توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان

توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان

توییت حاکم دبی بعد از دیدار با امیر عبداللهیان حاکم دبی در دیدار با وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد، بر توسعه روابط بین دو کشور تأکید کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و جانشین رئیس امارات با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.
حاکم دبی بعد از این دیدار در حساب توییتری خود نوشت: «در حاشیه نشست همکاری بغداد با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جدید ایران دیدار کردم، برای ایشان در مسئولیت جدیدش در توسعه روابط مثبت با کشورهای همسایه و تحکیم روابط مبتنی بر حکمت و منافع ملت‌ها آرزوی موفقیت دارم. سلام و درود همیشگی ما به مردم دوست و همسایه ایران.»
شهر بغداد، پایتخت عراق امروز شنبه شاهد برگزاری نشستی با عنوان نشست همکاری و مشارکت سران کشورهای همسایه عراق بود که در آن، مقاماتی از کشورهای همسایه عراق (بجر سوریه) به همراه فرانسه، امارات، قطر و مصر حضور داشتند.
وزیر خارجه عراق به دنبال برگزاری این نشست، طی نشست مطبوعاتی گفت که بغداد امروز میزبان نشست مهمی بود و عراق از خیلی وقت پیش شاهد گردهمایی مانند این نبود.
فؤاد حسین گفت که عراق امروز توانست که قدرت‌های مختلفی را دور هم جمع کند که بین آن‌ها مشکلاتی وجود دارد.
او با بیان اینکه این اتفاق بر آینده عراق و منطقه تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت که ثبات در عراق یعنی ثبات در کل منطقه.
وزیر امور خارجه عراق همچنین گفت که نشست امروز بغداد ابزاری برای نشست‌ها و گردهمایی‌های آینده خواهد بود و عراق بین کشورهای مختلف منطقه واسطه بود و نقش دیپلماتیک مهمی در این زمینه داشته است.
او با بیان اینکه عراق تنها کشوری است که روابط خوبی با کشورهای همسایه دارد، تصریح کرد که برخی از درگیری‌های داخلی در این کشور ابعاد منطقه‌ای دارد و درگیری‌های منطقه‌ای نیز ابعادی در وضعیت داخلی عراق دارد.
فؤاد حسین در گفت‌وگو با خبرگزاری واع عراق نیز گفت که امروز در بغداد مطرح شد که نشست بغداد ادامه داشته باشد و مکانیزمی برای پیگیری آن ایجاد شود و ضمن کار وزارت‌‌‌‌های خارجه کشورهای شرکت کننده باشد.
او گفت که همچنین پیشنهاد شد که نشست دوم بغداد سال آینده در اردن برگزار شود و تداوم این نشست‌ها به نفع عراق است.
نشست امروز بغداد با عنوان نشست همکاری ..

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش

دور تازه حملات آمریکا در افغانستان؛ بمباران تجهیزات به بهانه حمله به داعش نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند بنابراین بهانه حمله به داعش حکایت از دور تازه بحران دارد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرودگاه کابل این روزها در کانون توجه رسانه‌ها و اظهارنظرهای مختلف قرار گرفته است. در پی انفجارهای پنجشنبه گذشته (4 شهریور) در کابل که بیش از یکصد کشته برجا گذاشت حتی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز دستور عملیات علیه گروه تروریستی داعش را صادر کرده است.
درباره انفجار کابل، فاکس نیوز به نقل از سرلشکر «هنک تیلور» معاون عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خبر داده که بر اساس اطلاعات تکمیلی رسیده به دست پنتاگون، تنها یک بمب‌گذار انتحاری در انفجار فرودگاه کابل نقش داشته است.
برخی شاهدان عینی نیز گفته‌اند؛ بسیاری از اجساد بر اثر اصابت گلوله به سر، گردن و سینه جان باخته‌اند و این نشان می‌دهد که نیروهای آمریکایی بسیاری از غیرنظامیان را به گلوله بسته‌اند.
با این حال، پس از شام خونین کابل صدای 7 انفجار دیگر نیز در فرودگاه کابل شنیده شده است و گفته می‌شود که با هدف انهدام تجهیزات و امکانات نیروهای آمریکایی و به صورت کنترل شده به وقوع پیوسته است.
طالبان نیز تایید کرد که این انفجارها از سوی نیروهای آمریکایی جهت از بین بردن تجهیزات این کشور صورت گرفته است و جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای آمریکایی به انجام انفجارهای کنترول شده برای نابودی سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که نمی‌توان آنها را در چارچوب عملیات تخلیه از افغانستان خارج کرد، ادامه خواهند داد.
نگاه کوتاهی به گذشته نشان می‌دهد که ‌به دلیل سرعت بالای سقوط ولایت‌ها و در نهایت سقوط کابل توسط طالبان، بسیاری از اقدامات نیروهای خارجی در زمینه‌های مختلف عقیم ماند، نیروهای انگلیسی اسناد زیادی را نتوانستند از بین ببرند و دیگران به ویژه آمریکایی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
بنابراین، به بهانه کشته شدن 13 آمریکایی در انفجار کابل و مبارزه علیه داعش که دستور آن توسط جوبایدن رئیس جمهور آمریکا صادر شد، امروز (شنبه) بخش‌هایی از ولا..

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند

دیدار علمای شیعه با طالبان؛ هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند هیئتی از شورای رهبری طالبان در واکنش به درخواست شورای علمای شیعه افغانستان برای ایجاد دولت فراگیر گفت که تجربه ۴ دهه گذشته نشان داده است که هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، هیئت شورای علمای شیعه افغانستان تحت ریاست «محمد اکبری» معاون دوم شورای اجرایی این شورا با هیئتی از شورای رهبری طالبان تحت ریاست «شهاب‌الدین دلاور» رئیس کمیته سیاسی طالبان دیدار کرد.
در این دیدار اکبری ضمن تأکید بر اهمیت امنیت و عدالت اجتماعی در انسجام و پایداری دولت آینده این کشور، افزود: باید هرچه زودتر دولت فراگیری ایجاد شود که آیینه تمام‌نمای همه اقوام ساکن کشور و متشکل از همه جهت‌ها باشد.
براساس بیانیه منتشرشده توسط «رضوانی بامیانی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان، هیئت علما در این دیدار تأکید کرد که اعتمادسازی و آرامش روحی مردم بسیار مهم است؛ بنابراین اعتمادسازی باید عملی گردد و از بازرسی خانه‌ها جلوگیری و با متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان نیز برخورد شود.
شهاب‌الدین دلاور نیز با تأکید بر اهمیت وحدت بین همه مردم کشور و اخوت و برادری بین شیعه و سنی تصریح کرد: تجربه 40ساله ثابت کرده است که هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند، لذا نباید عده‌ای نادیده گرفته شوند، بلکه باید همه مردم و همه مجموعه‌ها در نظر گرفته شوند، بر همین اساس تصمیم ما جدی است که با شما به‌طور مشترک کار کنیم.
معاون سیاسی دفتر طالبان: به همه اصول و مسائل شیعیان در افغانستان احترام می‌گزاریم + فیلمگزارش تسنیم| ادامه کشتار شیعیان در افغانستان؛ دولت کابل کجای این ماجراست؟دلاور ادامه داد: ما برای تشکیل حکومت فراگیر مشغول کار هستیم، اما نیاز به زمان است چون به‌خلاف توافقات، ما در برابر اتفاقات غیرمنتظره قرار گرفتیم و به زمان بیشتری نیاز داریم تا حکومت فراگیر ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، تصمیم گرفته شده است که هیچ‌کس اجازه مراجعه به خانه‌های اشخاص و اذیت و آزار آن‌ها را ندارد.
انتهای پیام/.+

پاسخ نجیب میقاتی به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به لبنان

پاسخ نجیب میقاتی به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به لبنان

پاسخ نجیب میقاتی به منتقدان ارسال کشتی ایرانی به لبنان نخست‌وزیر مکلف لبنان به منتقدان ارسال کشتی نفتی ایران به کشورش پاسخ داد و گفت: «ما بدون داشتن گزینه جایگزین نمی‌توانیم به این کشتی نه بگوییم». – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در مورد ارسال کشتی نفتی ایران به لبنان اعلام کرد: «اجازه اعمال تحریم‌های جدید علیه لبنان را نخواهیم داد».
به‌نوشته رویترز، میقاتی خطاب به اتحادیه عرب و دیگر منتقدان ارسال کشتی ایران گفت: «ما بدون داشتن گزینه جایگزین نمی‌توانیم به کشتی ایرانی نه بگوییم. من با هر چیزی که به منافع لبنان آسیب بزند، مخالفم».
وی در ادامه تصریح کرد: همچنان موانع بزرگی بر سر راه تشکیل دولت در سایه بحران اقتصادی و سیاسی وجود دارد.
میقاتی که سومین شخصیت سیاسی لبنان طی یک سال گذشته به‌شمار می‌رود که برای تشکیل دولت در این کشور انتخاب شده است، تأکید کرد: «اوضاع لبنان همچنان بسیار خطرناک است».
در حالی که لبنان همچنان با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از دو نفتکش ایرانی که قرار بود به‌مقصد این کشور حرکت کنند روز پنجشنبه آب‌های جمهوری اسلامی را ترک کرد.
بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی TankerTrackers. com، که انتقال محموله‌های نفتی را ردیابی می‌کند، این کشتی ایران حاوی «سوخت برای شبکه برق» است.
این پایگاه در توییتر خود اعلام کرد که انتظار می‌رود کشتی دوم ایران «که در حال بارگیری بنزین است» فردا آب‌های این کشور را ترک کند.
بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که قرار است یک تانکر پر از سوخت «طی ساعات آینده» از ایران عازم این کشور شود.
انتهای پیام/+

ایران: حق هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داریم

ایران: حق هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داریم

ایران: حق هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه اسرائیل را برای خود محفوظ می‌داریم سفیر و معاون نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، ضمن اعلام اعتراض رسمی ایران به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای خود، تأکید کرد که حق ایران برای هرگونه اقدام لازم در برابر اقدامات خرابکارانه محفوظ است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، رسماً به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران اعتراض کرد.
متن نامه سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت بدین شرح است:
من این نامه را پیرو نامه مورخ 23 فروردین 1400 جمهوری اسلامی ایران برای شما می‌نویسم که طی آن شما را از اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تأسیسات غنی‌سازی نطنز در 22 فروردین 1400 مطلع کرده بودم. آن اقدام فعالیت این تأسیسات حساس هسته‌ای را که تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت گسترده آن است، مختل کرده بود.
نخست وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه اخیر خود، هر چند به طور ضمنی، به حملات پنهان آن به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و با گستاخی اعلام کرده است این رژیم به چنین حملاتی ادامه خواهد داد. در پی آن، تهدیدهای بی‌شرمانه دیگری از سوی وزیر دفاع رژیم اسرائیل برای حمله به ایران صورت گرفت و همچنین رئیس ستاد کل این رژیم نیز از برنامه اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت.
هدف قرار دادن یک مرکز هسته‌ای بسیار حساس حفاظت شده با خطر بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو توسط رژیم اسرائیل یک اقدام جنایتکارانه تروریسم هسته‌ای محسوب می‌شود و مصداق روشن دیگری از تداوم نقض حقوق بین‌الملل توسط این رژیم می‌باشد. با توجه به تهدید فزاینده و مداوم تروریسم هسته‌ای رژیم اسرائیل علیه صلح و امنیت بین‌المللی، جامعه بین‌المللی باید چنین اقدامات تروریستی جنایتکارانه‌ای را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کند.
همچنین تهدیدهای صریح فوق علیه یک دولت عضو سازمان ملل متحد نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل، بویژه ماده 2 آن است و بنابراین نباید از سوی جامعه بین المللی و شورای امنیت تحمل گردد.
تنها در کمتر از دو سال، رژیم اسر..

سید حسن نصرالله: ایران در نبرد با داعش در کنار لبنان و مقاومت ایستاد/ آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد

سید حسن نصرالله: ایران در نبرد با داعش در کنار لبنان و مقاومت ایستاد/ آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد

سید حسن نصرالله: ایران در نبرد با داعش در کنار لبنان و مقاومت ایستاد/ آمریکا سران داعش را به افغانستان منتقل کرد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسب چهارمین سالروز آزاد سازی اراضی لبنان از دست گروه‌های تکفیری تاکید کرد: داعش در صدد بود که بر همه سوریه سیطره یابد و لبنان نیز بخشی این نقشه آن‌ها بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم٬ سید حسن نصرالله امشب به مناسبت چهارمین سال آزاد سازی اراضی لبنان از لوث گروههای تروریستی تکفیری سخنرانی کرد.
در 26 اوت سال 2017 (الجرود الشرقیة) اراضی لبنان با کمک مقاومت لبنان و ارتش این کشور به‌ صورت کامل از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی شد.
در لبنان از این رویداد به‌ عنوان «آزادسازی دوم» یاد می‌شود که پس از آزادسازی بخش عمده‌ای از این کشور از اشغال رژیم صهیونیستی در سال 2000 رقم خورد.
سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود به این مناسبت گفت که پیروزی‌ای که ما محقق کردیم مجانی نبوده بلکه با فداکاری‌ها، صبر و مقاومت حاصل شد.
داعش در صدد کنترل بر کل اراضی سوریه بود
وی تاکید کرد که پیروزی در جرود عرسال در چهار سال پیش بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه و بخشی از نقشه خطرناک از پیش آماده شده برای منطقه بود. داعش در صدد بود که بر همه سوریه سیطره یابد و لبنان نیز بخشی این نقشه آن‌ها بود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که داعش قصد داشت «قلمون» را نابوده کرده و اگر به این هدف خود دست پیدا می کرد، نبرد با این گروه تروریستی سخت‌تر می شد.
حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای از داعش
سید حسن نصرالله گفت که داعش حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای داشت و تسهیلات زیادی بر این گروه تروریستی در نظر گرفته شده بود و هزاران فرد مسلح به این منطقه کشانده شد و رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ و سایر مسئولان ارشد این کشور بارها گفتند که داعش ساخته دولت اوباما و هیلاری کلینتون است.
وی ادامه داد: «داعش تهدیدی همیشگی برای جرود و بقاع (شرق لبنان) و بیروت بود و حتی برای ارتش لبنان نیز تهدید بود و این مسئله در ویدیوهای آن‌‌ها ضبط شده است».
تهدید سفارت آمریکا علیه دولت لبنان
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که دولت در آن برهه از ارائه ابتکار عمل برای مقابله با تروریست‌ها و دفاع از شهرک‌ها و روستاها در برابر داعش عاجز بود.
سید حسن نصرالله گفت که سفارت آمریکا در ..

سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ تازه در راه است

سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ تازه در راه است

سفیر سابق آمریکا در افغانستان: جنگ تازه در راه است سفیر سابق آمریکا در افغانستان روز پنجشنبه در اظهاراتی هشدار داده است که پس از حملات کابل که منجر به کشته شدن ۱۳ نظامی آمریکایی شده، خشونت‌های بیشتری در راه خواهد بود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در افغانستان در واکنش به حملات تروریستی روز پنجشنبه در کابل گفت: خشونت ها و حملات بیشتری در راه خواهد بود.
واکنش روسیه به ادعای بایدن درباره حمله به مواضع داعش در افغانستانحذف شدن یک شبه 80 درصد از بودجه افغانستانوقوع انفجار چهارم در پایتخت افغانستان/ داعش مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفتبر اساس این گزارش وی در مصاحبه با شبکه سی ان ان، افزود: خروج آمریکا از افغانستان موجب قدرت گرفتن و قلدرتر شدن شبه نظامیان در برخی کشورها شده است و اتفاقاتی که در افغانستان می افتد، در این کشور باقی نخواهد ماند و به سایر کشورها نیز گسترش خواهد یافت.
سفیر سابق آمریکا در افغانستان اظهار داشت: جنگ هنوز تازه در راه است. این اعلان برای خروج کامل از افغانستان، موجب تقویت روحیه شبه نظامیان تندرو و افراطی در هر جایی شده است. القاعده، داعش، طالبان پاکستان. آنها اکنون در حال قدرت گرفتن مجدد هستند.
اظهارات کروکر در شرایطی است که در حملات تروریستی و انتحاری روز پنجشنبه در شهر کابل ده ها نفر از جمله 13 نظامی امریکایی کشته شدند.
تروریست های تکفیری داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
کروکر که طی سال های 2002 تا 2003 و 2011 تا 2012 سفیر آمریکا در افغانستان بوده، گفت: افغانستان “زمین حاصلخیزی” برای گروه های تروریستی خواهد بود تا حملات مشابه حمله روز پنجشنبه در کابل را اجرا کنند.
وی افزود: بنابر این در شرایط کنونی کنترل طالبان بر کل کشور مساله اصلی نیست. طالبان واقعا کنترل کل کشور را در اختیار ندارد. برای انجام چنین حملات تروریستی، افراد باید برگردند و ریشه بگیرند. این دقیقا چیزی است که پیش از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی رخ داد.
انتهای پیام/

وقوع انفجار چهارم در پایتخت افغانستان/ داعش مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفت

وقوع انفجار چهارم در پایتخت افغانستان/ داعش مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفت

وقوع انفجار چهارم در پایتخت افغانستان/ داعش مسئولیت انفجارهای کابل را به عهده گرفت منابع خبری از وقوع چهارمین انفجار در کابل پایتخت افغانستان خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وقوع چهارمین انفجار مهیب از سوی نیروهای آمریکایی صورت گرفت و کنترل شده بوده است.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که انفجار چهارم که در سراسر کابل شنیده شده است، ساختمان مهمات و تجهیزات در کابل بود که به دست نیروهایی که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شوند، منفجر شد تا بدست طالبان نیفتد.
در همین ارتباط، خبرنگار نیویورک تایمز گزارش داد که انفجار چهارم یک انفجار کنترل شده برای نابود کردن سلاح‌ها و مهمات برجای مانده از نیروهای در حال خروج از کابل بوده است.
داعش در کانال تلگرامی خود رسماً مسئولیت تیراندازی‌ها و انفجارهای قبلی عصر پنجشنبه در فرودگاه کابل را به عهده گرفت.
انتهای پیام

سنتکام: طبق ارزیابی ما داعش مسئول انفجارهای کابل است/ 12 نظامی آمریکایی کشته شدند

سنتکام: طبق ارزیابی ما داعش مسئول انفجارهای کابل است/ 12 نظامی آمریکایی کشته شدند

سنتکام: طبق ارزیابی ما داعش مسئول انفجارهای کابل است/ ۱۲ نظامی آمریکایی کشته شدند فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که ارزیابی‌های پنتاگون نشان می‌دهد که دو بمب‌گذار انتحاری عضو گروه تروریستی داعش عامل انفجارهای امروز در نزدیکی فرودگاه کابل بوده‌اند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری استارز اند استرایپز که اخبار نیروهای مسلح آمریکا را پوشش می‌دهد، ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) پنج‌شنبه شب در یک نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا، تروریست‌های داعش را عامل انفجارهای امروز در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل اعلام کرد.
فرمانده سنتکام با اعلام اینکه انفجارهای امروز کابل به دست دو بمب‌گذار انتحاری که بر اساس ارزیابی‌های اولیه پنتاگون عضو داعش بوده‌اند، صورت گرفته است، اظهار داشت: «اگر بدانیم که چه کسانی با این حادثه مرتبط هستند، آنها را پیدا خواهیم کرد. ما این حق را برای خود محفوظ می‌داریم که علیه داعش در افغانستان عملیات انجام دهیم. ما سخت تلاش می‌کنیم تا عوامل حادثه را مشخص کرده و علیه آنها اقدام کنیم.»
وی در پاسخ به این سؤال که آیا طالبان می‌تواند عامل انفجارهای امروز کابل باشد، تصریح کرد: «دست داشتن طالبان در این حملات محتمل نیست زیرا آنها واقعاً خواستار خروج ما از افغانستان هستند تا کنترل فرودگاه کابل را به دست بگیرند.»
فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا با اشاره به اینکه تفتیش بدنی برخی از افرادی که به فرودگاه بین‌المللی کابل می‌روند توسط مأموران امنیتی طالبان انجام می‌شود، افزود: «من معتقدم که طالبان از وقوع حملات انتحاری بیشتر در فرودگاه کابل جلوگیری کرده است. ما تا آنجا که ممکن است از طالبان برای حفاظت از نیروهایمان استفاده می‌کنیم.»
این فرمانده ارشد آمریکایی همچنین در خصوص تلفات نیروهای آمریکایی در انفجارهای امروز کابل گفت: تاکنون 12 نفر از نیروها شامل 11 تفنگدار دریایی و یک پزشک نظامی کشته شده و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند.»
فاکس نیوز: دست‌کم 10 نظامی آمریکایی در انفجارهای کابل کشته شده‌اندسفیر آمریکا کشته شدن 4 نظامی آمریکایی در کابل را تأیید کردسفارت آمریکا در افغانستان: اتباع آمریکایی فورا فرودگاه کابل را ترک کنندتعویق نشست بایدن..