علت گلایه شدید رهبری از عملکرد دولت و مجلس در حوزه "جمعیت" چیست؟!

علت گلایه شدید رهبری از عملکرد دولت و مجلس در حوزه "جمعیت" چیست؟!

علت گلایه شدید رهبری از عملکرد دولت و مجلس در حوزه “جمعیت” چیست؟! نویسنده مجموعه جنگ جهانی جمعیت گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری به‌نوعی ابراز گله‌ و نارضایتی از عملکرد دولت و مجلس در حوزه جمعیت است؛ اگر مجلس در ادعای انقلابیگری خودش صادق است، باید فوراً به این حوزه ورود و برای تسهیل فرزندآوری قانونگذاری کند. – اخبار اجتماعی – دکتر صالح قاسمی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به غفلت دولت در فهم و اجرای سیاست‌های کلی جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی سخنرانی اخیر که در قالب ویدئوکنفرانس با مجلس شورای اسلامی داشتند، برای چندمین بار طی سال‌های گذشته به مسئله جمعیت اشاره و آن را مجدداً گوشزد کردند؛ این نکته در سال‌های اخیر به‌طور مداوم مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته اما ظاهراً این تأکیدها به‌روی دولت و مجلس بی‌تأثیر بوده است! در این رابطه باید قانون تصویب شود و پیگیری‌های جدی اجرایی اتفاق بیفتد.
این کارشناس حوزه جمعیت ادامه داد: این نکته باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا مقام معظم رهبری می‌فرمایند “تأکیدهای من در سال‌های گذشته تأثیری نداشته است.”، براساس آمارها در طول 6 سال بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت، شاخص‌های جمعیتی همچنان روند کاهشی خود را با یک شیب تند ادامه می‌دهند! تعداد تولدهای کل کشور از سال 1394 مشخصاً شروع به کاهش کرده و رفته‌رفته به میزان کاهش آنها افزوده می‌شود؛ ما از یک‌میلیون و 570هزار تولد در سال 1394 به یک‌میلیون و 196هزار تولد در سال 1398 رسیده‌ایم! به‌عبارتی رکورد کاهش تعداد تولدها در سال 1398 با کاهش 170هزار تولد شکست! و احتمالاً در سال 1399 نیز رکورد تازه‌ای در این رابطه خواهیم داشت؛ این آمارها حاکی از آن است که در شرایط جمعیتی مطلوبی قرار نداریم.
وی تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت کشور در سال 1398 به کمتر از یک درصد رسید؛ این اتفاق در طول همه تاریخ کشورمان بی‌سابقه بوده است! این شاخص‌ها به ما می‌گویند که تأکیدات مقام معظم رهبری به ثمر ننشسته‌اند اما چرا این تأکیدها جدی گرفته نمی‌شود؟! به این خاطر که دو قوه اصلی که در این رابطه باید انجام وظیفه کنند،کوتاهی کرده‌اند؛ بیش از همه دولت در فهم و اجرای سیاست‌های کلی جمعیت غفلت کرده است و اصلاً وارد این عرصه نشده است حتی متأسفانه این سیاست‌ها را قبول ندارد و حتی یک بار در موضوع ..

کشف 750 سکه 3 هزار ساله در تهران

کشف 750 سکه 3 هزار ساله در تهران

کشف ۷۵۰ سکه ۳ هزار ساله در تهران رئیس پلیس پیشگیری تهران از کشف ۷۵۰ عدد سکه عتیقه، سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری از یک باند خرید و فروش عتیقه‌جات خبر داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار کیوان ظهیری با اعلام خبر کشف سکه‌های سه هزار ساله در تهران، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: با دریافت خبری مبنی بر اینکه پدری 70 ساله به همراه دو فرزند 47 و 37 ساله‌اش ساکن یکی از استانهای همجوار استان تهران با همکاری دو همدستش ساکن شهر تهران باندی پنج نفره برای فروش طلاجات و سکه‌های عتیقه تشکیل داده‌اند، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران متخصص کلانتری 105 سنایی قرار گرفت.
رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت، این پدر و دو پسرش با استفاده از ابزار گنج‌یاب و حفاری‌های غیرمجاز، طلاجات و سکه‌های عتیقه را در یکی از استانهای همجوار استان تهران کشف کرده و پس از شناسایی خریدار، توسط دو همدستش در شهر تهران به فروش می‌رسانند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که اخیراً این افراد تعدادی سکه قدیمی مربوط به سه هزار سال پیش را کشف کرده و قصد فروش آن را به یکی از خریداران در شهر تهران دارند.
وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، محل قرار اعضای این باند و خریدار در یکی از مراکز موسیقی شهر تهران شناسایی و با دستور قضائی دستگیری فروشندگان و خریدار عتیقه‌جات در دستور کار قرار گرفت و مراقبتهای ویژه پلیسی از محل قرار متهمان آغاز شد.
ظهیری بیان کرد: مراقبتهای ویژه ادامه داشت تا اینکه شامگاه بیست و چهارم تیرماه اعضای این باند پنج نفره به محل قرار مراجعه کرده و با حضور شخص خریدار به انجام معامله پرداختند که مأموران عملیات کلانتری 105 سنایی در یک عملیات پلیسی موفق شدند تمام اعضای این باند و همچنین خریدار سکه و طلاجات عتیقه را دستگیر کنند.
رئیس پلیس پیشگیری فاتب تصریح کرد: مأموران کلانتری سنایی در بررسی‌های بیشتر 750 عدد سکه عتیقه و سه آلبوم مخصوص به سکه‌های سه هزار سال پیش، یک کتاب قدیمی و تعدادی تجهیزات لازم برای حفاری را از متهمان کشف کردند.
به گفته وی، تمام عتیقه‌جات کشف شده برای ارزش‌گذاری به مرکز میراث فرهنگی تحویل شده است و هر 6 متهم برای ..

آیا واکسن کرونا در صورت کشف مداوم باید تزریق شود؟!+ پاسخ معاون وزیر بهداشت

آیا واکسن کرونا در صورت کشف مداوم باید تزریق شود؟!+ پاسخ معاون وزیر بهداشت

آیا واکسن کرونا در صورت کشف مداوم باید تزریق شود؟!+ پاسخ معاون وزیر بهداشت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر “ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا و کاهش احتمال اثربخشی واکسن کرونا” توضیحاتی ارائه داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اخیراً اخباری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر: اگر ویروس کرونا بتواند باعث ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا شود، پس اگر واکسن کرونا نیز کشف شود نمی‌‌تواند چندان مفید باشد و شاید نیاز باشد واکسن کرونا را به‌طور مداوم تزریق کنیم!
رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم در واکنش به این مطلب گفت: آن‌‌چه تاکنون مشخص است این است که ابتلا به بیماری کرونا باعث ایجاد ایمنی پایداری می‌‌شود و معلوم نیست که ایمنی ناشی از ابتلا به این بیماری ناقص باشد.
وی در پاسخ به این سؤال که “آیا مواردی از ابتلای مجدد به کرونا در ایران داشته‌‌ایم”، تصریح کرد: خیر؛ در هیچ جای دنیا نیز هنوز ثابت نشده است که ابتلای مجدد به کرونا رخ بدهد؛ در مورد اکثر افرادی که گفته می‌‌شد که دچار ابتلای مجدد به این بیماری شده‌‌اند پس از بررسی مشخص شد که طول بیماری آن‌‌ها افزایش یافته است و در واقع یک کرونای طول‌‌کشیده است و در برخی موارد استثنائی حتی بیماری تا 60 روز به‌طول انجامیده است.
عروسی روند ‌ابتلا به کرونا را در فارس صعودی کرد/ گلایه شیرازی‌ها از برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی‌‌+ فیلم‌آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 183 نفر در 24 ساعت گذشته/ 10 استان در وضعیت قرمزانتهای پیام/+

جزییات حضور دانش‌آموزان در مدارس از 15 شهریور/ در شرایط سفید 20درصد محتوا غیرحضوری است

جزییات حضور دانش‌آموزان در مدارس از 15 شهریور/ در شرایط سفید 20درصد محتوا غیرحضوری است

جزییات حضور دانش‌آموزان در مدارس از ۱۵ شهریور/ در شرایط سفید ۲۰درصد محتوا غیرحضوری است وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید حتماً از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و در شرایط زرد دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری در مدارس حاضر می‌شوند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی دستخط با ابراز اینکه “کرونا تأثیرات گسترده بر بخش‌های مختلف کشور داشت و در آموزش و پرورش مهمترین مأموریت ما مبنی بر ارائه کیفی و عادلانه آموزش را به مخاطره انداخت”، اظهار کرد: نمی‌دانستیم تعطیلی‌ها تا چه‌زمانی ادامه دارد بنابراین باید آماده می‌شدیم چون آموزش نمی‌توانست تعطیل شود.
وی افزود: نخستین کاری که انجام دادیم این بود که از صدا و سیما کمک خواستیم و در کمتر از یک هفته کلاس‌های تلویزیونی دایر و بیش از دوهزار برنامه اجرا و از آنها استقبال شد به‌گونه‌ای که برخی برنامه‌ها تا 27 میلیون بار دان‌لود شد و روزانه 36 برنامه آموزشی از طریق شبکه‌های تلویزیونی ارائه می‌شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اما با دو مشکل مواجه شدیم؛ نخست آنکه نمی‌دانستیم این برنامه‌ها تا چه‌اندازه توسط دانش‌آموزان دریافت و جدی گرفته می‌شود و دوم اینکه اگر ابهام و سؤالی داشتند چگونه آن را مطرح کنند یعنی رابطه با معلم قطع شده بود البته مدارس خودشان در شبکه‌های داخلی و خارجی کار آموزش را شروع کردند اما ما نمی‌دانستیم چه اتفاقی در حال افتادن است بنابراین ناچار شدیم شبکه آموزش دانش‌آموزان شاد را که اختصاصی آموزش و پرورش بود طراحی کنیم، در اینجا فقط ارتباط بین معلم و دانش‌آموز ایجاد می‌شود. مجموعه‌ای که ده‌ها سال یاد گرفته است فقط از طریق حضور در مدرسه آموزش را ارائه دهد وارد زیست‌بوم جدید شد و همه مدیران مدارس، 94 درصد معلمان و بیش از 70 درصد دانش‌آموزان به شبکه شاد آمدند و شروع به کار کردند.
اشکال شاد چه بود؟
حاجی‌میرزایی بیان کرد: اشکال شاد این بود که در برخی مناطق اینترنت نداشتیم یا برخی دانش‌آموزان گوشی هوشمند نداشتند یا به‌تعداد فرزندان یک خانواده گوشی هوشمند وجود نداشت به همین دلیل در خیلی از مناطق آموزش‌های رادیو و تلویزیون محلی وارد کار شدند همچنین بسته‌های خودآموز آموزشی تولید شد و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت در برخی مناطق هم که معلم در منطقه بود و تعداد..

بخشنامه جدید رئیسی؛‌ قوه قضائیه دیگر به شکایات بانک‌ها ناشی از سود و جریمه نامتعارف وام‌ها ورود نمی‌کند

بخشنامه جدید رئیسی؛‌ قوه قضائیه دیگر به شکایات بانک‌ها ناشی از سود و جریمه نامتعارف وام‌ها ورود نمی‌کند

بخشنامه جدید رئیسی؛‌ قوه قضائیه دیگر به شکایات بانک‌ها ناشی از سود و جریمه نامتعارف وام‌ها ورود نمی‌کند قوه قضائیه از این پس به شکایات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که به دریافت سود و جریمه تسهیلات، بیشتر از نرخ اعلام‌شده توسط بانک مرکزی اقدام می‌کنند و در جریان این تخلف به مشکلات قضایی با مشتریان خود برمی‌خورند رسیدگی نخواهد کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، طی سالهای گذشته بخشی از پرونده‌های مفتوح در دستگاه قضایی که تعدادی از آنها نیز مربوط به واحدهای تولیدی بوده است، به شکایت بانک‌ها از مشتریانی برمی‌گردد که نتوانسته بودند سود و جریمه غیرمتعارف وام اخذشده از بانک را پرداخت کنند. این اختلاف در موارد متعددی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی تسهیلات‌گیرنده، بیکاری کارگران و مصادره اموال به‌نفع بانک می‌شد.
نکته مهم این است که بخش قابل‌توجهی از این قراردادها در میزان سود و جریمه مورد توافق میان بانک و مشتری، رقم‌های اعلامی از سوی بانک مرکزی به‌عنوان مرجع صلاحیت‌دار تبیین عملکرد صحیح بانکها را نادیده می‌گرفتند و بانکها معمولاً اعداد بالاتری را برای سود و جریمه دیرکرد وامهای خود به مشتریان تحمیل می‌کردند.
اکنون و با پیگیری دستگاه قضائی بخشنامه‌ای از سمت رئیس قوه قضاییه به تمام مراجع قضایی کشور ابلاغ شده است که بر اساس آن در صورتی که بانک یا مؤسسه اعتباری چنین قراردادی را که بالاتر از نرخ‌های اعلامی از سمت بانک مرکزی باشد با مشتریان خود منعقد و سپس در اجرای آن با مشتری به اختلاف برخورد کنند، درب عدلیه برای ارائه شکایت و پیگیری قضایی در خصوص این‌گونه قراردادهای غیرقانونی بسته خواهد بود و در واقع از این به بعد بانکها هیچ ضمانت اجرایی برای پیگیری مطالبات غیرمتعارف و غیرقانونی خود نخواهند داشت.
پیش از این و در جریان سفر استانی آیت الله رئیسی به استان فارس، وی با اشاره به همین موضوع گفته بود: «اگر بانک مرکزی اعلام کرده که امروز بهره بانکی برای وامها مثلاً 15 یا 20 درصد است، اگر بانکی خودش آمد و با کسی قرار گذاشت و این عدد را مثلاً تبدیل کرد به 35 درصد آیا نظامات اداری و به‌ویژه دستگاه قضایی باید ضمانت اجرای چنین توافق خلاف قانونی باشند؟ هیچ کدام از بانکها حق ندارند به این واسطه کارگاه یا کارخانه‌ای را تعطیل کنند».
گفتنی است در..

آشنایی با یک روش مجرب طب سنتی برای "سم‌زدایی و پاکسازی بدن"

آشنایی با یک روش مجرب طب سنتی برای "سم‌زدایی و پاکسازی بدن"

آشنایی با یک روش مجرب طب سنتی برای “سم‌زدایی و پاکسازی بدن” در حوزه طب سنتی، روش‌های مختلفی برای پاکسازی و سم‌زدایی بدن وجود دارد؛ در این مطلب یکی از متخصصان طب سنتی و اعمال یداوی به تشریح یک روش و راهکار مجرب برای پاکسازی بدن پرداخته است. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ کامران ‌محلوجی‌ کرمانشاهی در برنامه “انارستان” درباره ماساژ، غمز و دلک و جایگاه آن در طب سنتی اظهار کرد: ماساژ ریشه ایرانی ــ عربی دارد که از کلمه “مسح” به‌معنای زدودن و از بین بردن آلودگی‌ها، اقتباس شده است.
وی افزود: ماساژ دارای انواع مختلفی است که شامل ماساژهای سخت و ماساژهای ملایم، ماساژهای تند و ماساژهای کند است؛ در تقسیم‌بندیهای دیگر به‌شکل خشک، مرطوب و با ابزار شناخته می‌شود.
محلوجی خاطرنشان کرد: “ماساژ” فشار خون افرادی را که مبتلا به سرطان هستند، تنظیم می‌کند و می‌تواند حالت تهوع را به‌هنگام شیمی‌درمانی کمتر کند اما در حالت کلی، افراد مبتلا به سرطان بهتر است بدون تجویز پزشک از ماساژ استفاده نکنند.
این متخصص طب سنتی و اعمال یداوی متذکر شد: در طب سنتی توصیه می‌شود ماساژهایی که در قسمت ساق پا انجام می‌گیرند، با روغنهای ملطف مانند روغن بابونه و سیاهدانه انجام شوند.
وی تصریح کرد: در حوزه طب سنتی، درمان به چند بخش تقسیم می‌شود؛ یک قسمت درمان با غذا و داروها و قسمت دیگر، “اعمال یداوی” است؛ اعمال یداوی به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که با “دست” اعم از بادکش، حجامت، دلک، غمز، زالو و… انجام می‌شود.
محلوجی ادامه داد: جالب اینجاست که هر کدام از این تکنیکها در کشورهای مختلف تبدیل به یک سبک و رشته شده‌اند به‌عنوان مثال تکنیکی وجود دارد به‌نام “جابه‌جایی ناف” که در کشور فرانسه به‌عنوان یک سبک درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و زیرمجموعه اعمال یداوی است؛ نکته مهم اینجاست که هیچ کدام از این کشورها به‌اندازه ایران در این حوزه قدمت ندارند و ایران پنجمین کشور تولیدکننده مقالات حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی است.
دلک چطور به درمان بیماری‌ها کمک می‌کند؟
این متخصص طب سنتی و اعمال یداوی خاطرنشان کرد: در طب سنتی مفهومی وجود دارد به‌اسم “طبیعت” که سعی می‌کند بدن را به یک حالت تعادل برساند؛ در قدیم به‌دلیل تحرک زیاد، قوه مدبره سموم و مواد زائد را به‌سمت پا هدایت می‌کرد اما امروزه چون ا..

پیگیر دور کاری کارمندان و لغو طرح ترافیک هستیم

پیگیر دور کاری کارمندان و لغو طرح ترافیک هستیم

پیگیر دور کاری کارمندان و لغو طرح ترافیک هستیم معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به افزایش مجدد موارد ابتلا و فوتی های کرونا، خواستار توجه همگان به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نادر توکلی، بر ضرورت ماندن مردم در خانه تاکید کرد و گفت: افرادی که کار غیر ضروری ندارند، از خانه خارج نشوند و در صورت بیرون آمدن، حتما از ماسک استفاده کرد و فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با اشاره به افزایش ترددها، مراسم ها، تجمعات و…، که منجر به بروز مجدد بیماری و افزایش بار بیمارستانی شده است، افزود: به جز مراکز تک تخصصی، تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی ملزم به پذیرش بیماران کرونایی هستند.
توکلی با عنوان این مطلب که تاکنون ۳۰ درصد از تخت های دولتی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: به تمام بیمارستان های استان تهران بخشنامه ابلاغ شده که بیماران کرونایی ملاقات ندارند. لذا، سامانه ای در تمامی مراکز برای پاسخگویی تلفنی به همراهان و آگاهی از وضعیت بیمار راه اندازی شده است.
وی از تشکیل کمیته تعی..

سیستم جامع آماری خشونت در استان یزد راه اندازی می‌شود

سیستم جامع آماری خشونت در استان یزد راه اندازی می‌شود

سیستم جامع آماری خشونت در استان یزد راه اندازی می‌شود یزد – معاون اجتماعی دادگستری استان یزد بر لزوم بهره گیری از آمارهای مستند و مستدل در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا سیستم جامع آماری خشونت در یزد راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی زاده صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با انتقاد از پراکندگی آماری در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: برای رفع این معضل سیستم جامع آماری خشونت با محوریت اورژانس اجتماعی در استان راه اندازی می‌شود.
وی افزود: قطعاً وجود اطلاعات آماری مستند در کنار بررسی علل و عوامل آن می‌تواند نقش مهمی را در اصلاح امور و برنامه ریزی مستدل ایفا کند.
رحیمی زاده بر لزوم توجه به بحث آموزش در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از خشونت تاکید کرد و گفت: در همین راستا دوره‌های مشاوره و مددکاری از طریق مراجعه به خانواده و یا دعوت از افراد با تعیین مصادیقی که اقدام به خودکشی یا خشونت‌های خانگی داشته‌اند با هدف پیشگیری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به موفقیت طرح نماد در استان گفت: پروژه ملی نظام مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آم..

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره تأیید حکم اعدام 3 متهم اغتشاشات آبان 98

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره تأیید حکم اعدام 3 متهم اغتشاشات آبان 98

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره تأیید حکم اعدام ۳ متهم اغتشاشات آبان ۹۸ اسماعیلی گفت: اینها افراد اصلی اغتشاشات بودند اما در صحنه اغتشاشات دستگیر نشدند و پرونده‌های دیگری داشتند. دو نفر از این مجرمان هنگامی که مسلح به سلاح سرد بودند، اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند که دستگیر شدند. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد قوه قضائیه نسبت به مهلتی که بانک مرکزی برای بازگشت ارزهای صادراتی به فعالان اقتصادی داده است، گفت: به همه کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند، تأکید می‌کنم که زمان مهلت باقی‌مانده نسبت به رفع تعهدات ارزی به کشور از مبادی زیربط اقدام کنند و این نکته را بپذیرند که تعلل آنها باعث می‌شود قوه قضائیه سراغ آنها برود.
وی با اظهار اینکه در این باره هماهنگی خوبی بین قوای سه گانه ایجاد شده است، ادامه داد: تمهیدات و مقدمات لازم پیش‌بینی شده و در دادسرا کارگروه‌های مشترک با حضور نمایندگان بانک مرکزی، ضابطین قضایی و کارشناسان اقتصادی تشکیل شده و جلسات مشورتی متعددی برگزار شده است. اعلام می‌کنم که برخورد قضایی مقتدرانه با قانون‌شکنانی که در این وضعیت اقتصادی به دنبال سودجویی به نفع خود و آسیب رساندن به مردم هستند، انجام خواهد شد و این افراد تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
سخنگوی دستگاه قضا همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید؛ وزارت بهداشت همزمان با موج دوم کرونا اعلام کرد برپایی مراسم عزا و عروسی سبب شیوع بیشتر بیماری می‌شود و از دادستان‌ها خواسته تا در این باره همکاری کنند، آیا قوه قضائیه می‌تواند به این موضوع ورود کند؟ گفت: آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است. مصوبت این ستاد برای بخش‌های مختلف اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات عمومی و نیز شهروندان لازم‌الاجراست. ما حتماً از این مصوبات حمایت می‌کنیم.
وی افزود: در حوزه برگزاری مراسم عزا و عروسی، از نیروی انتظامی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی خواستیم تا از برپایی این قبیل مجالس جلوگیری کنند. ولی خواست اولیه ما از مردم است تا نیازی به اقدام پلیسی و قضایی نباشد. در این موضوع هم پلیس به عنوان ضابط دستگاه قضا و قوه قضائیه با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد.
اسماعیلی..

حکم اعدام "رضا عسگری" جاسوس سیا اجرا شد

حکم اعدام "رضا عسگری" جاسوس سیا اجرا شد

حکم اعدام “رضا عسگری” جاسوس سیا اجرا شد سخنگوی قوه قضائیه گفت: هفته گذشته حکم اعدام کارمند بازنشسته وزارت دفاع که برخی اطلاعات موشکی را به سیا فروخته بود، اجرا شد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز خود درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا گفت: برنامه اول ما درخواست از مردم برای رعایت پروتکل است. تقاضای ما از رسانه ها برای اقناع افکار عمومی است. در موج اول و ایام نوروز و سیزدهم فروردین با توجه به هشدارها و کارهای اقناعی مردم استقبال کردند. در موج دوم هم باید برخورد اقناعی انجام شود. اعلام کردیم که مصوبات ستاد ملی کرونا را لازم الااجرا می دانیم. اگر نیاز به برخورد قضایی باشد از عمومات قضایی استفاده خواهیم کرد.
وی همچنین درباره برخورد با صید ترال در آب‌های جنوبی کشور گفت: صید ترال را در بخش‌های مختلف آب‌های سرزمینی خود به لحاظ هم آسیب‌زیست محیطی و هم اشکالی که در فعالیت صیادان بومی و محلی ایجاد می‌کند، مغایر با ضوابط و مقررات می‌دانیم و اعلام کردیم به ضابطین قضائی نیروی دریایی سپاه و یگانهای دریایی نیروی انتظامی که در خلیج فارس و دریای عمان، هر کجا مشاهده شود با دستور قضائی برخورد شود. به مراکز قضائی استان‌ها ابلاغ شده که حتما برخورد کنند. متخلفین به ساحل هدایت می شوند و کشتی هایشان توقیف می شود.
سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده ارزی سیف و عراقچی گفت: این پرونده کماکان در دادسراست. به لحاظ نیاز به تحقیقات تکمیلی و پیوندی که با گزارش دیوان محاسبات و موضوعات ناظر به اقدامات مدیران ارشد بانک مرکزی داشت کار کارشناسی آن انجام می شود. منتظر تکمیل تحقیقات جدید در این حوزه هستیم. هیچ کدام بازداشت نیستند.
وی همچنین درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین و ابهامات مرتبط با آن گفت: این موضوع بیش از آنچه یک موضوع اقتصادی باشد، ورود جریانات سیاسی به این موضوع مسئله را به حساسیت در نزد افکار عمومی مبدل کرده است. اطلاعاتی ما داریم که هم چارچوب و ضوابط در این قرارداد مورد لحاظ قرار گرفته و شایعاتی که در خصوص واگذاری‌هاست صحت ندارد، ضمن اینکه به مرحله انعقاد هم نرسیده است. یک پیش‌تفاهم است و قطعا نهادهای ناظر که بخشی از آنها جرو نهادهای ناظر قوه‌ قضائیه مانند سازمان بازرسی کل کشور و بخش دیگر مثل مجلس و دیوان م..