طالبان مدعی تصرف کامل پنجشیر شد

طالبان مدعی تصرف کامل پنجشیر شد

طالبان مدعی تصرف کامل پنجشیر شد سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که پنجشیر به‌طور کامل در تصرف آنها درآمده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان در بیانیه‌ای گفت: «آخرین تلاش‌های ما در راستای امنیت کامل افغانستان نتیجه داد و با حمایت گسترده مردم، ولایت پنجشیر به‌طور کامل به تصرف طالبان درآمد».
وی افزود: «برخی از افراد از پنجشیر فرار کردند و مردم این ولایت از دست گروگانگیران نجات یافتند».
سخنگوی طالبان تأکید کرد: «به مردم شریف پنجشیر اطمینان کامل می‌دهیم که هیچ برخورد تبعیض‌آمیزی انجام نخواهد شد، همه آنها برادران ما هستند و برای یک کشور و یک هدف مشترک خدمت خواهیم کرد».
ایمرجنسی: طالبان مانع فعالیت‌های درمانی در پنجشیر نشده استربانی: طالبان تا رسیدن به یک راه‌حل معقول از حمله به پنجشیر خودداری کنددرگیری‌ها در پنجشیر؛ طالبان و جبهه مخالفین مدعی پیشروی هستندمجاهد در این بیانیه اظهار داشت: «افغانستان از گرداب جنگ خارج شد و مردم در فضای آزادی، استقلال و آبادی زندگی آرامی را خواهند داشت».

از سوی دیگر، برخی منابع طالبان خبر داده‌اند که «احمد مسعود» به‌همراه «امرالله صالح» و جمعی از بزرگان پنجشیر دو روز قبل با دو فروند بالگرد، ولایت پنجشیر را به‌مقصد تاجیکستان ترک کرده‌اند.

انتهای پیام/.+

رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان از ایران درخواست کمک کرد

رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان از ایران درخواست کمک کرد

رئیس شورای‌عالی مصالحه افغانستان از ایران درخواست کمک کرد عبدالله عبدالله انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک‌ گفت و از مواضع جمهوری‌اسلامی ایران در دفاع از مردم افغانستان تقدیر کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در گفتگوی تلفنی عبدالله عبدالله رئیس شورای‌عالی مصالحه جمهوری اسلامی افغانستان با حسین امیرعبداللهیان، وی انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان را تبریک‌ گفت و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم افغانستان تشکر و تقدیر کرد.
عبدالله عبدالله ضمن تشریح وضعیت انسانی در افعانستان، خواستار ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان به افغانستان شد.
در این گفتگوی تلفنی دو طرف ضرورت مبارزه با پدیده شوم تروریسم و همچنین تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام و طرف‌ها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.
دو طرف همچنین تأکید کردند که این مردم افغانستان هستند که نهایتاً باید در خصوص آینده کشورشان تصمیم بگیرند.
انتهای پیام/+

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیم

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره 3 کشور را درهم شکستیم

حزب‌الله لبنان: با یک ضربه، محاصره ۳ کشور را درهم شکستیم رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان با اشاره به خرید نفت ایران توسط این کشور، گفت که با این حرکت، محاصره اقتصادی ایران، سوریه و لبنان درهم شکسته شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید «هـاشـم صـفـی الـدیـن» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که با یک ضربه، محاصره سه کشور را در هم شکستیم، این اولین قدم است و این گام را را با گام‌های دیگری کامل می کنیم.
به گزارش وب سایت شبکه المنار لبنان، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بر این باور است که مشکل اصلی در لبنان نظام و سیستم است که به آن فشارهای آمریکا نیز افزوده می‌شود تا مقاومت از سلاح خود دست بکشد.
وی با اشاره به خرید سوخت از ایران و انتقال آن به لبنان تأکید کرد: «با یک ضربه محاصره سه کشور را در هم شکستیم … این اولین قدم است و آن را با گام‌های بعدی تکمیل خواهیم کرد.»
صفی الدین ادامه داد: «اگر هدف آمریکا فشار به مقاومت در لبنان است تا میدان را ترک کند، ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که ما قوی‌تر و بزرگتر از پیش آماده ایم.»
تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» و علیه لبنان و مقاومت در این کشور باعث شده است که بحران اقتصادی و بحران سوخت در لبنان شکل بگیرد.
اخیراً حزب الله بعد از پیشنهاد به دولت لبنان مبنی بر خرید نفت و بنزین از ایران، گفت که در صورتی دولت برای این بحران به فکر چاره نباشد، حزب الله از ایران سوخت خواهد خرید.
تا کنون بیش از سه نفت‌کش برای صادرات سوخت به لبنان تجهیز شده و قرار است محموله این کشتی‌ها بعد از تخلیه در بنادر سوریه، به لبنان ارسال شود.
سوریه با انتقال گاز مصر به لبنان از اراضی خود موافقت کردسرود لبنانی‌ها به‌مناسبت ورود نفتکش‌ ایرانی/ به‌کوری چشم آمریکایی‌ها به آب‌های لبنان رسیدیسفیر ایران در بیروت: کشتی‌های حامل سوخت به زودی به لبنان می رسدقدردانی جبران باسیل برای ارسال محموله سوخت ایران به لبنان/پیام میشل عون برای آیت الله رئیسیانتهای پیام/

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟

عربستان انتقام شکست در جنگ یمن را از مهاجران می‌گیرد؟ عربستان بعد از شکست نظامی در جنگ یمن برای تحت فشار قرار دادن یمنی‌ها به اقداماتی همچون اخراج کارگران و مهاجران این کشور روی آورده که با تبعات اقتصادی فاجعه بار برای آنها همراه است. – اخبار بین الملل – به گزارش گوه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، وب سایت «استار» ترکیه در گزارشی نوشت که سیاست اخیر عربستان در مورد اخراج کارگران یمنی تنها تلاشی برای جبران عملکرد ضعیف نظامی این کشور با کارت سیاست است و این اقدام عربستان همچنین باعث رکود اقتصاد یمن می‌شود.
وب سایت مذکور در ادامه گزارش نوشت: هفت سال پیش ، عربستان سعودی نتوانست یک سیستم سیاسی به نفع خود در جنگ یمن ایجاد کند و پس از انعکاس بحران بشردوستانه یمن بر افکار عمومی و جامعه بین‌المللی در طول جنگ ، خسارات سنگینی به ویژه با عملکرد ضعیف عناصر نظامی عربستان در جبهه‌ها متحمل شد.
در این گزارش اشاره شده است که عربستان سعودی می‌خواهد پرونده یمن را بدون آسیب رساندن به شهرت این کشور و آینده «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با استفاده گسترده از کارت اقتصادی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های نظامی خود، ببندد.
وب سایت استار نوشت: پایان قرارداد دانشگاهیان، پزشکان و معلمان یمنی در استان‌های جنوبی این کشور (عسیر ، جیزان و نجران) بدون ذکر دلیل ، لغو مجوز اقامت و درخواست از آنها برای خروج از عربستان سعودی ظرف چهار ماه ، نماد شکست نظامی عربستان در جنگ یمن است. جنگ با یمن وارد مرحله متفاوتی شده است تا جایی که امروزه حدود 800 هزار کارگر یمنی در عربستان سعودی وجود دارد که اکثر آنها در مشاغل مختلف کار می‌کنند.
این گزارش به سیاست عربستان در قبال یمن اشاره می‌کند که عربستان با توجه به توان اقتصادی‌اش نسبت به یمن به لطف درآمدهای نفتی سیاست « رئال پلتیک» را در پیش گرفته است که از خلال آن به دنبال نفوذ به کشورهای ضعیف و دارای اقتصاد آسیب پذیر در راستای منافع خود است.
این گزارش حاکی از آن است که عربستان سعودی برای جبران ضعف نظامی این کشور در جنگ یمن با کارت اقتصادی اقدام می‌کند. اخراج بی‌دلیل بیش از صد دانشگاهی و پزشک که در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های استان‌های جنوبی عربستان کار می‌کنند، لغو مجوز اقامت آنها و مجبور به ترک آنها از این کشور، شاید اولین نشانه‌های این سیاست باشد. این بد..

تحرکات تاجیکستان در قبال تحولات اخیر افغانستان

تحرکات تاجیکستان در قبال تحولات اخیر افغانستان

تحرکات تاجیکستان در قبال تحولات اخیر افغانستان حمایت از تاجیک‌ها در دولت فراگیر، همکاری با کشورهای غربی، اعطای نشان اسماعیل سامانی به احمدشاه مسعود و برهان‌الدین ربانی و همچنین محدودیت در پذیرش پناهجویان از جمله واکنش‌های تاجیکستان نسبت به تحولات اخیر افغانستان است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جمهوری تاجیکستان از ابتدا رویکردی متفاوت از دو جمهوری دیگر آسیای مرکزی از همسایگان افغانستان در پیش گرفت. بر خلاف ازبکستان و ترکمنستان که هر دو تعاملاتی نزدیک و مذاکراتی متعدد را با مقامات رسمی طالبان برگزار کرده‌اند، تاجیکستان طی ماه‌های اخیر هیچ دیدار رسمی و علنی با مقامات طالبان نداشته است. همچنین به نظر می‌رسد این کشور نگاهی بدبینانه نسبت به آینده افغانستان ذیل حاکمیت نیروهای طالبان دارد.

دیدار با وزیر خارجه پاکستان
در این چارچوب نیز در جریان سفر شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان به دوشنبه و دیدار با امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان، مقامات تاجیک بر ضرورت شکل‌گیری یک دولت فراگیر و با حضور تمام اقلیت‌های قومی، به ویژه تاجیک‌ها تاکید کردند. امامعلی رحمان در این دیدار شمار تاجیک‌ها در افغانستان را 46 درصد عنوان کرد.
رئیس‌جمهور تاجیکستان همچنین تاکید کرد که با خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان، این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته است. وی راه‌حل خروج از بحران را برگزاری یک همه‌پرسی با حضور تمام اقوام برای تشکیل دولت عنوان کرد.
امامعلی رحمان همچنین صریحاً اعلام کرد که «تاجیکستان دولتی را که در افغانستان بر مبنای ظلم و ستم و بدون در نظر گرفتن موقعیت کل مردم افغانستان، به ویژه همه اقلیت‌های قومی آن تشکیل شود را به رسمیت نمی‌شناسد».
در همین حال سرویس مطبوعاتی نهاد ریاست جمهوری تاجیکستان در همان روز در بیانه‌ای تصریح می‌کند که «به قدرت رسیدن طالبان در کابل روند ژئوپلیتیک منطقه را در این مرحله پیچیده‌تر کرده است. شواهد به وضوح نشان می‌دهد که طالبان از وعده‌های خود برای تشکیل دولت موقت انتقالی با مشارکت وسیع نیروهای سیاسی کشور دست کشیده و در صدد بنیاد امارت اسلامی است».
در همین راستا دولت تاجیکستان شماری از ابتکارهای داخلی و خارجی دیگر را نیز مبتنی بر این موضع در قبال افغانستان در پیش گرفته است.

تعامل با شرکای غربی
با ات..

عطوان:کشورهای عربی حتی یک بشکه نفت برای نجات لبنان از بحران نفرستادند/ تمجید از اقدام ایران و سوریه

عطوان:کشورهای عربی حتی یک بشکه نفت برای نجات لبنان از بحران نفرستادند/ تمجید از اقدام ایران و سوریه

عطوان:کشورهای عربی حتی یک بشکه نفت برای نجات لبنان از بحران نفرستادند/ تمجید از اقدام ایران و سوریه عبدالباری عطوان با اشاره به موافقت دولت سوریه با درخواست لبنان برای عبور برق اردن و گاز مصر از طریق سوریه به لبنان نوشت: بیشترین کشورهای حوزه خلیج فارس که بر روی دریای نفت و گاز قرار دارند در قبال رنج برادران خود در لبنان فقط تماشاگر و ساکت ماندند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دولت سوریه روز گذشته با درخواست لبنان مبنی بر انتقال گاز مصر و برق اردن به این کشور از طریق خاک سوریه موافقت کرد.
شهر دمشق، پایتخت سوریه روز شنبه شاهد برگزاری نشست‌های بی‌سابقه بین مقامات این کشور و لبنان طی نزدیک به یک دهه از زمان بحران سوریه و جنگ داخلی در این کشور بود.
«نصری خوری» دبیرکل شورای عالی لبنان و سوریه، از موافقت دمشق با درخواست لبنان برای صدور مجوز انتقال گاز از مصر و برق از اردن به لبنان از طریق خاک سوریه خبر داد و گفت: طرف لبنانی خواستار کمک سوریه به لبنان با صدور مجوز انتقال گاز مصر و برق اردن به لبنان از خاک سوریه شده است. سوریه از این درخواست استقبال می‌کند و آماده صدور مجوزهای لازم است . طرفین توافق کرده‌اند که یک تیم مشترک از دو کشور ابعاد فنی موضوع را بررسی کنند.
«عبدالباری عطوان تحلیلگر و سردبیر روزنامه الکترونیکی رای الیوم در مطلبی در این باره نوشته است: چرا یقین داریم که عبور برق اردن و گاز مصر به ملت لبنان و نجات آن از بحرانش به مثابه شکست کوچک و مقدمه شکست بزرگ آمریکا و ایادی آن در آینده به طور حتم است؟
وی می‌نویسد: سوریه مجددا با موافقت با درخواست هیئت لبنانی که به سوریه سفر کرده بود، تا شرایط عبور گاز مصر و برق اردن از طریق خاک سوریه به لبنان به منظور مقابله با بحران معیشی که لبنانی‌ها در آن به سر می برند، در واقع بزرگی خود را اثبات کرد.
عطوان می‌افزاید: لبنانی‌ها به علت نبود سوخت و در بحران سختی به سر می‌برند تقریبا به طور همیشگی برق ندارند که این سبب توقف فعالیت بیمارستان‌ها و نانوانی‌ها و اختلال زندگی روزمره آنها شده است.
این تحلیلگر نوشت: باید به موضع شجاعانه «سید حسن نصرالله» رهبر حزب الله لبنان در روی آوردن به نفت و گاز ایران برای نجات لبنان توجه کنیم که آمریکا و اسرائیل را به چالش طلبید و بر حمایت قوی از نفتکش‌ها تاکید کرد آنهم ا..

وقوع انفجار در شهر بندری «الدمام» عربستان؛ ائتلاف سعودی حمله موشکی را تأیید کرد+فیلم

وقوع انفجار در شهر بندری «الدمام» عربستان؛ ائتلاف سعودی حمله موشکی را تأیید کرد+فیلم

وقوع انفجار در شهر بندری «الدمام» عربستان؛ ائتلاف سعودی حمله موشکی را تأیید کرد+فیلم به دنبال گزارش‌هایی از وقوع انفجار در شهر بندری الدمام عربستان در ساحل خلیج فارس، ائتلاف سعودی حمله موشکی به شرق عربستان سعودی را تأیید کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، منابع و کاربران سعودی در عربستان سعودی از وقوع چند انفجار در شهر بندری الدمام واقع در شرق این کشور خبر دادند.
بر اساس این گزارش ائتلاف سعودی حمله موشکی به شرق عربستان را تأیید کرده است. ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یمن مدعی شد که پدافند سعودی حمله موشکی به شرق عربستان را ناکام گذاشته است.
ائتلاف سعودی دقایقی بعد از تأیید حمله به شرق عربستان، از حمله موشکی به نجران در جنوب غرب عربستان نیز خبرداد.

این کاربران شنبه شب با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از این شهر، از وقوع حمله موشکی به این شهر خبر دادند. در برخی از این ویدیوها، چند شیء نورانی شبیه موشک به سرعت از آسمان رد می‌شود.
برخی منابع مدعی‌اند یکی از موشک‌ها به محله «الضاحیه» شهر الدمام اصابت کرده است. هنوز منابع رسمی سعودی به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.
شهر الدمام در ساحل خلیج فارس قرار دارد و مهمترین تأسیسات نفتی عربستان سعودی در نزدیکی این شهر ایجاد شده است.
قبل از این که کاربران سعودی از انفجار در الدمام خبر دهند، برخی منابع از رؤیت اشیای نورانی بر فراز شهر جده، شهری ساحلی در غرب عربستان خبر دادند و نوشتند که پروازها اطراف این منطقه توقف شده است.
ائتلاف سعودی ساعاتی پیش مدعی شده بود که توانسته سه فروند پهپاد انتحاری یمن را در آسمان رهگیری و منهدم کند. این ائتلاف به جزئیات و اینکه این پرنده‌های مهاجم یمن در کجا رهگیری شده ‌اند، اشاره‌ای نکرده است.
انتهای پیام/

منابع ارشد تل‌آویو: در جنگ بعدی بیشتر از جنگ 11 روزه غزه موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شود

منابع ارشد تل‌آویو: در جنگ بعدی بیشتر از جنگ 11 روزه غزه موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شود

منابع ارشد تل‌آویو: در جنگ بعدی بیشتر از جنگ ۱۱ روزه غزه موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌شود یک تحلیلگر نظامی صهیونیست به نقل از منابع امنیتی ارشد در تل‌آویو اعلام کرد که بهای آرامش برای اسرائیل تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی رای الیوم، «نوعام امیر» تحلیلگر نظامی صهیونیست در مقاله‌ای که در وبسایت روزنامه اسرائیلی «مارکور ریشون» منتشر شد اعلام کرد که در جنگ آینده دیگر فلسطینی‌ها 4500 موشک طی 11 روز به سمت اسرائیل شلیک نخواهند کرد بلکه تعداد آن بسیار بیشتر خواهد بود.
وی در راستای پیش بینی آنچه که برای جبهه جنوبی فلسطین اشغالی رخ خواهد داد افزود، طی روزهای اخیر من تلاش کنم بفهمم چه اتفاقی در موسسه امنیتی و کابینه اسرائیل می‌افتد؟ «بنی گانتس» وزیر امنیت (جنگ) اسرائیل نیمه شب به رام الله رفته و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند و روابط اسرائیل را با این تشکیلات بهبود بخشیده و آن را تحکیم می‌کند.
وی افزود، از طرف دیگر در شهرهای اطراف نوار غزه اسرائیل اقدام به تشدید اوضاع کرده و بعد از گذشت 4 شب متوالی از حوادث در حصار مرزی به جای محروم کردن غزه از تسهیلات و امکانات اجازه ورود کالاهایی را به نوارغزه داده که ورود آنها به این منطقه در گذشته ممنوع بود. همچنین هزاران کارگر فلسطینی اجازه ورود به اسرائیل را پیدا کرده‌اند.
این تحلیلگر صهیونیست در ادامه سوال کرد، واقعاً چه اتفاقی در موسسه امنیتی اسرائیل می‌افتد و چه اتفاقاتی در سطح سیاسی اسرائیل افتاده که با چنین تصمیماتی موافقت می‌کند. به نظر من اکنون اسرائیل و حماس در مسیر دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا هستند.
وی به نقل از محافل امنیتی ارشد در تل‌آویو تاکید کرد به نظر می‌رسد که اسرائیل تصمیم گرفته به توافق جامع برای حل و فصل کامل با حماس بازگردد و اقدامات دیگری که حماس طی چند ماه گذشته خواسته بود را انجام دهد. آنچه که اسرائیل بیش از هر چیزی می‌خواهد آرامش طولانی مدت است و این تنها بعد از حل پرونده تبادل اسرا و مفقودین می‌تواند اتفاق بیفتد. اسرائیل متوجه شده است که بهای رسیدن به آرامش آزادی اسرای فلسطینی است.
نگرانی صهیونیست‌ها از تکرار حملات موشکی به تأسیسات برقی و نفتیجهاد اسلامی فلسطین: مقاومت علیه صهیونیست‌ها ..

تشییع پیکر سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی – فرودگاه مشهد

تشییع پیکر سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی – فرودگاه مشهد

پیکر سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز آبادی به منظور تشییع در حرم مطهر امام رضا(ع) از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد شد. پیکر سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز آبادی روز شنبه به منظور تشییع در حرم مطهر امام رضا(ع) وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال استاندار خراسان رضوی و فرماندهان نظامی و انتطامی استان قرار گرفت.