روزهای سبز بورس/ پای مصوبات دولتی درکار است یا بازگشت انتظارات تورمی؟

روزهای سبز بورس/ پای مصوبات دولتی درکار است یا بازگشت انتظارات تورمی؟

روزهای سبز بورس/ پای مصوبات دولتی درکار است یا بازگشت انتظارات تورمی؟ در اردیبهشت ماه بالغ بر ۲۸هزار میلیارد تومان پول توسط بانک مرکزی در راستای مجوز استفاده از تنخواه‌گردان خزانه چاپ شده است. افزایش انتظارات تورمی و نرخ تورم ۴۳درصدی در پایان خرداد ماه سیگنال‌های مشخص به فعالان بازار سهام مخابره کرده است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان بورس اخیراً اعلام کرده است: به‌طور مرتب در حال پیگیری بحث واریز مبلغ 150 میلیون دلار هستیم تا بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی هماهنگی لازم ایجاد شود، چرا که هرچه سریع‌تر مشخص شود که این مبلغ قرار است از کدام یک از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بانک مرکزی به صندوق تثبیت واریز شود، اما متأسفانه به‌دلایلی نمی‌توان زمان دقیقی را برای واریز این مبلغ به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه مشخص کرد.
دهقان تأکید کرده است: به‌شخصه این اطمینان را به سهامداران می‌دهم که از جانب سازمان بورس به‌طور مداوم پیگیر واریز مبلغ 150 میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه هستیم.
با اعلام عدم واریز منابع صندوق توسعه ملی برای حمایت از بورس، دلیل رشد اخیر شاخص کل را باید در احیای انتظارات تورمی جست‌وجو کرد. گفتنی است، در حالی که نرخ تورم ماهانه اردیبهشت 1400 معادل 0/7 درصد بوده نرخ تورم ماهانه در خرداد ماه 1400 معادل 2/5 درصد بوده است اما نکته مهم‌تر اینکه نرخ تورم 12ماهه در خرداد ماه 1400 به حدود 43 رسیده است.
لازم به ذکر است، افزایش تورم در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها کاملاً واضح است. نرخ تورم ماهانه این گروه از منفی 0/8 درصد در اردیبهشت به 3/2 درصد در خرداد رسیده است.
در همین راستا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حجم نقدینگی در اردیبهشت ماه سال جاری به 3 هزار و 601 هزار میلیارد تومان رسیده است، همچنین رشد ماهانه این متغیر در اردیبهشت 3.2 درصد اعلام شده است که معادل افزایشی به‌ارزش 112 هزار میلیارد تومان است. بررسی گزارش اخیر بانک مرکزی نشان می‌دهد، پایه پولی در اردیبهشت ماه حدود 6 درصد رشد کرده است؛ بر این مبنا پایه پولی در پایان اردیبهشت با 6 درصد افزایش نسبت به فروردین، به حجم بالغ بر 489 هزار میلیارد تومان رسیده است،
یعنی در ماه مذکور بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان پول توسط بانک مرکزی چاپ شده است. رشد نقطه به نق..

مهدی‌پور: نمی‌دانم مدیران استقلال کجا هستند/ کنعانی‌زادگان روی تیم خودش تمرکز کند

مهدی‌پور: نمی‌دانم مدیران استقلال کجا هستند/ کنعانی‌زادگان روی تیم خودش تمرکز کند

مهدی‌پور: نمی‌دانم مدیران استقلال کجا هستند/ کنعانی‌زادگان روی تیم خودش تمرکز کند هافبک استقلال گفت که اعضای این تیم نمی‌دانند مدیران این باشگاه کجا هستند و ارتباطی با هم ندارند. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی مهدی‌پور درباره پیروزی 2 بر صفر استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان گفت: می‌دانستیم بازی سختی داریم و تلاش کردیم کنترل بازی را در اختیار بگیریم.
وی درخصوص دوبرابر شدن پاداش پرداختی فرهاد مجیدی به شاگردانش عنوان کرد: آقا فرهاد بازی قبلی 10 میلیون تومان از جیب خود پرداخت کرد و برای این مسابقه هم 20 میلیون تومان داد. فقط می‌توانیم بگوییم دَمش گرم. ما هم تمام تلاش خود را می‌کنیم تا محبت او و هواداران را که در ورزشگاه نیستند، جبران کنیم. با این حال شرایط کمی حساس است.
رضاوند: نیازی نبود مقابل گل‌گهر خودمان را به آب و آتش بزنیمهافبک استقلال در این باره که محمد حسین کنعانی‌زادگان گفته بود بازیکنان این تیم، بیشتر از پرسپولیسی‌ها پول می‌گیرند و تظاهر به داشتن دریافتی کمتر می‌کنند، تصریح کرد: درست نیست ما و آنها درباره یکدیگر صحبت کنیم. کنعانی‌زادگان باید تمرکزش را بیشتر روی تیم خودش بگذارد و مشکلات ما هم مشخص است.
مهدی‌پور با اشاره به مشکلات باشگاه استقلال گفت: پس از بازی قبلی گفتیم مشکلات مالی زیاد داریم، اما حداقل به امکانات اولیه مانند رختکن، زمین تمرین و بدنسازی خوب نیاز داریم که این امکانات را نداریم. در این جبهه ایستادیم و تنها هستیم. سرمربی تیم برای تزریق روحیه به بازیکنان از جیب خود پاداش می‌دهد.
وی در مورد نقش هیئت‌مدیره باشگاه استقلال برای حل مشکلات خاطرنشان کرد: نمی‌دانم هیئت‌مدیره و مدیرعامل ما کجا هستند و این عزیزان را اصلاً نمی‌بینیم. آنها کنار ما نیستند و هر روز کادر فنی و بازیکنان هستیم که یکدیگر را می‌بینیم. ما بازیکنان و مربیان در این جبهه تنها هستیم.
مرادمند: کار خاصی نکردیمهافبک استقلال درباره اینکه مقابل گل‌گهر یک گل زد و یک پاس گل داد، اظهار داشت: هر بازی تلاش می‌کنم به تیمم کمک کنم و گلی که زدم، حاصل تلاش کل تیم است؛ از سید حسین حسینی تا سایر بازیکنان. گل من روی کار تیمی خیلی خوب و قشنگ بود.
مهدی‌پور درخصوص حمایت هواداران از بازیکنان استقلال یادآور شد: هواداران هم واقعیت را می‌بیند و شرایط را درک می‌کنند. تیم تلاش می‌کند و مر..

جدول لیگ برتر فوتبال| بازگشت پرسپولیس و تثبیت موقعیت استقلال/ ماشین‌سازی در آستانه سقوط + نتایج

جدول لیگ برتر فوتبال| بازگشت پرسپولیس و تثبیت موقعیت استقلال/ ماشین‌سازی در آستانه سقوط + نتایج

جدول لیگ برتر فوتبال| بازگشت پرسپولیس و تثبیت موقعیت استقلال/ ماشین‌سازی در آستانه سقوط + نتایج پرسپولیس با غلبه بر مس رفسنجان توانست موقتاً به صدر جدول لیگ برتر بازگردد و حالا منتظر دیدار روز یکشنبه سپاهان مقابل فولاد خوزستان است. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال امشب (جمعه) با برگزاری پنج مسابقه، وارد هفته بیست‌وچهارم خود شد. در مهم‌ترین بازی، پرسپولیس در رفسنجان بر مس غلبه کرد و با 51 امتیاز و یک بازی بیشتر از سپاهان، به صدر جدول مسابقات بازگشت. شاگردان محمد ربیعی هم به رتبه دهم جدول سقوط کردند.
هت‌تریک پرسپولیس در کرمان با شکست مسنساجی مازندران با شکست ماشین‌سازان، با 25 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول باقی ماند. سبزپوشان تبریزی در صورت شکست در بازی هفته آینده و پیروزی سایپا و نساجی، به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد.
تساوی آلومینیوم در اصفهان، شاگردان منصوریان را به جایگاه چهارم جدول رساند و ذوب‌آهن همچنان با خطر سقوط دست و پنجه نرم می‌کند. صنعت نفت هم پس از 13 هفته با پیروزی آشتی کرد و تا رده هشتم جدول بالا آمد. سایپا نیز در رتبه سیزدهم جدول روزگار می‌گذراند.
استقلال اما با شکست گل‌گهر در دیداری شش امتیازی، با 43 امتیاز توانست جایگاه خود را در در رتبه سوم جدول تثبیت کند و گل‌گهر هم به رتبه پنجم جدول سقوط کرد.
استقلال نسخه گل‌گهر را در یک نیمه پیچیدنتایج دیدارهای روز اول از هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر به شرح زیر است:
ماشین‌سازی تبریز صفر – نساجی مازندران 2
مس رفسنجان صفر – پرسپولیس یک
ذوب‌آهن اصفهان یک – آلومینیوم اراک یک
صنعت نفت آبادان یک – سایپا صفر
استقلال 2 – گل‌گهر سیرجان صفر
جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

برنامه بازی‌های باقیمانده هفته بیست‌وچهارم رقابت‌ها به این شرح است:
شنبه – 5 تیر 1400
* پدیده مشهد – تراکتور تبریز، ساعت 20:30، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس
داوران: امیر عرب‌براقی، مهدی عالیقدر، محمد عطایی و مسعود حقیقی
ناظر: رسول فروغی
یکشنبه – 6 تیر 1400
* پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان، ساعت 19:50، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داوران: ناصر جنگی، سیدیعقوب حجتی، حسین گلشنی و مهدی جبرئیلی
ناظر: ایرج نظری
* فولاد خوزستان – سپاهان اصفهان، ساعت 20:45، ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان
داوران: مرتضی منصوریان، جعفر مهاجر، ا..

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در خصوص بازگشت به برجام هستند، تأکید کرد که آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده است و اکنون باید برای بازگشت به آن تصمیم بگیرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص موضع اعلام‌شده از سوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در زمینه بازگشت به برجام هستند، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت برجام را ترک نکرده است که بخواهد به برجام برگردد، بلکه این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم‌های غیرقانونی و اجرای مؤثر تعهدات قطعی خود، به برجام بازگردد.
وی تصریح کرد: آمریکا و اروپایی‌ها بهتر از همه می‌دانند که ایران تصمیم خود را زمانی گرفت که به‌رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران، و به‌رغم بی‌عملی اروپا، در توافق باقی ماند و برجام را زنده نگه داشت.
خطیب‌زاده افزود: در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را برهم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملاً مانع اجرای برجام شده است، کما اینکه مکرر تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و ازسرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به‌شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف‌ها نیز به‌خوبی از موضع ایران مطلع هستند. روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود گردد و از استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تأکید کرد: موضع ما از ابتدای مذاکرات ‌وین تا الآن تغییری نکرده است، ما خواستار لغو تحریم‌های آمریکا، راستی‌آزمایی آنها و سپس توقف اقدامات جبرانی و ازسرگیری اجرای تعهدات ایران هستیم، این طرف‌های مقابل هستند که باید تصمیم خود را بگیرند.
آمریکا: اختلافات با ایران جدی است/ فرانسه: منتظر تصمیم نهایی تهران هستیمبرگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ عراقچی: دستیابی به توافق در دور آینده مذاکرات را نمی‌توان تضمین کردنیویورک تایمز: ..

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر عدم پاسخگویی ایران به نامه آژانس در خصوص تمدید تفاهم دوجانبه اعلام کرد که اجرای این خواسته آژانس در زمره تعهدات ایران نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین جمعه‌شب در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام مبنی بر اینکه ایران به نامه آژانس درباره تمدید تفاهم دوجانبه برای ادامه نظارت مشروط بر تأسیسات هسته‌ای خود پاسخی نداده است، اعلام کرد که ایران الزامی ندارد که این درخواست آژانس را اجرا کند.
غریب‌آبادی تصریح کرد: هرچند تفاهم فنی مشترک سه‌ماهه میان آژانس و ایران صورت گرفت، اما باید توجه داشت که مبنای این تفاهم، تسهیل مذاکرات سیاسی و کمک به موفقیت آن در جهت مختصات مدنظر کشورمان بود و نه الزام ایران نسبت به اجرای خواست آژانس. بر اساس تصمیم سیاسی ایران، نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.
وی ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه، ایران دیگر این تفاهم را با آژانس تمدید نکرد و صرفاً در چارچوب تصمیمی سیاسی به‌مدت یک ماه دیگر به ثبت داده‌ها ادامه داد. ادامه یا عدم ادامه این فرایند، هیچ ارتباطی با تکالیف پادمانی ایران ندارد، چرا که ایران همچنان به اجرای تعهدات پادمانی خود ادامه می‌دهد.
غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: آنچه ایران متعهد به اجرای آن است، تعهدات پادمانی است، نه کمتر و نه بیشتر.
وی افزود: آژانس هیچ‌گونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی‌شده مشترک و ثبت داده‌ها نداشته و ندارد.
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پایان تصریح کرد: بدون شک، هر تصمیمی که ایران در این رابطه بگیرد، صرفاً مبنای سیاسی خواهد داشت و آژانس نمی‌تواند آن را به‌عنوان حقی برای خود تلقی کند.
ادعای آژانس: هنوز پاسخی از سوی ایران درباره تمدید تفاهم‌ دوجانبه دریافت نکرده‌ایمگروسی: دسترسی آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران محدود شده/ آماده همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستماولیانوف: نیازی به تمدید توافقنامه آژانس اتمی با ایران نیستاتحادیه اروپ..

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که واشنگتن حاضر به لغو همه تحریم‌های خود علیه ایران نیست و تنها تحریم‌هایی را لغو خواهد کرد که فکر می‌کند لغو شدن آنها برای بازگشت به برجام لازم است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه در مصاحبه با شبکه رادیویی NPR تأکید کرد که واشنگتن قصد ندارد همه تحریم‌هایی را که طی این سال‌ها علیه ایران وضع کرده است لغو کند.
رابرت مالی در این رابطه گفت: «آنها [طرف ایرانی] از ما می‌خواهند که همه تحریم‌هایی را که رئیس‌جمهور ترامپ از سال 2018 وضع کرده یا دوباره برقرار کرده است لغو کنیم و این خواسته زیادی است. ما اعلام کرده‌ایم که ما آمادگی داریم تحریم‌هایی را که لغو شدن آنها برای بازگشت به برجام لازم است، برداریم اما همه تحریم‌هایی را که دولت ترامپ وضع کرده است لغو نخواهیم کرد.»
وی در خصوص شانس دستیابی به توافق با وجود برخی اختلافات اساسی میان طرفین افزود: «اگر فکر می‌کردیم که دستیابی به توافق غیرممکن است، به وین نمی‌رفتیم، اما من فکر می‌کنم که این پنجره تا ابد باز نخواهد بود و ما باید بالاخره در نقطه‌ای به نتیجه برسیم.»
این مقام آمریکایی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران نیز گفت: «من درباره اقداماتی که اسرائیل انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد، صحبت نخواهم کرد. ولی ما مشورت‌های تنگاتنگی با اسرائیل داریم، زیرا هردو هدف مشترکی را در خصوص مهار برنامه هسته‌ای ایران دنبال می‌کنیم. ما قبلاً در این خصوص با نخست‌وزیر نتانیاهو در تماس بودیم و اکنون با نخست‌وزیر بنت در تماس هستیم.»
پرس‌تی‌وی: آمریکا همچنان بر حفظ تحریم‌ها پافشاری می‌کندبلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماندبلینکن: هدف ما و اسرائیل در خصوص ایران کاملاً یکسان استگفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس/ ظریف: تأکید کردم آمریکا باید کاملاً به تعهدات برجامی برگرددنیویورک تایمز: ایران از آمریکا تعهدنامه کتبی عدم‌خروج از برجام خواسته استمقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیمانتهای پیام/.+

ناگفته‌های متکی درباره اصرار احمدی‌نژاد برای عزل ظریف و دخالت‌ در دیدارهای دیپلماتیک لاریجانی و ولایتی

ناگفته‌های متکی درباره اصرار احمدی‌نژاد برای عزل ظریف و دخالت‌ در دیدارهای دیپلماتیک لاریجانی و ولایتی

ناگفته‌های متکی درباره اصرار احمدی‌نژاد برای عزل ظریف و دخالت‌ در دیدارهای دیپلماتیک لاریجانی و ولایتی منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه به تشریح برخی وقایع و خاطرات دوران تصدی وزارت خارجه در دولت های نهم و دهم پرداخت. – اخبار سیاسی – به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط به تشریح فعالیت های شورای وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و همچنین بیان برخی وقایع و خاطرات دوران تصدی وزارت خارجه پرداخت. مشروح این گفت وگو در ادامه آمده است:
اولین برنامه ما بعد از انتخابات 28 خرداد است. انتخابات را چطور دیدید؟
انتخابات همانطور که اشاره کردید، تقریباً طراحی جدی کرده بودند که بتوانند فضای متفاوتی را از ایران به دنیا مخابره کنند. به گونه ای که نظام را با یک مشکل جدی و محوری مواجه کنند. همه فتنه های بعد از انقلاب نشد، آخرین حربه‌شان این بود که مردم را متقاعد کنند که با نظام قهر کنند و انتخابات مجلس یازدهم این بهانه را به آنها داد؛ چون مردم از مسئولین عصبانی بودند، تعارف هم نداریم، لذا طراحی ها و برنامه های خود را گفتند. متاسفانه جریان هایی در داخل کشور از نوع بدخیم سیاسی، همین زمزمه را تکرار می‌کرد و بحث تحریم انتخابات را دنبال می کردند و این اواخر که شعارهایی در این زمینه درست کرده بودند.
در شمال وقتی می‌شنویم علی رغم اینکه مردم در زمین ها، زراعت ها و موارد مختلف گرفتار بوده‌اند، بالای 60 درصد در استانی مشارکت می کنند نشان می‌دهد طراحی اینها موفق نبوده است. صحنه ای از کشورداری را به نمایش گذاشتند که همفکرها و هم‌حزبی های خودشان می‌گویند ناکارآمدترین دولت بعد از انقلاب! از اصلاح‌طلبان و سران اصلاح طلب این را بیان می کنند.
آقای رئیس جمهوری که یک سال و نیم کشورداری را از داخل یک اتاق انجام می‌دهد؛ این به هیچ وجه قابل دفاع نیست. رئیس جمهور وقتی در روزهای بعد از سال جدید می گوید هرچه می‌خواست گران شود تا عید شده، حالا بعد از عید نگذارید گران شود! این نحوه بیان مدیریت کشور را دنیا به ما می‌خندد. بعد از کلام ایشان، عمل شد! چون دو روز بعد از فرمایش ایشان مصوب کردند فلان جنس گران شود، سه روز بعد مصوب کردند فلان جنس گران شود و … من کاری به گران شدن ها ندارم، من می خواهم بگویم مدیریت در یک کشور شوخی نیست و مردم ..

حمله با چاقو در وتسبورگ آلمان ۳ کشته و ۶ زخمی برجا گذاشت

حمله با چاقو در وتسبورگ آلمان ۳ کشته و ۶ زخمی برجا گذاشت

حمله با چاقو در وتسبورگ آلمان ۳ کشته و ۶ زخمی برجا گذاشت رسانه ها از وقوع حمله با چاقو در شهر وتسبورگ آلمان گزارش داده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک در خبری فوری از وقوع حمله با چاقو در وتسبورگ آلمان گزرش داد.
در این حمله چند نفر زخمی شده اند.
عملیات پلیس برای دستگیری عامل این حمله آغاز شده است.
راشاتودی نیز با مخابره این خبر اعلام کرد که در این حمله سه نفر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده است.

آخرین جزئیات از حادثه اتوبوس سربازان| جان باختگان 3 سرباز، یک مامور ناجا و کمک‌راننده هستند

آخرین جزئیات از حادثه اتوبوس سربازان| جان باختگان 3 سرباز، یک مامور ناجا و کمک‌راننده هستند

آخرین جزئیات از حادثه اتوبوس سربازان| جان باختگان ۳ سرباز، یک مامور ناجا و کمک‌راننده هستند در تصادف یک دستگاه اتوبوس در یزد که حامل سربازان معلم بود، سه سرباز، یک درجه‌دار نیروی انتظامی و کمک راننده جان باختند. – اخبار سیاسی – به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، در سانحه رانندگی که صبح روز گذشته رخ داد و یک دستگاه اتوبوس ولوو که از مبدا زاهدان به مقصد آباده در حرکت بود و در جاده یزد-دهشیر به علت نقص فنی به وجود آمده، با جدول وسط جاده برخورد کرد و واژگون شد و اتوبوس پس از واژگون شدن با یک دستگاه تریلی که در مسیر مخالف جاده پارک شده بود، برخورد کرد، 5 نفر جان باختند و 30 نفر مجروح شدند.

طبق پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، 3 تن از جان باختگان سرباز معلم، یک نفر درجه‌دار نیروی انتظامی و فرد دیگر کمک راننده بود که اسامی آنان طیب شه بخش، ‏راشد پاهنگ، ‏عبدالرحمن دلیری،‌ سروان ناهیدی و ‏ناصر گلستا‌ن‌زاده است.
سرنشینان این اتوبوس شخصی نیز مشمولان سهمیه آموزش و پرورش بودند که برای طی دوره آموزشی از زاهدان عازم آباده در استان فارس بوده که دچار این سانحه شدند.
گفتنی است؛ عوامل نیروی انتظامی نقص در سیستم فنی ترمز این اتوبوس و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه را علت حادثه بیان کرده‌ است.
در روز چهارشنبه 2 تیر نیز اتوبوسی که حامل خبرنگاران و کارکنان محیط زیست در محور ارومیه-نقده بود دچار سانحه شد. در آن حادثه 2 نفر از خبرنگاران کشوری جان باختند و 21 خبرنگار دیگر دچار مصدومیت شدند.

آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی دستور پیگیری و رسیدگی ویژه به روسای کل دادگستری‌های آذربایجان غربی و یزد و رئیس پلیس راهور ناجا صادر کردند.
آیت الله رئیسی جان باختن سربازان در سانحه رانندگی را تسلیت گفت/ دستور پیگیری و نظارانتهای پیام/

بررسی یک ادعای جنجالی؛ آیا فامیلِ عزیزی خادم جایگزین اسکوچیچ می‌شود؟

بررسی یک ادعای جنجالی؛ آیا فامیلِ عزیزی خادم جایگزین اسکوچیچ می‌شود؟

بررسی یک ادعای جنجالی؛ آیا فامیلِ عزیزی خادم جایگزین اسکوچیچ می‌شود؟ مربی پیشین تیم ملی در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد اگر قرار است با برکناری اسکوچیچ، فامیل عزیزی خادم سرمربی تیم ملی شود، باید اسکوچیچ را حفظ کنند. – اخبار ورزشی – به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، بیژن ذوالفقارنسب مربی پیشین تیم ملی ایران در گفت‌و‌گو با برنامه ورزش و مردم درباره آینده نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و بحث مهم ماندن یا رفتن دراگان اسکوچیچ صحبت می‌‌کرد، ‌در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «برای همه مربیان ایرانی احترام زیادی قائلم، ولی اگر قرار است با برکناری اسکوچیچ، فامیل آقای عزیزی خادم سرمربی تیم ملی شود، صد درصد اعتقاد دارم اسکوچیچ را حفظ کنند، چون در این صورت او می‌تواند بهترین مربی برای تیم ملی باشد».
ذوالفقارنسب که در این گفت‌‌وگو بر خلاف جلال چراغپور (دیگر میهمان تلفنی برنامه) موافق تغییر سرمربی تیم ملی – تحت ایجاد بستر‌های لازم – بود، در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع برکناری تومیسلاو ایویچ پیش از جام جهانی 1998 و اتفاقاتی که به حضور جلال طالبی ختم شد، پرداخت. او در این باره گفت: «بعد از برکناری ایویچ مربی را برای تیم ملی انتخاب کردند که در یک سال قبلش مربی تیم پینگ‌پنگ هم نبود».
با توجه به اشاره ذوالفقارنسب به تغییر سرمربی کنونی تیم ملی و صحبت از حضور فامیلِ عزیزی خادم، خبرنگار تسنیم با این پیشکسوت فوتبال ایران و البته مربی پیشین تیم ملی تماس گرفت که او اینطور توضیح داد: منظور من این بود که فدراسیون فوتبال باید میز مذاکره فوتبال داشته باشد و شش هفت خبره فوتبالی را دعوت کند تا آنها در قالب کمیته فنی تصمیم بگیرند. این افراد باید بین 30 تا 50 سال سن داشته، از پیشینه خوبی در فوتبال برخوردار باشند و مربیان دنیا را به خوبی بشناسند.
وی در ادامه اشاره کرد: در حال حاضر مربیان بزرگ و حرفه‌‌ای در دنیا حضور دارند که آرزو دارند با تیمی به جام جهانی بروند. منظور من از آن حرف این نبود که واقعاً فردی که فامیل و آشنای عزیزی خادم به حساب می‌آید، قرار است سرمربی تیم ملی شود. من فقط واهمه دارم که دو یا سه ایجنت یا خبرنگارنما را به فدراسیون بیاورند تا آنها برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرند. فدراسیون فوتبال باید کمیته فنی با حضور افرادی که مقبولیت دارند را تشکیل بدهد تا آنها با هم بحث کنند و به ن..