برگزاری اولین رژه حشد شعبی با حضور مصطفی الکاظمی+فیلم و تصاویر

برگزاری اولین رژه حشد شعبی با حضور مصطفی الکاظمی+فیلم و تصاویر

برگزاری اولین رژه حشد شعبی با حضور مصطفی الکاظمی+فیلم و تصاویر اولین رژه حشد شعبی عراق با حضور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر این کشور در استان دیالی در حال برگزاری است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز، اولین رژه حشد شعبی عراق با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در استان دیالی در حال برگزاری است.
این رژه در پایگاه نظامی شهید ابومنتظر المحمداوی در استان دیالی در شرق عراق آغاز شده است.

این اولین رژه رزمندگان حشد شعبی است و در هفتمین سالروز تأسیس نیروهای حشد شعبی در پی صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی شیعه برگزار می‌شود.
قبلاً حشد شعبی از تدارکات لازم برای برگزاری اولین رژه حشد شعبی خبر داده بود.
فالح الفیاض: الکاظمی در رژه حشد شعبی حضور می‌یابد/ ملت عراق هسته اصلی الحشد را تشکیل می‎دهنداولین رژه نظامی حشد شعبی روز شنبه برگزار می‌شودمصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در این مراسم گفت: فرزندان حشد شعبی فرزندان عراق هستند و با آنها عراق جایگاه تاریخی خود را بازمی‌یابد.
وی خطاب به حشد شعبی اعلام کرد: شما و نیروهای امنیتی تروریسم را درهم کوبیدید و در برابر شما مأموریت‌های زیادی وجود دارد.
نخست وزیر عراق در این مراسم سالروز تأسیس حشد شعبی را تبریک گفت و افزود: حشد شعبی جایگاه تاریخی عراق در منطقه را به آن بازگردانیده است. حشد شعبی فرزندان این ملت هستند و به ارائه خدمات به ملت و کشور ما ادامه می‌دهند.
وی خطاب به نیروهای حشد شعبی گفت: شما و نیروهای امنیتی تروریسم را نابود کردید و راه زیادی پیشِ‌رو دارید. دلاوری‌های شما و جانفشانی‌های شهیدان و خانواده‌های بزرگوار آنها را ارج می‌نهیم.

انتهای پیام/+

امیدواری اولیانوف درباره پاسخ مثبت ایران به تمدید توافقات فنی با آژانس

امیدواری اولیانوف درباره پاسخ مثبت ایران به تمدید توافقات فنی با آژانس

امیدواری اولیانوف درباره پاسخ مثبت ایران به تمدید توافقات فنی با آژانس مذاکره‌کننده اصلی روسیه در مذاکرات وین درباره برجام ابراز امیدواری کرد که پاسخ مقامات تهران به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تمدید توافقات فنی مثبت باشد تا از پیش‌آمدهای نامشخص و عواقب منفی احتمالی جلوگیری شود. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “میخائیل اولیانوف” نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رئیس هیئت نمایندگی این کشور در مذاکرات پیرامون احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ابراز امیدواری کرد که مقامات تهران پاسخ مثبتی به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تمدید توافقات فنی در خصوص کنترل و بازرسی تأسیسات هسته‌ای در ایران بدهند. به‌عقیده وی، چنین اقدامی باعث‌ می‌شود از پیش‌آمدهای نامشخصی که ممکن است عواقب منفی در پی داشته باشد، جلوگیری شود.
اولیانوف شب گذشته (جمعه) در پیامی توئیتری درباره انقضای زمان اجرای موقت و 3ماهه توافقات فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «آژانس هنوز پاسخ مثبت ایران را دریافت نکرده است که توافقات موقت فنی همچنان ادامه داشته باشد. من امیدوارم که این پاسخ مثبت باشد تا از بروز موارد نامشخص و به‌دنبال آن عواقب منفی این وضعیت جلوگیری شود.»
این دیپلمات روس همچنین ابراز عقیده کرد که امکان احیای توافقنامه هسته‌ای بسیار بالاست، هرچند کسی نمی‌تواند از قبل در این رابطه ابراز اطمینان کند. به‌گفته وی، هدف مذاکره‌‌کنندگان در وین آن است که بدون اتلاف وقت، وظایف خود را انجام دهند و در این راستا کیفیت سند مربوط به احیای برجام در اولویت قرار دارد.
غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری استاتحادیه اروپا: انتظار داریم ایران و آژانس به توافق برسنددیدار عراقچی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وینانتهای پیام/+

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه

پاسخ سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات وزرای خارجه آمریکا و فرانسه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزرای امور خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در خصوص بازگشت به برجام هستند، تأکید کرد که آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده است و اکنون باید برای بازگشت به آن تصمیم بگیرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه درپاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص موضع اعلام‌شده از سوی وزرای خارجه آمریکا و فرانسه مبنی بر اینکه منتظر تصمیم ایران در زمینه بازگشت به برجام هستند، یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت برجام را ترک نکرده است که بخواهد به برجام برگردد، بلکه این آمریکاست که باید تصمیم خود را بگیرد و با لغو تحریم‌های غیرقانونی و اجرای مؤثر تعهدات قطعی خود، به برجام بازگردد.
وی تصریح کرد: آمریکا و اروپایی‌ها بهتر از همه می‌دانند که ایران تصمیم خود را زمانی گرفت که به‌رغم خروج یکجانبه آمریکا از برجام و وضع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران، و به‌رغم بی‌عملی اروپا، در توافق باقی ماند و برجام را زنده نگه داشت.
خطیب‌زاده افزود: در خلال مذاکرات وین بارها اعلام شد که این آمریکا است که توازن برجام را برهم زده و در یک عدم پایبندی کامل، عملاً مانع اجرای برجام شده است، کما اینکه مکرر تأکید شد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای توقف اقدامات جبرانی و ازسرگیری اجرای تعهدات خود ذیل برجام را به‌شرط اجرای کامل آن از سوی آمریکا دارد و سایر طرف‌ها نیز به‌خوبی از موضع ایران مطلع هستند. روشن است که اگر آمریکا تصمیم خود را بگیرد، آماده اجرای کامل تعهدات خود گردد و از استفاده از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم مذاکراتی دست بردارد، توافق ممکن خواهد بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تأکید کرد: موضع ما از ابتدای مذاکرات ‌وین تا الآن تغییری نکرده است، ما خواستار لغو تحریم‌های آمریکا، راستی‌آزمایی آنها و سپس توقف اقدامات جبرانی و ازسرگیری اجرای تعهدات ایران هستیم، این طرف‌های مقابل هستند که باید تصمیم خود را بگیرند.
آمریکا: اختلافات با ایران جدی است/ فرانسه: منتظر تصمیم نهایی تهران هستیمبرگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/ عراقچی: دستیابی به توافق در دور آینده مذاکرات را نمی‌توان تضمین کردنیویورک تایمز: ..

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است

غریب‌آبادی: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد/ نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر عدم پاسخگویی ایران به نامه آژانس در خصوص تمدید تفاهم دوجانبه اعلام کرد که اجرای این خواسته آژانس در زمره تعهدات ایران نیست. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین جمعه‌شب در واکنش به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام مبنی بر اینکه ایران به نامه آژانس درباره تمدید تفاهم دوجانبه برای ادامه نظارت مشروط بر تأسیسات هسته‌ای خود پاسخی نداده است، اعلام کرد که ایران الزامی ندارد که این درخواست آژانس را اجرا کند.
غریب‌آبادی تصریح کرد: هرچند تفاهم فنی مشترک سه‌ماهه میان آژانس و ایران صورت گرفت، اما باید توجه داشت که مبنای این تفاهم، تسهیل مذاکرات سیاسی و کمک به موفقیت آن در جهت مختصات مدنظر کشورمان بود و نه الزام ایران نسبت به اجرای خواست آژانس. بر اساس تصمیم سیاسی ایران، نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.
وی ادامه داد: بعد از گذشت سه ماه، ایران دیگر این تفاهم را با آژانس تمدید نکرد و صرفاً در چارچوب تصمیمی سیاسی به‌مدت یک ماه دیگر به ثبت داده‌ها ادامه داد. ادامه یا عدم ادامه این فرایند، هیچ ارتباطی با تکالیف پادمانی ایران ندارد، چرا که ایران همچنان به اجرای تعهدات پادمانی خود ادامه می‌دهد.
غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: آنچه ایران متعهد به اجرای آن است، تعهدات پادمانی است، نه کمتر و نه بیشتر.
وی افزود: آژانس هیچ‌گونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی‌شده مشترک و ثبت داده‌ها نداشته و ندارد.
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پایان تصریح کرد: بدون شک، هر تصمیمی که ایران در این رابطه بگیرد، صرفاً مبنای سیاسی خواهد داشت و آژانس نمی‌تواند آن را به‌عنوان حقی برای خود تلقی کند.
ادعای آژانس: هنوز پاسخی از سوی ایران درباره تمدید تفاهم‌ دوجانبه دریافت نکرده‌ایمگروسی: دسترسی آژانس به تأسیسات هسته‌ای ایران محدود شده/ آماده همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستماولیانوف: نیازی به تمدید توافقنامه آژانس اتمی با ایران نیستاتحادیه اروپ..

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم

آمریکا: حاضر نیستیم همه تحریم‌های ایران را لغو کنیم نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد که واشنگتن حاضر به لغو همه تحریم‌های خود علیه ایران نیست و تنها تحریم‌هایی را لغو خواهد کرد که فکر می‌کند لغو شدن آنها برای بازگشت به برجام لازم است. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه در مصاحبه با شبکه رادیویی NPR تأکید کرد که واشنگتن قصد ندارد همه تحریم‌هایی را که طی این سال‌ها علیه ایران وضع کرده است لغو کند.
رابرت مالی در این رابطه گفت: «آنها [طرف ایرانی] از ما می‌خواهند که همه تحریم‌هایی را که رئیس‌جمهور ترامپ از سال 2018 وضع کرده یا دوباره برقرار کرده است لغو کنیم و این خواسته زیادی است. ما اعلام کرده‌ایم که ما آمادگی داریم تحریم‌هایی را که لغو شدن آنها برای بازگشت به برجام لازم است، برداریم اما همه تحریم‌هایی را که دولت ترامپ وضع کرده است لغو نخواهیم کرد.»
وی در خصوص شانس دستیابی به توافق با وجود برخی اختلافات اساسی میان طرفین افزود: «اگر فکر می‌کردیم که دستیابی به توافق غیرممکن است، به وین نمی‌رفتیم، اما من فکر می‌کنم که این پنجره تا ابد باز نخواهد بود و ما باید بالاخره در نقطه‌ای به نتیجه برسیم.»
این مقام آمریکایی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای ایران نیز گفت: «من درباره اقداماتی که اسرائیل انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد، صحبت نخواهم کرد. ولی ما مشورت‌های تنگاتنگی با اسرائیل داریم، زیرا هردو هدف مشترکی را در خصوص مهار برنامه هسته‌ای ایران دنبال می‌کنیم. ما قبلاً در این خصوص با نخست‌وزیر نتانیاهو در تماس بودیم و اکنون با نخست‌وزیر بنت در تماس هستیم.»
پرس‌تی‌وی: آمریکا همچنان بر حفظ تحریم‌ها پافشاری می‌کندبلینکن: حتی در صورت بازگشت به برجام صدها تحریم علیه ایران باقی خواهند ماندبلینکن: هدف ما و اسرائیل در خصوص ایران کاملاً یکسان استگفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس/ ظریف: تأکید کردم آمریکا باید کاملاً به تعهدات برجامی برگرددنیویورک تایمز: ایران از آمریکا تعهدنامه کتبی عدم‌خروج از برجام خواسته استمقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیمانتهای پیام/.+

مقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیم

مقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیم

مقام آمریکایی: نمی‌توانیم هیچ تضمینی به ایران بدهیم یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش نمی‌تواند هیچ تضمینی برای خارج‌نشدن دوباره از برجام پس از احیای آن به ایران بدهد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، لارنس نورمن خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا پنج‌شنبه‌شب در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر به‌نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نمی‌تواند تضمین کند که خروج از برجام بار دیگر اتفاق نخواهد افتاد.
این مقام آمریکایی که خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نامش اشاره نکرده است، در خصوص پافشاری طرف ایرانی بر اینکه آمریکا باید تضمین بدهد که بار دیگر از برجام خارج نخواهد شد، اظهار داشت: «چیزی تحت عنوان تضمین در اینجا وجود ندارد، ما این را می‌دانیم و ایران هم می‌داند. بهترین تضمین این است که به برجام بازگردیم و آن را صادقانه اجرا کنیم.»
وی در خصوص روند مذاکرات احیای برجام در وین نیز با اعلام اینکه هنوز برخی اختلافات جدی حل‌وفصل نشده است، گفت: «موضوعات اساسی مانند گام‌های هسته‌ای، تحریم‌ها، توالی زمانی گام‌ها همچنان باقی مانده‌اند. ما هنوز چیزی را قطعی و مکتوب نکرده‌ایم. مسائل بسیار مهمی هستند که باید حل‌وفصل شوند.»
این مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص اینکه اگر توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ادامه نظارت مشروط آژانس برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران تمدید نشود، اعلام کرد: «ایالات متحده به ایرانی‌ها گفته است که اگر تمدیدی صورت نگیرد، وضعیت بازگشت به توافق بسیار پیچیده خواهد شد.»
خطیب‌زاده: ممکن است دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد/ آمریکا باید تضمین دهد که از توافق خارج نشودبرگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین/عراقچی: دستیابی به توافق در دور آینده مذاکرات را نمی‌توان تضمین کردخطیب‌زاده: ممکن است دور بعدی مذاکرات دور پایانی باشد/ آمریکا باید تضمین دهد که از توافق خارج نشوددیپلمات‌های غربی: آمریکا حاضر به ارائه ضمانت درباره عدم خروج از برجام نیستحسن دانایی‌فر: تیم مذاکره‌کننده برجام مکانیزمی برای تضمین عدم تکرار تجربه ترامپ نداردمقام آمریکایی: تضمینی نیست که دولت آینده آمریکا از برجام خارج نشودانتهای پیام/.+

سخنگوی طالبان: به شیعیان اطمینان می‌دهیم هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی علیه آنها انجام نخواهد شد

سخنگوی طالبان: به شیعیان اطمینان می‌دهیم هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی علیه آنها انجام نخواهد شد

سخنگوی طالبان: به شیعیان اطمینان می‌دهیم هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی علیه آنها انجام نخواهد شد سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه در پیشروی‌های جدید این گروه علیه غیرنظامیان اقدامی صورت نگرفته، به شیعیان اطمینان داد که هیچ اقدام تبعیض‌آمیزی علیه آن‌ها انجام نخواهد شد. – اخبار بین الملل – در پی تشدید درگیری‌ها و نگرانی مردم افغانستان از سقوط پیاپی شهرستان‌ها، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای تسنیم گفت که در پیشروی‌های تازه این گروه اقدامی علیه غیرنظامیان صورت نگرفته و نخواهد گرفت.
وی افزود: ما کاملاً به این موضوع توجه داشته و اجازه نمی‌دهیم که مردم عادی، از هر قوم و مذهبی که باشند، مورد تبعیض قرار بگیرند، آن‌ها هموطنان ما هستند.
مجاهد ادامه داد: ما به مردم عادی می‌گوییم که آرام باشند، علیه آن‌ها هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت، امنیت آنها تامین خواهد شد و هر خواسته‌ای که دارند شنیده خواهد شد و در برخورد با آن‌ها کرامت انسانی رعایت شده و برخورد اسلامی صورت خواهد گرفت.
سخنگوی طالبان تصریح کرد: برای ما تفاوتی نمی‌کند افراد مرتبط با کدام قوم و مذهب هستند، همه افغان‌ها برادر هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم و در خدمت به وطن همه مسئول هستند؛ هم اهل تسنن و هم اهل تشیع مسئولیت مشترک داریم و باید با اتحاد با هم و ذهنیت باز به عنوان افغان مسلمان خدمت کنیم.
وی تاکید کرد که در تشکیلات طالبان در بسیاری از ولایت‌های شیعه‌نشین، اهل تشیع مسئولیت دارند و خطاب به شیعیان این کشور گفت: به برادران اهل تشیع اطمینان می‌دهیم که هیچ حرکت تبعیض‌آمیزی علیه آن‌ها به راه نخواهد افتاد و اجازه آن را نخواهیم داد.
مجاهد افزود: در برخی مناطق که سربازان دشمن حضور دارند از هر قوم و مذهبی که باشند تا وقتی سلاح بر زمین نگذارند طبعا‌ً در خط دولت کابل شمرده می‌شوند و اگر جنگ و مقاومت کنند علیه آن‌ها اقدام می‌کنیم.
طالبان: از همه اقوام نمایندگی می‌کنیم/تامین امنیت مردم اولویت مناطق تحت تصرف استوضعیت وخیم امنیتی در افغانستان؛ تعداد مناطق تحت کنترل طالبان از دولت بیشتر استطالبان: نظام واقعی اسلامی بهترین وسیله برای حل بحران افغانستان است/ توافقنامه قطر عملی شودسخنگوی طالبان: هیچ‌گاه تئوری و نظریه دشمنی با شیعیان را نداشته‌ایم /مصاحبهسخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه علیه غیرنظامیان اقدام ت..

دعوت اسرائیل از عربستان و 2 کشور عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی

دعوت اسرائیل از عربستان و 2 کشور عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی

دعوت اسرائیل از عربستان و ۲ کشور عربی برای ایجاد ائتلاف نظامی یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی با اشاره به خروج سامانه‌های دفاعی و نیروهای آمریکا از منطقه بر لزوم ایجاد ائتلاف نظامی اسرائیل با کشورهای عربی تاکید کرد. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، یک مقام سابق امنیتی صهیونیستی با تاکید بر اهمیت ایجاد اتحاد دفاع هوایی با کشورهای عربی منطقه اعلام کرد که ایالات متحده با عقب نشینی نیروهای خود از خاورمیانه کار خطرناکی انجام می‌دهد، اما اسرائیل این فرصت را دارد که یک اتحاد دفاع هوایی با عربستان سعودی و امارات متحده عربی و بحرین ایجاد کند.
«افرایم سنه» معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک در دانشکده «نتنیا» با انتشار مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت، اطلاعات اسرائیل نشان می‌دهد که ایالات متحده در حال خارج کردن سامانه‌های دفاعی خود از جمله 8 باتری سامانه پاتریوت و شمار زیادی از نیروهای خود از عربستان و عراق و کویت و حتی اردن است.
این مقام صهیونیست افزود که با این اقدام آمریکا لایه محافظتی کشورهای عربی در برابر موشک و هواپیماهای بدون سرنشین از بین می‌رود؛ همانطور که در 14 سپتامبر 2019 تاسیسات حیاتی عربستان مورد هجوم یمنی‌ها قرار گرفت.
این مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که به نظر می‌رسد اقدامات کنونی آمریکا در عقب کشیدن نیروهای خود از منطقه خاورمیانه پیامی برای تهران است؛ اما باید تاکید کنیم که این اقدام آمریکا رئیس جمهور جدید ایران را به سمت تعدیل مذاکرات توافق هسته‌ای تشویق نخواهد کرد.
وی افزود، گزینه جایگزین این اقدام آمریکایی در منطقه می‌تواند ایجاد اتحاد پدافند هوایی میان اسرائیل و کشورهای همسایه باشد؛ چرا که این امر می‌تواند از تمامیت حاکمیت اسرائیل محافظت کند و این واقعیت جدید منطقه‌ای است که اسرائیل موظف است متناسب با تحولات و چالش‌ها با آن تعامل کند.
کابینه ناهمگون اسرائیل اولین اختلاف نظر شدید را به خود دید اسرائیل: ایران از این پس قابل پیش‌بینی نیست جنگنده‌های سعودی به سیستم‌های راهبری اسرائیلی مجهز می‌شوند معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، البته این تنها راه نیست؛ چرا که در عین حال اسرائیل نیاز به تقویت همکاری خود با متحدان ایالات متحده در منطقه..

«بسیج مردمی»؛ اشتباه راهبردی جدید دولت افغانستان

«بسیج مردمی»؛ اشتباه راهبردی جدید دولت افغانستان

«بسیج مردمی»؛ اشتباه راهبردی جدید دولت افغانستان همزمان با وخامت بی‌سابقه وضعیت امنیتی در افغانستان، دولت این کشور به جای تقویت نیروهای امنیتی رو به ایجاد بسیج مردمی آورده است که ضمن وقوع جنگ داخلی بار درگیری‌ها بیش از گذشته به عهده مردم گذاشته خواهد شد. – اخبار بین الملل – به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، همزمان با تشدید جنگ و دومینوی سقوط شهرستان‌ها در حملات طالبان، وزارت دفاع افغانستان با انتشار تصاویری اعلام کرد که مردم در ولایت‌های پروان، تخار، بدخشان، جوزجان، بغلان، فاریاب، قندز، سرپل و بادغیس بسیج و مسلح شده‌اند تا در کنار نیروهای امنیتی با طالبان بجنگند.
«فواد امان» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که مردم بطور خودجوش آمده‌اند، مسلح شدند و در کنار نیروهای افغان در کنار طالبان می‌جنگند.
«اسدالله ندیم» از کارشناسان امور نظامی در افغانستان در این باره به «دویچه وله» گفت: بسیج مردمی در کوتاه مدت خوب است و مردم ممکن است از این طریق بتوانند از مناطق خود دفاع کنند، اما این در آینده به یک معضل بزرگ تبدیل می‌شود و رهبری دولت مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است.
وی تاکید کرد که دولت پیش از توزیع سلاح بین مردم باید برای تقویت نیروهای امنیتی تلاش می‌کرد و افراد شایسته را در رهبری این نهادها می‌گماشت.
ندیم افزود که «این اقدامات پیش از این در زمان خروج نیروهای شوروی صورت گرفته بود و چهره‌های با نفوذ، جنگسالاران و رهبران احزاب در رأس بسیج‌های مردمی قرار گرفتند اما آن‌ها در نهایت با استفاده از فرصت به نفع خود عمل می‌کنند نه به نفع نظام».
«نصرالله استانکزی» استاد دانشگاه کابل نیز اظهارداشت که بهتر است دولت نیروها مردمی را در چارچوب نیروهای مسلح افغانستان به ویژه پلیس و یا ارتش تنظیم کند تا از وقوع یک بحران جدید جلوگیری نماید.
تاکید اشرف غنی بر تقویت نیروهای خیزش مردمی برای مقابله با طالبانکشته شدن 13 نیروی خیزش مردمی در حمله هوایی به شمال شرق افغانستانافغانستان| 30 کشته در حمله هوایی به نیروهای «خیزش مردمی» در ولایت تخاروی با هشدار اینکه چنین اقداماتی سبب بروز اختلافات قومی افغانستان خواهد شد، افزود: این خود بعداً زمینه بحران داخلی دیگری می‌شود؛ امیدوارم زمانی نرسد که این اقدام منجر به جنگ داخلی و حتی جنگ ملک الطوایفی در کشور شود.
«احمد سعیدی» کارشناس مسایل سیاسی نیز ..

36 جنگنده قطری به ترکیه می‌رود

36 جنگنده قطری به ترکیه می‌رود

۳۶ جنگنده قطری به ترکیه می‌رود بر اساس توافق آنکارا و دوحه، ۳۶ جنگنده قطری به همراه ۲۵۰ خلبان این کشور به ترکیه می‌روند. – اخبار بین الملل – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که جنگنده‌های قطری برای آموزش به ترکیه خواهند آمد.
بر اساس تفاهمی که بین دو کشور به امضا رسیده، 36 جنگنده و 250 خلبان قطری برای آموزش به ترکیه خواهند رفت. قطر هزینه سوخت این جنگنده‌ها را پرداخت می کند.
این تفاهم بین یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه با همتای قطری خود در ماه مارس سال جاری میلادی به امضا رسیده است.
جنگنده‌هایی نظیر F15، میراژ 2000 و رافائل و همچنین هواپیماهای بویینگ c-17 و c-130 در این برنامه حضور خواهند داشت.
این معاهده که جزئیات آن آشکار نشده بود این هفته با ارسال به کمیسیون روابط خارجی مجلس ترکیه برای بررسی و تصویب معلوم شده است.
روابط ترکیه و قطر بخصوص پس از تحریم قطر از سوی عربستان و برخی کشورهای متحد آن در سال 2017 که آنکارا از دوحه حمایت کرد به سرعت تعمیق و توسعه یافت. این روابط در سطوح سیاسی، اقتصادی و نظامی دنبال می شود.
دیدار وزیر خارجه قطر با اردوغانانتهای پیام/