گزارش رسانه هندی از افزایش تن فروشی در این کشور به دنبال مشکلات اقتصادی کرونا

گزارش رسانه هندی از افزایش تن فروشی در این کشور به دنبال مشکلات اقتصادی کرونا

گزارش رسانه هندی از افزایش تن فروشی در این کشور به دنبال مشکلات اقتصادی کرونا در پی گسترش تعداد بیماران کرونایی در هند و افزایش مشکلات اقتصادی تن فروشی بین زنان قشر ضعیف جامعه هند افزایش یافته است. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم ، مشکلات اقتصادی ناشی از انتشار گسترده ویروس کرونا باعث تشدید مشکلات اجتماعی در هند از جمله افزایش تن فروشی میان زنان در اقشار ضعیف شده است.
«ماو سامی سینگ» خبرنگار ایندیا تودی ضمن انتشار گزارشی طولانی در این زمینه نوشت: فقر یکی از بزرگترین مشکلات بشر است که طی روزهای شیوع کرونا در جامعه هند فشار زیادی روی قشر ضعیف آورده و متاسفانه آمار تن فروشی زنان را به شدت بالا برده است.
وی ضمن حضور در ایالت اتراپرادش تصریح کرد: افراد ثروتمند و صاحب نفوذ از این وضعیت سوءاستفاده کرده و تلاش می کنند تا دختران و زنان را به بهانه کمی پول یا غذا به چنگ آورند.
بسیاری از این دختران کم سن و سال هستند و پیش از شیوع کرونا در معادن کار می کردند یا توسط پیمانکاران برای کار روز مزد مورد استفاده قرار می گرفتند ولی با شیوع کرونا و از دست رفتن بازار بسیاری از مشاغل بیکار شده‌اند.
آنها که توان تامین مایحتاج روزانه خود را ندارند و نمی توانند به خانواده هایشان نیز فشاری وارد کنند از روی اجبار به تن فروشی روی آورده‌اند و به این پدیده شوم که در حال گسترش است دامن زده‌اند.
فقر در مناطق حاشیه‌ای شهرها به حدی زیاد است که کودکان مجبورند به جای تحصیل به کار روی آورده و کمک خرج خانواده خود شوند.
یکی از این زنان به ایندیا تودی می گوید: وقتی برای استخدام به معادن می رویم یکی از شروط استخدام این است که حاضر به تن فروشی به صاحبان معادن شویم.
وی تصریح کرد: اگر این شرط را قبول نکنیم یا بخواهیم مانع کار آنها شویم ما را اخراج می کنند و حتی با قبول این شروط نیز حقوق کامل به ما پرداخت نمی شود.
این زن می گوید: پیمانکاران برای اینکه مصونیت قضایی داشته باشند حتی حاضر نیستند نام خود را به ما بگویند و ما برای سیر نگهداشتن شکم خانواده خود مجبور به این کار هستیم.
نکته تاسف بار دیگر این است که حتی خانواده ها در جریان سو استفاده جنسی صاحبان ثروت و مشاغل از فرزندان خود هستند ولی به خاطر شرایط ناگوار اقتصادی سکوت می کنند.
یکی از این مادران در گفتگو با ماو سامی سینگ می گوید: ..

واگذاری سهام ۳۲ هزار میلیاردی به تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت

واگذاری سهام ۳۲ هزار میلیاردی به تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت

واگذاری سهام ۳۲ هزار میلیاردی به تأمین اجتماعی بابت رد دیون دولت هیئت وزیران با واگذاری سهام دولت به ارزش تقریبی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بابت رد بخشی از دیون دولت به این سازمان موافقت کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه روز چهارشنیه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و در آن موضوعاتی از قبیل برنامه همکاری ۲۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با جمهوری خلق چین، مسکن، بورس، ارز و واگذاری سهام دولت در بازار بورس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و رئیس جمهور در هر مورد دستورات لازم را صادر کرد
رئیس جمهور در این جلسه با توجه به شروع جریان شایعه و جوسازی در خارج از کشور و از ناحیه دشمنان ملت درخصوص برنامه همکاری ۲۵ ساله کشورمان با کشور چین، اظهار داشت: شایسته نیست دوستان در زمین دشمن بازی کنند ما در این دولت برنامه همکاری با همه کشورها را دنبال کرده ایم که نتایج درخشانی برای کشور داشته و خواهد داشت.
روحانی همچنین در این جلسه دستگاه های ذیربط را موظف کرد طی یک برنامه زمانبندی شده، سهام دولتی را در بازار بورس واگذار ک..

جزئیات بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در شرایط قرمز، زرد و سفید

جزئیات بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در شرایط قرمز، زرد و سفید

جزئیات بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در شرایط قرمز، زرد و سفید معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش وضعیت فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور و نحوه حضور دانش‌آموزان را در شرایط قرمز، زرد و سفید تشریح کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان و اینکه اولویت شماره یک سلامت آنهاست با تصمیمات ستاد ملی کرونا هماهنگ هستیم. آموزش و پرورش تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس اندیشیده است و سناریوهای مختلف برای مناطق مختلف کشور داریم اما درباره زمان بازگشایی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر زمان به ما اجازه داده شود مدارس را بازگشایی می‌کنیم.
اگر در وضعیت قرمز بودیم آموزش مجازی ارائه خواهد شد
وی افزود: زمانی که‌ فعالیت مدارس را آغاز کنیم تدریس همه محتوای برنامه‌های درسی مدنظر است و اگر در وضعیت قرمز باشیم از طریق شبکه شاد و فضای مجازی آموزش‌ها ارائه خواهد شد بنابراین مشکلی برای شروع فعالیت مدارس از 15 شهریور نداریم و اطمینان می‌دهیم در هر شرایطی آموزش دانش‌آموزان با جدیت دنبال می‌شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس گفت: با توجه به شرایط مناطق مختلف و تجربه‌ای که از سال تحصیلی گذشته کسب کردیم سناریوهای مختلفی طراحی شده است، در سال تحصیلی گذشته آموزش‌ها از طریق شبکه شاد ارائه شد و در مناطق محروم از طریق راهبران آموزشی و ارائه درسنامه آموزش‌ها را پیگیری کردیم بنابراین تجارب را واکاوی و نقاط ضعف و قوت شناسایی شد و در مرحله بعد به جای تصمیم برای کل کشور با توجه به شرایط مناطق مختلف اصول شناسایی می‌شود و این اختیار را به شورای مدرسه می‌دهیم تا بتواند در محدوده مشخص شده درباره نوع ارائه آموزش‌ها تصمیم‌گیری کند.
آموزش‌ها در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید
حکیم زاده با اشاره به اینکه در وضعیت قرمز آموزش‌ها به صورت مجازی و تلویزیونی خواهد بود، ادامه داد؛ در وضعیت زرد ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را داریم و در وضعیت سفید که بیشتر شامل مناطق روستایی و عشایری است که تعداد جمعیت دانش آموزی آنها کم است و امکانات فناوری در اختیار ندارند، در این مناطق معلم می‌تواند با رعایت ..

وزیر آموزش‌و‌پرورش: مدارس از 15 شهریور بازگشایی می‌شوند

وزیر آموزش‌و‌پرورش: مدارس از 15 شهریور بازگشایی می‌شوند

وزیر آموزش‌و‌پرورش: مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی می‌شوند وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه مدارس از ۱۵ شهریور باز می‌شوند، گفت: کیفیت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری تعیین می‌شود. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی‌میرزایی با اعلام زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریور ماه است و ما تابع تصمیمات ستاد ملی هستیم.
وی افزود: کیفیت برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری متناسب با رعایت شرایط پروتکل‌های بهداشتی تعیین می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: چنانچه موج دوم شیوع کرونا که در آن قرار داریم، تشدید شود و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییر کند امکان تغییر زمان بازگشایی مدارس نیز وجود دارد.
حاجی‌میرزایی با اشاره به نخستین نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یازدهم خاطرنشان کرد: در این نشست که با حضور شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد مباحث مهمی مطرح و نقطه‌نظرات نمایندگان و مسئولان آموزش و پرورش تبادل شد.
عضو کمیسیون آموزش مجلس: در اعلام دقیق زمان بازگشایی مدارس تردید وجود داردشروط بازگشایی مدارس در شرایط کرونا/ حضور یک‌روز در میان دانش‌آموزانهیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین تدریس حضوری معلم در 3 سال اول ابتدایی شودانتهای پیام/+

تلاش برای دسترسی آسان‌تر و کم هزینه‌تر مردم به عدالت در دوره تحول

تلاش برای دسترسی آسان‌تر و کم هزینه‌تر مردم به عدالت در دوره تحول

تلاش برای دسترسی آسان‌تر و کم هزینه‌تر مردم به عدالت در دوره تحول محسنی اژه‌ای گفت: باید تلاش کنیم که از حقوق فردی و اجتماعی مردم دفاع جدی داشته باشیم و دسترسی آن‌ها به عدالت را نزدیکتر و آسان‌تر و کم هزینه‌تر کنیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در برنامه بدون توقف که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به موضوع تحول اساسی در نهادهای مختلف علی الخصوص قوه قضاییه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: این ایام را تبریک عرض می‌کنم و خداوند آنچه که مرضی اوست بر زبان ما جاری کند. یکی از ارکان نظام و یکی از قوای جمهوری اسلامی، قوه قضاییه است که در طول چهار دهه گذشته نقش برجسته‌ای در زمینه استیفای حق مظلوم از ظالم، برقراری امنیت در کنار سایر دستگاه‌ها و تحقق و گسترش عدالت داشته است.
معاون اول قوه قضاییه افزود: وظایف قابل توجهی در اسلام و قانون اساسی برای قضا در نظر گرفته شده است. در طول دهه‌های گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده؛ ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب که موردنظر قضای اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، باشد، فاصله داریم و اگر بخواهیم این فاصله را سریع و ..

دانش‌آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته باید چه نمراتی بیاورند؟

دانش‌آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته باید چه نمراتی بیاورند؟

دانش‌آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته باید چه نمراتی بیاورند؟ مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه خانواده‌ها، رشته مورد علاقه خود را به دانش‌آموزان تحمیل نکنند درباره نمرات لازم برای انتخاب رشته‌ توضیحاتی داد. – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم به پایان رسیده است و حالا آنها باید وارد مرحله مهم انتخاب رشته تحصیلی شوند، طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از 23 تیر آغاز می‌شود.
در سال‌های گذشته استقبال دانش‌آموزان از رشته علوم تجربی بالا بود و همین موضوع تعداد بالایی از داوطلبان کنکور را در گروه علوم تجربی رقم می‌زند؛ اگر چه آموزش و پرورش به دنبال اجرای سیاست توسعه متوازن و تقسیم منطقی دانش‌آموزان بین رشته‌های تحصیلی مختلف است اما خب این سیاست هم چندان در روند گرایش دانش‌آموزان به رشته علوم تجربی تاثیر‌گذار نبوده است‌.
آنگونه که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند، امسال دانش آموزان برای دریافت نمونه برگ‌های شماره 6 و 7 هدایت تحصیلی نیاز به حضور در مدرسه ندارند و می‌توانند از 23 تیر ماه آن را به صورت مجازی از سامانه همگام دریافت کنند.
در همین رابطه عبدالرضا فولادوند درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم اظهار کرد: هدایت تحصیلی یکی از مراحل انتخاب رشته تحصیلی و شغلی است که در طول 12 سال تحصیل در کلاس نهم برای همه دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد و آنها باید به تناسب علاقه، استعداد، امکانات و نیاز روز بازار کار رشته‌ای را انتخاب و تحصیلات را ادامه دهند.
وی افزود: طبق قانون آموزش و پرورش باید تلاش کند تا 50 درصد دانش‌آموزان در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش و 50 درصد در شاخه نظری تحصیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: خانواده‌ها توجه کنند تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی به اشتغال منتهی می‌شود اما با تحصیل در رشته‌های شاخه نظری باید 4 سال هم در دانشگاه ادامه تحصیل دهند و بعد وارد بازار کار شوند؛ با توجه به اینکه موضوع اشتغال در کشور مهم است خانواده‌ها حتما به این موضوع توجه کنند و پس از آن به تناسب استعداد، توانایی و امکانات برای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموز تصمیم بگیرند.
خانواده‌ها رشته مورد علاقه خود را به دانش‌آموز تحمیل نکنند
فولادوند ادامه داد: خانواده‌ها انتخاب رشته را به دانش‌آموزان محو..

مستضعفین، دغدغه اصلی ما هستند

مستضعفین، دغدغه اصلی ما هستند

مستضعفین، دغدغه اصلی ما هستند حجت الاسلام محمد قمی در نشست بایسته‌های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم: اساسا مسئله و دغدغه اصلی ما مستضعفین و استان‌های محروم است و محرومت زدایی از آن‌ها وظیفه ذاتی ما خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بایسته های اجرای طرح تحول اجتماعی در مناطق محروم و در «هم اندیشی مدیران ادارات سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق محروم» به میزبانی معاونت فرهنگ و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در سازمان دارالقرآن‌کریم، با هدف بررسی مناطق هدف بنیاد علوی و با حضور مدیران تبلیغات اسلامی این مناطق تشکیل شد،
در این نشت حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ابعاد همکاری و هم افزایی میان سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد علوی گفت: باید ادارات تبلیغات شهرستان ها مجاهدت‌های خود در کمک رسانی به مردم را وسعت دهند و میدان عملیاتی این عرصه را گسترش دهند.
وی در ادامه افزود: بیش از آنکه به ابعاد دردسر زای این اتفاق و سهل انگاری‌ها و مشکلاتی که طبیعتاً ممکن است در همکاری با نهاد دیگر پیش بیاید بپردازم، باید بگویم که در مقام عمل ما نیازمند تعاملی گرم و ..

اسامی جان‌باختگان حادثه انفجار در کلینیک سینا/ هویت 4 نفر نامعلوم است

اسامی جان‌باختگان حادثه انفجار در کلینیک سینا/ هویت 4 نفر نامعلوم است

اسامی جان‌باختگان حادثه انفجار در کلینیک سینا/ هویت ۴ نفر نامعلوم است جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ با اعلام آغاز تحقیق و بررسی از چهار مسئول کلینیک سینا، اسامی فوتی‌های این حادثه را اعلام کرد. – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حمید هداوند با اشاره به تحقیق و بررسی از مدیرعامل بیمارستان، مدیرداخلی، مدیر تصویربرداری و متصدی سانترال کلینیک سینا، در این رابطه اظهار کرد: تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه احتمالاً جرقه برق باعث بروز آتش‌سوزی شده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است و نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه هویت چهار نفر از افراد فوت‌شده معلوم نیست، تصریح کرد: آیدا زمانی، لیلا عیوض‌خانی، لیدا خام‌دایی، مژگان دهقان، رها (فاقد فامیلی)، سوسن سلطان‌محمدی، خانم یاسمن، خانم دکتر تورانی، خانم رحمانی، محدثه رضی، شبنم دیبایی، مریم خرسندی، محسن پارسا، احسان گنج‌خانلو و دکتر محمدعلی اکبری از افرادی هستند که در این حادثه جان باختند و پیکر آنها شناسایی شده است.
شب گذشته انفجار در کلینیک درمانی سینا واقع در خیابان شریعتی، خیابان ماهروزاده، منجر به مرگ 19 نفر شد.
در این حادثه نیز تعدادی مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.
تصاویر اختصاصی تسنیم از کلینیک سینا پس از انفجار مهیب انتهای پیام/+

دستور بازداشت 4 نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا

دستور بازداشت 4 نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا

دستور بازداشت ۴ نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: مقام محترم قضائی شب گذشته و پس از وقوع این حادثه دستور بازداشت چهار نفر را در رابطه با این حادثه صادر کرد. – اخبار اجتماعی – سردار کیوان ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا در پاسخ به این سؤال که در رابطه با حادثه انفجار مرگبار در کلینیک درمانی سینا شخصی بازداشت شده یا خیر، اظهار کرد: مقام محترم قضائی شب گذشته و پس از وقوع این حادثه دستور بازداشت چهار نفر را در رابطه با این حادثه صادر کرد تا درباره بررسی قصور یا سهل‌انگاری منجر به این حادثه بررسی‌های لازم انجام شود.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه بازداشتی‌ها از مسئولان این کلینیک هستند، خاطرنشان کرد: یکی از این افراد که در محل حضور داشت توسط پلیس بازداشت شد و دستگیری سایر متهمان نیز در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است شب گذشته بر اثر انفجار مهیب و آتش‌سوزی گسترده در کلینیک درمانی سینا واقع در خیابان شریعتی، خیابان ماهروزاده، 19 نفر جان خود را از دست داده و تعدادی نیز مصدوم شدند.
شناسایی اجساد جان‌باختگان انفجار در کلینیک سینا در حال انجام استتصاویر اختصاصی تسنیم از کلینیک سینا پس از انفجار مهیبانتهای پیام/

ایجاد زمینه‌های ظهور و نجات مردم در بیان آیت‌الله بهجت/ چه بلاهایی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است؟

ایجاد زمینه‌های ظهور و نجات مردم در بیان آیت‌الله بهجت/ چه بلاهایی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است؟

ایجاد زمینه‌های ظهور و نجات مردم در بیان آیت‌الله بهجت/ چه بلاهایی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است؟ خود حضرت غائب عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف هم منتظر روز موعود است و خودش می‌داند که چه‌وقت ظهور می‌کند این‌که گفته می‌شود که آن حضرت وقت ظهورش را نمی‌داند، درست نیست. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله در حدیثی که در منابع معتبر و مستند شیعه و سنی آمده، فرموده است: «أفضل الأعمال أمتی إنتظار الفرج؛ برترین اعمال امت من، انتظار فرج است.»، با وجود این، هنوز هم گاهی در حل مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی دست به دامان ابزارها و روش‌هایی غیر از توجه به ضرورت فرج و ظهور حضرت صاحب الامر امام زمان علیه السلام هستیم. این بی‌توجهی ما به‌اندازه‌ای است که علما و دانشمندان دینی و اهل دل که از قلب مبارک آن امام معصوم و صاحب زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف باخبر می‌شوند، ضمن هشدارها و یادآوری توجه به آن حضرت، از ما بابت این غفلت گلایه دارند، چنان‌که در سخنان و گفتارهای آیت‌الله العظمی بهجت رحمة الله علیه، نمونه‌های زیادی از این هشدارها مشاهده می‌شود تا دعای اصلی ما در تمام سختی‌ها و مشکلات، دعا برای فرج حضرت بقیةالله الاعظم عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف باشد.
خبرگزاری تسنیم بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه را در خصوص ظهور آخرین حجت خدا به‌‌روی زمین، مورد بازخوانی قرار داده است تا دلایل غیبت حضرت صاحب عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و مسئولیت ما در این دوران مورد توجه قرار بگیرد. این مطالب گزیده‌ای از سخنان این عالم بزرگوار و حکیم است که پس از تأیید دفتر معظم‌له، منتشر شده است.
او هم منتظر امر خداست
زمانی مرحوم شیخ ابراهیم حائری در مسجد کوفه معتکف بود، حضرت غائب علیه السلام را در خواب دید، حضرت به او فرمودند: «این‌ها که در اینجا معتکف هستند، از خوبان و صلحا هستند؛ ولی هر کدام حاجتی دارد: مال، عیال، خانه، قضای دین، رفع کسالت و مرض و… ولی هیچ کس به فکر من نیست و برای ظهور و فرج من به‌طور جدی دعا نمی‌کند!»
گویا حضرت علیه السلام از ما می‌خواهد که اعتکاف و توسل و دعایمان برای خصوص فرج و ظهور آن حضرت واقع شود، ولی ما به او خطاب می‌کنیم که: «عالم ز دست رفت، تو پا در رکاب کن.»، و یا اینکه می‌گوییم «ای یوسف زهرا..