توضیحات پلیس درباره فیلم تیراندازی خونین اوباش در سعادت‌آباد

توضیحات پلیس درباره فیلم تیراندازی خونین اوباش در سعادت‌آباد

توضیحات پلیس درباره فیلم تیراندازی خونین اوباش در سعادت‌آباد جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره فیلم منتشر شده از درگیری و تیراندازی خونین اوباش در منطقه سعادت‌آباد توضیحاتی ارائه کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حمید هداوند درباره فیلم منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر درگیری و تیراندازی در منطقه سعادت‌آباد، در این رابطه اظهار کرد: ساعت 18 هفتم مرداد امسال، خبری مبنی بر درگیری مسلحانه در منظقه سعادت‌آباد به پلیس واصل شد.
جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: با حضور مأموران در محل و بررسی اولیه مشخص شد دو گروه از اراذل و اوباش با دو دستگاه خودروی سوناتا و جک مشکی با سلاح گرم در محدوده فوق درگیر شده و اقدام به تیراندازی کردند.
وی افزود: در پی درگیری مسلحانه اوباش دو نفر مصدوم شدند که اراذل یکی را با خود برده و دیگری در بیمارستان تحت درمان است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس اجازه نمی‌دهد که اراذل و اوباش امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازند، از شناسایی تمام عوامل دخیل در درگیری مسلحانه در منطقه سعادت‌آباد خبر داد.
به گفته هداوند، 6 متهم این پرونده شناسایی شده‌اند که پلیس تاکنون موفق به بازداشت سه نفر از عاملان اصلی این درگیری شده‌ و تلاش برای دستگیری سه نفر دیگر ادامه دارد.
جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: تمام نفرات حاضر در درگیری اخیر دارای سوابق کیفری بوده‌اند، در سالهای گذشته نیز با همدیگر درگیری داشته و در تاریخ فوق نیز در منطقه مذکور قرار نزاع گذاشته بودند.
قتل راننده پژو 405 توسط راننده 18 ساله پرایدنزاع مرگبار مرد ضایعات جمع‌کن با پسر جوانانتهای پیام/

تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان

تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان

تشریح جزئیات آغاز فعالیت مدارس در سال تحصیلی کرونایی دانش‌آموزان معاون آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ۹ مدل برای آغاز سال تحصیلی پیشنهاد شد، درباره نحوه آموزش دانش‌آموزانی که به شاد دسترسی ندارند، توضیح داد. – اخبار اجتماعی – “پانته آ دری” در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در شهر تهران اظهار کرد: مدارس در موعد مقرر بازگشایی می شوند و قبل از بازگشایی نسبت به اطلاع رسانی دقیق به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اقدام خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون برای مدارس مشخص است که در سال تحصیلی جدید چه برنامه‌ای دارند، مدارس حتی برای سخت ترین نوع شرایط یعنی شرایط زرد راهبرد آموزش‌های ترکیبی ” حضوری و غیرحضوری”، برنامه دارند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هم‌اکنون چون در شرایط بحران شیوع کرونا قرار داریم همه ترجیح دادند به آموزش غیرحضوری تابستان تمرکز کنند براین اساس محدودیت‌هایی اعمال می‌شود یعنی آموزش مدارس برای تابستان به شکل غیرحضوری اداره می‌شود که تجربه خوبی برای ما است همچنین برای فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در ایام تابستان از روش غیرحضوری استفاده می‌کنیم که تجربه آن می‌تواند در طول سال تحصیلی به ما کمک کند.
دری ادامه داد: در هر شرایطی سال تحصیلی از 15 شهریور آغاز می‌شود و با توجه به شرایط هر استان و وضعیتی که وجود دارد، برنامه مدارس مشخص است؛ در شهر تهران تمام تلاشمان را به توجیه مدارس و مناطق متمرکز کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه 9 مدل برای آموزش به مدارس پیشنهاد کرده‌ایم، افزود:معتقدیم ده‌ها مدل دیگر توسط مدارس قابل طراحی است. شورای مدرسه که نماینده انجمن اولیا، نماینده دانش‌آموزان، نماینده معلمان و مدیر مدرسه در آنجا حضور دارند ظرفیت فوق العاده‌ای است و این اختیار را به مدرسه داده است که برای طراحی برنامه اقدام کنند؛ قرار نیست مدارس همه شبیه هم باشند چرا که یک مدرسه برنامه‌ای متفاوت از مدرسه‌ای دیگر دارد و باید تمرین کنیم، تصمیمات و مصوبات شورای مدرسه را در چارچوب سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش به رسمیت بشناسیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد: شرایط هر مدرسه با دیگری متفاوت است و اگر حرف درستی وجود دارد نماینده اولیا و معلمان به عنوان پیشنهاد به شورای مدرسه می‌برند و..

سود 3 هزار و 500 میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان

سود 3 هزار و 500 میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان

سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان/ اختصاص سهام ترجیحی شرکت‌های صندوق به فرهنگیان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به سود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: سهام شرکت‌های زیر مجموعه صندوق را که‌ وارد بورس شده‌اند به صورت ترجیحی به فرهنگیان ارائه خواهیم داد. – اخبار اجتماعی – مهدی نیکدل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در سال مالی منتهی به شهریور 99 سود صندوق به 3 هزار و 500 میلیارد تومان رسید و یک دلیل آن این بود که سهام خود را در بورس جابه‌جا کردیم.
وی افزود: برای اینکه سود را به فرهنگیان منتقل کنیم، سهام‌های قدیمی که حاشیه سود آنها بالاست را می‌فروشیم، فرهنگیان به دنبال ارزش افزوده هستند اما هیچ راه قانونی وجود ندارد که ارزش افزوده را به آنها بدهیم، تنها راه این است که سهام قدیمی را فروخته و سود آن را شناسایی کنیم مثلاً اگر در گذشته یک لیوان را 10 تومان خریده بودیم هم اکنون در بازار 100 تومان است که اگر بفروشیم 90 تومان، آن سود است.
نیکدل گفت: بعد از برگزاری مجمع و تصویب اعضا، این سود بین فرهنگیان تقسیم خواهد شد و سود به افرادی که می‌خواهند بازنشسته شوند تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در واکنش به این موضوع که این سود چه ارتباطی به ارزش افزوده دارد، بیان کرد: به نوعی ارزش افزوده است و افرادی که شهریور 98 بازنشسته شدند هم در این سود سهیم هستند.
وی درباره ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان به بورس متذکر شد: هر آنچه در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد متعلق به فرهنگیان است و وظیفه ما این است سرمایه‌ها را مدیریت کنیم یعنی هرچه حاشیه سود آن کم است را فروخته و وارد حاشیه سود بالا شویم و به سرعت از جایی خارج و به جای دیگر وارد شویم؛ هم‌اکنون در صنایع آموزشی، ماسک تولید می‌کنیم که در راستای مسئولیت اجتماعی بوده و هم کسب و کار سودآور است بنابراین نیاز است سریع در کسب و کارهای سودآور وارد شویم و در کسب و کار زیان آور نمانیم.
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که یکی از انتقادهای معلمان این است که چرا سهام شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره به آنها تعلق نمی‌گیرد، گفت: با ورود شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به بورس اگر فرهنگیان، سهام خواستند می‌ت..

روحانی: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کند

روحانی: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کند

روحانی: پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کند رئیس جمهور گفت: با توجه به بالا رفتن حساسیت مردم و افزایش مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پیش‌بینی می‌شود ظرف دو هفته آتی شمار مبتلایان و آمار فوتی‌ها کاهش یابد. – اخبار سیاسی – به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از مطالعات دقیق صاحبنظران و بهره‌گیری از نظرات همه دستگاه‌ها درباره نحوه و روند برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، جمع‌بندی این مطالعات ابتدا در کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و درمانی و سپس ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی شده است.
روحانی اظهارداشت: پس از اینکه اعلام شد با ایجاد برخی محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا و کنکور هست، ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز اصل برگزاری این مراسم را با حفظ و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تصویب و این دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد که این دستورالعمل‌های ابلاغی نیز کاملا منطبق بر استانداردهای جهانی سازمان بهداشت جهانی است.
روحانی با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های ضروری بهداشتی برای بویژه برگزاری عزاداری‌های مسوولانه ابلاغ شده است، گفت: این دستورالعمل‌ها ضروری است که به عنوان بخشی از الزامات شرعی و قطعی مراسم عزاداری از سوی متولیان مراسم رعایت شود چرا که رعایت این دستورالعمل‌ها حق‌الناس است و محیط‌های عزاداری امام حسین(ع) نمی‌تواند جایی باشد که حق‌الناس در آنها رعایت نشود.‌
رئیس جمهور همچنین نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را ضروری خواند و تاکید کرد: نهادهای نظارتی باید کاملا بر روند اجرای دستورالعمل‌ها نظارت و اگر لازم بود با متخلفان در راستای حفظ سلامتی مردم، برخورد کنند.
روحانی با اشاره به برگزاری موفق مراسم ماه مبارک رمضان و همکاری و همراهی خوب رسانه ملی و شبکه‌های مجازی در انتقال آن فضای روحانی و معنوی به جامعه، گفت: باید در مراسم عزاداری محرم نیز با بهره‌گیری از ابتکارات جدید و همسو با شرایط خاص کشور در موضوع کرونا، بخشی از عزاداری‌ها به فضای مجازی و در حسینه‌های مجازی انجام گیرد.
رئیس جمهور اظهارداشت: روحانیون، مداحان، متدینین و متولیان هیات‌های عزادا..

کاهش آمار ازدواج در کردستان/ یک‌چهارم ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد

کاهش آمار ازدواج در کردستان/ یک‌چهارم ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد

کاهش آمار ازدواج در کردستان/ یک‌چهارم ازدواج‌ها به طلاق می‌رسد طلاق در سال‌های اخیر به یک معضل مهم اجتماعی تبدیل‌شده است و متأسفانه روزبه‌روز افزایش می‌یابد و این پدیده در استان کردستان بیشتر از سایر نقاط کشور شایع شده است.
خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: وضعیت استان کردستان درزمینهٔ کاهش ازدواج و افزایش طلاق، دو دهه است که ادامه دارد و در حالی مسئولان و مدیران مختلف ادارات و سازمان‌های دولتی مسئول این بخش طی این دو دهه وعده‌های متعددی سر داده‌اند که متأسفانه هیچ‌کدام از این وعده‌ها رنگ واقعیت به خود نگرفته و هرروز فضای حاکم بر این بخش نگران‌کننده‌تر می‌شود.
نگاهی به وضعیت استان کردستان در سال‌های نه‌چندان دور گذشته نشان می‌دهد، این استان به دلیل شرایط خاص فرهنگی و همچنین همدلی بیشتر بین مردم آن، طلاق واژه غریبه بوده و میزان آن حداقلی بوده است.
گذشت زمان و بروز مشکلات متعدد باعث شده است که طی چند سال اخیر به‌ویژه دهه ۹۰، استان کردستان همواره در رتبه استان‌های با بیشترین میزان طلاق باشد و البته نکته نگران‌کننده‌تر کاهش قابل‌توجه میزان ازدواج در این استان است.
هرچند که پژوهش‌ها نشان می‌د..

روش ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از "ریزش مو"

روش ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از "ریزش مو"

روش ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از “ریزش مو” اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد، فرد از محیط تأثیر مخرب نمی‌بیند اما افراد ضعیف از عوارض این فصل بی‌نصیب نخواهند ماند؛ در این مطلب ضمن اشاره به تدابیر فصل تابستان، نحوه ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از “ریزش مو” آموزش داده شده است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا جلیلی، پژوهشگر طب سنتی در برنامه “انارستان” درباره مزاج فصل تابستان اظهار کرد: فصل بهار، فصل طراوت و دارای رطوبت است در نتیجه مزاج فصل بهار، گرم و تر محسوب می‌شود اما در تابستان به‌دلیل گرما، این رطوبت از بین رفته و مزاج گرم و خشک به‌وجود می‌آید.
وی تصریح کرد: در تابستان، گرمای شدید باعث رقت و روان شدن خون می‌شود، در نتیجه سستی و بی‌حالی در بدن به‌وجود می‌آورد؛ گرما رطوبت را تحلیل می‌دهد و الکترولیت‌ها دچار اختلال می‌شوند و ممکن است مشکلاتی اعم از تهوع و استفراغ بروز کند.
این پژوهشگر طب سنتی متذکر شد: تعریق یک عکس‌العمل بدن برای خنک کردن آن است؛ بدن با تعریق مایعاتی را به سطح پوست می‌رساند تا از گرمای آن بکاهد و چون افراد در این فصل، بیشتر عرق می‌کنند، میزان ادرار کم خواهد شد؛ در نتیجه عطش نیز افزایش می‌یابد؛ آب هندوانه و خربزه برای این فصل بسیار مناسب است.
وی افزود: افرادی که بیش از سایرین دچار تعریق می‌شوند یا بدون تحرک عرق می‌کنند، می‌توانند از درون بدن، با مصرف غذاهای مناسب یا با استفاده از شوینده‌هایی که سطح پوست را خنک می‌کنند، به کم شدن آب بدن کمک می‌کند.
جلیلی در پاسخ به این سؤال که “از چه شوینده‌هایی برای خنک کردن پوست و تقویت موی سر استفاده کنیم”، گفت: ترکیب 200 گرم پودر سدر، 150 گرم پودر مورْدْ و 10 گرم حنا، پوست را خنک و تقویت کرده و از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند.
خوراکیهای مناسب فصل تابستان
وی متذکر شد: توصیه شده است در این فصل از مایعات بیشتر استفاده کنیم؛ آب زرشک، دم‌کرده سماق، شربت رب‌انار، دم‌کرده عناب، سکنجبین با کاهو، خیار، خرفه، گشنیز، شربت آبلیمو، اسفرزه و تخم خرفه و “ترکیب عرق کاسنی، شاهتره، بید و نسترن” جوشش خون و حرارت بدن را پایین می‌آورند.
این پژوهشگر طب سنتی گفت: گیاهان دارویی، با طبیعت بدن مغایر هستند و چون مزاج افراد متفاوت است، نمی‌توان گیاهی را برای همه به‌طور یکسان تجویز کرد…

نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم

نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم

نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم وزیر بهداشت گفت: درباره واکسن کرونا نمی‌خواهیم حرف‌های توهم‌آمیز بزنیم، امروز فقط می‌توانیم بگوییم در ساخت واکسن از خیلی افراد دنیا که مدعی ساخت واکسن هستند عقب نیستیم اما چند سؤال در خصوص واکسن مطرح است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، دکتر سعید نمکی در جلسه کمیته کشوری مشورتی کووید19 که با حضور تعدادی از مسئولین این وزارتخانه در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با بیان این‌که “خبرهای خوشی از واکسن کرونا داریم” گفت: نمی‌خواهیم حرف‌های توهم‌آمیز بزنیم و نمی‌خواهیم بگوییم که تا پاییز واکسن به دست مردم می‌رسد، امروز فقط می‌توانیم بگوییم در ساخت واکسن از خیلی افراد دنیا که مدعی ساخت واکسن هستند عقب نیستیم اما چند سؤال در خصوص واکسن مطرح است؛ اول اینکه باید ببینیم؛ واکسن چقدر روی کرونا مؤثر است؟ دوم آنکه باید بررسی شود که؛ تزریق واکسن چقدر باید استمرار داشته باشد و ایمنی ناشی از واکسن چقدر استمرار دارد، آیا مانند واکسن آنفلوآنزا می‌توانیم بگوییم سالی یک بار تزریق شود یا خیر؟
وی افزود: هنوز نمی‌دانیم که این واکسن باید ایمنی هومورال یا ایمنی سلولی یا هر دو را تقویت کند، هیچ‌کس نتوانسته در دنیا به این سؤالات پاسخ بدهد، ما هنوز نمی‌دانیم واکسنی که ساخته خواهد شد چقدر ایمنی ایجاد می‌کند و تا چه‌مدت ایمنی‌زاست؛ زیرا در واکسن آنفلوآنزا 30 تا 40 درصد ایمنی‌بخشی وجود دارد و باید دید آیا کرونا هم همین‌طور است یا خیر، همچنین باید جهش‌های ویروس کرونا برای ساخت واکسن مورد بررسی قرار بگیرند.
نمکی ادامه داد: واکسن‌سازی کار تیمی است و استان‌ها باید اطلاعات خود را تبادل کنند تا بتوانیم جزو اولین کشورها در پیشرفت ساخت واکسن اعلام وجود کنیم.
وی با ابراز این‌که “یک راه طولانی در پیش داریم” گفت: امیدواریم بتوانیم تأثیر ویروس بر سایر قسمت‌های مختلف کشور را مدیریت کنیم. امیدوارم که با یک گفتمان چندسویه بتوانیم موارد را به‌نحو احسن مدیریت کنیم.
سازمان بهداشت جهانی: رشد کرونا دوبرابر شده است تولید واکسن کرونا در خوشبینانه‌ترین حالت تا آخر سال میلادی! لاری: در صورت تولید واکسن کرونا در سایر کشورها دسترسی به آن پیگیری خواهد شد انتهای پیام/+

خبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

خبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

خبرهای خوش نماینده مجلس درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرد. – اخبار سیاسی – ولی اسماعیلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شد و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.
نوبخت خبر داد:‌ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهروی با بیان اینکه اخیراً 32هزار میلیارد طلب سازمان تأمین اجتماعی با هماهنگی‌های مجلس از دولت وصول شد، ادامه داد: از طریق این مبلغ در اولین گام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد.
نماینده گرمی در مجلس، تصریح کرد: در زمان حاضر افرادی که 35 سال سابقه کار دارند دریافت حقوقشان 3 میلیون است و افرادی که 30 سال سابقه کار دارند دو میلیون و 850 هزار تومان دریافتی دارند و البته این دریافتی‌ها نسبت به سوابق کاری به‌صورت پلکانی کمتر می‌شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: حداقل حقوق بازنشستگان 50 درصد افزایش داشته است و از این ماه نیز قابل دریافت است.
اسماعیلی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مجلس این بود که سود حاصل از دو درصد سهام شستا که در بورس عرضه شده است در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعمال شود اظهار داشت: این اقدام نیز انجام شد و قرار است این اتفاق بیفتد.
نماینده گرمی با اعلام اینکه “در جلسات مشترکی که با دولت داشتیم قرار شد که سازمان برنامه و بودجه از اول مهرماه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را نیز انجام دهد”، گفت: با این اقدام اختلاف حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان به حدود 10 درصد می‌رسد و حدود 90 درصد همسان‌سازی انجام می‌شود.
انتهای پیام/+

درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد!

درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد!

درباره نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان/ افزایش دوز رادیکالیسم با عرض ادب به جلاد! محمود احمدی‌نژاد به‌تازگی در نامه به بن‌سلمان ولیعهد آل‌سعود خواستار مذاکره با طرف‌های درگیر در جنگ یمن شده، ادبیات به‌کاررفته در این نامه مورد انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی واقع شده است. گزارش تسنیم درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد را می‌خوانید. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگاری تسنیم، روز گذشته نامه‌ای از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان خطاب به محمد بن سلمان ولیعهد آل‌سعود درباره جنگ یمن نوشته شده بود که رونوشتی از آن نیز برای عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ارسال شده است!
آنچه در انتشار نامه‌ای با چنین ادبیات و لحنی موجب تعجب بسیاری از مردم و نخبگان شد، دست‌کم گرفتن و تخفیف دادن نقش آل‌سعود و به‌ویژه شخص جلاد، بن‌سلمان، در ارتکاب جنایت علیه مردم استقلال‌طلب یمن و جنگ خانمان‌سوزی است که فروردین 1394 از سوی دولت سعودی با هم‌پیمانی آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه علیه مردم بیگناه یمن آغاز شد. رئیس دولت دهم در بخشی از این نامه تلویحاً و در جملاتی صراحتاً این جنگ را به رقابت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مرتبط دانسته و با چشم‌پوشی از جنایات چند سال اخیر حکام عربستان در سوریه، یمن، فاجعه منا و دست‌آخر قتل فجیع جمال خاشقچی که رسوایی بزرگ برای بن‌سلمان بود، در فرازی از این نامه نوشته است “می‌دانم که جنابعالی از وضعیت فعلی ناخشنود و از اینکه روزانه جمعی از مردم بی‌گناه کشته و زخمی می‌شوند، زیرساخت‌ها آسیب می‌بینند و منابع ملت‌های منطقه به‌جای سازندگی و ارتقای رفاه، امنیت و پیشرفت، صرف تخریب می‌شود ناراحتید!! و ازاین‌رو از برقراری صلحی عادلانه استقبال می‌نمایید.”
علاوه بر محتوای نامه، استفاده از عباراتی همچون “عالیجناب”، “برادر محترم”، “برادرتان محمود احمدی‌نژاد” در خطاب به شخصیتی که بارها دشمنی خود را با انسانیت به اثبات رسانده است، نکته تعجب‌آمیزتر این نامه است.
اینکه طرف‌های درگیر در جنگ یمن و همچنین سازمان ملل تا چه‌حد بخواهند برای احمدی‌نژاد در مناسبات منطقه نقش قائل شوند و یا شخص وی تا چه‌حد توان اجماع‌سازی و تشکیل هیئتی بی‌طرف از شخصیت‌های بین‌المللی را دارد، محل بحث این نوشته نیست اما نکته‌ای که حائز اهمیت است عدم اطلاع احتمالی وی..

فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید!

فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید!

فیلم// جنین خود را به‌بهانه “عدم تشکیل قلب” نکشید! نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند “عدم تشکیل قلب جنین” در نخستین ماه‌های بارداری و… صادر می‌شود! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ چند سالی است که طرح “غربالگری” از سوی وزارت بهداشت برای شناسایی برخی اختلالات دوران جنینی برای مادران باردار در حال اجراست و بر اساس نتایج این غربالگری‌ها، به بسیاری از مادران باردار، توصیه به سقط جنین می‌شود و این دسته از مادران با صدور مجوزهای سقط، به‌راحتی و در کمترین زمان به مراکز سقط جنین ارجاع داده می‌شوند!
اما نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند “عدم تشکیل قلب جنین” در نخستین ماه‌های بارداری و… صادر می‌شود؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته و پرسش‌نامه‌های مستند اخذشده از مادران حاضر در طرح غربالگری، در بسیاری از مواردی که پس از غربالگری صورت گرفته، رأی به سقط جنین صادر شده است و مادران به‌دلایل مختلف از انجام سقط جنین، استنکاف داشته‌اند، پس از تولد نوزاد مربوطه و سلامت همه‌جانبه مادر و نوزاد، تشخیص غلط غربالگری و حکم صادره مبنی بر لزوم سقط به اثبات رسیده است!
حتی آن دسته از جنین‌هایی که در ماه‌های نخست، قلب آنها تشکیل نشده و در ابتدا مغز آنها تشکیل شده است، در صورت تولد از سطح هوشی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود چرا که در افراد با ضریب هوشی بالا در دوران جنینی ابتدا مغز و بعد قلب جنین تشکیل می‌شود اما متأسفانه امروز شاهدیم که در کشورمان و در قالب “طرح غربالگری” به‌بهانه عدم تشکیل قلب جنین، اقدام به صدور حکم سقط جنین می‌شود:

آمار “سقط جنین” معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدولروزانه 1000 “جنین زنده” در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین 20برابر تلفات سوانح رانندگی کشور!”سقط جنین” از زنده‌به‌گورکردن اعراب جاهلی “وحشیانه‌تر” است!اگر کسی مرتکب “سقط جنین” شود از نظر قرآن “قاتل” است/ “ترس‌های واهی” علت ارتکاب بسیاری از سقط‌‌هاقوانین فعلی “سقط جنین” منجر به صدور مجوزهای بی‌مورد سقط شده/ لزوم بازنگری مسئله “عسر‌و‌حرج مادر” توسط مراجع عظ..