داریم و ما به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه امنیت و منافع هر کشور دیگری استفاده کند».
انگلیس: طالبان احتمالا در دولت آینده افغانستان نقش خواهد داشتطالبان: حضور نیروهای خارجی از جمله ترکیه در افغانستان اشغال محسوب می‌شودطالبان: شخصیت‌ها و علما به جای جنگ از مسیر گفت‌وگو به راه حل برسندطالبان: داعشی‌ها ما را مرتد می‎‌خوانند، چطور می‌تواند برخی از اعضای ما داعشی باشددرحالی که توافق آمریکا برای ادامه حضور نظامیان ترکیه در کابل در آستانه نهایی شدن است، طالبان روز گذشته نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ادامه حضور نیروهای خارجی در کشور ما، از هر کشوری و با هر نامی که باشد اِشغال است و با اشغالگران برخورد می‌شود».
در این بیانیه آمده که «خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان از مفاد توافقنامه قطر است که سازمان ملل و جامعه جهانی از جمله ترکیه که وزیر خارجه آن در مراسم امضای توافقنامه حضور داشت توافقنامه را تائید کرده..

گانتس: در سال‌های آینده در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران با چالش مواجه خواهیم شد

گانتس: در سال‌های آینده در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران با چالش مواجه خواهیم شد

گانتس: در سال‌های آینده در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران با چالش مواجه خواهیم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیشب در سخنانی ضمن اعتراف ضمنی به توانمندی‌های هسته‌ای ایران عنوان کرد که تل‌آویو طی سال‌های آینده در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران با چالش مواجه خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در سخنانی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی نظامیان و افسران اسرائیلی بر لزوم آمادگی اسرائیل برای مقابله با تهدیدات و توانمندی‌های هسته‌ای ایران تأکید کرد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تل‌آویو طی سال‌های آینده در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران با چالش مواجه خواهد شد، اظهار داشت که تل آویو باید برای مقابله با توانمندی‌ها و تهدیدات آینده ایران آماده شود.
گانتس که این اظهارات را در دانشکده نظامی اسرائیل در تل آویو عنوان می‌کرد، افزود: ما ناچاریم در برابر تهدیدات هسته‌ای ایران، قدرت و سرمایه انسانی خود را تقویت کنیم و تجهیزات و توانایی‌ها و برنامه‌های عملیاتی خود در برابر هرگونه سناریو را ارتقا بخشیم.
وزیر جنگ اسرائیل پیش از این هم مدعی شده بود که تل آویو اجازه هسته‌ای شدن ایران را نخواهد داد و این کار را در زمان و مکان مناسب انجام خواهد داد.
مقامات ایرانی تاکنون بارها اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس نیاز‌های صلح آمیز و بر مبنای حقوق مندرج جمهوری اسلامی ایران در برجام با استناد به بند‌های 26 و 36 و همچنین با اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌گیرد.
انتهای پیام

منابع صهیونیستی: گنبد آهنین در جنگ غزه جنگنده اسرائیلی را اشتباها هدف قرار داد

منابع صهیونیستی: گنبد آهنین در جنگ غزه جنگنده اسرائیلی را اشتباها هدف قرار داد

منابع صهیونیستی: گنبد آهنین در جنگ غزه جنگنده اسرائیلی را اشتباها هدف قرار داد منابع صهیونیستی از حمله اشتباهی سامانه گنبد آهنین به یک جنگنده اسرائیلی در جریان جنگ غزه خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین اسرائیل در جنگ غزه اشتباها یک جنگنده اسرائیلی را هدف قرار داد.
در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی شده است سامانه گنبد آهنین 90 درصد از موشک‌های مقاومت را رهگیری کرده است، شبکه الجزیره در جدیدترین مستند خود به بررسی ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی درباره قابلیت‌های سامانه گنبد آهنین که در رهگیری موشک‌های مقاومت ناکام ماندند پرداخته و تاکید کرد، برد موشک‌های مقاومت با توجه به سخنان سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به مناطق بسیار دور می‌رسد؛ ضمن اینکه مقاومت می‌داند چه زمانی و کجا و چگونه به دشمن ضربه بزند. نکته قابل توجه اینجاست که موشک‌های مقاومت که به اراضی اشغالی اصابت کردند در محاصره ساخته شده بودند.
از سوی دیگر «ابو حمزه» سخنگوی نظامی سرایاالقدس در گفتگوی ویژه خود با الجزیره رهگیری 90 درصد از موشک‌های مقاومت توسط گنبد آهنین را به کلی رد و تاکید کرد که این ادعا کاملا دروغ است.
آمریکا کمک مالی بیشتری برای گنبد آهنین اسرائیل در نظر می‌گیردگنبد آهنین پهپاد ارتش اسرائیل را به اشتباه ساقط کردتأکید رئیس جمهور آمریکا بر لزوم تقویت سامانه گنبد آهنینانتهای پیام/

کاخ سفید: همچنان معتقدیم که احیای برجام به نفع ماست

کاخ سفید: همچنان معتقدیم که احیای برجام به نفع ماست

کاخ سفید: همچنان معتقدیم که احیای برجام به نفع ماست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت متبوعش همچنان احیای برجام را به نفع خود می‌داند و به همین دلیل مایل به ادامه مذاکرات وین است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که دولت مبتوعش همچنان معتقد است که احیای برجام به نفع آمریکاست.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سؤال که آیا ادعای بی‌اساس وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای ربودن یک به‌ اصطلاح روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی تأثیری بر مذاکرات احیای برجام خواهد داشت، گفت: «ارزیابی ما هرگز این نبوده است که ایران یک بازیگر خوب در جهان است؛ نه به دلیل توطئه ربایش یک شخص ساکن ایالات متحده، بلکه به دلیل فعالیت‌های این کشور در منطقه.»
وی افزود: «ما همچنان معتقدیم که که مذاکرات درباره احیای برجام به نفع ماست. بنابراین اتفاق اخیر باعث خروج قطار مذاکرات از ریل نخواهد شد.»
بلومبرگ مدعی نگرانی آمریکا از اتمام فرصت‌ها برای احیای برجام شددیپلمات‌های غربی: آمریکا حاضر به ارائه ضمانت درباره عدم خروج از برجام نیستسالیوان: بخش‌های زیادی از تحریم‌ها علیه ایران ضرورتا بخشی از برجام نیستنداولیانوف: احیای برجام به‌نفع کل جامعه جهانی خواهد بودبلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماندانتهای پیام/.

آتش گرفتن کشتی عراقی در آب‌های خلیج فارس/ تمام خدمه جان باختند

آتش گرفتن کشتی عراقی در آب‌های خلیج فارس/ تمام خدمه جان باختند

آتش گرفتن کشتی عراقی در آب‌های خلیج فارس/ تمام خدمه جان باختند آتش‌سوزی در یک فروند کشتی عراقی در آب‌های خلیج فارس منجر به جان باختن همه خدمه آن شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، یک فروند کشتی عراقی در آب‌های خلیج فارس طعمه حریق شد که بر اثر آن همه خدمه این کشتی جان باختند.
کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشت که این کشتی، یک کشتی نفت کش و متعلق به یک شرکت خصوصی عراقی بود.
بر اساس این گزارش این کشتی بعد از آتش گرفتن در نزدیکی سواحل دبی غرق شده است. 5 نفر بر اثر این سانحه جان باخته‌اند که 4 نفر از آنها تبعه عراق و یک نفر تبعه بنگلادش است.
در خبری دیگر سرتیپ محمد جاسم مدیر سازمان دفاع مدنی عراق از آتش سوزی بزرگ در مقر پلیس بین‌الملل استان المثنی واقع در جنوب عراق خبر داد.
وی گفت که دو تیم دفاع مدنی عراق توانستند این حریق را در مقر اینترپل استان المثتی مهار کنند.
علت آتش سوزی که خسارت‌های مادی زیادی وارد کرده، هنوز مشخص نشده است.
در طول چند روز گذشته دهها مورد آتش سوزی در عراق به وقوع پیوسته است.
انتهای پیام/

اطلاعیه سفارت ایران در ایروان درباره مقررات جدید ورود به خاک ارمنستان

اطلاعیه سفارت ایران در ایروان درباره مقررات جدید ورود به خاک ارمنستان

اطلاعیه سفارت ایران در ایروان درباره مقررات جدید ورود به خاک ارمنستان سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان طی اطلاعیه‌ای با اشاره به مقررات جدید ورود به ارمنستان، از هموطنان ایرانی خواست که در برنامه‌ریزی سفر به ارمنستان، به محدودیت‌های ذکر شده توجه داشته باشند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا طبق محدودیت‌های اعلام شده وزارت بهداشت ارمنستان، فقط در مراکز سیار با واکسن آسترازنکا و از روز 24 تیرماه فقط به شرط 10 روز اقامت انجام می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است که با توجه به محدودیت مراکز سیار و تعداد کم واکسن در هر مرکز، فرآیند تزریق می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.
سفارت ایران در این اطلاعیه از هموطنان ایرانی خواسته در برنامه‌ریزی سفر به ارمنستان، به محدودیت‌های ذکر شده توجه داشته باشند.
سفارت کشورمان در ارمنستان طی اطلاعیه دیگری نیز به مقررات جدید ورود به ارمنستان توسط وزارت بهداشت ارمنستان در روز دوشنبه 21 تیرماه، از مرزهای زمینی و هوایی اشاره کرده و یادآور شده است: در زمان ورود به کشور ارمنستان، مسافر باید یکی از دو مدرک زیر را به همراه داشته باشد: یا نتیجه تست منفی تشخیص بیماری کرونا که بیش‌تر از 72 ساعت از آن نگذشته باشد، یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید؛ در صورتی که واکسن مورد استفاده، یک دُزی باشد، گواهی واکسیناسیون باید به گذشت حداقل 28 روز از زمان واکسیناسیون و در صورتی که واکسن طی چندین دُز تزریق می‌شود به گذشت حداقل 14 روز از تاریخ دریافت آخرین دُز آن اشاره داشته باشد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: برای کودکان تا سن یک سال (11 ماه و 29 روز) نیاز به تست منفی و یا گواهی واکسن نیست. در صورت عدم ارائه گواهی، فرد باید در مراکز مستقر در پایانه‌های مرزی و یا فرودگاه، مورد آزمایش کرونا قرار گیرد و تا حصول نتیجه منفی آزمایش، قرنطینه اجباری شود. نتیجه آزمایش در سامانه Armed ثبت می‌شود و طی مدت 48 ساعت در اختیار شخص قرار می‌گیرد. در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد از قرنطینه خارج می‌شود.
این اطلاعیه می‌افزاید: گواهی آزمایش کرونا باید به زبان ارمنی، روسی و یا انگلیسی باشد و مشخصات مرکز انجام تست و فرم مشخصات رئ..

هشدار روسیه به آمریکا: استقرار پایگاه نظامی در همسایگی افغانستان پذیرفتنی نیست

هشدار روسیه به آمریکا: استقرار پایگاه نظامی در همسایگی افغانستان پذیرفتنی نیست

هشدار روسیه به آمریکا: استقرار پایگاه نظامی در همسایگی افغانستان پذیرفتنی نیست معاون وزارت خارجه روسیه بار دیگر درباره استقرار نظامیان آمریکایی در کشورهای همسایه افغانستان و آسیای مرکزی به مقامات واشنگتن هشدار داد و گفت که این اقدام احتمالی پذیرفتنی نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه گفت که حضور نظامیان آمریکایی در کشورهای آسیای مرکزی که با افغانستان هم مرز هستند برای مسکو «غیرقابل پذیرش» است.
وی خاطرنشان کرد که در دیدار اخیر پوتین با بایدن، رئیس جمهور روسیه به همتای آمریکایی‌اش این پیام را بطور روشن انتقال داده است.
به گزارش «صدای آمریکا» ریابکوف اظهارداشت: «ما به آمریکایی‌ها بطور مستقیم و روشن گفتیم که این کار بسیاری چیزها را نه تنها در درک ما از اینکه در آسیای مرکزی چه اتفاق می‌افتد را تغییر خواهد داد، بلکه روابط ما با آمریکا را نیز تغییر می‌دهد».
«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه چندی قبل اظهارداشت که تاجیکستان و ازبکستان پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به این نیروها اجازه استقرار در خاک خود و ایجاد پایگاه را نخواهند داد.
شرط پاکستان برای پذیرش پایگاه آمریکا جهت انجام حملات در افغانستانروسیه: طالبان تضمین داده قصد نقض مرزهای کشورهای آسیای مرکزی را نداردانتقال پایگاه‌ به آسیای مرکزی گزینه‌های احتمالی آمریکا پس از ترک افغانستانکابلوف با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر احتمال ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در تاجیکستان و ازبکستان پس از خروج نیروها از افغانستان به «ایزوستیا» گفته بود: مقامکات ازبکستان و تاجیکستان مشخص کردند که ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در این کشورها غیرممکن است، بنابراین لازم نیست روسیه با این اقدام مخالفت کند.
انتهای پیام/.