طالبان: پیوستن افغانستان به «سی‌پک» بسیار مهم است

طالبان: پیوستن افغانستان به «سی‌پک» بسیار مهم است

طالبان: پیوستن افغانستان به «سی‌پک» بسیار مهم است سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با حمایت از پیوستن افغانستان به پروژه «سی‌پک» آن را گامی مهم برای اقتصاد این کشور دانست. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در کنفرانس بین‌المللی انجمن جوانان افغانستان-پاکستان با عنوان «بازسازی افغانستان با همدیگر»، پیوستن افغانستان به پروژه «کریدور اقتصادی چین و پاکستان» موسوم به «سی پک» را بسیار مهم دانست.
مجاهد در ادامه ابراز امیدواری کرد که کمک‌های پاکستان به ملت افغانستان در زمینه صلح و افزایش سطح تعاملات تجاری دوجانبه ادامه یابد.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان با تاکید بر اینکه خاک افغانستان علیه هیچکس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد که هیچ تهدیدی از افغانستان متوجه پاکستان نخواهد بود.
مجاهد اخیراً نیز با اظهار اینکه چین شریک عمده این گروه است، از آمادگی پکن برای سرمایه‌گذاری در افغانستان و بازسازی این کشور خبرداده بود.
سخنگوی طالبان پروژه «یک کمربند-یک راه» را پروژه «راه ابریشم جدید» خوانده و اظهارکرد که چین برای افغانستان حکم گذرنامه‌ای رسیدن به بازارهای بین‌المللی را دارد.
مجاهد: «تحریک طالبان» مشکل پاکستان است و ارتباطی با افغانستان نداردتوافقنامه تجاری-ترانزیتی افغانستان و پاکستان تمدید شدروسیه، چین و پاکستان تلاش‌های خود در خصوص افغانستان را هماهنگ می‌کنند«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان پیش از این گفته بود که کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان بهانه خوبی است تا کشورهای منطقه، خود را در آن سهیم کنند و علاوه بر تضمین منافع خود اتحادشان با سایر کشورها را نیز ارتقا دهند.
وزیر امور خارجه پاکستان با دعوت از دولت کابل برای سهیم شدن در این طرح تاکید کرده بود: امیدوارم دولت افغانستان مشارکت در سی پیک را بپذیرد.
طرح راهروی اقتصادی مشترک چین- پاکستان( CPEC) به ارزش 57 میلیارد دلار، مهم ترین طرح همکاری میان دو کشور است که اجرا و تکمیل آن دستکم تا سال 2025 میلادی به طول می انجامد.
انتهای پیام/.

2 گزینه مقاومت برای آمریکا که راه فرار از آن ندارد/ کشتی ایرانی تروریسم اقتصادی واشنگتن را شکست داد

2 گزینه مقاومت برای آمریکا که راه فرار از آن ندارد/ کشتی ایرانی تروریسم اقتصادی واشنگتن را شکست داد

۲ گزینه مقاومت برای آمریکا که راه فرار از آن ندارد/ کشتی ایرانی تروریسم اقتصادی واشنگتن را شکست داد یک تحلیلگر برجسته لبنانی با تأکید بر اینکه مقاومت، آمریکا را در برابر دو گزینه‌ای قرار داده است که راه فرار از آن ندارد، سازوکار ورود سوخت ایران به لبنان را شکست تروریسم اقتصادی واشنگتن دانست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «امین محمد حطیط» کارشناس و تحلیلگر امور راهبردی منطقه در مقاله‌ای به توطئه‌های اخیر آمریکا علیه لبنان و مانع‌تراشی‌های واشنگتن و متحدان آن در روند حل بحران سوخت این کشور پرداخته نوشت، بعد از اطمینان یافتن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای و بین‌المللی آن از شکست تجاوزاتشان علیه سوریه و محور مقاومت و همچنین بعد از شکست استراتژیک و تحقیرآمیز آمریکا در افغانستان، آمریکا و متحدان آن برای جبران شکست در تقابل میدانی به جنگ و تروریسم اقتصادی علیه لبنان روی آورده‌اند که مهم‌ترین نیازهای زندگی شهروندان لبنانی همچون دارو و غذا و سوخت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
آمریکا و متحدان آن گمان می‌کردند که این سیاست وحشیگرانه و محاصره ظالمانه ضد لبنان با همکاری مزدوران واشنگتن در داخل لبنان که به ملت و سرزمین خود خیانت می‌کنند و شریک جنایت‌های واشنگتن علیه شهروندان لبنانی هستند موجب می‌گردد مردم لبنان علیه مقاومت تحریک شوند و آن را از پروژه استراتژیک ملی و منطقه‌ای کنار بزنند و در برابر آمریکا تسلیم شوند و همه دستاوردهایی را که مقاومت در دو دهه گذشته برای لبنان داشته است نادیده بگیرند.
آمریکایی‌ها گمان می‌کردند که محروم کردن کودکان لبنانی از شیرخشک و بیماران از دارو و محروم کردن شهروندان از برق و آب و بنزین و گاز خانگی و انواع محرومیت‌های دیگر موجب شکسته شدن اراده لبنان و مقاومت آن و عقب‌نشینی آنها از حفاظت از سرزمین مادری و حقوق قانونی خودشان می‌‌شود.
ایالات متحده همچنین تصور می‌کرد که تحمیل شرایط غیرانسانی به لبنانی‌ها موجب می‌گردد مسئولان این کشور تسلیم دیکته‌های آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی لبنان و فلسطین اشغالی شوند و به پایان دادن به این پرونده آن گونه که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌خواهند راضی شوند، به این ترتیب حقوق قانونی لبنان در مرزهای دریایی و فلسطین اشغالی نادیده گرفته شود و علاوه بر آن تلاش‌های صهیونیستی ـ آمریکایی برای استقرا..

ازسرگیری خدمات انتقال پول به افغانستان/ «سرای شهزاده» کابل باز شد

ازسرگیری خدمات انتقال پول به افغانستان/ «سرای شهزاده» کابل باز شد

ازسرگیری خدمات انتقال پول به افغانستان/ «سرای شهزاده» کابل باز شد شرکت «وسترن یونیون» بزرگترین شرکت انتقال پول جهان پس از دو هفته تعلیق فعالیت‌هایش در افغانستان، خدمات‌دهی در این کشور را از سر گرفته است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وسترن یونیون» بزرگترین شرکت انتقال پول جهان در توئیتی اعلام کرد که خدمات انتقال پول به افغانستان از سر گرفته شده است و اکنون مشتریان این شرکت در 200 کشور مختلف جهان قادر خواهند بود به عزیزان خود در افغانستان پول حواله کنند.
این شرکت افزود که از تاریخ 3 تا 17 سپتامبر هزینه حواله به افغانستان صفر خواهد بود.
گفتنی است که پس از تعیین سرپرست طالبان برای بانک مرکزی افغانستان، بانک‌ها در این کشور کار خود را آغاز کرده‌اند و این راه را برای فعالیت شرکت‌های انتقال پول در افغانستان هموار کرده است.
براساس برآورد بانک جهانی، میزان حواله‌ها به افغانستان در سال 2020 میلادی 789 میلیون دلار چیزی معادل 4 درصد تولید ناخالص داخلی افغانستان بود.
ترودو: کانادا از تحریم طالبان حمایت می‌کندبایدن: طالبان و داعش دشمن قسم‌خورده‌اند/ تحریم طالبان به رفتار آن‌ها بستگی داردتلاش انگلیس برای تحریم طالبان در نشست گروه7گفتنی است که از امروز «سرای شهزاده» بزرگترین مرکز تبدیل ارز در کابل نیز آغاز به کار کرده است.
«وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته در ارتباط با تحولات اخیر افغانستان گفته بود که تحریم‌ها علیه طالبان باعث حل مسائل و مشکلات این کشور نخواهد شد.
وی اظهار داشت: جامعه بین‌الملل باید به‌دنبال کمک به توسعه و بهبود وضعیت در افغانستان در مسیر صحیح باشد و با حمایت از بازسازی صلح‌آمیز این کشور سطح زندگی مردم را بالاتر ببرد و ظرفیت توسعه مستقل این کشور را افزایش دهد.
انتهای پیام/.+

اعلام دولت آینده افغانستان به تعویق افتاد

اعلام دولت آینده افغانستان به تعویق افتاد

اعلام دولت آینده افغانستان به تعویق افتاد درحالی که برخی مقامات ارشد طالبان گفته بودند که دولت آینده افغانستان تا جمعه اعلام خواهد شد، اما اعلام این دولت تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده بود که جمعه (12 شهریور) دولت جدید افغانستان اعلام خواهد شد.
این اظهارات پس از دیدارهای مشورتی 3 روزه طالبان با «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر این گروه در قندهار صورت گرفت و قرار بود روز گذشته یک دولت «فراگیر» شامل نمایندگان تمام اقوام، اعلام شود.
طالبان تاکنون درباره چرایی عدم اعلام تشکیلات دولت آینده افغانستان چیزی نگفته است.
طالبان از زمان تصرف کابل یعنی 24 مرداد تاکنون چند سرپرست را برای ریاست وزارت اطلاعات و فرهنگ، بانک مرکزی، وزارت تحصیلات عالی و چند پست دیگر منصوب کرده است.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان نیز پیش‌تر در تشریح نظام آینده افغانستان گفته بود: «امارت اسلامی تصمیم دارد که نظامی را داشته باشد که مورد تایید مردم باشد و مردم در سایه آن نظام احساس راحتی و استراحت کنند و نظامی مسئول در مقابل مردم باشد، پاسخگو باشد و نیازمندی های مردم را مرتفع بسازد و اینکه تصویر آن چگونه خواهد بود می‌گذاریم به اینکه تا یک بار به میان بیاید و مردم و ما و شما خواهم دید».
پاکستان: دولت فراگیر تنها راه تامین صلح در افغانستان استاحمد مسعود: برای تشکیل دولت فراگیر با طالبان از مسیر مذاکره آماده‌ایماتحادیه اروپا: تماس با دولت آینده افغانستان لازم و ضروری استوی در پاسخ به اینکه آیا طالبان خواستار ایجاد یک نظام سیاسی تک قومی در افغانستان است نیز اظهارداشت: «طالبان ذهنیت قومی و قوم محوری ندارند ما زیر یک تفکر جمع شده‌ایم. در افغانستان افرادی که با ما هستند مبارزه کرده‌اند، قربانی داده‌اند و با هم جمع شده‌ایم بر اساس قوم جمع نشده‌ایم و بر آن باور هم نداریم».
انتهای پیام/.

روسیه: پدافند ارتش سوریه 21 موشک شلیک شده اسرائیل را منهدم کرد

روسیه: پدافند ارتش سوریه 21 موشک شلیک شده اسرائیل را منهدم کرد

روسیه: پدافند ارتش سوریه ۲۱ موشک شلیک شده اسرائیل را منهدم کرد مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه موسوم به «حمیمیم» اعلام کرد که در حمله بامداد روز جمعه اسرائیل به حومه دمشق، ۲۱ موشک اسرائیلی از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه سرنگون شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «وادیم کولت» نایب رئیس مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، گفت که از 24 موشک شلیک شده در حمله هوایی روز جمعه اسرائیل به حومه دمشق، 21 موشک توسط پدافند هوایی ارتش سوریه هدف قرار گرفت.
وی اظهار در یک نشست خبری اعلام کرد که «تقریباً ساعت 1:30 روز 3 سپتامبر، چهار جنگنده تاکتیکی F-15 نیروی هوایی اسرائیل، از حریم هوایی لبنان، اقدام به شلیک 24 موشک به اهداف مورد نظر در خاک سوریه کردند».
نایب رئیس مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه که در پایگاه «حمیمم» استان لاذقیه مستقر است، گفت که پدافند هوایی ارتش سوریه 21 موشک شلیک شده اسرائیل را با سامانه‌های «بوک-ام2 ای» و «پانتسیر اس 1» منهدم کرد.
انتهای پیام

در عراق یک روز عزای عمومی اعلام شد

در عراق یک روز عزای عمومی اعلام شد

در عراق یک روز عزای عمومی اعلام شد در پی درگذشت آیت‌الله سید محمدسعید حکیم از مراجع چهارگانه نجف اشرف، دولت عراق یک روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق درگذشت «آیت‌الله سید محمدسعید حکیم» مرجع عالی‌قدر و از مراجع چهارگانه نجف اشرف را تسلیت گفت و روز شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
«لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف هم به دنبال درگذشت آیت‌الله سید محمدسعید حکیم، سه روز عزای عمومی در این استان مقدس اعلام کرد.
الیاسری در بیانیه‌ای گفت که «نجف امروز از خبر درگذشت سید محمد‌سعید الحکیم عزادار شد».
آیت‌الله حکیم روز جمعه در سن 78 سالگی در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
بسیاری از شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی عراق درگذشت آیت‌الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفتند.
«ایرج مسجدی» سفیر ایران در بغداد هم در پیامی ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله سید محمد‌سعید حکیم، ایشان را سازنده میراث غنی اندیشه، معارف و علوم دانست.
سفیر ایران در پیام تسلیت خود نوشت: آیت‌الله العظمی سید محمدسعید حکیم عمر شریف خود را در راه خدمت به اسلام و دفاع از تعالیم دینی سپری کرد و از خود گنجینه‌ای از معارف و علوم را بر جای گذاشت.
انتهای پیام/؛

نگرانی شبه‌نظامیان قسد از تکرار تجربه افغانستان و خروج آمریکا؛ آمادگی برای گفت‌وگو با دمشق/ اختصاصی

نگرانی شبه‌نظامیان قسد از تکرار تجربه افغانستان و خروج آمریکا؛ آمادگی برای گفت‌وگو با دمشق/ اختصاصی

نگرانی شبه‌نظامیان قسد از تکرار تجربه افغانستان و خروج آمریکا؛ آمادگی برای گفت‌وگو با دمشق/ اختصاصی در پی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و ترس از خروج احتمالی واشنگتن از سوریه، شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا برای گفت‌وگو با دولت سوریه اعلام آمادگی کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، طرف‌های سیاسی و نظامی وابسته به آنچه «شورای سوریه دموکراتیک» خوانده می‌شود و مورد حمایت آمریکا در شرق رودخانه فرات در سوریه هستند، از تکرار سرنوشت مشابه متحدان آمریکا در افغانستان بعد از خروج از این کشور که به‌مدت بیش از 20 سال تحت سیطره آمریکا بود، برای خود نگران هستند.
نگرانی از خروج آمریکا از سوریه
منابعی محلی در شرق فرات در اظهاراتی که باید جدی گرفته شود، به خبرگزاری تسنیم گفتند که بین فرماندهان و عناصر موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، شاخه نظامی «شورای سوریه دموکراتیک» (مسد) درباره تکرار سرنوشت مشابه متحدان آمریکا در افغانستان نگرانی‌هایی وجود دارد.
در همین ارتباط، به‌منظور روشن شدن حقیقت مسئله، خبرگزاری تسنیم به‌سراغ «ریاض درار»، رئیس شورای مذکور رفته و به‌صورت تلفنی با او مصاحبه‌ای انجام داده است. لازم به ذکر است که این شورا مورد حمایت آمریکا و ارتش این کشور است.
درار با تأیید این مسئله گفت که نیروهای سیاسی و نظامی در منطقه نگرانی‌های واقعی و روبه‌رشدی در این ارتباط دارند به‌ویژه بعد از آنکه ارتش آمریکا از افغانستان عقب‌نشینی کرد.
این مسئول مسد گفت: «شورای سوریه دموکراتیک و بازوی نظامی آن، معروف به نیروهای دموکراتیک سوریه امیدوارند که به دولت سوریه در دمشق به توافقی از طریق گفت‌وگوی مفید و جدی برسند.»
ادعای شبه‌نظامیان: هیچ پیش‌شرطی نداریم/ آمریکا مانع گفت‌وگوهای ما نمی‌شود
ریاض درار ادامه داد: «آن‌ها در هر دور جدید از گفت‌وگوها با دولت سوریه شروطی اعلام نمی‌کنند بلکه به برخی از اصولی که در مشارکت حقیقی با دمشق و این‌که دولت سوریه قدرت را به‌تنهایی قبضه نکند، پایبند هستند، علاوه بر این، خواهان اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که خواهان دستیابی به راه‌حل سیاسی در کشور است.»
رئیس شورای سوریه دموکراتیک ضمن دعوت از دمشق برای گفت‌وگوی واقعی گفت: «این شورا و نیروهای دموکراتیک سوریه آماده گفت‌وگو با دولت سوریه بر اساس قواعد ..

آمریکایی‌ها بیش از 70 درصد فرودگاه کابل را تخریب کردند

آمریکایی‌ها بیش از 70 درصد فرودگاه کابل را تخریب کردند

آمریکایی‌ها بیش از ۷۰ درصد فرودگاه کابل را تخریب کردند رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی افغانستان اعلام کرد که نیروهای آمریکایی پیش از ترک افغانستان بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات فرودگاه کابل را تخریب کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی رحمت الله گلزار» رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی افغانستان اظهارداشت که وضعیت هواپیماهای غیرنظامی افغانستان در دو دهه گذشته در مقایسه با اواخر حکومت طالبان بدتر شده است.
وی به الجزیره گفت که افغانستان اکنون چهار هواپیما دارد که تا دوسال دیگر نیز مدت کارایی و استهلاک آنها نیز پایان می‌یابد.
این مقام طالبان تاکید کرد که هرجا نیروهای آمریکایی مستقر شدند پس از ایجاد ساخت و سازها در نهایت آنها را تخریب کردند. چیزی برای افغان‌ها باقی نمانده که بخواهند از آن استفاده کنند.
مولوی گلزار ادامه داد که آمریکایی‌ها همه تجهیزاتی را که نتوانستند با خود ببرند، تخریب کردند و اکنون نیز در فرودگاه کابل بیش از 70 درصد تجهیزات تخریب شده‌اند.
وی با اشاره به تخریب رادارها و برج مراقبت توسط نیروهای آمریکایی تصریح کرد که این تجهیزات کاملا تخریب شده است و اکنون به کمک تیم فنی قطر در حال بازسازی آن هستیم. حتی سالن‌های انتظار نیز تخریب شده‌اند و بیش از 30 میلیون برآورد تخریب فرودگاه کابل است.
معارض سعودی: محمد بن سلمان در حمله داعش به فرودگاه کابل نقش داشتتیم فنی قطری برای رایزنی درباره فعالسازی فرودگاه کابل وارد افغانستان شدنخستین اظهارنظر طالبان در فرودگاه کابل: شکست آمریکا برای نسل‌های آینده درسی بزرگ استرئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی افغانستان اظهارداشت که پروازهای داخلی از امروز جمعه آغاز می‌شود و یک هواپیمای قابل استفاده وجود دارد اما پروازهای خارجی با یک هفته تاخیر از سرگرفته می‌شود تا فرودگاه مطابق با معیارهای بین المللی راه اندازی شود. کارمندان شرکت هوانوری هم به سر کار خود بازگشته‌اند.
مولوی گلزار در پاسخ به این سوال که آیا طالبان می‌تواند استانداردهای هواپیمایی را اجرایی کند و دیگران به استفاده از این هواپیماها اعتماد کنند، گفت: سازمان هواپیمایی تمام تلاش خود را می‌کند تا در مورد امنیت میدان هوایی اعتماد جهان را کسب کند و قصد دارد خون تازه ای پمپاژ کند تا بتواند در انجام پروازهای ایمن به سراسر جهان موفق عمل کند.
انتهای پیام/..

پوتین: ایران نیازمند کمک است، اما غرب محدودیت‌ها را لغو نمی‌کند

پوتین: ایران نیازمند کمک است، اما غرب محدودیت‌ها را لغو نمی‌کند

پوتین: ایران نیازمند کمک است، اما غرب محدودیت‌ها را لغو نمی‌کند رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی گفت: ایران با توجه به پاندمی ویروس کرونا نیاز به کمک دارد اما غرب محدودیت‌ها علیه این کشور را لغو نمی‌کند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: ایران امروز با توجه به شرایط همه‌گیری نیاز به کمک دارد، اما غرب محدودیت‌ها علیه این کشور را لغو نمی‌کند.
رئیس جمهور روسیه افزود: در مورد ایران، من نمی‌خواهم وارد مسائل سیاسی شوم، اما این کشور به کمک نیاز دارد و اما هیچ‌یک از تحریم‌ها لغو نمی‌شود، حتی در این خصوص گفتگوهایی صورت نمی‌گیرد. من در خصوص سایر کشورها چیزی نمی‌گویم، مثلاً ونزوئلا، سیاست جای خودش، اما کمک‌های بشردوستانه همچنان بشردوستانه باقی می‌مانند.
رئیس دولت روسیه خاطرنشان کرد: اغلب از “غرب” می‌توان درخواست‌هایی را برای نیاز به کمک‌های انسانی بین‌المللی شنید، خوب، این انسانیت کجاست؟
ولادیمیر پوتین اضافه کرد: محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری، به‌ویژه در زمینه توزیع داروها و واکسن‌ها برداشته نمی‌شود.
شایان ذکر است که مجمع اقتصادی شرقی (EEF) از دوم تا چهارم سپتامبر (11 تا 13 شهریور) در محوطه دانشگاه فدرال شرق دور در ولادی‌وستوک در حال برگزاری است.
انتهای پیام/+

قدردانی جبران باسیل برای ارسال محموله سوخت ایران به لبنان/پیام میشل عون برای آیت الله رئیسی

قدردانی جبران باسیل برای ارسال محموله سوخت ایران به لبنان/پیام میشل عون برای آیت الله رئیسی

قدردانی جبران باسیل برای ارسال محموله سوخت ایران به لبنان/پیام میشل عون برای آیت الله رئیسی وزیر خارجه سابق لبنان در تماس با امیرعبداللهیان ضمن انتقال پیام میشل عون برای آیت الله رئیسی از فروش و ارسال محموله سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقصد لبنان قدردانی کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی جبران باسیل وزیر امور خارجه سابق و رئیس بزرگترین فراکسیون مسیحی پارلمان لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وی ضمن تبریک انتخاب ایشان به سمت وزیر امور خارجه کشورمان، از فروش و ارسال محموله سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران به مقصد لبنان تشکر و قدردانی کرد.
جبران باسیل با انتقاد از سیاست های آنهایی که میخواهند به مردم‌ لبنان گرسنگی بدهند تا به اهداف سیاسی خود برسند، خواستار گسترش همه جانبه روابط فی‌مابین شد و ضمن انتقال پیام میشل عون برای رئیس جمهور کشورمان، در خصوص تحولات منطقه با وزیر امور خارجه کشورمان به تبادل نظر پرداخت.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای فروش محصولات نفتی خود به مشتریان جدید را مورد تاکید قرار داد و افزود:اگر دولت و تجار لبنان باز هم سوخت نیازداشته باشند، ایران آمادگی فروش و ارسال آن را داشته و تدبیری که رهبر پرافتخار حزب الله برای پایان دادن به این بحران دست ساخته صهیونیست ها بر ضد مردم لبنان انجام داد، موید این واقعیت است که مسیر سرافرازی لبنان تنها از اتکا به خود و استفاده از سرمایه‌ها و منابع خود میگذرد.
امیرعبداللهیان با اعلام اینکه در حوزه گسترش روابط دوجانبه با لبنان هیچ‌محدودیتی وجود ندارد، دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت، ارتش و مقاومت لبنان را مورد تاکید قرار داد.
شیخ قبلان: لبنان نیاز مبرم به سوخت ایران دارد/ آمریکایی‌ها در کابل شکست خورده‌اند و در بیروت گریه می‌کنندعطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنانکشتی‌های ایرانی؛ تنها امید لبنانی‌ها برای نجات از بحران سوختانتهای پیام/