امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست وزیر خارجه کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در تماس تلفنی امروز شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با دکتر حسین امیر عبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کردو بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفتگوهای وین تاکید کرد.
دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاریهای اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.
دکتر امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیر مسئولانه برخی طرف ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.
گفتگوی وزیر خارجه آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان
خانم ” نادلی پاندور ” وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این پیام آمادگی خود را برای همکاری با دکتر امیر عبداللهیان در جهت تقویت روابط بین دو کشور و ارتقا مناسبات دو جانبه، من..

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند

الاخبار: کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد/ کشتی چهارم به زودی حرکت می‌کند منابع از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان، به آب‌های سوریه خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که کشتی ایرانی حامل سوخت که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی چند هفته قبل خود اعلام کرده بود به سمت لبنان حرکت کرده، دیروز وارد آبهای منطقه‌ای سوریه شد.
منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند که محموله این کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد.
این منابع همچنین اعلام کردند، دو کشتی دیگر ایرانی نیز با همین ساز و کار محموله‌های خود را به لبنان می‌رسانند که البته مشخص نیست بار آنها سوخت مازوت یا بنزین و یا هر دوی آنها است ضمن اینکه احتمالاً کشتی چهارم نیز به زودی از سمت ایران به لبنان حرکت خواهد کرد.
عطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنانکشتی‌های ایرانی؛ تنها امید لبنانی‌ها برای نجات از بحران سوختقدردانی انجمن علمای مسلمان لبنان از ایران و مواضع امیرعبداللهیان در نشست بغدادورود قریب‌الوقوع محموله سوخت ایران به لبنان همزمان با اظهارات هیئت کنگره آمریکا مبنی بر اینکه «ایالات متحده به دنبال حل بحران سوخت لبنان بوده و نیازی به واردات سوخت ایران نیست»، صورت گرفته است. هیئت مذکور آمریکایی روز گذشته بعد از دیدار با مقامات لبنانی در حالیکه سعی در مانع ترشی مقابل واردات سوخت از ایران به لبنان داشت بیروت را ترک کرد.
همین جمله هیئت مذکور آمریکایی قبلا توسط «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت بلافاصله بعد از شنیدن خبر آغاز حرکت کشتی های حامل سوخت ایرانی به سمت لبنان مطرح شده بود.
کریس مورفی، سناتور آمریکایی روز گذشته در بیروت گفت: ما به عنوان مقامات آمریکایی به جد تلاش می‌کنیم راه‌هایی برای حل بحران سوخت بیابیم و هیچ انگیزه‌ای برای تکیه لبنان به سوخت ایران یا هر سوخت دیگری که از سوریه منتقل می‌شوند، نیست. سوریه تحت تحریم‌های واشنگتن ..

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند

امیرعبداللهیان: تسلیم فشارهای آمریکا نخواهیم شد/ اروپایی‌ها مسئول بروز شرایط فعلی هستند وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود با اشاره به اینکه حاکمان کنونی آمریکا علی‌رغم ادعاهای قبلی خود همچنان در صدد استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم فشاری علیه ایران هستند، تأکید کرد که ایران هرگز تسلیم این فشارها نخواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان و ژان ایو لودریان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فرانسه روز چهارشنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص مهمترین تحولات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند و وزیر امور خارجه کشورمان نکاتی را در خصوص مذاکرات احیای برجام و عواملی که باعث شده‌ برجام به وضعیتی کنونی برسد، به وزیر خارجه فرانسه متذکر شد.
وزیر امور خارجه فرانسه در این گفتگو، ضمن تبریک به وزیر امور خارجه کشورمان خواستار گسترش تماسها و گفتگوها در خصوص مسائل مورد توجه طرفین گردید.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد هیات حاکمه آمریکا بواسطه خروج غیر قانونی از برجام و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرفهای اروپایی بدلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد، حضور خواهد یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه هیات حاکمه فعلی آمریکا نیز برغم ادعاهای قبلی در صدد استفاده از تحریمهای غیرقانونی بعنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران است اما بایستی بداند که ما تسلیم چنین فشارهایی نخواهیم شد و اروپا نیز باید با موضعگیری های سنجیده، تلاش کند نقش سازنده ای را ایفا کند.
طرفین در ادامه از اهداف کنفرانس بغداد در ترغیب تعاملات منطقه ای حمایت کردند.
وزیر خارجه کشورمان در این ارتباط اظهار داشت بحرانهای منطقه ای نتیجه سیاستهای مداخله جویانه قدرتهای خارجی است و سیاست خارجی دولت سیزدهم به روابط با همسایگان اولویت می دهد و همانگونه که در نشست اخیر بغداد تصریح کردیم، ثبات منطقه راهکار بومی و درون منطقه ای دارد و هرگونه رفتار مداخله جویانه و غیرمسئولانه می تواند آشفتگی منطقه را بیشتر کند.
وزرای خارجه ج..

سخنگوی طالبان: به بندر چابهار نیاز داریم/ هدف روابط نیک با همسایگان است

سخنگوی طالبان: به بندر چابهار نیاز داریم/ هدف روابط نیک با همسایگان است

سخنگوی طالبان: به بندر چابهار نیاز داریم/ هدف روابط نیک با همسایگان است سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان با تاکید بر حل مسالمت آمیز مسئله حق‌آبه ایران اظهار داشت که ما به بندر چابهار نیاز داریم و هدفمان نیز گسترش روابط نیک با همسایگان است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان درباره اختلالات ترانزیتی بوجود آمده بین افغانستان و ایران گفت: ما کوشش می کنیم زمانی که حکومت جدید تشکیل شد، اولین کار، جاری شدن جریان ترانزیتی و تجارت کالاها و بار در کشور باشد که در این خصوص اقدامات جدیدی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: ما به این موضوع توجه داریم، در حال حاضر حکومت در برخی از ساعات در خاموشی به سر می‌برد و کار برخی از وزارتخانه‌ها متوقف شده و مشکلاتی در رابطه با روابط تجاری قابل مشاهده است.
مجاهد درباره مسئله حق‌آبه ایران نیز به «بازار» گفت: زمانی که حکومت جدید تشکیل گردید و مسائل داخلی تا حدی حل شد، مدیریت مسائل بیرونی هم آسان است و به گونه‌ای مسالمت‌آمیز حل خواهد شد.
سخنگوی طالبان در رابطه با موضع این گروه درباره چابهار نیز گفت: ما به بندر چابهار نیاز داریم و بنابراین کارها در این باره همچنان فعال خواهد شد.
سفیر هند در تهران: آمریکایی‌ها حق دخالت در بندر چابهار را ندارندافزایش سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار؛ تجارت با افغانستان گسترش می‌یابددومین محموله بزرگ هند از مسیر چابهار به افغانستان انتقال می‌یابدوی همچنین ضمن تاکید بر امنیت مرزهای دو کشور اظهار داشت که ما در قبال همسایگان و کشورهای هم مرز خود متعهد هستیم و هیچگونه ناامنی در مرزهای ما صورت نخواهد گرفت. بنابراین به مرزهای خود توجه کافی داریم و به همسایگان خود در این باره اطمینان می‌دهیم.
ذبیح الله مجاهد تصریح کرد: هدف طالبان این است تا با کشورهای همسایه خود رابطه حسنه و قابل اعتمادی داشته باشیم و لذا یک اطمینان کلی به جمهوری اسلامی ایران در رابطه امن بودن مرزهایشان می‌دهیم.
انتهای پیام/.

معارض سعودی: محمد بن سلمان در حمله داعش به فرودگاه کابل نقش داشت

معارض سعودی: محمد بن سلمان در حمله داعش به فرودگاه کابل نقش داشت

معارض سعودی: محمد بن سلمان در حمله داعش به فرودگاه کابل نقش داشت یک معارض سعودی گفت که محمد بن سلمان در حمایت از داعش و انفجار فرودگاه کابل نقش داشت. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، « عبدالرحمان السحیمی» معارض سعودی در توییتر خود « محمد بن سلمان» ولیعهد سعدی را متهم به بمب گذاری در فرودگاه کابل و حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان کرد.
السحیمی در یک ویدئو اعلام کرد: «منابع وی در دفاتر و وزارتخانه‌های بن سلمان حمایت ولیعهد سعودی از گروه تروریستی داعش را تأیید می‌کنند وآمریکایی‌ها نیز از این منابع مطلع هستند».
السحیمی در ادامه افزود: محمد بن سلمان از طریق این حمله می‌خواست به 3 هدف برسد که اولین آنها مقابله با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بود؛چرا که دولت دموکرات‌ها از پذیرش محمد بن سلمان و « شاهزاده خالد» معاون وی در وزارت دفاع امتناع کرد.
اما هدف دوم به گفته السحیمی این است که ولیعهد سعودی، طالبان را به عنوان یک حرکت درمانده نشان دهد؛چراکه به قول خودش نمی‌تواند امنیت شهروندان افغانستان را تأمین کند.
مجتهد فاش کرد؛ موافقت بن سلمان با اقامت 10 هزار شهروند افغانستانی در عربستانعربستان| گفتگوی تلفنی محمد بن سلمان با نخست وزیر اتیوپیهدف سوم این است که محمد بن سلمان تلاش می‌کند که به جهان نشان دهد که افغانستان تحت حکومت طالبان به «کانون تروریسم» تبدیل خواهد شد.
این معارض سعودی در ادامه تاکید کرد که محمد بن سلمان توافقاتی را اجدادش با آمریکا انجام داده بودند با حرکت به سمت روسیه نقض کرد.
وی گفت: ما به عنوان مردم کشور دو مسجدالحرام هیچ مسئولیتی در قبال رفتارهای بی‌پروای رهبری عربستان و حمایت آن از تروریسم در آمریکا و در افغانستان نداریم. ولیعهد سعودی از تروریسم حمایت می‌کند که توسط دولت آمریکا پشتیبانی می‌شود. تا زمانی که جو بایدن از کسانی که بر تخت پادشاهی سعودی نشسته‌اند حمایت می‌کند، مردم عربستان هیچ ارتباطی با آن ندارند.
السحیمی فاش کرد که یک منبع سعودی در وزارتخانه ای به ریاست محمد بن سلمان – وزارت دفاع – مشغول به کار است که اطلاعاتی درباره تحرکات عربستان سعودی در پاکستان پس از تسلط طالبان بر افغانستان به وزارت خارجه آمریکا ارائه کرد.
وی همچنین تاکید کرد که اماراتی‌ها از کلیه اقدامات محمد بن سلمان اطلاع دارند؛چراکه ..

عطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنان

عطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنان

عطوان: شکست آمریکا و متحدان آن آغاز شده/ نصرالله بزرگترین برنده پرونده انتقال سوخت به لبنان عطوان در مقاله جدید خود با اشاره به اینکه اولین کشتی حامل سوخت ایران به‌زودی به بنادر لبنان می‌رسد تأکید کرد که حزب‌الله و سید حسن نصرالله بزرگترین برنده این پرونده هستند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در آستانه نزدیک شدن کشتی‌های حامل سوخت ایران به سواحل لبنان با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد، اکنون لبنان و دولت و مردم آن بی‌صبرانه منتظر ورود اولین نفتکش ایرانی برای نجات آنها از بحران ویرانگر سوخت و پیامدهای آن هستند.
سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله بعد از تشدید بحران سوخت در لبنان و متوقف شدن فعالیت بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها به‌دلیل کمبود سوخت از متحد ایرانی خود کمک گرفته در اسرع وقت درخواست بنزین و سوخت از ایران کرد. پاسخ ایران نیز به این درخواست کمک مثبت بود و بلافاصله بارگیری سه کشتی را که احتمالاً اولین آنها ظرف سه روز یعنی حداکثر جمعه یا شنبه وارد بنادر لبنان می‌شود، آغاز کرد.
حزب‌الله یک شرکت خصوصی برای واردات سوخت، مراحل پرداخت قیمت و نظارت بر توزیع آن به همه طرف‌های لبنانی بدون هیچ‌گونه تبعیض فرقه‌ای و قومی و منطقه‌ای و بدون هیچ‌گونه سوءظن سیاسی که بهانه‌ای برای هرگونه تجاوز آمریکایی ـ صهیونیستی فراهم کند، ایجاد کرده است.
وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در یک بیانیه رسمی اعلام کرد که صادرات سوخت به لبنان یک تصمیم مستقل است و آمریکا در موقعیتی نیست که اجازه داشته باشد مانع تجارت مشروع میان کشورها شود، همچنین «ابوالفضل عمویی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، اظهار داشت که هرگونه خطا از جانب صهیونیست‌ها یا دیگران با واکنش دوجانبه ایران و لبنان مواجه خواهد شد.
همچنین اطلاعات رسیده به منابع روزنامه رأی‌الیوم نشان می‌دهد که یک اتاق عملیات مشترک میان لبنان و ایران برای نظارت بر پرونده واردات سوخت وجود دارد و برنامه‌هایی برای مقابله با همه احتمالات از جمله هرگونه تعرض به کشتی‌های ایرانی در دریا و مقابل سواحل لبنان طراحی شده است.
در محافل ایرانی و لبنانی 2 احتمال وجود دارد: اول اینکه این 3 نفتکش بار خود را به‌نوبت در بنادر لبنان یعنی بندر بیروت یا صی..

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله چگونه تبدیل به بزرگترین کابوس اسرائیل شد؟ اعترافات بی‌شمار مؤسسات سیاسی و امنیتی و مقامات رژیم صهیونیستی به توان موشکی حزب‌الله و به ویژه موشک‌های دقیق آن حاکی از سردرگمی بزرگ صهیونیست‌ها در برابر استراتژی‌های مقاومت است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخنادق، پروژه موشک‌های دقیق حزب‌الله از زمان اعلام آغاز اجرای آن از گذشته تاکنون بزرگترین کابوس رژیم صهیونیستی بوده و بر این اساس برخی کارشناسان معتقدند، آخرین جنگی که اسرائیل مقابل لبنان در آن شکست خورد جنگ جولای 2006 نبود؛ بلکه لحظه‌ای بود که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد مقاومت لبنان موشک‌های نقطه‌زن و دقیقی دارد که تهدیدی خطرناک برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همچنین موجودیت این رژیم علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه صهیونیست‌ها برای مقابله با این پروژه است.
پروژه «دقت» عنوانی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی به تلاش‌های مقاومت اسلامی برای تولید و توسعه موشک‌های دقیق نسبت داده و در سال‌های اخیر تبدیل به یک کانون درگیری میدانی و سیاسی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان و اراضی اشغالی شده است.
توازن قدرت میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی
واقعیت آن است که حزب‌الله برای مقابله با هر یک از استراتژی‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک راه حل دارد که این موضوع در چندین مورد با پرداختن به توان نظامی ارتش اسرائیل مورد بررسی قرار می‌گیرد:
ـ مانور نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های زرهی و پیشرفته که توان نفوذ به مناطقی که صهیونیست‌ها قصد اشغال آن را دارند، دارد.
برای مقابله با این استراتژی ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت روی دو نکته تمرکز کرده است: اول دستیابی به موشک‌های ضد زره هدایت شونده که توانایی انهدام جدیدترین سلاح‌های زرهی که بارزترین آنها نسل چهارم تانک‌های مرکاوای اسرائیل هستند و تا مدت‌ها همانند سامانه گنبد آهنین افسانه و افتخار رژیم صهیونیستی محسوب می‌شد، را دارند. این توانایی حزب‌الله در منهدم کردن تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 2006 به وضوح دیده شد.
اما مورد دوم مبتنی بر حرفه‌ای شدن و تسلط بر تاکتیک‌های جنگ چریکی است که مقاومت تخصص بالایی در آن داشته و موجب می‌شود هرگونه تلاش دشمن برای سیطره بر یک منط..

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل

آمریکا و تخریب گسترده ناوگان هوایی افغانستان پیش از ترک کابل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد که نظامیان این کشور پیش از خروج از کابل ۷۳ فروند هواپیما و بالگرد نیروی هوایی افغانستان را تخریب کردند. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «کنت مکنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد که نظامیان این کشور تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از افغانستان بیاورند پیش از خروج از کابل تخریب کردند.
وی افزود که این تجهیزات شامل 70 دستگاه خودروی زرهی «ام‌رپ»، 27 دستگاه خودروی زرهی «هاموی» و 73 فروند بالگرد و هواپیما می‌باشد.

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تصریح کرد که این خودروها و هواپیماها تخریب شده‌‌اند و دیگر کسی قادر به استفاده از آن‌ها نخواهد بود.

در ادامه انهدام عامدانه تجهیزات نظامی توسط نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، خردادماه سال جاری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بیش از 13 هزار قطعه تجهیزات نظامی برای انهدام به آژانس دفاع لجستیک سپرده شده است.

همچنین پیش از این، خبرگزاری فرانسه نیز به‌نقل از «زاک اسمیت» مسئول تیم تخریب ساختمان و تجهیزات نیروهای آمریکایی گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی تمام روز مشغول به تخریب هستند.
جزئیات تازه از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان؛ روند تخریب تجهیزات ادامه دارداحتمال تخریب تجهیزات و تأسیسات نظامی آمریکا پیش از ترک افغانستانواکنش دبیرکل ناتو به تخریب تجهیزات نظامیان آمریکایی در افغانستاناقدامات نظامی آمریکایی برای تخریب تأسیسات و تجهیزات پایگاه‌های نظامی همواره مورد انتقاد بوده است.
به‌گفته کارشناسان، آمریکایی‌ها در آستانه خروج از افغانستان هیچ چیز باارزشی را برای این کشور باقی نخواهند گذاشت.
انتهای پیام/.+

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد

افغانستان خالی از اشغالگران خارجی شد/ سفیر آمریکا کابل را ترک کرد رسانه‌های خبری از خروج آخرین گروه از نیروهای نظامی آمریکا از فرودگاه کابل و واگذار شدن کنترل این فرودگاه به طالبان خبر دادند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بخش انگلیسی رسانه دولتی صدای آمریکا به نقل از یک مقام ارشد طالبان مدعی شده: «همه نیروهای اشغالگر خارجی» لحظاتی پیش از افغانستان خارج شدند.
رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند: آخرین گروه از نیروهاى نظامى آمریکا، فرودگاه کابل را به وسیله هواپیمای C17 گلوب مستر ترک کردند.
بر اساس اعلام این رسانه‌ها، 3 هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی C17 فرودگاه کابل را قبل از نیمه‌شب به وقت محلی ترک کرده و کنترل کل فرودگاه کابل به طالبان واگذار شد.
شمار افراد خارج شده از افغانستان 114 هزار نفر بوده است که 6 هزار نفر آنان شهروندان آمریکایی بوده‌اند.
پیش‌تر اعلام شده بود 300 هزار نفر همکاران آمریکا و خانواده‌هایشان در افغانستان هستند که نشان می‌دهد بیش از نیمی از این افراد از خروج جا مانده‌اند.
سخنگوی طالبان خروج آمریکایی‌ها را تأیید کرد
«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان، خروج آخرین سرباز اشغالگر آمریکایی را تأیید کرد.
پنتاگون پایان مأموریت خود در افغانستان را اعلام کرد
وزارت دفاع آمریکا، پایان حضور 20 ساله خود در خاک افغانستان را تأیید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال «کنت مک کنزی» سخنگوی پنتاگون گفت که نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده و مأموریت در این کشور اکنون به پایان رسیده است.
وی در جریان یک جلسه توجیهی گفت: با خروج نیروها، مأموریت بیست ساله به پایان می‌رسد.
پیش از این، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: عملیات در افغانستان به زودی تمام می‌شود اما تلاش‌های ما برای حمایت از امدادرسانی ادامه می‌یابند و به رغم اینکه مأموریت خطرناکی است اما ما قدرت ادامه عملیات با ادامه خروج نیروهایمان را داریم.
از سوی دیگر ، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که سفیر آمریکا با آخرین پرواز، افغانستان را ترک کرده است.
آمریکا: هماهنگی با طالبان ضروری است اما اعتمادی به آنها نداریم
اردوغان: با طالبان در سفارتمان در افغانستان دیدار کردیمحریت ترکیه: مذاکرات بین طالبان و آنکارا برای اداره فنی فرودگاه کابل در جریان استمسکو: خروج اتباع روسی از افغ..

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی درباره افغانستان را تصویب کرد/ مخالفت روسیه و چین

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی درباره افغانستان را تصویب کرد/ مخالفت روسیه و چین

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی درباره افغانستان را تصویب کرد/ مخالفت روسیه و چین قطعنامه شورای امنیت درباره افغانستان با وجود امتناع چین و روسیه از رأی دادن به این قطعنامه تصویب شد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل متحد با 13 رأی موافق، قطعنامه پیشنهادی انگلیس و فرانسه درباره افغانستان را تصویب کرد.
این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که روسیه به آن رأی منفی داد.
بر اساس این گزارش، بازگشایی فوری و ایمن فرودگاه کابل و محوطه اطراف آن بعد از خروج آمریکایی‌ها از افغانستان از جمله بندهای این قطعنامه است.
شورای امنیت در این قطعنامه از طالبان خواسته است که خروج ایمن کسانی را که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند تضمین کند.
شورای امنیت از همه طرف‌های ذی‌ربط در افغانستان خواست که برای انجام اقدامات لازم به منظور تقویت امنیت در افغانستان با شرکای بین‌المللی همکاری کنند.
این شورا همچنین درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار تقویت تلاش‌ها برای پیشبرد کمک‌های بشردوستانه در افغانستان شد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار عدم استفاده از خاک افغانستان برای جنگ علیه کشورهای همسایه یا پناه دادن به تروریست‌ها شد.
نماینده آمریکا در شورای امنیت در نشست امشب این شورا برای بررسی قطعنامه پیشنهادی درباره افغانستان گفت: جامعه جهانی باید به کمک به کسانی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند پایبند باشد.
نماینده انگلیس در این نشست گفت که باید حقوق بشر از جمله حقوق زنان و کودکان و اقلیت‌ها در افغانستان تضمین شود.
وی گفت که ما بر اساس رفتارهای طالبان درباره این گروه قضاوت می‌کنیم.
نماینده روسیه در شورای امنیت گفت که کشورش به این قطعنامه پیشنهادی رأی نداده است.
وی افزود: ما مخالف مسدود کردن ذخایر طلا و ارز دولت افغانستان در خارج از این کشور هستیم؛ زیرا این اقدام به ضرر صلح و امنیت است.
نماینده چین نیز گفت: ما به این قطعنامه رأی ندادیم؛ زیرا اصلاحاتی که پیشنهاد داده بودیم لحاظ نشد.
وی افزود: هر قطعنامه‌ای که شورای امنیت درباره افغانستان تصویب می‌کند باید به صلح در این کشور کمک کند نه اینکه به بحرانی شدن بیشتر اوضاع منجر شود.
نماینده چین اظهار داشت: مسدود کردن دارایی‌های افغانستان در خارج با درخواست‌ها..